Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
"Taidat vaan olla kipuherkkä" tuumasi mieslääkäri kun huusin kivusta lääkärin puristellessa kipeää nilkkaani.
Oli nilkan nivelsiteiden toisen asteen repeämä
" Ei itku kuule nyt auta tässä !", sama lääkäri tuolloin eskari-ikäiselle tytölleni jolla oli korvatulehdus molemmissa korvissa.
" Ei selkäkipu syy ole tänne tulla", edelleen sama lääkäri. Oli pissatulehdus kipuamassa munuaisiin.
Jos vielä joudun päivystykseen ja näen sen lääkärin luisevan naaman s, teen kyllä täyskäännöksen ! Minuun tai lapsiini se tyyppi ei enää koske.
Kävin YHTS:llä kuukausia jatkuneen päänsäryn ja neurologisten oireiden vuoksi. Lääkäri kysyi, paljonko alkoholia. Vastattuani olevani absolutisti, hän kutsui minua valehtelijaksi. Kaikki opiskelijathan ovat juoppoja. En saanut mitään hoitoa. Todellisuudessa minulla oli vakava neurologinen sairaus, jonka vuoksi lopulta jouduin kuukauksiksi sairaalaan. Kuntoutukset jatkuvat vieläkin ja jouduin pysyvälle sairaseläkkeelle 22-vuotiaana.
"Teillä nuorilla naisilla kun on tapana liioitella näitä kipuja, taidat nyt vain kuvitella koko jutun ja alitajuisesti syytät työnantajaasi tästä :)" sanoi lääkäri kun menin rannetta näyttämään. Töissä sattui asiakkaan kanssa vahinko jonka seurauksena rannetta särki pitkään ja hartaasti. Kuuntelin suu auki siinä kuinka lääkärisetä lässyttää kuin pikkulapselle että kyllähän sinä nyt varmaan olet kuvitellut koko jutun, eikös niin? Kyllä minä tiedän kun minulla on kaksi tytärtä, ei sinua mikään oikeasti vaivaa!
En saanut apua ja idioottina en tajunnut tehdä valitusta ja vaatia toista lääkäriä. Olispa silloin nuorena ollut enemmän munaa sanoa vastaan.
Rannetta särkee edelleen aina välillä.
Sairastin ahmimishäiriötä ja bulimiaa teininä ja jouduin pitämään syömispäiväkirjaa. Olin eräänä päivänä ahminut suklaalevyn ja oksentanut sen pois. Ravitsemusterapeutti tokaisi, että "kai sä tiedät, että vaikka oksennat suklaalevyn pois niin silti puolet niistä kaloreista ehtii imeytyä?" Siinä vaiheessa se toimi mulle kimmokkeena jatkaa oksentamista, koska ajattelin "säästäväni" puolet kaloreista...
Minulla oli voimakkaita ja jatkuvia alapääkipuja, jotka haittasivat koulunkäyntiäni. Hiivalääkkeet, antibioottikuuri virtsatietulehdusepäilyn takia, runsas vedenjuonti tai hyvien rasvojen lisääminen ruokavalioon ei auttanut. Terveyskeskuksessa kolmen hoitajan porukka naureskeli, että minulla on kipu korvien välissä. Menin parin päivän kuluttua ykistyiselle. Lääkäri kuunteli minua, otti tosissaan ja määräsi kilpirauhaskokeisiin. Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, joka oli kuivattanut limakalvoni korpuksi ja aiheuttanut kivun. Sain thyroksin lääkityksen ja kipu katosi pian. Että korvien välissä juu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin kerran psykiatri ole, että haluaisin elää terveellisemmin. Psykiatri kysyi "millä tavalla terveellisemmin", johon minä vastasin, että riittävästi unta, ruokavalio kuntoon, lisää liikuntaa ja tupakka pois. Psykiatri heitti päätään taaksepäin, nauroi ja sanoi "Ei kannata asettaa liian korkeita tavoitteita, ettei pety".
Heitti päätään taaksepäin ja nauroi?!? Luuletko olevasi taitava kirjoittaessasi tällaista keksittyä sheissea tänne?
Olisit kouluttautunut niin ei olisi aikaa Netissä vauhkota!
Oikeastikko tässä trolleja kuhisevassa ketjussa tämä oli mielestäsi jotenkin keksittyä?!? Tämähän oli sieltä kesyimmästä -ja uskottavimmasta- päästä.
T. Eri
Olisiko kouluttautuminen ollut paikallaan myös padalle, joka kattilaa soimaa? Vauhkoaa ja ilkeilee netissä, eikä osaa kirjoittaa.
T. Ihan eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin kerran psykiatri ole, että haluaisin elää terveellisemmin. Psykiatri kysyi "millä tavalla terveellisemmin", johon minä vastasin, että riittävästi unta, ruokavalio kuntoon, lisää liikuntaa ja tupakka pois. Psykiatri heitti päätään taaksepäin, nauroi ja sanoi "Ei kannata asettaa liian korkeita tavoitteita, ettei pety".
Heitti päätään taaksepäin ja nauroi?!? Luuletko olevasi taitava kirjoittaessasi tällaista keksittyä sheissea tänne?
Olisit kouluttautunut niin ei olisi aikaa Netissä vauhkota!
Oikeastikko tässä trolleja kuhisevassa ketjussa tämä oli mielestäsi jotenkin keksittyä?!? Tämähän oli sieltä kesyimmästä -ja uskottavimmasta- päästä.
T. Eri
Olisiko kouluttautuminen ollut paikallaan myös padalle, joka kattilaa soimaa? Vauhkoaa ja ilkeilee netissä, eikä osaa kirjoittaa.
T. Ihan eri
Olen valtiotieteiden maisteri. Sinä vaikutat siltä, että kymppiluokka jäi kesken mt-ongelmien takia.
T. Sama
Olin joutunut yliopistosairaalaan toisen synnytykseni jälkeen. Isompi lapsi 1 v 10 kk oli ilmeisesti käynyt katsomassa minua ennen kuin jouduin teholle. Sieltä palattuani normaalin osaston yöhoitaja tuli eräänä iltana vihaisena tokaisemaan minulle: te olette se nainen jolla on kamalan villi lapsi.
Pahoitin mieleni tilanteessa jossa olin melkein kuollut ja molemmat lapset kotona 200 kilometrin päässä
Olin viikon työmatkalla monen sadan kilometrin päässä kotipaikkakunnaltani ja 30+ raskausviikkoa. Nilkkani turposivat parissa päivässä ihan pökkelöksi ja muutenkin oli turpea olo. Hankkiuduin paikalliselle terveysasemalle, jossa oltiin näreissään, että tulen sinne vaivojeni kanssa. Lääkäri kuitenkin suostui tutkimaan minut ja tiuskaisi lopuksi, että raskaus ei ole mikään sairaus. Kun pääsin kotiin, menin omalle lääkärilleni, joka diagnosoi raskausmyrkytyksen. Loppuraskaus menikin sitten sairaalassa maatessa. Että semmonen terve raskaus...
Nuori naishoitaja ei osannut pistää Turun yliopistollisessa keskussairaalassa, joten alkoi kyselemään, olenko käyttänyt huumeita, kun on niin ohuet suonet. Ei uskonut, vaikka vastasin kieltävästi. Intti vain vastaan. tapahtumasta noin 7 vuotta aikaa. Sitten tuli toinen hoitaja ja pisti täysin ongelmitta.
M29
Vierailija kirjoitti:
Yein raskaustestin ja laborantti kysyi heti haluanko tehdä abortin.
Häh siis missä näit laborantin? Tarkoitatko nyt laboratoriohoitajaa? Ovat täysin eri ammatit. Enkä kyllä voi uskoa että kukaan labrassa työskentelevä kysyisi haluatko abortin. Ei kuulu työnkuvaan. Nämä asiat käsitellään hoitajan tai lääkärin kanssa.
T. Labrahoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole henkilökohtainen mutta kerron silti. Olin vieressä todistamassa kun lääkäri oli tutkinut potilaan, joka oli erittäin ylipainoinen n 60v nainen lyhyt ja lihava ja nainen oli hakeutunut päivystykseen sydänoireiden vuoksi.
Lääkäri( mies) totesi naiselle/ mummolle (mummon oloinen) että kenenkään sydän ei jaksa pumpata tuollaiseen määrään ihmislihaa verta. Laihduttakaa hyvä ihminen. Tuosta on muutama vuosikymmen aikaa . Mummo seisoi ja lääkäri kuunteli sydäntä , mummo tyrskien itkuaan ja tytisi oikeasti, niin että rasvat hytkyivät ympärillään. Muistan ikuisesti.Lääkäri on ollut oikeassa. Sydän ei kestä valtavaa painoa loputtomiin ja varmaan muutkin elimet pettää ajan oloon.
Vaikka olisi Lääkäri oikeassa, niin asian voi esittää korrektisti eikä töksäyttäen. Ja vaikka mummo olisi kuinka lyhyt ja lihava, hän on varmasti ollut peloissaan sydänoireiden vuoksi. Lääkärin ammattitaitoon pitäisi kuulua se, että ensin potilasta kuunnellaan ja sitten potilas tutkitaan. Tämän jälkeen kerrotaan tutkimusten tulokset ja lopuksi annetaan ohjeet elämäntapojen muutoksiin. Ei pitäisi olla vaikeaa kouluja käyneelle ihmiselle.
Selluliitti tarkoittaa lääketieteessä ihan muuta ku kansankielellä. Luulen, että tässä on saattanut tapahtua väärinymmärrys. Toki ylipaino lisää riskiä moniin sairauksiin ja lääkärin työhön terveyden edistäjänä kuuluu tästä valistaa ihan samoin ku tupakoinnin tai alkoholin vaaroista.
Olin sairastunut ahdistus- ja paniikkihäiriöön, mutta en tiennyt sitä vielä silloin. Olin yksin kotona, ja heräsin n. klo 02 pahaan paniikkikohtaukseen. Sydän hakkasi yli kahtasataa, ja luulin että mulla on sydänkohtaus ja kuolen. Taksilla sairaalaan, jossa lääkäri katseli nenänvarttaan pitkin ja kysyi halveksivasti tulinko sinne vain siksi koska olin yksin kotona!? No anteeksi nyt vaan kovasti, kun uskoin että henkeni on vaarassa! Tämä kohtelu kiukuttaa minua edelleen, vaikka tapahtumasta on jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin YHTS:llä kuukausia jatkuneen päänsäryn ja neurologisten oireiden vuoksi. Lääkäri kysyi, paljonko alkoholia. Vastattuani olevani absolutisti, hän kutsui minua valehtelijaksi. Kaikki opiskelijathan ovat juoppoja. En saanut mitään hoitoa. Todellisuudessa minulla oli vakava neurologinen sairaus, jonka vuoksi lopulta jouduin kuukauksiksi sairaalaan. Kuntoutukset jatkuvat vieläkin ja jouduin pysyvälle sairaseläkkeelle 22-vuotiaana.
Kuulostaa kamalalta! Ja vielä jos saa kysyä, mikä sairaus sinulla oli? Kysyn koska oireilen samoin kuin sinä.
Lääkärit ovat kyllä idioottimaista porukkaa, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Menin valittamaan kipeää, jumissa olevaa niskaa ja lääkäri tuhahti ylimielisesti että minkäs hän keski-iän krempoille voi, luonnollinen osa elämää! Olin 38-vuotias...
Kuvittelitko olevasi vielä nuori??
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat kyllä idioottimaista porukkaa, ei voi muuta sanoa.
Eipä sinne lääkäriin kukaan pakota menemään. Hoida vaan itse sydänkohtauksesi tai murtumasi mokoma pelle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin päivystyksessä alavatsakipujen takia, nuori, kaunis, ulkomaalaistaustainen lääkäri nyrpisti sievää nenäänsä ja sanoi, "Hyi, haissee" oli emätintulehdus
Diagnoosi oli helppo tehdä haistelemalla. Olisiko pitänyt kehua hajua taivaalliseksi??
No aloitko?