Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
841/996 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten, kun lääkäri hakeutuu itse lääkäriin niin kertooko ne aina olevansa itsekin lääkäreitä..? Vaikuttaako se saadun hoidon laatuun? Onko tätä kukaan koskaan tutkinut?

Vierailija
842/996 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinä nuori, kaunis ihminen olet masentunut, MIKSI??"

"Ottaisit äidistä mallia!" Alaikäisenä kun äiti oli samalla vastaanotolla kanssani liittyen masennukseeni. Äiti oli silloin mielenterveysongelmainen alkkari, joka "esitti" pirteätä ja skarppia vastaanotolla. LOL

Molemmat oli ulkomaalaistaustaisia lääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/996 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oletpas sinä hankala. tämä EI VOI SATTUA" kyllä sattui ja sattuu edelleen kuukausien jälkeen.

toinen mitä tapahtui vuosia sitten.  tosi paha endometrioosi, tällä kertaa niin kovat kivut että oli pakko mennä päivstykseen hakemaan kivunlievitystä. pyörryin sisätutkimukseen koska sattui ihan simona se ronkkiminen pärseen puolelta.. lekuri totesi että ei endo voi noin kipeää tehdä. joo huvikseni huusin ja pyörryin.

Vierailija
844/996 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän muunneltuna ettei paljastus

Oletetaan että olen nainen joka kärsii emättimen kuivuudesta. Kerron tästä psykologille joka kertoo että eihän siinä mitään, sehän on normaalia

Kuitenkin hän haluaa kertoa heti perään ettei itse kärsi asiasta....

Vierailija
845/996 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mielisairaalassa ollut eristyksessä, ja kun oli ollut vauhti päällä niin tietysti olin hieman yliseksuaalisena masturboinut siellä useaan otteeseen. Eristyksen varustukseenhan kuuluu kamera, jota hoitajat voivat seurata. Myöhemmin sairaalan käytävällä vastaan tullessa kahden kesken eräs nuori naishoitaja virnuili ja sanoi "mä vähän kattelin mitä puuhasit siellä eristyksessä."

No mitäs hinkkailit itseäsi?

Vierailija
846/996 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten, kun lääkäri hakeutuu itse lääkäriin niin kertooko ne aina olevansa itsekin lääkäreitä..? Vaikuttaako se saadun hoidon laatuun? Onko tätä kukaan koskaan tutkinut?

Ei se hoidon laatuun vaikuta, mutta yksityislääkärit eivät yleensä laskuta kollegaa. 

Vierailija
847/996 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on paljon, ja parhaat jätän kertomati, mutta eräs työterveyslääkäri vaivastani kuultuaan sanoi että "kannattaa kyllä mennä lääkäriin". Mietin että missähän minä nyt sitten olen...

Vierailija
848/996 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinaisesti asiatonta, mutta kerronpa kuitenkin. Kävin ensimmäsitä kertaa Helsinkiin muutettuani lääkärillä, joka oli italialainen ja puhui aika huonosti suomea. Kun selkävaivani oli hyvin vähäsanaisesti tutkittu, kysyin: "Paljonko tämä lääkärillä käynti maksaa?" Lääkäri katsoi minua hölmistyneenä ja sanoi: "Ai onko sinula maksasairaus?" Hämäännyin ja kysyin kysymyksen monta kertaa eri sanamuotoja käyttäen ja englanniksikin, mutta lääkäri ei ymmärtänyt minua. Annoin olla ja kävin kysymässä asiaa odotustilan ilmoittautumisluukulta. Myöhemmin huomasin vielä lääkärin kirjoittaneen reseptiin etunimekseni Inge, vaikka se on eräs aivan muu nimi. Lisäksi toisesta nimestäni puuttui yksi kirjain ja sen lopussa oli yksi ylimääräinen. Aika huolestuttavaa, että Suomessa on töissä noin kielotaidottomia lääkäreitä. Hoitovirheiden vaaraa kasvaa tuollaisissa käsissä.

Vierailija
849/996 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkärit koskaan sairastu!

Vierailija
850/996 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut ensimmäien lapseni yli  6 vuoden yrittämisen jälkeen ja kalliiden hoitojen avulla. Neuvola lääkäri piti mulle heti alkuun karjumalla saarnan ehkäisyn tärkeydestä, kun olin sanonut että meillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä. Piti lopulta pienen tauon, jolloin sain karjaistua väliin, ettei ehkäisylle ole tarvetta, lue ne mun paperit. Ehkä kolmannessa lauseessa, heti mun ja vauvan tietojen jälkeen, oli kerrottu keinohedelmöityksestä. Suuttui sitten niin, että kieltäydyin sisätarkastuksesta yms ja marssin ulos kun en enää luottanut kyseiseen matamiin ollenkaan. Tein valituksen ja otin ajan tarkastukseen samalle yksityiselle, jossa IVF-hoidot tehtiin. Kun menin sitten normaalikäynnille neuvolaan vauvan kanssa, sain pahoittelut ja lapselleni aivan mahtavan "neuvolantädin".

Vierailija
851/996 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventoline (astmalääke)  ei auttanut ja vein lapseni päivystykseen, ylimielinen hoitaja väitti etten osaa antaa lääkettä oikein. Kyllä muuttui ääni kellossa kun huomasi miten alhainen happisaturaatio tytöllä oli. Löytyi kuumeton keuhkokuume, joulu vietettiin osastolla.

Nuorempi lapsi taas satutti nilkan laivan pallomeressä, kai laivalla on sairaanhoitajiakin mutta päätimme että näytämme jalkaa  lääkärille kotiin päästyämme etenkin, kun poika pystyi kävelemään eikä ollut kovin kivuissaan. Vielä. Vissiin adreliinit oli huipussaan kun touhusi täyttä häkää jalkansa kanssa, kotimatkalla iski kipu ja alkoi nilkuttaa. Lääkäri repesi nauruun kun selitin mitä oli tapahtunut, pyyteli anteeksi ja repeili lisää.  Semmoinen Tohtori Kaikkosen (sketsihahmo) näköinen pieni ukko, tuli fiilis että tässä ollaan nyt piilokamerassa ! " Miro  meni pallomereen ja"... "  Heh heeh  hoh hoh hooo ... anteeksi...Heh heh".

Vierailija
852/996 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu mahdollisesti siitä, että tällöin ei tarvitse hoitajan tms. ruveta selittämään erikseen mitä jotkin termit tarkoittaa. Lääkärithän siis yleensä tietävät lääketieteelliset termit :)

Vierailija
853/996 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
854/996 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin terveyskeskuslääkärille valittamaan, että stressi on niin kovaa etten voi aamuisin syödä mitään. Närästi niin hitosti ja oksetti monta tuntia heräämisen jälkeen. Oli myös niskat niin jumissa että oksetti ja kuvotti pitkin päivää.

Ekalla kerralla kun menin se lääkäri oli jotenkin vähäsanainen ja tyly, en muista sainko mitään lääkettä tai neuvoja. Lääkäri oli jotenkin vihainen ja sanoi että minun täytyy vaan syödä, mitä oikein yritän saavuttaa syömättömyydellä, onko minulla anoreksia. Lääkäri ei puhunut täydellistä suomea ja ajattelin ettei hän ehkä ihan ymmärtänyt sanoja "närästää", "etoa" yms.

Tilanteeni paheni ja elämän stressitaso vain nousi. Aloin olla jo aika ahdistunut ja masentunutkin. Menin uudestaan terveyskeskukseen joidenkin kuukausien päästä ja jouduin samalle lääkärille.

Tällä kertaa lääkäri hyvin kuivasti totesi lyhyen keskustelun jälkeen, että ellen aio syödä kunnolla hänellä on valta lähettää minut pakkohoitoon. Siellä minut sidotaan kiinni ja minut pakotetaan syömään. Kurkkuuni tungetaan letku yms kuvailua. Purskahdin hillittömään itkuun, en ymmärtänyt mitä hittoa hän hyökkää minua kohtaan ja miksi sivuutti kaikki puheet pahoinvoinnista, päänsärystä, stressistä.

En voinut oikein jatkaa keskustelua, itkin vain kauheasti ja lähdin pelästyneenä pois. Sain trauman lääkäriin menosta, nykyään tärisen jo odotusaulassa ja vaikka minulla olisi vain kurkku kipeä alan yleensä itkeä kertoessani oireet.

Ja ajatelkaa jos mulla olisi oikeasti ollut anoreksia! Se lääkäri kuvitteli että sellaista hoidetaan ensin suuttumalla ja sitten ihan suoraan uhkailemalla. Järkyttävää!

Ja teinkö valituksen? En. En uskaltanut, oikeasti pelkäsin että tällä lääkärillä on jotain ihme valtaa ja hän voi laittaa minut sinne pakkohoitoon.

Vierailija
855/996 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin terveyskeskuslääkärille valittamaan, että stressi on niin kovaa etten voi aamuisin syödä mitään. Närästi niin hitosti ja oksetti monta tuntia heräämisen jälkeen. Oli myös niskat niin jumissa että oksetti ja kuvotti pitkin päivää.

Ekalla kerralla kun menin se lääkäri oli jotenkin vähäsanainen ja tyly, en muista sainko mitään lääkettä tai neuvoja. Lääkäri oli jotenkin vihainen ja sanoi että minun täytyy vaan syödä, mitä oikein yritän saavuttaa syömättömyydellä, onko minulla anoreksia. Lääkäri ei puhunut täydellistä suomea ja ajattelin ettei hän ehkä ihan ymmärtänyt sanoja "närästää", "etoa" yms.

Tilanteeni paheni ja elämän stressitaso vain nousi. Aloin olla jo aika ahdistunut ja masentunutkin. Menin uudestaan terveyskeskukseen joidenkin kuukausien päästä ja jouduin samalle lääkärille.

Tällä kertaa lääkäri hyvin kuivasti totesi lyhyen keskustelun jälkeen, että ellen aio syödä kunnolla hänellä on valta lähettää minut pakkohoitoon. Siellä minut sidotaan kiinni ja minut pakotetaan syömään. Kurkkuuni tungetaan letku yms kuvailua. Purskahdin hillittömään itkuun, en ymmärtänyt mitä hittoa hän hyökkää minua kohtaan ja miksi sivuutti kaikki puheet pahoinvoinnista, päänsärystä, stressistä.

En voinut oikein jatkaa keskustelua, itkin vain kauheasti ja lähdin pelästyneenä pois. Sain trauman lääkäriin menosta, nykyään tärisen jo odotusaulassa ja vaikka minulla olisi vain kurkku kipeä alan yleensä itkeä kertoessani oireet.

Ja ajatelkaa jos mulla olisi oikeasti ollut anoreksia! Se lääkäri kuvitteli että sellaista hoidetaan ensin suuttumalla ja sitten ihan suoraan uhkailemalla. Järkyttävää!

Ja teinkö valituksen? En. En uskaltanut, oikeasti pelkäsin että tällä lääkärillä on jotain ihme valtaa ja hän voi laittaa minut sinne pakkohoitoon.

Paskapuhetta. Ei pakkohoidossakaan anorektikoille letkua kurkkuun lykätä. Eikä stressi ja kova närästys edes ole pakkohoidon aihe. 

Vierailija
856/996 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sulla on kroppa noin eri paria? Onko tota vatsaa ikinä kuvattu?" Nuori naislääkäri kun menin selkäkivun takia lääkäriin ja piti riisuutua alusvaatteilleen, minulla on siis leveät mutta luisevat hartiat ja ohuet käsivarret mutta  iso vatsa.

Vierailija
857/996 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Ei pakkohoidossakaan anorektikoille letkua kurkkuun lykätä. Eikä stressi ja kova närästys edes ole pakkohoidon aihe. 

No ei todellakaan ollut pskapuhetta, vaan näin se lääkäri mua pelotteli. Tuskinpa se olisi voinut toteuttaa tuollaista, mutta ilmeisesti uskoi että sopiva hoito oli säikäyttää mut olemaan taas terve. Ja siksi olisikin pitänyt aikanaan tehdä se valitus, mutta tuosta on aikaa noin 6-7 vuotta.

Vierailija
858/996 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 15-vuotiaana ekaa kertaa tk-gynekologilla, jännitti tietysti, eikä vanhemman naislääkärin tylyys auttanut yhtään. Uskaltauduin kysymään otetaanko minulta papa-näyte kun olin kuullut kavereilta että se yleensä otetaan. Jostain syystä nainen suuttui tosi paljon ja huusi "Mikä sinä olet minun ammattitaitoani arvostelemaan!" Itku tuli kun pois pääsin. En saanut kuitenkaan vaihtaa lääkäriä koska hän oli esimiehensä mukaan kuitenkin tosi hyvä lääkäri, vähän vain huono ihmisten kanssa...

Vierailija
859/996 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä kauan aikaa sitten ja +10kg painavampana hoitaja totesi päärynävartaloiseksi :D No tuntuhan tuo kommentti erikoiselta, enkä kyllä ole persevää sorttia ollu ikinä.

Vierailija
860/996 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up