Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
261/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen kokemus työterveyslääkäristä, jolle menin näyttämään jalkapohjassani olevaa syylää. Olin kokeillut kaikki itsehoitolääkkeet ja telkkarin kanssa myös muutamaan kertaan, kunnes terkkari ohjasi lääkärille. Lääkäri vilkaisi jalkaani ja totesi että kyllä ne lähtee itsekseen. No, kun perhanan syylä oli ollut jo vuosia eikä mikään tehoa. Sen jälkeen hän alkoi totesi, että olen varmaan uusperheen äiti kun ei aikuisilla yleensä ole syyliä. Jos perheeseen tulee uusia lapsia, joilla on syyliä, niin silloin kuulemma ne tarttuu helposti vanhempaan. Olin ollut 20-vuotta naimisissa saman miehen kanssa ja todennäköisesti olin kyllä saanut aikoinaan tartunnan tuolta kolmannelta tyttäreltäni kun hänellä niitä päiväkotiaikaan oli. En sitten saanut apua syylääni ja se sama syylä on edelleen jalassani.

Kannattaa vielä testata seuraavaa: laita yöksi syylän päälle teipillä/kelmulla pala raakaa naudan jauhelihaa. Vaati itsellä ainakin muutaman kerran, että tehosi.

Ja tämä ei ollut vitsi vaikka siltä saattaakin kuulostaa :D

Helpompaa kun laittaa todella paksua rasvaa (tummelia tms) sen kelmun alle. Pari yötä ja syylä katoaa.

Vierailija
262/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä gynellä kuului että "katsotaan tänne vähän tarkemmin, jos vaan ton puskan läpi jotain näkis" :)

Hyi saakeli näitä puskapirkkoja.

Oksettava sellainen räme, että pitää viidakkoveistä käyttää ennen kuin näkee edes isoja häpyhuulia.

Eikä tuo ole jo epähygieenistä! Ja hajut aika mellevät ja hikoamisen tasokin! 😷

Täällä oli aiemminkin kerrottu lääkärin kommentoineen jonkun rämettä. Ja YMMÄRRETTÄVÄSTI.

Ettehän te päästä nurmikkoakaan rehottamaan. Tehkää jotain.

Kai ymmärrät että olet homo, normaali mies ei kauhistu normaalia vaginaa.

Aika outoja nämä nykyajan "miehet".. no ettehän te kauhistelijametroseksuaalit edes miehiltä usein näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkärillä murtuneen ranteen takia. Omakannassa luki ensin fyysisestä habituksesta (vaatteet yms) ja paljon tekstiä ylipainostani, BMI:stä tapaan millä kävelen ("potilas kävelee normaalisti").

Ymmärrän kyllä että ylipaino vaikuttaa ihan kaikkeen, mutta en mä osannut epäillä kun lääkäri kysyi painoa ja pituutta vähän salakavalasti. Olisin jättänyt kertomatta mittani varsinkin kun ylipainoni ei mitenkään ranteeseen liity, en edes sen murtuessa kaatunut sen päälle tai mitään.

Niinhän sitä voisi kuvitella että ylipaino ei mihinkään liity kun väistää kaiken tiedon siitä mihin kaikkeen se liittyy, suoraan tai välillisesti. Oletkohan ikinä kuullut että ylipaino aiheuttaa leikkausriskin? Yli 30 bmistä ei saa terveellistä millään, vaan se on aina riski, todella monessa suhteessa, halusit tai et, eikä vaikuta vaikka olosi olisi hyvä ja kaikki tavanomaiset veriarvot näyttäisi täydellisiltä.

Mistä ihmeestä tulee tämä käsitys että lääkäri kyselisi ja tekisi jotain asioita huvikseen?? Nykyisillä resursseilla ei ole mahdollista tehdä mitään huvikseen, mikä varmaan on kaikille selvää kun katsoo jonotusaikoja eri puolilla.

hahaaa, terveellinen bmi ;D vaiko ihan terveellinen ihminen ;D;D;D

Vierailija
264/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen kokemus työterveyslääkäristä, jolle menin näyttämään jalkapohjassani olevaa syylää. Olin kokeillut kaikki itsehoitolääkkeet ja telkkarin kanssa myös muutamaan kertaan, kunnes terkkari ohjasi lääkärille. Lääkäri vilkaisi jalkaani ja totesi että kyllä ne lähtee itsekseen. No, kun perhanan syylä oli ollut jo vuosia eikä mikään tehoa. Sen jälkeen hän alkoi totesi, että olen varmaan uusperheen äiti kun ei aikuisilla yleensä ole syyliä. Jos perheeseen tulee uusia lapsia, joilla on syyliä, niin silloin kuulemma ne tarttuu helposti vanhempaan. Olin ollut 20-vuotta naimisissa saman miehen kanssa ja todennäköisesti olin kyllä saanut aikoinaan tartunnan tuolta kolmannelta tyttäreltäni kun hänellä niitä päiväkotiaikaan oli. En sitten saanut apua syylääni ja se sama syylä on edelleen jalassani.

Kannattaa vielä testata seuraavaa: laita yöksi syylän päälle teipillä/kelmulla pala raakaa naudan jauhelihaa. Vaati itsellä ainakin muutaman kerran, että tehosi.

Ja tämä ei ollut vitsi vaikka siltä saattaakin kuulostaa :D

Helpompaa kun laittaa todella paksua rasvaa (tummelia tms) sen kelmun alle. Pari yötä ja syylä katoaa.

Olen myös kuullut vastaavan niksi, että syylän päälle laitetaan pala ilmastointiteippiä, joka toimisi vastaavalla mekaniikalla (tosin omaa kokemusta asiasta ei ole).

Vierailija
265/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni syntyi kuolleena. Sairaalasta lähtiessäni kätilö totesi "varmaan miehesi suree tätä vielä enemmän, koska se oli poika" TÄH?

Vierailija
266/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työterveyslääkärillä työhöntulotarkastuksessa lääkäri epäili lapsuudesta asti vaivanneen astmani johtuvan vain huonosta kunnostani. Koska eihän "pesäpallossa oikeastaan tarvitse edes juosta", (Pelaan siis aktiivisesti hyvällä sarjatasolla pesistä.) kun kuulemma pitkänmatkanjuoksulla, (mitä hän itse sattumalta harrasti), pystyy tämmöisiä estämään. Olin jokseenkin häkeltynyt siinä alusvaatteillani kuunnellessani tämän huippu-urheilija superihmisen paasausta, etten tajunnut edes puolustella itseäni. En todellakaan koe olevani huonokuntoinen, tai saatika että lapsuudesta asti sairastettu astma johtuisi siitä?

Toinen oli ollessani kovien keskenmenokipujen takia sairaalassa, jossa ultrannut lääkäri tokaisi "arvasin ettei siellä mitään ole, tyhjää täynnä." Tämä oli siis siinä vaiheessa kun ei oltu vielä täysin varmoja onko kyseessä keskenmeno vai jokin muu. Ja kun purskahdin sitten itkuun hän pyysi minua menemään reippaasti takaisin osastolle josta olin tullut, koska hänellä olisi kiire aikataulu, eikä "ehtisi potilaita täällä auttelemaan".. Ja tässä vaiheessa makasin vielä tutkimuspöydällä geelit vatsalla. 

Mahtuu meitä moneen junaan näemmä.

Vierailija
267/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian kotikuntoutus ryhmän lääkäri sanoi kotikäynnillä että me hoidetaan sua vaan koska laki määrää niin. 2vk myöhemmin oli muuttanut masennus diagnoosini skitsofreniaksi.

Olen ujo ja yksinäinen mies.

Vierailija
268/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että minulle vain on osunut m*lkut lääkärit kohdalle, mutta onneksi näitä on ollut näemmä muillakin.

Kiireinen lääkäri soitti kun oli soittoaika varattu. Tokaisi vain että laitetaan hormonikierukka. No kyselin sitten siitä kierukasta vähän ja vähän muustakin aiheeseen liittyvää. 1. Tokaisu "heitä ei kiinnosta kohdun ulkopuoliset vaivat", kun kerroin että alavatsalla oikealla puolella on kipeä kohta että pitäisikö sitä tutkia. 2. Tokaisu "en minä tässä puhelimessa voi sitä kierukkaa laittaa, että sanot nyt laitetaanko se", kun kyselin vissiin hänenmielestää turhanpäiväisiä kun hänhän oli jo ennen puhelua tehnyt päätöksen. Muitakin törkeyksiä on ollut mutta nämä kiukkuisimmat tölväisyt nyt tuli mieleen.

Ystäväni ei edes suostu menemään lääkäriin koska pelkää tätä tylyä/ilkeetä kohtelua jota on joutunut myös kokemaan.

Vierailija
269/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä oli yhdessä vaiheessa isetuhoinen vaihe, ja veti kerralla kaikki loput unilääkkeensä. No, onneksi ei nukahtanut lopullisesti kämpälleen, vaan saatiin sairaalaan hoitoon. Hoitaja oli huokaillut ja naureskellut toiselle hoitajalle ystäväni kuullen, että "tää on niin taas sellanen 10 buranaa- tapaus"

Vierailija
270/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yksityiselle lääkärille näyttämään kipeää rintaani, jossa oli patti. Rinta oli ollut yli kuukauden _TODELLA_ kipeä. Venäläinen naislääkäri totesi vain, että raskaana olet, mene labraan varmistamaan. Menin ja enpä ollut raskaana. Menin toiselle lääkärille ja sain ajan ultraan. Hyvänlaatuinen kyhmy löytyi.

Jäi vain vituttamaan menetetty raha ja lääkärin toteamus "ainoa syy miksi nuoren naisen rinnat ovat kipeät on raskaus". Juu juu.

Vierailija
271/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Minulle on sanottu täsmälleen samoin! Olen aina ollut siisti ihminen, jo ala-asteella terveydenhoitaja kehui ja kirjoitti papereihin "siisti tyttö". Ja kyllä, ulospäin ei masennus aina näy, kuten mainitsemillasi miljonäärijulkkiksilla. Luin muuten jostain uutisista erään psykiatrin negatiivisen kommentin nykyisestä trendistä, kuinka julkkikset kertovat avoimesti mielenterveysongelmistaan. Tuon kallonkutistajan mukaan OIKEAT masentuneet ja mielisairaat jäävät jalkoihin. Eikö avoimuudesta pikemminkin ole kaikille hyötyä? Ja mikä on masentuneen ja mielisairaan ero? Ja mikä on ylipäätään mielisairas? Oikea termi on NYKYÄÄN psyykkinen sairaus, masennus mukaan lukien.

Vierailija
272/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kunnallisella gynellä jatkuvan kipuilun ja vuotohäiriöiden takia. Lisäksi halusin tietää, että onkohan kaikki ihan kunnossa synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä oli vuosi, ja kuparikierukan asennuksesta 10 kk.

Naisgyne ei ottanut minua ollenkaan tosissaan, vaan käyttäytyi niinkuin kyselisin maailman tyhmimpiä kysymyksiä. Ennen sisätutkimusta hän kiukutteli minulle siitä ettei huoneessa ollut saatavilla puhtaita ankannokkia. Tiuski, että nyt hänen täytyy ensin niitä pyytää. Hoitaja toi, ja lääkäri jatkoi tiuskimista hoitajalle. Hän valittu hoitajalle että välineet oli aseteltu ihan huonosti, ja kertoi mitä suunnitelmia hänellä oli järjestelyn parantamiseksi. Ehkä sen keskustelun olisi ehtinyt muunakin hetkenä käymään? Makasin siinä alapää paljaana odottaen.

Sisätutkimuksen aikana gyne ei kertonut minulle oma-aloitteisesti mitään. Jouduin koko ajan kyselemään. Jouduin kysymään, että onko se kierukka nyt siis paikallaan. Olihan se. Gyne sanoi, että ei hän tiedä mistä kivut sitten johtuvat. Kysyin varovasti, että näkyykö siellä sitten mitään kystia. Oli kuulemma 2 cm kysta, mutta "ei se mitään siellä aiheuta". Yritin jatkaa keskustelua kroonisesta kivusta, ja kerroin osoittaen että *tähän* kohtaan sattuu päivittäin, välillä lamaannuttavan paljon. Gyne vastasi kyllästyneenä, että se on sun munasarja, se voi sattua jos se toimii. Ahaa?! Kai minä nyt tiedän missä munasarjat ovat, mutta päivittäinen kipu ei ole normaalia?

Sitten gyne tiukkasi että jätetäänkö se kierukka vai otetaanko pois.

- Hmm, mikäköhän olisi parasta. En minä oikein tiedä?

- Kuka sen sitten tietää?

- No pitäisiköhän se sitten poistaa...

- Mitä ehkäisyä sitten aiot käyttää?! Hormonaalista et ainakaan tuon migreenin takia.

- Niin, en tiedä sitäkään. Ei ole paljon vaihtoehtoja...

- No sitäpä niin!

Jotenkin surkuhupaisa keskustelu, kun tämä gyne oli erikoisosaamiseltaan ehkäisyneuvoja. Jotenkin oletin, että hän osaisi minulle neuvoa niitä vaintoehtoja...

Lopuksi vielä kyselin, että vaikuttiko kaikki muuten sitten ihan normaalilta. Kerroin ettei kuukuppi enää sopinut, vaan emättimessä tuntui olevan joku tiellä eikä kuppi asettunut normaalisti.

"Olet varmaan vaan niin väljä synnyttäneenä".

Vierailija
273/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri piti minua sivistymättömänä kun en ollut voinut lukea ja katsoa uutisia silmähermontulehduksen takia.

Et varmaan myös lue tokaisi.

Vierailija
274/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksannen luokan terveystarkastuksessa terveydenhoitaja oli vakaasti sitä mieltä, että jään alle 165 cm pituiseksi, vaikka olin tuolloin langanlaiha ja hyvin lapsimainen ruumiinrakenteeltani eikä kasvupyrähdyksestä ollut ollut tietoakaan. Olin siis silloin 162 cm, ja vanhempani ovat keskivertoa pidempiä.

Ymmärrän kyllä, että tuon ikäisille pituusennustetta on vaikea antaa, mutta miksi on pakko, jos ei selvästi ole mitään käsitystä siitä...

T: aikuisena 175 cm

Vierailija
275/996 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä on asiattomia, mutta osa ihan ymmärrettäviä lipsautuksia tai kommentteja. Lääkärin työ on rankkaa, kun painaa tuntikausia raskaita töitä jossa näkee kaikkea ruumiista syöpään ja flunssiin, alkaa ymmärrettävästikin ote vähän hölletä. Sama hoitajilla.

Esimerkkejä ymmärrettävistä lipsauksista ja kommenteista?

Vierailija
276/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut työkykyinen, ja menin hakemaan sairaslomaa. Lääkäri sanoi että mitä se hyödyttää, et sinä siellä kotona parane vaikka saisit sairaslomaa. Lääkäri ei näköjään tajunnut että sairaslomaa kirjoitetaan siksi, että potilas ei ole työkykyinen, ei sen takia että mennään kotiin paranemaan.

Ja ei, todellakaan en parantunut siellä kotonakaan, joten jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle (fyysinen sairaus).

Vierailija
277/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta totta miten huono käytös voi hoitohenkilökunnalla olla. Olin muuttanut uudelle paikkakunnalle ja sairastin 4 vuoden päästä kasvaimen. Olen ihan hyvin pukeutuva ja näköinen. Ambulanssimiehet alistuvat kun kysyivät mitä teen ammatikseni. Mm.sinä et ole mitään ja naureksivat. Tein valituksen, jolloin he keksivät kaikenlaista mitä en ollut tehnyt. Ihan uskomattomia juttuja. Näin niin suuren vääryyden aina ennen olin kunnioittanut hoito henkilöitä. Kyllä käsitys muuttui heistä. Tavallisia osa hävittömiä ihmisiä alunperin huonoista kodeista vailla sivistystä. Ei koskaan tämä unohdu mitä koin. Ikuinen trauma.valli

Vierailija
278/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti omakantaan, että saatan olla trans.

Tämä siksi, että mulla on lyhyt tukka, kun kärsin kilpirauhasen vuoksi hiuksien lähdöstä ja päätin vetää kerralla lyhyemmäksi.

Vierailija
279/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun parikymppisenä kävin gynekologisessa tarkastuksessa pillerien uusimisen yhteydessä, niin naisgynis kehui vuolaasti vaginaani. Miten näyttää niin hyvältä ja sisätutkimusta 2 sormella tunnustellen sanoi että se myös tuntuu todella hyvältä. Tuli vähän ilkeä olo. En tiedä yrittikö vaan lievittää jännitystäni.

Jos hammaslääkäri sanoo suutasi tonkiessaan, että näyttää hyvältä, luuletko hänen jotenkin himoissaan niitä katselevan? Lääkärille pimppi on elin siinä missä muutkin ja hyvältä näyttäminen on sitä, että kaikki on tervettä ja normaalia.

No ei ole yhtään samasta asiasta kyse. Töysin epäasiallista!! Lähinnä häirinnänpuolelle menevää. Emättimen sisäosaa ei voi "hoitaa". Entäs rinta ja pakaratutkimukset "hyvältä tuntuu.." Haloo, asiallisia kommentteja lekureilta!

Vierailija
280/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi kysyi multa monta kertaa haluanko eläkkeelle, itse 48 vuotias. Vastasin en en, haluan töihin. Työttömyys masensi ja siihen tarjottiin eläkevaihtoehtoa ratkaisuksi. Sitten hän kysyi olenko käyttänyt huumeita, vastasin etten ole johon hän kovaäänisesti ETKÖ? Ihanko oikeasti? No en, ainoastaan niitä mitä lääkärit ovat minulle antaneet, vastasin. Hmph ne on lääkkeitä vastasi hän ärtyneenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä