Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
301/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha ja hyvä keskustelu on jälleen kerran pilattu. Piipiikarvat ovat elämääkin tärkeämpi asia ja niistä jankkaaminen ilmeisesti kuuluu erään jankkaajan elämäntehtäviin. Jankuti jank. Pipulit sitä ja tätä. Ketä kiinnostaa, mene vaikka karvafoorumille julistamaan karvojen/karvattomuuden syvimmän olemuksen ja muodon tärkeyttä. Kuka tietää, ehkä saat sieltä uusia ystäviä ja uuden pakkomielteen.

Vierailija
302/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan mammoilla paljon mättäitä, kun mättään arvosteminen saa niin paljon alapeukkuja 🤔

-Mätätön nainen-[/quote]

Ohis, mut opettele suomen kieltä, ole hyvä. Sana, jota tavoittelit, taivutetaan mättäätön.

En kestä tätä vähä-älyisyyden määrää tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpistettä saman firman ja kunnan sisällä, aloin oireilla. Hengenahdistusta, ihon kuivumista, poskiontelontulehduskierre yms. Aloin epäillä sisäilmaongelmia, minua ei otettu todesta. Lääkärin vastaanotolla sain kommentiksi "ymmärräthän, että homeet ovat normaaleja luonnossa, jos sinulla on kotona kukkia, niin myös niiden mullassa kasvaa usein hometta, monestihan nämä sisäilmaongelmat ovat oman päämme sisällä kehiteltyjä ongelmia." Kerroin että ymmärrän luonnossa kasvavien homeiden olevan normaaleja ja sinne kuuluvia, mutta jos ne kasvavat rakennuksissa, on silloin jokin vialla. Sain lähetteen testauttamaan mahdolislista masennusta. No, lopulta työpaikka tutkittiin ja todettiin täysin kelvottomaksi, eipä mennyt aikaakaan, kun rakennus oli purettu. Tapasin kyseisen lääkärin myöhemmin muissa asioissa ja hän muisteli tavanneensa minut aiemmin, kertasin hänelle meidän keskustelumme ja hän kysyi, kuinka tilanne selvisi. Ilmoitin että rakennus oli läpimätä, kosteutta ja terveydelle vaarallista hometta löytyi niin paljon, ettei rakennusta ole enää olemassa tänä päivänä. Vastauksena oli epäuskoinen "aijjjaaaaaaah."

Vierailija
304/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainosta oon saanut kuulla monta kertaa, ollaan epäilty anoreksiaa eikä olla uskottu että syön ihan hyvin ja olen luonnostaan hoikka, varsinkin teininä mutta vielä nyt kolmekymppisenäkin. Teininä kärsin masennuksesta ja kaikki keskustelut psyk. sairaanhoitajan kanssa ajautuivat aina siihen että kun olen liian laiha ja mulla on varmasti anoreksia. Ei auttanut vaikka vanhempani kertoivat että mitään ongelmia syömisen kanssa ei ole,  toiseen hoitajaan vaihtaminen auttoi. Kun menin ihotautilääkärille finnien takia lääkäri kommentoi että "ei laihduttaminen ainakaan finneihin auta" En ole koskaan eläessäni laihduttanut. Gynekologi kysyi painoani ja kun sanoin sen, ei uskonut vaan sanoi "varmasti painat vähemmän". Käskin punnita minut...

Vierailija
305/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjoitti omakantaan, että saatan olla trans.

Tämä siksi, että mulla on lyhyt tukka, kun kärsin kilpirauhasen vuoksi hiuksien lähdöstä ja päätin vetää kerralla lyhyemmäksi.

AIka ironista siihen nähden, että oikeat transsukupuoliset joutuvat käymään läpi tiukat haastattelut ja suurin piirtein tappelemaan lääkärin kanssa saadakseen lausunnon, että ovat trans.

Vierailija
306/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin outojen alavatsakipujen takia (olin edellisenä yönä pyörtynyt kivusta vessanpöntöllä istuessa) lääkäri kyseli edellisestä yhdynnästä mahdollisen raskauden takia. Vastasin rehellisesti että edellisestä kerrasta oli vähän reilu 8 vuotta johon nuori mieslääkäri totesi ettei voi ollamahdollista. Olin silloin 29 vuotias. Lääkäri määräsi raskaustestiin joka tapauksessa otettavaksi koska ei uskonut minua. Totesin vaan että no voin minä sinun mieliksi siihin purkkin kusta jos sinä siitä mielen rauhan saat! Joo en ollu raskaana :DDD

Vierailija
307/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkärille valittamaan hengenahdistusta ja voimattomuuden tunnetta. Nuori todella ylimielisen tuntuinen lääkäri (varmaan kandi) tokaisi että minun pitäisi laihduttaa! Ja kuulemma vielä useita kymmeniä kiloja! En todellakaan ole ylipainoinen vaan naisellisen muodokas ja sillä ei ole mitään tekemistä ylipainon kanssa! Saan todella paljon kehuja baareissa komeilta nuorilta miehiltä, yleensä vielä tummaihoisilta ulkomaalaisilta. He suorastaan jumaloivat minua ja muotojani. Tissiä ja peppua löytyy vaikka muille jakaa, mutta ylipainoinen en missään nimessä ole! Voitte kuvitella kuinka lääkäri sai kuulla kunniansa ja melko hiljaiseksi ja vaikeaksi se hänet veti :D Varmaan siinä vaiheessa ymmärsi virheensä. Olisittepa nähneet hänen ilmeen kun vielä ovelta poistuessani huusin "Sun neitsyen on ihan turha alkaa pätemään kun et naisista tai naisellisuudesta mitään tiedä! Koirat ne luiden perässä juoksee!!" :D 

Vierailija
308/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole sinänsä pahasti sanottu, mutta nauroin niin etten pysynyt tuolilla. Minulla oli jalassani jotain ihottumaa. Minut otti vastaan persjalkanen möhömahainen päälakikaljuinen virolainen lääkäri, jolla oli silmälasit vinossa. Kuin suoraan kummelista.

No ei tämä vielä sinänsä huvittavaa ollut, nauru alkoi vasta kun olin näyttänyt ihottumaa ja hän etsi googlella kuvia mikä voisi näyttää samanlaiselta. Hän kirjoitti sujuvalla yhden sormen taktiikalla tietokoneella, aina katse ruutuun kirjaimien välissä ja katse takaisin näppäimistöön kirjainta painettaessa, ja tietysti käsi takaisin syliin kirjaimen painamisen jälkeen. Tämä vaihe kesti suht kauan.

Noh diagnoosin jälkeen hän alkaa etsimään jotain jostain lekureitten tietopankista. Ensin hän kiroili koneellensa virolaisella aksentilla ja lopuksi karjuu tietokoneelle "EMATINPUIKKO!?! EI VOIDA MAARATA EMATINPUIKKO, POTILAALTA EMATIN PUUTTUU *lisää kirosanoja* AAA EMULSIOVOIDE! NYT LOYTY, SE VOIDAAN MAARATA"

Olen mies, niin se selittää tuota emättimen puuttumista.

Naurattaa vieläkin vaikka tapahtumasta on jo parisen vuotta.

Vierailija
309/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan mammoilla paljon mättäitä, kun mättään arvosteminen saa niin paljon alapeukkuja 🤔

-Mätätön nainen-

Ohis, mut opettele suomen kieltä, ole hyvä. Sana, jota tavoittelit, taivutetaan mättäätön.

Rekkales*o opettele:

A) lainaamaan muiden kirjoituksia

B) "Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä

"Vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustetut koehenkilöt tuohtuivat muita enemmän kielioppivirheistä.*

"Esimerkiksi ekstroverttiin persoonallisuustyyppiin päin taipuvat koehenkilöt jättivät virheet laajalti huomiotta, kun taas introvertit henkilöt antoivat negatiivisen leiman virhein vastanneille."

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…

Vierailija
310/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mätätön nainen-

Rekkales_o:

"Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä

"Vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustetut koehenkilöt tuohtuivat muita enemmän kielioppivirheistä.*

"Esimerkiksi ekstroverttiin persoonallisuustyyppiin päin taipuvat koehenkilöt jättivät virheet laajalti huomiotta, kun taas introvertit henkilöt antoivat negatiivisen leiman virhein vastanneille."

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisist...

Vierailija
311/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mätätön nainen-

Rekkales_o:

"Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisist...

Hitto mä repesin 🤣😂🤣😂🤣

Loistava servaus tuolle kirjoitusvirheistä valittajalle. Täysi 10 👌

Nuo virheistä valittaja on jo pidemmän aikaa kiinnittänyt huomiota. Inisevät pilkunnuss...jat 🤗

Vierailija
312/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin hakemaan saikkulappua lääkäriltä, ei ollut työterveyttä vaan ihan tk:hon.  Minulla oli kova flunssa, nokka tukossa ja jaksoin tuskin kävellä. No, eikös tämä   lääkäri  keksi että olen raskaana, kun flunssa jatkunut niin kauan ! Ja mahakin iso.  Koetin selittää olevani keskivartalolihava, mutta jankkasi ylimielisesti tunnistavansa raskaana olevan naisen. Tuossa vaiheessa olin lähteä ovet paukkuen, sain sitten saikkulapun ("kirjoitetaan tähän nyt flunssa" ja silmänisku päälle) mutta olisi pitänyt käydä vielä labrassa antamassa pissanäyte raskaustestiä varten, en todellakaan mennyt . Tarinalle seuraa kuitenkin jatkoa: 3kk myöhemmin satutin ranteen ja eikös päivystyksessä ollut sama lääkäri vastassa! Alkoi puhua  vatsaani tuijottaen röngenistä ja raskaudesta, sanoin että eiköhän tämä raskausasia käsitelty jo silloin joulukuussa,  röngen ja kotiin  kiitos...

Myöhemmin kuulin että ukko oli yleisesti lähetellyt lihavia naisia, jopa vanhoja mummoja ! raskaustesteihin ja sukupuolitesteihin, sai  vissiin sitten potkut tai erosi.

Vierailija
313/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei sinällään ole noin paha,kuin osan kokemuksista,mutta muistan vielä 10 vuoden jälkeenkin. Mulla oli ranne todella kipeä ja menin lääkäriin asian tiimoilta. Lääkäri kysyi mitä teen työkseni ja vastattuani olevani tarjoilija,hän kysyi mitä alan tekemään isona. ”Jotain järkevämpää” kannattaisi kuulemma tehdä. Mielestäni menin kysymään apua ongelmaani,enkä uranvalinta neuvoja...

Etkö ymmärrä miten raskasta tarjoilijan työ on ranteille? rannekipu + tarjoilijan työ ei todellakaan ole järkevää.

Vierailija
314/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama päivä sitten toista kertaa mielenterveyshoitajalla masennuksen takia. Hoitaja on mies. Hän ehdotti minulle lääkitystä ja kertoi lääkkeen sivuvaikutuksista. Viimeiseksi hän sanoi, että harmittavin asia on varmaan se, että seksuaalinen halukkuus voi vähentyä. Mutisin itsekseni, että ei harmita. Mies kysyi, että olenko siis neitsyt. Totesin olevani. Hoitaja kysyi onko minulla uskonnollinen vakaumus. Ihmettelin kysymystä ja sanoin ei, olen ihan tavallinen luterilainen. Seuraavaksi hoitaja kysyi ivalliseen sävyyn miksi sitten olen vielä neitsyt, vaikka olen jo 27-vuotias! Olisi pitänyt vastata, että ei kuulu sinulle, mutta hämmennyin törkeästä kysymyksestä niin, että mutisin vain etten seurustele, kun ei ole käynyt flaksi. Hoitaja sanoi, että ai sinulla on tällainen päätös. Sanoin jo ärtyneenpänä, että ei ole, en vain käy baareissa tai muutenkaan etsi ketään. Hoitaja jatkoi inttämistä, että kyllähän miehiä muuallakin tapaa. Ihan kuin minun pitäisi ikäni takia hypätä sänkyyn kenen hyvänsä kanssa! Toistin, ettei nyt vain ole ketään. Hoitaja kehtasi vielä kysyä olenko masentunut, koska en ole saanut seksiä ikinä! Vastani vihaisena kieltävästi. Tein valituksen epäasiallisesta käytöksestä.

Vierailija
315/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuhormonin liikutusta/aivokasvain voi aiheuttaa pään, käsien yms ulokkeisiin kasvun. Lääkärin on kysyttävä monenlaista, älkääpä oliko niin herkkänahkaisia- sitä varten tuo ammatti on.

Vierailija
316/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei sinällään ole noin paha,kuin osan kokemuksista,mutta muistan vielä 10 vuoden jälkeenkin. Mulla oli ranne todella kipeä ja menin lääkäriin asian tiimoilta. Lääkäri kysyi mitä teen työkseni ja vastattuani olevani tarjoilija,hän kysyi mitä alan tekemään isona. ”Jotain järkevämpää” kannattaisi kuulemma tehdä. Mielestäni menin kysymään apua ongelmaani,enkä uranvalinta neuvoja...

Etkö ymmärrä miten raskasta tarjoilijan työ on ranteille? rannekipu + tarjoilijan työ ei todellakaan ole järkevää.

Minä en ainakaan hae kivun takia sairauslomaa. Jos sillä voi tehdä työtä, kipu on osa elämää.

Vierailija
317/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset syntyivät keskosina ja olivat tarkkailussa teholla syntymän jälkeen hengityskatkojen vuoksi. Ennen kotiinpääsyä hoitaja tokaisi: muista sitten vahtia, että vauvat hengittävät.

Hormonihuuruissani kauhuissani kysyin, miten oikein pystyn vahtimaan 24h vuorokaudessa kahden vauvan hengitystä. Kyllä sun vaan täytyy pystyä, kun olet heidän äiti, vastasi hoitaja. Huh.

Vierailija
318/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri lohdutteli olemaan 'kuitenkin iloinen siitä, että minua pidettiin haluttavana nuorena naisena'. Olin 17 ja hyväksikäytetty, tekijä entinen isäpuoli.

Vierailija
319/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 23-vuotias, juuri toisen lapseni synnyttänyt ja synnytyksen jälkeiseen masennukseen sairastunut. Hain apua neuvolapsykologilta, joka oli alusta saakka jotenkin ivallinen minua kohtaan. Minulla masennus aiheutti myös ahmimiskohtauksia, joiden jälkeen koin valtavaa itseinhoa ja syyllisyyttä.  Näistä kerrottuani psykologi ehkä päätteli minun tavoittelevan jotain bikinikroppaa ja tokaisi: "Sinä siis haluat näyttää joltain 19-vuotiaalta pimulta, joka ei ole synnyttänyt? Kuule sä voit vaikka paloa vähän porkkanoita ja dippailla  niitä kermaviiliin niin kyllä se siitä!"

Nyt jälkeenpäin nelikymppisenä olen tajunnut, miten pöyristyttävä kommentti tuo oli keski-ikäiseltä naispsykologilta nuorelle, epävarmalle, juuri synnyttäneelle naiselle, tytölle oikeastaan. Ihan kuin automaattisesti mulla olis ollut jotkut ulkonäköasiat siinä mielessä, kun elin raskasta elämänvaihetta kahden pienen vaippaikäisen kanssa, väsyneenä ja masentuneena. Onneksi tuo kaikki on takanapäin ja ongelmista selvittiin!

Vierailija
320/996 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 39v. Lasta oltiin yritetty, ja vihdoin tuntui onnistavan. Jouduinkin keskeytykseen, koska oli kohdunulkopuolinen. Empatiakyvytön mieslääkäri totesi tutkimuspöydällä, että on sulla kato jo noita kilometrejä takana, että ei ihme.