Taidan olla huono mummu
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
No nyt täällä on näemmä marttyyrimummojen kokoontumisajot...
Saahan ne vaihtelun vuoksi välillä olla marttyyri mummojen kokoontumisajot eikä aina miniöiden .
Niitä on ollutkin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt täällä on näemmä marttyyrimummojen kokoontumisajot...
Saahan ne vaihtelun vuoksi välillä olla marttyyri mummojen kokoontumisajot eikä aina miniöiden .
Niitä on ollutkin tosi paljon.
Missä muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mummo on kiinnostunut ja iloinen lapsenlapsistaan, mutta ei esitä tungettelevia kysymyksiä tai tunkeile liiaksi perheen arkeen. Varmaan paras lähtökohta hyvälle mummoudelle on, että on hyväksynyt lastensa aikuistumisen ja kohtelee heitä aikuisina, toki samalla rakastaen heitä.
Minun mielestäni hyvä isovanhemmuus ei vaadi huikeita lahjoja, rahallista apua tai lastenhoitoa. Tärkeintä on haluta tavata lapsenlapsia ja nähdä tapaamisten eteen itsekin vaivaa. Minulle tärkeintä on, että mummo osoittaa lapselle tykkäävänsä tästä. Jos tämän lisäksi mummo kunnioittaa vamhempia ja perheen yksityisyyttä/rajoja, niin kaikki on hyvin.
Mitä arvelet vastavuoroisuudesta?
Onko tarkoitus, että myös perhe haluaa tavata mummoa, näkee tapaamisten eteen vaivaa, osoittavat tykkäävänsä mummosta, kunnioittavat mummoa ja hänen yksityisyyttään, jaksamista eritoten, ja ottavat huomioon mummon vapaa-ajantarpeen, varsinkin jos mummo on vielä työelämässä.Nuohan toteutuu jo sillä että mummolla on muutakin elämää kuin kytätä niitä lapsenlapsia.
Hyvä, kun meillä miniä kärttää jatkuvasti lapsia tänne, joka viikonloppu pitäisi ottaa, sairauksia meillä on, on sanottu, ettei voimat riitä. Haukutaan siitä tulee.
Minäpä näytän tuon sinun vastauksen hänelle, kun olen niin samaa mieltä kanssasi. En ole kärttänyt koskaan. Normikyläilytkin kysyy voimia kun miniä näkee kaikissa ihmisissä, ei vain meissä, vaan ihan kaikissa, pelkkä pahaa ja kielteistä.Erään mummon luo tungetaan viikoksi makoilemaan ja itseään passauttamaan, ja mummo maksaa kaiken pienestä eläkkeestään.
Viimein ja vihdoin nämä loiset häipyy ja jättää karmean sotkun jälkeensä, kuka siivoaa ja pyykkää, no mummo tietenkin.
Olen monesti mummolla sanonut ettei päästä ketään päiväkausiksi elätettäväkseen, riitahan siitä tulee jos mummo kieltäytyy ja haukut seläntakana.Miten nämä nuoret voi olla noin hävittömiä?
Tämän takia minua ahdistaa nykyään mennä omaan mummolaani eli lapseni isomummolaan. Välimatka on pitkä, joten ollaan aina vähintään 2 yötä, yleensä 3-4. Mummo asuu yksin omakotitalossa ja suoriutuu hyvin, mutta on toki jo vanha ja väsynyt. Missään asiassa ei kuitenkaan saa auttaa, koska pieleen menee. Pahinta on tehdä jotain oma-aloitteisesti. Yleensä sinne tulee muitakin siellä päin asuvia sukulaisia (eli mummoni lapsia, minun enoja ja tätejä) käymään katsomaan meitä. Nämä sitten häätävät tarmokkaasti esimerkiksi tiskaamasta, koska "ei noin" ja "anna mie kun et sie osaa". Eipä siinä sitten muuta kuin ruokailun jälkeen sohvalle makaamaan. Luonnollisesti ruoanlaittoonkaan ei saa osallistua, koska mummolla on selvät suunnitelmat ruokailun suhteen ja siinä saavat auttaa vain hänen lapsensa.
Lähtiessä siivotaan toki omat jälkemme, mutta esim. imuroida ei saa. En tiedä, jostain syystä vain mummon lapset saavat auttaa, me lapsenlapset emme. Olemme kuitenkin kaikki jo 25-40v, me lapsenlapset siis. Hävettää, kun tuntuu että olemme juuri tuollaisia laiskoja lusmuilijoita. No joskus saadaan auttaa pienissä, tarkasti ohjeistetuissa töissä, kuten puiden tuominen sisään tai mansikoiden perkaus. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan mulla on kokemus siitä, että lasten isän äiti on se vaikee kalkkuna.
Taitaa anopillasi olla sama kokemus sinusta. Vai mitäpä luulet?
Aika harva miniä tunkee esimerkiksi päsmäröimään anopin kotiin tai tämän yksityisasioihin.
Toisinpäin sen sijaan ongelma on hyvin yleinen.
Mutta siis miksi juuri se miniän anoppi -mummo on päsmäröijä ja ärsyttävä, harvemmin vävyn anoppi...? Olisko kyse siitä, että miniä ei tykkää, kun miehensä äiti on ylipäätään läsnä heidän perhe-elämässään? Oma äiti kelpaa paremmin.
Eli pikemminkin on kyse periaatteellisesta vastustuksesta, ei varsinaisesti sen hankalammasta persoonasta kuin miniänkään äiti.
Näin ma luulen.Voi miten monet miniät/tyttäret ovat puuttuneet sen mummun elämään juurikin niin, että aina pitäisi olla valmis hoitamaan lapsia ja aina haukutaan jos ei jaksa.
Hoitakaa omat kakaranne niin ei tarvitse kitistä.
Minä en ole mummu enkä miniä, taivaalle kiitos.
Juu ja odotas kun mummu jää leskeksi ja uskaltaa ottaa uuden miesystävän.
Siitä on riemu revennyt useammassakin tapauksessa mitä olen kuullut.
Lapset eivät hyväksy , en tiedä mitä pelkäävät .
Lastenvahdin menetystä vai perinnön? Ehkä sekä että.
Mutta minusta on ollut järkyttävää se että lapset ovat näissä tapauksissa ikään kuin omistaneet mummon ja tämän pitäisi kysyä lupaa oman elämän elämiseen .
Jos sen uskaltaa tehdä niin uhataan välien katkaisulla.
Esitetään huolestunutta mutta sitten ei pidetä yhteyttä.
Eihän siinä silloin voi seurata mitä tapahtuu.
Ja aikuinen ihminen saa ottaa kumppanin jos haluaa, niinhän ne lapsetkin ovat tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mummu osaa olla ylittämättä toisen perheen rajoja, mutta vetää myös omat rajansa ja pitää ne. Ettei tarvi marttyroida ja uhriutua.
Hyvä mummu ei kirjoita vauvapalstalle marttyroidakseen ja uhriutuakseen.
T:äiti, jonka lapsilla on 2 hyvää mummua
Miten on , saako hyvä miniä kirjoittaa vauvapalstalle marttyroidakseen ja uhriutuakseen?
Niitä ketjujahan on tämän tästä.
Vai pitääkö tuon yhden huonon mummon sanominen paikkaansa että mummo ei saa valittaa?Enpä ole koskaan sellaisia kirjoituksia täällä nähnyt.
Ai olet uusi.
Tervetuloa palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mummu osaa olla ylittämättä toisen perheen rajoja, mutta vetää myös omat rajansa ja pitää ne. Ettei tarvi marttyroida ja uhriutua.
Miten on , saako hyvä miniä kirjoittaa vauvapalstalle marttyroidakseen ja uhriutuakseen?
Vai pitääkö tuon yhden huonon mummon sanominen paikkaansa että mummo ei saa valittaa?Enpä ole koskaan sellaisia kirjoituksia täällä nähnyt.
Ai olet uusi.
Tervetuloa palstalle.
En ole. 17 vuotta käynyt päivittöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan mulla on kokemus siitä, että lasten isän äiti on se vaikee kalkkuna.
Taitaa anopillasi olla sama kokemus sinusta. Vai mitäpä luulet?
Aika harva miniä tunkee esimerkiksi päsmäröimään anopin kotiin tai tämän yksityisasioihin.
Toisinpäin sen sijaan ongelma on hyvin yleinen.
Mutta siis miksi juuri se miniän anoppi -mummo on päsmäröijä ja ärsyttävä, harvemmin vävyn anoppi...? Olisko kyse siitä, että miniä ei tykkää, kun miehensä äiti on ylipäätään läsnä heidän perhe-elämässään? Oma äiti kelpaa paremmin.
Eli pikemminkin on kyse periaatteellisesta vastustuksesta, ei varsinaisesti sen hankalammasta persoonasta kuin miniänkään äiti.
Näin ma luulen.Voi miten monet miniät/tyttäret ovat puuttuneet sen mummun elämään juurikin niin, että aina pitäisi olla valmis hoitamaan lapsia ja aina haukutaan jos ei jaksa.
Hoitakaa omat kakaranne niin ei tarvitse kitistä.
Minä en ole mummu enkä miniä, taivaalle kiitos.Juu ja odotas kun mummu jää leskeksi ja uskaltaa ottaa uuden miesystävän.
Siitä on riemu revennyt useammassakin tapauksessa mitä olen kuullut.
Lapset eivät hyväksy , en tiedä mitä pelkäävät .
Lastenvahdin menetystä vai perinnön? Ehkä sekä että.
Mutta minusta on ollut järkyttävää se että lapset ovat näissä tapauksissa ikään kuin omistaneet mummon ja tämän pitäisi kysyä lupaa oman elämän elämiseen .
Jos sen uskaltaa tehdä niin uhataan välien katkaisulla.
Esitetään huolestunutta mutta sitten ei pidetä yhteyttä.
Eihän siinä silloin voi seurata mitä tapahtuu.
Ja aikuinen ihminen saa ottaa kumppanin jos haluaa, niinhän ne lapsetkin ovat tehneet.
Joo minä olin tällainen mäntti miniä joka yritti rajoittaa.
Appivanhemmat keksi kuusikymppisinä että haluavat yrittäjiksi.
Yritin puhua järkeä, yritin estää etteivät pane taloaanlin siihem, vedota että appi edes pitäisi vakituisen hyvän työnsä.
Ei ei ei.
Sitten meni viisi vuotta. Kaikki meni. Talo, työ, terveys, koko omaisuus.
Sittne alettiin mankua että meidän pitää pelastaa. Lähteä uuteen typerään yrittkseen, muuttaa hornaan jne.
Taas olin ikävä enkä suostunut.
Sitten alettiin vaatia että me asuntovelkaiset kolmekymppiset ostetaan appivanhemmeille TALO jossa he asuisi ilmaiseksi ja me maksettaisiin talon kulut.
Ja taas olin mäntti ja kieltäydyin. Sain vihat päälleni.
Ja siitä asti minua onkin haukuttu sukulegendana siitä etten auta hädänalaisia.
Kyllä on taas kamala miniä! Kyllä.
Mummu, jolla on hyvä itsetunto ja tietää rajat käytöksen suhteen, on paras. Valitettavasti lapselleni on siunaantunut marttyyrimummo, äitini. Olen katkaissut välit, koska temppuilu äityi epämiellyttäväksi. Äitini omi lastani ja käveli ylitseni, ei kunnioittanut minua vanhempana. Hänen käytöksensä oli minusta vajaamielisen ihmisen toimintaa, olenkin tajunnut, että äitini pää ei ole ihan kunnossa, tuskin on koskaan ollutkaan, koska en ole tullut hänen kanssaan toimeen. Hän on syyllistänyt minua lapsuudesta lähtien, vaikka on itse se hankala ihminen. Äitini on aina kehittänyt draamaa ja ongelmia, vaikka niitä ei ole. Minusta tuollainen käytös on väsyttävää. Hän on kehittänyt myös minun elämääni kaikenlaisia ongelmia, vaikka elämässäni ei olisi sillä hetkellä ollut mitään ongelmaa. Sellaista hyvin ärsyttävää manipulointia. Olen lapsuudesta asti ollut ärsyyntynyt hänen käytökseensä, silti hän on kaatanut syyn minun niskaani, miksi nyt hermostun. Aika sairasta manipulointia. Onneksi olen tajunnut asiat. Voin paremmin, ilman tämän henkilön läsnäoloa.
Kerrohan nyt miksi koet olevasi huono mummu?
Miniänä laitan mummolle ehdot
1. Et tule koskaan kylään sopimatta.
2. Käyt korkeintaan kerran 2 kuussa ellemme tarvitse hoitajaa.
3. Tulet hoitamaan kun pyydämme etkä myöhästy.
4. Ota omat eväät.
5. Et osta muita lahjoja kuin mitä pyydämme. Raha on aina ok.
6. Käyttäydyt perhettämme kohtaan kunniottavasti.
7. Huolehdit siisteydestädi ja pukeudut kauniisti.
8. Hillitset itsesi ja puhut kauniisti.
9. Et yritä olla parempi kuin olet.
10. Et tuputa omia ajatuksiasi meille.
11. Osaat väistyä.
12. Et käytä mitään nautintoaineita
13. Olet hyvä esimerkki lapsillemme.
Tässä ovat perustoiveeni. Kun näitä noudatat hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet uusi.
Tervetuloa palstalle.En ole. 17 vuotta käynyt päivittöin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3895925/riita-anopin-kanssa-lopulta-val…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3880791/anoppi-tuo-pyytamatta-ja-sopima…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3874226/anoppi-ostaa-lapselle-rumia-vaa…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3864629/anoppi-ei-ymmarra-koronariskia
https://www.vauva.fi/keskustelu/4204870/ketju/anoppi_tuhoaa_suhteen
https://www.vauva.fi/keskustelu/3820221/anoppi-tykkaa-enemman-koirista-…
Voit aloittaa vaikka näistä. Hakusanalla "anoppi" löytyy kymmenittäin lisää.
Luin noista linkeistä tuon, missä anoppi tuhoaa suhteen. Sinustako on ok käytöstä jättää pojan epämieluisa valittu päästämättä sisälle, koska oletat hänen varastavan jotain? Kun vääränvärinen miniäkokelas kysyy toimintaohjeita tilanteeseen jota ei ymmärrä, sinusta siinä haukutaan geneerisesti anoppeja?
Jos laitat linkit, voisit ystävällisesti myös kertoa, miksi ne ovat mielestäsi edustavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet uusi.
Tervetuloa palstalle.En ole. 17 vuotta käynyt päivittöin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3880791/anoppi-tuo-pyytamatta-ja-sopima…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3874226/anoppi-ostaa-lapselle-rumia-vaa…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3864629/anoppi-ei-ymmarra-koronariskia
https://www.vauva.fi/keskustelu/4204870/ketju/anoppi_tuhoaa_suhteen
https://www.vauva.fi/keskustelu/3820221/anoppi-tykkaa-enemman-koirista-…
Voit aloittaa vaikka näistä. Hakusanalla "anoppi" löytyy kymmenittäin lisää.
Ei noissa ole marttyyri- tai uhriminiöitä.
sellainen joka ei käyttäisi alkoholia ja huumeita ja suoltaisi pahoja asioita lapselleen. lisäksi sellainen joka ei olisi ottanut henkeä itseltään ja jättänyt sitä haukuttua lasta yksin tänne pärjäämään oman lapsen kanssa.
näitä em asioita kun ei olisi, melkein minkälainen mummo tahansa olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Luin noista linkeistä tuon, missä anoppi tuhoaa suhteen. Sinustako on ok käytöstä jättää pojan epämieluisa valittu päästämättä sisälle, koska oletat hänen varastavan jotain? Kun vääränvärinen miniäkokelas kysyy toimintaohjeita tilanteeseen jota ei ymmärrä, sinusta siinä haukutaan geneerisesti anoppeja?
Jos laitat linkit, voisit ystävällisesti myös kertoa, miksi ne ovat mielestäsi edustavia.
Laitoin linkit siksi kun joku väitti, että ei täällä ole ollut ainakaan 17 vuoteen anopin lyttäämisketjuja. Ja kuten kirjoitin, niitä löytyy kymmeniä lisää, jos nuo ei ole "edustavia".
Mitään analyysejä en ala tekemään :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin linkit siksi kun joku väitti, että ei täällä ole ollut ainakaan 17 vuoteen anopin lyttäämisketjuja. Ja kuten kirjoitin, niitä löytyy kymmeniä lisää, jos nuo ei ole "edustavia".
Mitään analyysejä en ala tekemään :D.
Sinä väitit että täällä on ollut marttyyriminiöitä. Ei ole ollut. Nyt muutat sanojasi.
Eikä nuo laittamasi lnikit ole mitäään lyttäämisaiheisia...
Asuu saatanan kaukana ja jättää rauhaan