Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa mitään hyvinvointivaltiota kannattavaa puoluetta?

Vierailija
02.01.2018 |

Tuntuu, että vaihtoehtoina on äänestää Suomi kommunistiseksi tai Jenkki tyyliseksi monipolikapitalistiseksi.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto ja SDP.

Oikeistotrollit leimaavat vasemmistoa kommunisteiksi, vaikka todellisudessa sosiaalidemokratia (jota siis molemmat em. kannattavat) on kaukana kommunismista. Ilmeisesti kuitenkin uppoaa kansaan sillä Kepua ja Kokoomusta äänestetään vaikka vaalien välillä itketään kovaan ääneen siitä että ne sitten tekevät just sellaista kovaa oikeistopolitiikkaa kuin lupasivatkin.

juu, loksuttavat sitä "kommunisti"mantraa, koska tietävät että tyhmiin uppoaa kuin veitsi voihin.

minusta kokkareita pitäisi alkaa kutsua ryssiksi, nehän kuitenkin edustavat putinin sisarpuoluetta.

mahtaisiko tyhmienkin silmät avautua jos ymmärtäisivät että venäjä on kokoomuslandia.

Venäjä on rikollisten hallitsema kehitysmaa. Nyt puhutaan Suomesta, Pohjois-Eurooppalaisesta teollisuusvaltiosta.

Jos meillä olisi Norjan öljyt, kaasut ja meret sekä Ruotsin malmit ja teollisuus niin voisin minäkin äänestää SDP:tä, koska silloin sitä "hyvinvointia" riittäisi jaettavaksi omasta taskusta. Nyt kuitenkin kun ainoa mikä meillä on, on hiipuva metsäsektori ja jatkuvia, suuria investointeja vaativa meriteollisuus niin ainoa tapa pitää pää pinnalla on tehdä Suomesta houkutteleva kohde ulkomaalaiselle pääomalle. SDP ja muu vasurijengi on tämän vastakohta.

Suomi on kokoomuksen johdolla hyvää vauhtia rikollisten hallitsema kehitysmaa, aivan kuten ryssäkokkareiden hallitsema Venäjä.

Ainoa pelastus on demarit seuraavassa hallituksessa, joka lähtee kokkareiden ja muun oikeiston tuhoja korjaamaan. 

Luuletko hetken vertaa, että Antti Rinteestä olisi pelastajaksi <3

Vierailija
42/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto ja SDP.

Oikeistotrollit leimaavat vasemmistoa kommunisteiksi, vaikka todellisudessa sosiaalidemokratia (jota siis molemmat em. kannattavat) on kaukana kommunismista. Ilmeisesti kuitenkin uppoaa kansaan sillä Kepua ja Kokoomusta äänestetään vaikka vaalien välillä itketään kovaan ääneen siitä että ne sitten tekevät just sellaista kovaa oikeistopolitiikkaa kuin lupasivatkin.

juu, loksuttavat sitä "kommunisti"mantraa, koska tietävät että tyhmiin uppoaa kuin veitsi voihin.

minusta kokkareita pitäisi alkaa kutsua ryssiksi, nehän kuitenkin edustavat putinin sisarpuoluetta.

mahtaisiko tyhmienkin silmät avautua jos ymmärtäisivät että venäjä on kokoomuslandia.

Venäjä on rikollisten hallitsema kehitysmaa. Nyt puhutaan Suomesta, Pohjois-Eurooppalaisesta teollisuusvaltiosta.

Jos meillä olisi Norjan öljyt, kaasut ja meret sekä Ruotsin malmit ja teollisuus niin voisin minäkin äänestää SDP:tä, koska silloin sitä "hyvinvointia" riittäisi jaettavaksi omasta taskusta. Nyt kuitenkin kun ainoa mikä meillä on, on hiipuva metsäsektori ja jatkuvia, suuria investointeja vaativa meriteollisuus niin ainoa tapa pitää pää pinnalla on tehdä Suomesta houkutteleva kohde ulkomaalaiselle pääomalle. SDP ja muu vasurijengi on tämän vastakohta.

Suomi on kokoomuksen johdolla hyvää vauhtia rikollisten hallitsema kehitysmaa, aivan kuten ryssäkokkareiden hallitsema Venäjä.

Ainoa pelastus on demarit seuraavassa hallituksessa, joka lähtee kokkareiden ja muun oikeiston tuhoja korjaamaan. 

On Yhdysvalloissa parempi asua, kuin Neuvostoliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. SDP ja Vasemmistoliitto.

Kokoomus, persut ja keskusta luovat vain pahoinvointivaltiota.

Lopettakaa jo kommari pakotus.

meinasin kysyä sulta mitä se kommari tarkottaa, mutta tajusin ette sinä tiedä ainakaan. 

jos sdp ja vas.liitto on "kommunismia",  olen englannin kuningatar.

No kyllä se vaan on kommunismia, kun yritetään tuhota yksityisyrittäjyys kokonaan. Ei onnistuisi yksityisyrittäminen jos Suomen kaappikommarit valtaan nousisivat.

mitä helvettiä sönkötät, mulla on pieni printtiyritys ja olen demari.

ehkä ois parempi että pidät turpasi kiinni.

No sitten äänestät päin mäntyä. Kyllä demarit tuhoaisivat Suomen, koska niiden höpötyksiin ei rahat yksin kertaisesti riitä.

Rikkailta voi ottaa lisää.. eiks vaan.onhan sitä otettu köyhiltäkin. Nyt ois sit rikkaiden aika osallistua yhteisiin talkoisiin..

Vierailija
44/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät, mukana paljon pienyrittäjiä, ei mene mihinkään komministijuttuun.

Tämä oli varmaan vitsi. Vihreät ovat ajamassa Suomea kehitysmaaksi ma_mupolitiikallaan.

Vierailija
45/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette k*sipäitä

Vierailija
46/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP, äänestän edelleen. Ovat köyhän ja duunarin asialla. Hyvinvointivaltio on heidän ykkösasia.

Kerro toki meillekin, millä demarit sen hyvinvoinnin kustantaisivat.

et kysynyt multa, mutta hyvä että hoksaat että oikeisto ei siihen pysty, demarit tietää, koska ovat tämän hyvinvointiyhteiskunnan luoneet.

tämä oikeistohallituksen sekoilu tulee suomalaisille kalliiksi kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
47/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meinasin kysyä sulta mitä se kommari tarkottaa, mutta tajusin ette sinä tiedä ainakaan. 

No kyllä se vaan on kommunismia, kun yritetään tuhota yksityisyrittäjyys kokonaan. Ei onnistuisi yksityisyrittäminen jos Suomen kaappikommarit valtaan nousisivat.

No sitten äänestät päin mäntyä. Kyllä demarit tuhoaisivat Suomen, koska niiden höpötyksiin ei rahat yksin kertaisesti riitä.

kyllä rahaa tuntuu riittävän, mutta hallituksen prioriteetit vain on pahasti sekasin ja rahaa syydetään sinne minne ei tarvita, ja otetaan sieltä missä sitä ei ole.

tyypillistä oikeistologiikkaa.

Mistä demarit sen rahan ottaisi?

Vierailija
48/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä rahaa tuntuu riittävän, mutta hallituksen prioriteetit vain on pahasti sekasin ja rahaa syydetään sinne minne ei tarvita, ja otetaan sieltä missä sitä ei ole.

Ei ainakaan sairaiden, lasten ja työttömien taskusta.

Vierailija
49/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niinpä, näiltä kehtaa ryövätä vain kokkareet, keskusta ja persut.

Vierailija
50/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolstoi kirjoitti:

Hyvinvointivaltio perustuu siihen, että jokainen kantaa kortensa kekoon kykyjensä mukaisesti. Vasemmistoliitto ja SDP murentavat hyvinvointivaltion perustaa ajamalla kaikille kaikkia ilman vaatimuksia tai velvoitteita. Heille, jotka kekkerit kustantavat nämä kaksi puoluetta eivät tarjoa kuin syyllistämistä ja lisää veroja. Itse haluaisinkin joltain vasemmistolaiselta kysyä, että mikä on yksilön vastuu itsestään ja millä varmistetaan, että jokainen tämän vastuun kykyjensä mukaan myös kantaa? Mikä on se keppi silloin kun porkkana ei riitä?

Jos otat järjen käteen, joudut toteamaan, että yksilön vastuunkantamista ei voi varmistaa mitenkään.

Ei edes poistamalla kaikki tuet.  Jos vaivaudut ajttelemaan ITSE, huomaat, että niissä valtioissa, joissa sosiaaliturva on olematon, rehottavat rikollisuus ja väkivalta. Ihmisen alkukantaisin vietti on nimittäin hengissäpysyminen. Sen yli ei mene mikään.

Meidän järjestelmässämme kenenkään ei anneta kuolla nälkään eikä periaatteessa kylmäänkään (asunnottomuus on edelleen ongelma) .  Meidän järjestelmämme, eli sosiaalidemokratia, kuten muissakin pohjoismaissa,  tarjoaa sivistyneen ratkaisun, joka samalla tekee Suomesta asumisesta sangen miellyttävää.

Tekee Suomen myös kiinnostavaksi turistikohteeksi, matkailijamäärämme ovat kasvaneet merkittävästi juuri siksi, että Suomea on ulkomaiden lehdistössä ylistetty maailman turvallisimmaksi maaksi.

Suomen ongelma on se, että yhä vähemmän rahaa käytetään ihmisten hyvinvointiin ja yhä enemmän muihin tarkoituksiin.

Elämme muka markkinataloudessa, mutta pelkästään yritystukiin upotetaan vuositasolla enemmän rahaa kuin työtöömyyden hoitokustannukset ovat kokonaisuudessaan. Vaikka summaan lisättäisiin vielä toimeentulotuen kustannukset, ei kokonaissumma ylitä yritystukien summaa.

Ihmisiin satsaaminen on kannattavaa ja kannatettavaa, yritystuet on osoitettu viimeksi keväällä TYä- je elinkeinoministeriön julkaisemassa tutkimuksessa täysin tehottomiksi. Ministeriön tutkimuksen mukaan ne eivät ole lisänneet investointeja lainkaan, vaan käytännössä valuneet osinkoihin.

Me palkansaajat siis maksamme osinkoja jo ennestään rikkaille.

Näkisin mieluummin, että nekin rahat käytettäisiin tarvitsijoiden hyväksi. Osan voisi laittaa koulutuksen uudistamiseen, jotta saataisiin todistettu kansamme tyhmeneminen loppumaan.

Vierailija
51/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mistä? Onhan monta muuta asia noiden lisäksi, josta ei kannata ottaa rahaa.

Vierailija
52/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taisi äitis heittää sinut päin mäntyä kun synnyit. mihin höpötyksiin ei riitä, ihmisoikeuteen? niinkö se juhana sulle kuiskuttelee ja sinä papukaijana toistelet somessa. voi voi sentään. tuskin sinäkään siinä kirjottelisit ilman demareita nyt, vaan pyyhkisit juhana vartiaisen kakkoja jos täällä olisi kokkareet saaneet riekkua valtoimenaan vuosikymmeniä.

Vierailija
53/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa mitään hyvinvointivaltiota kannattavaa puoluetta?

Tuntuu, että vaihtoehtoina on äänestää Suomi kommunistiseksi tai Jenkki tyyliseksi monipolikapitalistiseksi.

Se on toi hyvinvointivaltio sanana aika monin tavoin tulkittavissa.

Minulle hyvinvointi edustaa sitä että se on myös taloudellisesti kestävää.

Tämä tarkoittaa sitä, että erityisesti suomalainen työ on kyettävä säilyttämään sekä kysyttynä että kannattavana tapana ansaita elantonsa.

Ja jos jotain puoluetta pitää tähän nyt miettiä, niin sellainen puolue todennäköisesti kannattaa pienyrittäjien, ja sellaisiksi aikovien asioita.

Siis, periaate on jokseenkin niin, että JOKAISEN suomalaisen tulee voida nauttia niistä samoista MAHDOLLISUUKSISTA saada aikaan hyviä tulonlähteitä, kuin EDELTÄVIENKIN SUKUPOLVIEN.

Suomea ei pidä ajaa sellaiseen kuoppaan, että joko pääomien tai edeltävien sukupolvien etuja aletaan nostamaan niin paljon, että seuraavilta sukupolvilta häviää em. mahdollisuudet saada aikaan työstää hyviä tulonlähteitä.

Jos työ EI VOI olla hyvä tulonlähde Suomessa, niin sitten pitäisi automaattisesti alkaa keskustelemaan siitä, miten A) työn kysyntä ja B) aikaasaadut tulot jaetaan, jotta jokainen saisi tässä valtiollisessa "tuolileikissä" kuitenkin itselleen taloudesta asiallisen siivun.

Ilman muuta pitäisi olla päivänselvää se, että erityisesti suomalainen työ kansainvälisesti kilpaillussa markkinassa tulee olla jonkinlainen suuntaviivojen vetäjä KOKO Suomen taloudelle. Siitä ei oikeen tule mitään että vain virkamiesten edut nousee ja asuntojen hinnat nousee.

Vierailija
54/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP

Vierailija
55/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP, äänestän edelleen. Ovat köyhän ja duunarin asialla. Hyvinvointivaltio on heidän ykkösasia.

Kyyllä, niin kauan kuin joku muu tekee ne rahat, vasemmisto haluaa vain jakaa muiden rahoja

Vierailija
56/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taisi äitis heittää sinut päin mäntyä kun synnyit. mihin höpötyksiin ei riitä, ihmisoikeuteen? niinkö se juhana sulle kuiskuttelee ja sinä papukaijana toistelet somessa. voi voi sentään. tuskin sinäkään siinä kirjottelisit ilman demareita nyt, vaan pyyhkisit juhana vartiaisen kakkoja jos täällä olisi kokkareet saaneet riekkua valtoimenaan vuosikymmeniä.

Mikä ihmisoikeus? Ilman kokkareita ja vastaavia eläisin jossain kommunistisessa paskamaassa.

Vierailija
57/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio pitää huolta jokaisesta, etenkin heikoimmista. Kuka auttaa köyhää, sairasta, pienituloista.

SDP ja vasemmistoliitto.

Kuka ajaa suurpääoman asiaa, kokoomus.

Aktiivimalli räjähtää vielä muutaman käsiin. Ette tule valituksi enää eduskuntaan.

Vierailija
58/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta voi ottaa lisää.. eiks vaan.onhan sitä otettu köyhiltäkin. Nyt ois sit rikkaiden aika osallistua yhteisiin talkoisiin..

Ei köyhiltä ole mitään otettu, ne saa kaikki rahat muutenkin rikkaiden ansiosta, ei tuet ole mitään tienaamista

Vierailija
59/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mistä? Onhan monta muuta asia noiden lisäksi, josta ei kannata ottaa rahaa.

Voit ihan itse tutustua, netistä läytyy SDP:n vaihtoehtobudjetti vuodelle 2018.Löytyy myös eduskunnan tietopalvelun laskelmat demareiden vaihtehtobudjetille.

Linkin takaa löydät molemmat.

https://sdp.fi/fi/blog/sdpn-vaihtoehtobudjetissa-kasvu-kuuluu-kaikille/

Selvästi oikeudenmukaisempi budjetti, vaikka itse kuuluisin ns. häviäjiin (netotuloni laskivat parin prosentin verran). mutta koska olen saanut nauttia verotuksen suomista nettotulojeni kasvusta jo vuosia, en panisi pahakseni.  Kuulun suurituloisimpaan tuloluokkaan, joten prosetuaaliset tuloveroalennukset ovat tuoneet minulle toistuvasti lisäystä nettopalkkaani.

Vierailija
60/154 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki meillekin, millä demarit sen hyvinvoinnin kustantaisivat.

et kysynyt multa, mutta hyvä että hoksaat että oikeisto ei siihen pysty, demarit tietää, koska ovat tämän hyvinvointiyhteiskunnan luoneet.

tämä oikeistohallituksen sekoilu tulee suomalaisille kalliiksi kaikin mahdollisin tavoin.

Tämä. Mikään sivistysvaltio ei ota köyhien taskusta ihan vain kiusakseen, mitään säästöjähän tällä ei saavuteta eikä talous parane, päinvastoin se huononee. Suomesta tehdään kokkareiden johdolla Venäjän kaltaista kehitysmaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme