Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te leikkaatte uusista vaatteista aina laput pois? Nehän sisältävät tärkeää informaatiota oikeasta pesusta, vaatteen alkuperästä, materiaaleista ja muista!

Vierailija
02.01.2018 |

Ottaa päähän, kun FB-kirpputoreilla joka toisesta myytävästä vaatteesta on "laput leikattu pois". Ymmärrän joo, jos kutittaa jossain hankalassa paikassa, mutta ei kai nyt se kutittaminen ole näin yleistä?

Minä haluan ostaa yleensä luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita ja haluan tietää, missä vaate on tehty. Talvella polyesteri ei lämmitä, vaan kerää vain sähköä ja rätisee iholla. Siksi on tärkeää tietää, onko "villaneule" oikeasti villaa vai jotain muovia, jossa on villaa vain nimeksi. On vähän eri asia ostaa polyesterineuletta, joka on tehty Kiinassa kuin vaikka 100% villaista norjalaisneuletta - vaikka ne näyttäisivät ihan täsmälleen samoilta. Pesuohjekin on täysin erilainen.

Siis: MIKSI TE LEIKKAATTE NE TÄRKEÄT LAPUT POIS!?!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta jos haluatte miehenne osallistuvan pyykkihuoltoon niin älkää leikelkö noita lappuja pois. Itselläni ei ainakaan ole mitään hajua missä asteessa ja millä ohjelmalla mikäkin naisten vaate pitää pestä jos pesuohjeita ei löydy.

Vierailija
42/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asian vierestä, mutta jos haluatte miehenne osallistuvan pyykkihuoltoon niin älkää leikelkö noita lappuja pois. Itselläni ei ainakaan ole mitään hajua missä asteessa ja millä ohjelmalla mikäkin naisten vaate pitää pestä jos pesuohjeita ei löydy.

Ei se vaatteiden pesu nyt noin vaikeaa ole miehillekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan laput pois. Vien joskus keräykseen kun kyllästyn vaatteeseesn. Kyllä laadun tuntee jo sormissaan, ei siihen välttämättä lappuja tarvita. Pesen lähes kaikki 30 hienopesussa. Eivät mene miksikään. Mulla on vanhimmat vaatteet 20v takaa. 

Vierailija
44/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lappuniput on nykyään valtavia!

Ennen riitti yksi pieni kangassuikale sivusaumassa. Nyt ne on pienen vihon kokoisia.

Vierailija
45/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutittaa kyllä lähes kaikki laput. En ymmärrä, miksi ne pitää olla sitä himputin kovaa keinokuitua, vaikka vaate itse olisi 100% luonnonkuitua (vaikka sitä villaa). Mä myös painan mieleeni, että saako tämän vaatteen pestä normaalissa pesussa, jopa 60 asteessa vai hienopesussa. En osta vaatteita jälleenmyyntiä varten vaan käyttöä varten. Jos jostain syystä se päätyykin myyntiin, laitan sen verran alhaisen hinnan, että se menee kaupaksi vaikkei ole pesulappua.

Vierailija
46/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljässäkympissä oikeastaan kaikki. Ei ole vaikeaa. 

Vierailija
47/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta materiaalit, alkuperä yms. Kaikki 60 asteeseen pesuun.

Vierailija
48/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiska ne kutiavat ja raapivat ihon pintaa. Kyllö ne tärkeät tiedot jää muistiin jos ennen leikkamista lapuista lukee. 

Vierailija
49/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki lajittelevat itse omat pyykkinsä. Jopa lapset ovat osanneet jo päiväkoti-ikäisinä lajitella värien mukaan ja villavaatteet omaan koriinsa. Ei tarvitse pyykkäjän miettiä muuta kuin koneen käynnistämistä.

Vierailija
50/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kutittaa sietämättömästi, samoin kuin ne lenkit joita käytetään ripustamisen apuna. Ja joudun leikkaamaan alusvaatteista myös. Enemmän ihmettelen ihmisiä joita ne laput ei kutita.

Vierailija
51/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet loppuun, en roudaa niitä kirppikselle. Kun esim. teepaita on risa, siitä syntyy matonkudetta.

En myöskään ostele kirppisrättejä vaan laatua.

Vierailija
52/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa pestä tummat ja vaaleat erikseen ja materiaalin mukaan eri lämpötiloissa. Ei hän mikään idiootti ole, vaikka sinä oletkin.

Vierailija
53/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. New Yorkerin vaatteissa  se lappu on pitkä kuin kauppalista ja usein kiinni paidan kyljessä,tuntuu hirveältä kun sellainen kilometrin mittainen lappu pistää ja kutittaa kylkeä!

Vierailija
54/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpiskaupan lappu heti pois

Vierailija
55/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän mitä pesua millainenkin vaate kestää ilman lappujakin. Mulla on näkö- ja tuntoaisti joten tiedän materiaalin. Tiedän myös sen, että osassa on käsipesu vaikka ihan hyvin kestää konepesua tai osaa ei saisi pestä kuin max 40 ja ihan hyvin mikä tahansa puuvilla kestää 60 astetta, os ei ole lisäosia mitkä ei sitä kestä, kun puuvilla kuitenkin kutistuu. 

Vierailija
56/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa just huvitti et melkein kaikissa vaatteissa on pesuohjeena 30 astetta tai käsinpesu 😅 Puuvillayövaatteissakin 40 astetta... Pesen surutta 60 asteessa lähes kaiken.

Vierailija
57/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei osaa lukea pesuohjeita mutta osaa käyttää maalaisjärkeä. 

Vierailija
58/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljässäkympissä oikeastaan kaikki. Ei ole vaikeaa. 

Mulla taas kuudessakympissä kaikki, mikä kestää. Ei tule hajuja.

Vierailija
59/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet itseäni varten, enkä ajattele niiden jälleenmyyntiarvoa, vaan jos vien kirpputorille, se on minulle lähinnä kierrätystä ja hinnoittelen sen mukaan. 

En tykkää tuotemerkeistä ja tuoteselosteista, vaan ratkon ne aina pois, kun tiedän vaatteeni kestävän periaatteessa aina 60 asteisen pesun. Ja ne ovat luonnonkuitua. Inhoan niitä vaatteissa, kun ne kutiitavat tai muuten hiertävät tai näkyvät läpi. 

Vierailija
60/63 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaatteiden pesu nyt noin vaikeaa ole miehillekään.

No on se, jos on vaihtelevia materiaaleja ja pesulaput vielä poistettu. Mä esimerkiksi pesen villat ja silkit eri aineella. En tosin odotakaan mieheni niitä pesevän. Mies pesee omat vaatteensa sekä lakanat ja pyyhkeet, jotka menevät meillä aina kuuteenkymppiin. Tai konehan ne pesee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi