Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te leikkaatte uusista vaatteista aina laput pois? Nehän sisältävät tärkeää informaatiota oikeasta pesusta, vaatteen alkuperästä, materiaaleista ja muista!

Vierailija
02.01.2018 |

Ottaa päähän, kun FB-kirpputoreilla joka toisesta myytävästä vaatteesta on "laput leikattu pois". Ymmärrän joo, jos kutittaa jossain hankalassa paikassa, mutta ei kai nyt se kutittaminen ole näin yleistä?

Minä haluan ostaa yleensä luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita ja haluan tietää, missä vaate on tehty. Talvella polyesteri ei lämmitä, vaan kerää vain sähköä ja rätisee iholla. Siksi on tärkeää tietää, onko "villaneule" oikeasti villaa vai jotain muovia, jossa on villaa vain nimeksi. On vähän eri asia ostaa polyesterineuletta, joka on tehty Kiinassa kuin vaikka 100% villaista norjalaisneuletta - vaikka ne näyttäisivät ihan täsmälleen samoilta. Pesuohjekin on täysin erilainen.

Siis: MIKSI TE LEIKKAATTE NE TÄRKEÄT LAPUT POIS!?!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla myydään paljon varastettua tavaraa, silloinkin on kätevää kun laput on leikattu pois, ei voi jäljittää kauppapaikkaa alunperin.

Vierailija
22/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään laput on niin isoja ja jotain kankeaa tekokuitua, että kyllä ne vain kutittavat. Itse leikkaan vasta sitten, kun ne kutittavat (en varmuuden vuoksi), mutta aika harvassa vaatteessani laput enää tallella on. Ihonmyötäisissä vaatteissa laput ei usein niin pahasti häiritse, mutta löysissä ne on raivostuttavia, kun vaivihkaa kutittelevat.

Olen kyllä huomioinut sen, että lappujen leikkaaminen laskee jälleenmyyntiarvoa, joten myymäni vaatteeni ovat todennäköisesti halvempi kuin jonkun toisen vastaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä leikkaan monista vaatteista laput juurikin siksi, että ne kutittavat tai raapivat ja joissan vaatteissa myös isokokoiset laput tekevät omituisia kuhmuroita/sauma vetää/leikkaus näyttää hölmöltä, jos niitä ei poista. 

Laita toppi puseron alle, jos olet noin herkkä.

Mulla on aina toppi ja silti ne laput kutittaa niskaa.

Vierailija
24/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ne leikataan pois siksi että ne on väärennettyjä merkkivaatteita mutta kirpparilla ne myydään aitoina.

25/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan paidoista AINA laput irti, koska ne kutittaa. En ymmärrä, miksi helvetissä ne laput pitää niin usein tehdä sellaisesta koppuramateriaalista. Tai hirveimpiä on ne, joissa lappu on kankainen "lenkki" joka on ommeltu paitaan, mutta sen kulmat on jätetty niin teräviksi, että tuntuu kuin neuloilla pisteltäisiin niskaa. Niitä onkin mukava ratkoa irti ja yrittää olla tekemättä reikää vaatteeseen. 

Vierailija
26/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa lappuja, elleivät ne kutita tai ellei niitä ole kymmentä päällekkäin.

Vierailija
27/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä leikkaan monista vaatteista laput juurikin siksi, että ne kutittavat tai raapivat ja joissan vaatteissa myös isokokoiset laput tekevät omituisia kuhmuroita/sauma vetää/leikkaus näyttää hölmöltä, jos niitä ei poista. 

nokun niissä topeissakin on lappuja

Vierailija
28/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan ne tarpeen mukaan. Tiedän kyllä vaatteen materiaalin, yleensä ihan tunnustelemalla. Miten en muka erottaisi norjalaisvillaneuletta akryylirievusta, ihmettelen suuresti.

Jos materiaali herättää epäilyksiä, en osta tuotetta. Selvä homma.

Vierailija
29/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laput on kilometrin pituisia ja roikkuvat ikävästi vasten ihoa/näkyvät paidan alta.

Vierailija
30/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin laput kutittaa ja raapii. Leikkaan hyvin pian jos alkaa häiritsemään irti. En myy vaatteita, käytän itse loppuun. 

Vierailija
31/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Topeissako ei niitä lappuja ole? Tollo.

Vierailija
32/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ratkon tuotemerkit irti, kun en halua mainostaa.

Monet nuoret tekee tätä.

Vierailija
33/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vältä miehenä tätä ohjetta 

Vierailija
34/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin vaatteissa ne laput on kangasta, mutta joissakin sellaista jäykkää materiaali, joka ei ole kangasta nähnytkää ja ne on ikäviä ja ne varsinkin leikkaan pois. En ymmärrä, miksi niissä pitää lukea kilometritolkulla tekstiä.

Vierailija
35/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama,,kun en hirveesti myy niitä eteenpäin. Ja vaatteista, jotka ei enää mahdu mulle, menee tyttären käyttöön (saanut ihan itse valita, mitä haluaa käyttää). Ja jos myisin eteenpäin, niin eiköhän sieltä löydy ostaja, jolle se lappu ei ole niin tärkeä, jos halvalla saa.

Vierailija
36/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain jopa viiltohaavoja (en liioittele) tokmannilta ostamastani fleecetakista. Pidin takkia paljon ja aloin ihmetellä miksi niskaan sattuu kun käännän päätä, niskalappu oli kova kuin vaneri ja reunat viilsi hiuksenhienoja naarmuja niskaan. Heitin takin roskiin, tuskin kukaan muukaan haluaisi takkia jossa vaneriin verrattavissa oleva pesulappu niskassa.

Vierailija
37/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ostamalleni vaatteelle ihan mitä huvittaa.

Vierailija
38/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikaannitse laput irti koska ne hankaavat ja ärsyttävät. Itse en ymmärrä mihin niitä pesuohjeita ja materiaalitietoja tarvitsee. Kyllähän kankaasta tuntee vaatehuoltoon liittyvät asiat ihan näppituntumallakin. Ainoastaan pesulaan menevissä jakkupukutyyppisissä säästän laput. 

Vierailija
39/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit leikkaa ne laput pois kun niissä on vaatteen kokonumero.

Vierailija
40/63 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken 60 joten ihan sama. Jos joku ei kestä tai kutistuu niin se ei ole meidän perheeseen tarkoitettu 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme