Köyhä perheemme ei saanut uusia kenkiä kunnan sosiaalitoimelta
Lapsemme joutuu kolmatta talvea kulkemaan samoissa kengissä, kun emme saaneet kunnan sosiaalitoimelta tarveharkintaista sosiaalitukea. Että pistää vihaksi! Tiedän, että kunnalla rahaa on, mutta ei sitä köyhän perheen hätää lievittämään anneta!
Kommentit (42)
Ettekä ole tuon kolmen vuoden aikana sen vertaa saaneet säästöön, että olisitte itse voineet ostaa lapselle uudet kengät?
Ei kunnan rahoja ole tarkoitettu jokaikisen pummin toiveiden toteuttamiseen. Miten olisi, jos itse hankkisitte ne kengat?
Kirppareilta saattaa löytyä lähes uudenveroisia kenkiä vain muutamalla eurolla.
En ole itse toimeentulotuen tarpeessa, mutta kyllä ihmetyttää kun romaninaiset ainakin täällä Helsingissä saavat vuotuisen hamerahan 400 euroa.
Eikö tämä ole syrjintää valtaväestöä kohtaan?
Miksei kaikille tätä vaaterahaa?
Eikös ne kenkärahat haeta Kelasta, eikä kunnalta.
hae maskusitoumus kirkon diakoniatoimistolta. Kirkko on ainoa joka auttaa. Sipilälläkin joku säätiö olevinaan mutta tuskin se on oikea säätiö, kunhan vaan teeskentelee. Sit toi pelastusarmeijan juttu, nekin tuntuu hyvn nihkeiltä, yksi kertaluonteinen apu annetaan /ihminen elämässä.
Ilmasiksi saa netistä.
kerroppas lapsen kengän koko niin etin sulle netistä nyt heti ilmaset.
Miten lapselle muka mahtuu samat kengät kolme vuotta? Meillä ei edes keväällä ostetut mahdu enäö syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse toimeentulotuen tarpeessa, mutta kyllä ihmetyttää kun romaninaiset ainakin täällä Helsingissä saavat vuotuisen hamerahan 400 euroa.
Romaninaisilla se ei taida olla edes joka vuosi ja ajatus on, että jos sen on kerran sen hameen päälleen pukenut, siitä ei voi luopua joutumatta oman yhteisönsä hyljeksimäksi.
https://www.tori.fi/koko_suomi?q=&cg=3070&w=3&st=g&cs=&ck=&csz=&ca=16&l…
näin paljon on ilmasta lasten vaatetta tarjolla. Siitä vaan seulot mitä tarviit. Toki postit voit joutua maksamaan.
Täydentävää toimeentulotukea haetaan edelleen oman kunnan sosiaalivirastolta.
Siihen tarvitaan ehkä tiliote ja joku maksettu vuokra ym kuitti.
Itse olen työtön ja saan vuoden välein omasta sossusta 50e ns vaaterahaa.
Mutta jos totta puhutaan, kyllä varsinkin lapselle kengät löytyy kirpputorilta ja ihan tosiaan, muutamilla euroilla. Pitääkö ne välttämättä olla uudet, ei pidä.
Itse olen silloin tällöin kirppiksellä töissä ja siellä juuri lasten kengät ovat kuin uusia.
Ja aivan uusiin kenkiin saa työtönkin säästettyä rahat.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Se on perinne ja meidän pitää tukea romaneita kaikin voimin!
Heillä ei ole helppoa sinunlaisten ihmisten takia ja he kokevat jatkuvaa syrjintää.
https://www.tori.fi/kymenlaakso/Kuomat_43073787.htm?ca=16&w=3
siinä kuoma kengät ilmaiseksi unisex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romaninaisilla se ei taida olla edes joka vuosi ja ajatus on, että jos sen on kerran sen hameen päälleen pukenut, siitä ei voi luopua joutumatta oman yhteisönsä hyljeksimäksi.
Kyllä on joka vuosi täällä Helsingissä. Muiden kuntien käytäntöjä en tiedä.
Ja mikä peruste on tuo "yhteisön hyljeksiminen".
Voihan sitä yhteisö hyljeksiä, jos ei ole Louis Vuittoinin laukkua tai vaikka Fjällrävenin mestästyshousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on joka vuosi täällä Helsingissä. Muiden kuntien käytäntöjä en tiedä.
Ja mikä peruste on tuo "yhteisön hyljeksiminen".
Voihan sitä yhteisö hyljeksiä, jos ei ole Louis Vuittoinin laukkua tai vaikka Fjällrävenin mestästyshousuja.
No ottamatta kantaa itse käytäntöön, niin romaneilla homma on samaa kuin lestadiolaisilla, jotka luopuvat uskostaan. Eipä enää tervehditä ja oma perhekin kääntää selkänsä eikä tunne. Tiedän työssäkäyvien puvuttomien romaninaisten myös joutuvan luikkimaan takaovista salaa ulos kun puvulliset tulevat sisään.
Ei suomalaiset sossusta mitään saa, matkamuistot saa kaiken minkä haluaakin, mm. Iphonet ja merkkivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Se on perinne ja meidän pitää tukea romaneita kaikin voimin!
Heillä ei ole helppoa sinunlaisten ihmisten takia ja he kokevat jatkuvaa syrjintää.
Ehkä juuri näiden hameiden takia. Jos romani on pukeutunut farkkuihin ja paitapuseroon, en edes ajattelisi ihmisen taustaa.
Eli tällä romanikulttuurin tukemisella edistetään syrjintää.
Mistä lähtien harkinnanvarainen on kattanut vaatemenoja?