Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! miten rauhotan koiraa?????

Vierailija
31.12.2017 |

Nyt en oo parempaa keksiny ku pitää sitä väkisin sylissä sohvalla. Heti jos päästän muualle niin ryhtyy juoksemaan edestakaisin haukkuen ja ulvoen korvat rikki. Nyt kun tässä pidän sylissä niin välillä saattaa ihan hetken maata rauhassa, suurimman osan kuitenkin hiljaa vinkuen ja välillä uikuttaen. Noh ei sentään ulvo tai hauku. Luun pureskelu rauhottaa sen hetken kun pureskelee sitä luuta, mutta se syö niin nopeeesti ne ettei niitä nyt tavattomasti voi antaa.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira syö luuta, niin ei vaikuta olevan kovin paniikissa. Tee sille jotain puuhapurnukoita maitotölkeistä, kongista ym laita taitellun pyyhkeen sisään nameja ym. Voit vaikka leikittää koiraa, jos se leikkii. Ja ole itse tosiaan ihan normaalisti, niin kuin aina olet.

Siis se luu toimii rauhoittumiskeinona. En tiedä onko peloissaan vai mitä mutta kiljuu ja ulvoo ja läähättää ja vauhkoaa. Jos antaa mitään sytävää sille niin nielee herkutkin lähes kokonaisena alas vaikka normaalisti pureskelee.

ap

Vierailija
22/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että thudershirtin voi tuunata itse jostain vaatekappaleesta ja ideaalisiteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira syö luuta, niin ei vaikuta olevan kovin paniikissa. Tee sille jotain puuhapurnukoita maitotölkeistä, kongista ym laita taitellun pyyhkeen sisään nameja ym. Voit vaikka leikittää koiraa, jos se leikkii. Ja ole itse tosiaan ihan normaalisti, niin kuin aina olet.

Siis se luu toimii rauhoittumiskeinona. En tiedä onko peloissaan vai mitä mutta kiljuu ja ulvoo ja läähättää ja vauhkoaa. Jos antaa mitään sytävää sille niin nielee herkutkin lähes kokonaisena alas vaikka normaalisti pureskelee.

ap

Älä anna, ette halua lähteä päivystykseen juuri nyt.

Vierailija
24/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 lisää tässä: Vaikka koira menisi pitkin seiniä, kannattaa olla tasaisen iloinen. Turvaa voi antaa ja silitellä mutta vähän kuin huomaamatta, niin ettei pääasia ole paukkeen takia silittely. Äänensävyt ovat tärkeitä. Jos koira on paniikissa, kaikki tekeminen hidasliikkeistä, tasaista, rauhallista.

Mutta se meteli on jotain aivan järkyttävää mikä siitä lähtee. Ei kukaan, en minä eikä naapurit kestäisi sitä. Siksi oon päätynyt pitämään sylissä, koska jos päästän sen hyppimään seiniä niin ei se kiinnitä muhun mitään huomiota kun pelkkiin raketteihin vain. Koira muutenkin ääniherkkä, haukkuu välillä jopa leivinpaperin rapinalle.

ap

Vierailija
25/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä anna, ette halua lähteä päivystykseen juuri nyt.

En annakaan. Siksi mietinkin että onko täss mitään enää tehtävissä kuin pidellä vinkuvaa koiraa monta tuntia väkisin sylissä. Heti jos päästän pois (kokeillut oon useemman kerran), niin alkaa taukoamaton haukku ja ulvo.

ap

Vierailija
26/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu itse. Vaikutat aivan hysteeriselt puristaessasi hulluna koiraasi. Ei ihme, että elukkaressu on hädissään. Enemmän se tuollaisesta käsittelystä kärsii kuin pihalta kuuluvista poksahteluista.

Vierailija
27/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira on jo toista tuntia ollut sohvan alla. Jos sen sieltä houkuttelee pois, tulee vapisten, kyyryssä. Käy hakemassa keittiöstä herkun ja palaa sohvan alle takaisin.

Eli annan olla siellä, vapisee siellä yksikseen, mutta jos haluaa olla yksin, niin hyvä niin. Ei tosin hauku tms.

Radio on melko kovalla, tv päällä, jotta ei ole tasainen valaistus, verhot ikkunoissa. Eipä paljon tarvitse itsekään katsella ilotultuksia täältä jemmasta.

Olis mun elämä omistajana helppoa jos koira vaan menis piiloon ja siellä hiljaa pelkäisi. En tiedä pelkääkö tää vai mitä tää on, mutta ei todellakaan hakeudu piiloon vaan sitä ääntä kohti ikkunoiden luokse haukkuen ja ulvoen. Ei siis mitenkään välillä haukahtaen, vaan tauottomasti "wouwouhauhauhauhawouwouwouwouwouuuuuuuhauhauhauhau", niin pitkään kunnes menen nappaamaan sen syliin tms. Sylissä sitten ei hauku eikä ulvo, mutta läähättää ja hiljaa vinkuu kuin viimeistä päivää (varmasti myös kuuma tulee, mutta tarjoan sille tässä aina vettä jos tulee jano). 

ap

Vierailija
28/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapaloi esim kaulahuivilla keskivartalosta. Useimmilla toimii, rauhoittaa kuin kapalot vauvoilla. Löydät sitomisohjeen kuvahausta esim. hakusanalla diy thundershirt.

Lisäksi verhot kiinni, radio/tv päälle, olet itse rauhallisesti, haukottelemalla annat koiralle rauhoittavia signaaleja.

Vierailija
29/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämäkö oli ensimmäinen uusivuosi??

Et sitten voinut hakea niitä rauhoittavia lääkkeitä eläinlääkäriltä??

No ehdotan että lähdette vaikka ulos lenkille.

Vierailija
30/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni, valot pois, istu lattialle viltti syliin ja koira siihen. Lisäksi se radio/telkkari päälle. Mun koiralla toimii, voithan kokeilla auttasko.

Vierailija
31/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi että thudershirtin voi tuunata itse jostain vaatekappaleesta ja ideaalisiteestä.

Esim. pitkä kaulaliina: 

Laita liina  (liinan keskiosa) alkaen koiran kaulan edestä (kurkun puolelta) vedettynä ylös ristiin lapaluiden yli. Liinan päät roikkuvat nyt maata kohti. Kiepauta mahan alta selälle ne päät ja solmi. Koira on vähän kuin kapaloissa ja liina riittävän napakasti (mutta ei tiukalla) koiran kaulan, niskan, mahan ja selän ympärillä. Se luo monelle koiralle turvallisuuden tunteen. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
32/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu itse. Vaikutat aivan hysteeriselt puristaessasi hulluna koiraasi. Ei ihme, että elukkaressu on hädissään. Enemmän se tuollaisesta käsittelystä kärsii kuin pihalta kuuluvista poksahteluista.

Ei tässä olekaan pelkästään kyse koiran kärsimisestä, vaan myös siitä ettei kukaan voi kuunnella monta tuntia koiran tauotonta metelöintiä korvanjuuressa. Ihan alkaa ärsyttää nää teidän kommentit. En mä tekisi näin ellei tää olis tähän mennessä parhaaksi todettu tapa pitää koira jokseenkin hiljasena ja välillä jopa rauhottuu. Mä olen itse ihan rauhassa. Olen tässä tietokoneella, mutta jos koira meinaa alkaa meuhkaamaan niin laitan sen takaisin makaamaan ja kehun ja silitän. Jos olen rauhassa koneella ja täysin välittämättä koirasta, juoksee koira pitkin seiniä ulvoen ja haukkuen niin että PÄÄ HALKEAA. Ei kukaan sellaista kestä.

ap

Vierailija
33/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 lisää tässä: Vaikka koira menisi pitkin seiniä, kannattaa olla tasaisen iloinen. Turvaa voi antaa ja silitellä mutta vähän kuin huomaamatta, niin ettei pääasia ole paukkeen takia silittely. Äänensävyt ovat tärkeitä. Jos koira on paniikissa, kaikki tekeminen hidasliikkeistä, tasaista, rauhallista.

Mutta se meteli on jotain aivan järkyttävää mikä siitä lähtee. Ei kukaan, en minä eikä naapurit kestäisi sitä. Siksi oon päätynyt pitämään sylissä, koska jos päästän sen hyppimään seiniä niin ei se kiinnitä muhun mitään huomiota kun pelkkiin raketteihin vain. Koira muutenkin ääniherkkä, haukkuu välillä jopa leivinpaperin rapinalle.

ap

Auttaisiko jos nojaisit kevyesti koiraan sohvalla, minulla se aiempi tärisevä koira tykkäsi sohvalla olemisesta. Voi olla että tuo thundershirt-vaikutus oli vahingossa kyseessä. Luin kirjaa ja katsoin telkkaria jne ja toisella kädellä rapsuttelin koiraa. Jo paniikissa olevalle koiralle ainakin tuntuisi tosiaankin olevan apua tuosta pentuaikaa muistuttavasta tavasta lisätä painon/paineen tuntua.

Vierailija
34/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai päätit sitten vitsiä ja vittuilua ruveta heittämään? Ulos paukun sekaan meneminenhän asiaa auttaisikin. Enkä mä koiralle (kuten en itsellenikään syöttäisi) halua syöttää mitään rauhottavia.

Vierailija
35/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koira sohvan selkänojan ja itsesi väliin, rapsuttele tai silitä ja samalla rauhoitu sinä itsekin. Sun kirjoituksista huomaa, että sinä et itsekään ole rauhallinen.

Vierailija
36/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen koirista erittäin paukku arka, istun saunassa (kylmässä :D) koiran kanssa ainoo paikka missä on pelkäämättä. Menee se uusvuosi näinkin. Haen tyynyn ja peiton ja rupeen kattoon vaikka netflixiä.

Vierailija
37/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on enemmän huolissaan omista hermoistaan kuin koiran. Hoh hoijaa. Ei ihme, ettei koira saa turvaa omistajastaan.  

Vierailija
38/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä valot pois ja käy nukkumaan. Show is over. Jos koirakin tajuaa että eihän tässä mitään.

Vierailija
39/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain bentsoja kotona, niin anna pieni määrä koiralle.

Vierailija
40/83 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai päätit sitten vitsiä ja vittuilua ruveta heittämään? Ulos paukun sekaan meneminenhän asiaa auttaisikin. Enkä mä koiralle (kuten en itsellenikään syöttäisi) halua syöttää mitään rauhottavia.

Calmexia (luontaistuote) saa ell-asemalta ilman reseptiä. Tehoaa meillä kolmiorauhoittavia paremmin, itse asiassa ne eivät auta. Suosittelen kokeilemaan ensi vuonna. Meillä eka annos otettu viideltä ja tunnin- parin päästä vahvistus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi