Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä työttömät ei halua kursseille tms..

hullumaailma
30.12.2017 |

Siis noita viestejä lukiessa tuntuu nyt suurin ongelma olevan se että pitäisi jättää se kotisohva tai lähikuppilan kantapöytä ja lähteä palkatta jollekkin kursille muutamaksi päiväksi kuussa. Luulisi jo pelkän mielenterveyden takia olevan vaihtelua päästä näkemään jotain muuta kuin se oman kaksion seinä tai lähibubin kaljahana.

Kommentit (348)

Vierailija
201/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kurssit ovat yhtä höpöhöpöä.

Ja mikä ihmeen käsitys sinulla on työttömien ajankäytöstä? Ajatteles, meillä useimmilla on perhe (ihan päiväkoti-ikäisiä lapsiakin) ja päivät menevät kotihommia tehden, lasten kanssa touhuten yms.  

Jos sinä et osaa liikkua ulos kämpästäsi ilman työtä niin älä oleta etteikö muut osaisi.

Selitäpäs vielä, miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle näistä "kotihommista" ja "touhuiluista"?

Aktiivimalli on parasta, mitä Suomessa on tapahtunut moneen vuoteen!

Tiedät ihan hyvin,että kaikki ovat veronmaksajia, etkä sinä ole mitenkään parempi kuin muut. 

Jos maksat veroja rahoista jotka saat valtiolta, et ole yhtä hyvä kuin veronmaksaja joka tienaa ihan itse rahansa josta maksaa verot.

Kansanedustajat mukaanlukien Vartiainen kuuluvat tähän porukkaan.

Vierailija
202/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ihmeen käsitys sinulla on työttömien ajankäytöstä? Ajatteles, meillä useimmilla on perhe (ihan päiväkoti-ikäisiä lapsiakin) ja päivät menevät kotihommia tehden, lasten kanssa touhuten yms.  

Jos sinä et osaa liikkua ulos kämpästäsi ilman työtä niin älä oleta etteikö muut osaisi.

Selitäpäs vielä, miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle näistä "kotihommista" ja "touhuiluista"?

Tiedät ihan hyvin,että kaikki ovat veronmaksajia, etkä sinä ole mitenkään parempi kuin muut. 

Jos maksat veroja rahoista jotka saat valtiolta, et ole yhtä hyvä kuin veronmaksaja joka tienaa ihan itse rahansa josta maksaa verot.

Tuolla logiikalla lääkärit, poliisit, sairaanhoitajat, kunnan- ja valtion palveluksessa olevat jne. voi rinnastaa työttömiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurimalla osalla on ammatillinen koulutus. Työkkärinkurssit eivät ole ratkaisu työttömyyteen.  Pitäisi kääntää katseet työnantajiin!

Vierailija
204/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksi en halua kurssille? Kas kun olen työtön lakimies. Sain jo töitä, mutta se alkaa vasta keväällä. Niin te-keskus passitti kurssille, joka oli tarkoitettu LÄHIHOITAJILLE. Ei sillä, voisin mennäkin. Mutta käsittääkseni lähihoitaja on suojattu ammattinimike.....

Vierailija
205/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse kurssille jossa kysytään että oliko vaikeuksia herätä aamulla ja koetko haastavaksi tulla paikalle klo 10.

Kysytään ymmärrätkö että sinun on tultava sovitusti paikalle ja jätettävä esim iltalenkit työssäkäyvän kaverin + sen koiran kanssa jotta saat levättyä tarpeeksi, että jaksat tulla paikalle. (Ei ollut poissaoloja yhtään, en tiedä miksi tästäkin oltiin huolissaan).

Kehuttiin kuinka olen oikeaan aikaan ollut aina paikalla, hienoa!

Myöskin oletetaan että kaikilla on elämänhallintaongelmia, joten miksi ei kerro niistä jotta voitaisiin auttaa, miksi kiellän ettei elämönhallintaongelmia ole.

Työssäkäynti ei ole sellaista kun kuvittelen, että laitan vaan kellon soimaan ja menen töihin, vaikka työkokemusta mulla oli varmasti enemmän kun kurssin vetäjällä.

Onneksi pääsin töihin ja sain jättää kurssin kesken, oli niin nöyryyttävää kohtelua, puhuttiin ku lapselle.

Ehdotettiin myös, enkö kävisi kurssia loppuun ja "harjoittelisi" työssäkäyntiä siellä ja kyselisi onko saamani työpaikka vielä puolen vuoden päästä avoin. Työsopimus oli jo allekirjoitettu.

Minä otin sen oikean palkkatyön vastaan, eikä harmita yhtään että kurssi jäi kesken.

Vierailija
206/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä kukaan oikeasti nettoveronmaksaja voi haluta maksaa veroissaan huuhaakurssien järjestämisiä vain siksi, että saisi vähän kepitettyä työttömiä? 

Vierailija
207/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa! Siksipä omaa osaamista pitää kehittää jatkuvasti, olla haluttu työntekijä työnantajan silmissä. Korvaamattomasta työntekijästä ei luovuta, parhaille on aina töitä oli ala mikä tahansa. Oikealla asenteella mennään työmarkkinoille pitkälle! Työnantajana näen heti kenet palkkaan, useimmiten jo ihmisen presenssi olla tilassa kertoo paljon, se miten itsestä on huolehdittu jne antaa arvokasta tietoa mm. miten ihminen huolehtii itsestään työntekijänä ja tulevista työasioista. Jokaisen ihmisen elämä ja sen oraganisoiminen on omalla vastuulla. Yhteiskunnan syyttäminen on itselle valehtelua, jokainen yksilö on tehnyt päätökset elämästään itse ja tekee jatkossakin.

Korvaamatonta työntekijää ei ole olemassakaan. Moni kuvittelee olevansa, mutta ei ole. Sukulaismieskin oli omasta mielestään sellainen. Kuoli äkilliseen sairauskohtaukseen. Seuraavana vuonna firma, jossa oli ollut töissä, teki elinkaarensa parhaan tuloksen. Itsestään liikoja luuleminen on kyllä yleistä ja useinkaan silloin, kun pyydetään jäämään, kyse on vain siitä että tyyppi on riittävän keskinkertainen ja rekrytointiprosessi on aikaa vievä.

Saamattomiakin pidetään töissä. Meillä on tuottamaton pomon poika, mutta on töisSä ettei syrjäydy. Muut joutuvat hänelle suunnitellusta töistä suurimman osan tekemään. Minulle pomo on sanonut ettei pärjää ilman minua, mutta ei pidä paikkaansa. Sanoo vain, etten hakisi muualle, ettei hänen tarvitse vaivautua etsimään uutta tekijää. Helposti sellainen kyllä löytyy.

Huonoja työntekijöitä on Suomessa vaikea irtisanoa jos nämä eivät tee jätttimokaa tai rikosta. Tämä että työnantaja sietää heitä, saa heidät luulemaan itsestään liikaa.

Vierailija
208/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaunisnainen- kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä että työttömilläkin on lapsia, luoja että naurattaa. Minä ainakin päivät kokkaan,siivoan jne ihan tavallista elämää. Aktiivimalli tarkoittaa meille että talous tiukkenee. Nytkään ei ole autoa,alkoholia en käytä enkä polta. Juuri mitään ei osteta eikä voi harrastaa. Jos ostan jotain niin vain lapselle. Aktiivimalli kun tulee niin tiukennan vain ruuanostamista. Eli kulutus suomessa vähenee ja kaupoista työpaikat vähenee. Ja ei,en ole läski vaan painoindeksi on 20 kuten aina kuvitellaan.

Jes.hyvä aktiivimalli,lol.

Tuosta kulutuksen vähenemisestä saakin nauttia vielä moni taho.

Sillä jätätkö sinä 20e käyttämättä ei ole mitään vaikutusta talouteen. Ja ei se 'jää käyttämättä', ohjataan vain parempaan käyttöön.

Meidän taloudessa summa on hieman alle 90 euroa kuussa. Emmekä ole käsittääkseni ainoa talous. Ja järkevä työssäkäyvä alkaa tietenkin myös säästää entistä enemmän pahan päivän varalle.

Vierailija
209/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia veroja on aina kerätty että niillä kustannetaan myös korvaukset ja tuet, niille jotka niitä tarvii. Selitäppä itse minulle miksi työttömiä rangaistaan siitä, että herrat on järkänny asiat niin et työttömiä on hirvee määrä. Työpaikkoja on liian vähän, koulutuksesta on leikattu, starttirahoista on leikattu..kaikesta on leikattu mikä vois mahollistaa työttömän pääsyä töihin tai opiskelemaan....nyt keksittiin sitte rangaista työttömiä siitä ettei heille riitä töitä enää..kaikki toimii rahalla...työttömyys korvaus on korvaus työttömyydestä eikä ilmaistyöstä tai pilipali kursseista....tän hallituksen toive on lopettaa työttömät pikkuhiljaa kiduttamalla...

Vierailija
210/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut työkkärin kautta n. 15 kertaa työvoimakoulutukseen, enkä vain ole päässyt. Eli miten niin muka en halua kursseille? Jos on jotakin järkevää tarjolla, niin totta kai haluan.

Sen sijaan viestissä 209 kuvatun kaltaiselle kurssille en halua. Ei minun työllistymistäni edistä se, että joku "kouluttaja" lässyttää kuinka hienoa että olen saapunut ajoissa paikalle.

Vierailija
211/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja jos hoidatat lapsesi valtion rahoilla puoli-ilmaisessa päivähoidossa, et ole niin hyvä äiti kuin ne jotka hoitavat itse lapsensa, ja säästävät siinä valtion rahoja. Ja juuri tämän säästön takia valtio maksaa kotiäideille tukea. Mutta silti itse lapsensa hoitavia äitejä väheksytään, varsinkin jos he "lorvivat" kotona lasten kanssa pidempään. Sinä voisit olla ihan hiljaa, et tajua asioista mitään.

Vierailija
212/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin ja olin yliopistossa mukana tutkimusryhmässä kun olin pari vuotta työtön. Vapaa-ajan urheilin ja remppasin ostamani pommikämpän jonka myin hyvällä voitolla. Ei olisi ehtinyt mihinkään diipa-daapa työllisyyskursseille.

Vierailija
213/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin ja olin yliopistossa mukana tutkimusryhmässä kun olin pari vuotta työtön. Vapaa-ajan urheilin ja remppasin ostamani pommikämpän jonka myin hyvällä voitolla. Ei olisi ehtinyt mihinkään diipa-daapa työllisyyskursseille.

Opiskelitko työkkärin luvalla vai salaa? 

Tekisi mieli opiskella yliopistossa lisää, siellä kun olisi jotain työllistymisen kannalta järkevääkin tarjolla, mutta koko ajan pelko persiissä, että narahdan siitä.

Vierailija
214/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työton, mutta opiskeluhaluinen DI kirjoitti:

Olen asennoitunut ansiosidonnaisella olemiseen kuin olisin maksanut palovakuutusta liki 30 vuotta (jonka töissä olen ollut) ja nyt, kun talo on palanut, tottakai odotan vakuutuksen korvaavan tappion. Siksi olen hakenut vain omaa koulutustani edes jonkinverran vastaavia paikkoja. Kun putoan peruspäivärahalle, tilanne on sitten toinen. Joskin silloin varmaan energia ei riitä enää opiskeluun, kun pohdin, miten perheeni saan elätettyä.

Erittäin suuri virhe. Kahden vuoden työttömyyden jälkeen et tule koskaan työllistymään. Tulet jäämään työmarkkinatuelta eläkkeelle. Valitettavasti.

Ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Yli 300 päivää työmarkkinatukea saanut on nimittäin kotikunnalleen "velvoitetyöllistettävä", eli pitää  keksiä jotain tekemistä. Siinä vaiheessa saa myös melko hyvän työllistämistuen työnantajalleen. Itse pääsin määräaikaiseen työhön niin pitkäksi aikaa, että ehkä ansiosidonnaista riittää eläkeikään.

Kannattaa siinä vaiheessa markkinoida itseään mm. vuorotteluvapaan sijaisuuksiin. Ei se tosin paljon lämmitä, jos niin voi olla 50 pätevää hakijaa.

Vierailija
215/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että työkkärin kautta ei pääse akateemista ammattiaan tehostavaan koulutukseen, mutta pilipalikursseille työnnetään. Haluaisin tässä työttömänä käydä

asiantuntevia kursseja, etten putoa osaamisessa.

Tuo kaikki on täyttä hämäystä. Kurssienkin tarkoituksena on se harjoittelupaikka, jossa joutuu tekemään kuukausia ilmaiseksi. Mitä harjoittelua se oikein on, jos on alalle jo yliopistotutkinto. Normaalisti ihminen palkataan suoraan yliopistosta noihin hommiin isolla palkalla. Työkkärin harjoittelussa teet saman ilmaiseks.

Voit toki mennä haluamallesi maksulliselle kursille. Miltei kaikkialla muualla maailmassa koulutus on maksullista. 

Ja menetän työttömyyskorvauksen sen kurssin ajalta, kun olin itse aktiivinen enkä jäänyt odottamaan työkkärin "toimenpidettä"?

Miksi minä en ymmärrä tätä aktivointi-käsitettä tässä yhteydessä? Siis kaikki työttömien OMAT toimet ja aktiivisuus johtavat 100% tuen leikkaukseen=karenssiin, kun mitääntekemättömyys aiheuttaa vain muutamien kymppien tulonmenetykseen.

Vierailija
216/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa! Siksipä omaa osaamista pitää kehittää jatkuvasti, olla haluttu työntekijä työnantajan silmissä. Korvaamattomasta työntekijästä ei luovuta, parhaille on aina töitä oli ala mikä tahansa. Oikealla asenteella mennään työmarkkinoille pitkälle! Työnantajana näen heti kenet palkkaan, useimmiten jo ihmisen presenssi olla tilassa kertoo paljon, se miten itsestä on huolehdittu jne antaa arvokasta tietoa mm. miten ihminen huolehtii itsestään työntekijänä ja tulevista työasioista. Jokaisen ihmisen elämä ja sen oraganisoiminen on omalla vastuulla. Yhteiskunnan syyttäminen on itselle valehtelua, jokainen yksilö on tehnyt päätökset elämästään itse ja tekee jatkossakin.

Tällaisten "asennejohtajien" edessä olen hävinnyt työpaikan mm. matkamyyjälle, k-kaupan kassalle ja smoothiekokille, joiden työhistoria tai koulutus eivät antaneet minkäänlaista osviitta kiinnostuksesta teollisuutta kohtaan. Minua sen sijaan haastettiin kysymyksillä maan rakoon. Ehkä tämän ihmisperseen täytyy nyt vaan hioa sitä "preesensiään". Osaamisella ei kyllä ollut mitään merkitystä kun "asenne ratkaisee".

Vaikka peruskoulutus alalle olisi käyty, niin monet työt opetellaan käytännössä vasta työpaikalla.  Sähköasentajallakin voi olla töitä pylväässä asennuksien tekemisesta sähkötarvikkeiden myyntiin asti. Kyllä siinä asenne ratkaisee aika paljon, miten hyödyllinen ja kiinnostunut oppimaan on uudessa työpaikassaan.

Vierailija
217/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettiin atk kurssille aikoinaan kun valmistuin ja en heti saanut töitä. Kävi sit niin että mä opetin itse kurssilla kun ei ollut valmiuksia siellä.....

Vierailija
218/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi osallistua ensitilassa kielioppikurssille.

Ap:n tilannetta ei auta mitkään kurssit enää - ainoa apu on pään vaihto.

Vierailija
219/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin 57 -59 vuotiaat ovat kunnan pakkovelvoitetyöllistettävä oikeilla töillä 1/2 vuotta, kun ansiosidonnainen loppuu. Pitäkäähän huoli, että saatte pakkovelvoitetyönne, koska lain mukaan olette siihen oikeutetut,( jos tässä maassa nyt mikään laki enää on voimassa.)

Vierailija
220/348 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin 57 -59 vuotiaat ovat kunnan pakkovelvoitetyöllistettävä oikeilla töillä 1/2 vuotta, kun ansiosidonnainen loppuu. Pitäkäähän huoli, että saatte pakkovelvoitetyönne, koska lain mukaan olette siihen oikeutetut,( jos tässä maassa nyt mikään laki enää on voimassa.)

Oliko se muuten jotenkin lakisääteistä, että meitä työttömiä työkkäri haastattelisi kolmen kuukauden välein? Tässähän olen jo toista vuotta työttömänä, eikä kertaakaan ole haastateltu. Työkkärin virkailijalta kun kysyin niin sanoi ettei heillä ole resursseja haastatteluihin. Mietin vain olenko jonkin lain perusteella oikeutettu sellaista palvelua itselleni vaatimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan