Miksi ihmeessä työttömät ei halua kursseille tms..
Siis noita viestejä lukiessa tuntuu nyt suurin ongelma olevan se että pitäisi jättää se kotisohva tai lähikuppilan kantapöytä ja lähteä palkatta jollekkin kursille muutamaksi päiväksi kuussa. Luulisi jo pelkän mielenterveyden takia olevan vaihtelua päästä näkemään jotain muuta kuin se oman kaksion seinä tai lähibubin kaljahana.
Kommentit (348)
Varsinaisia uhreja tässä ovat työnantajat joita tullaan ahdistelemaan satojen työttömien voimin.. ja se heitä varmasti vituttaakin kun tietävät osan työttömistä olevan pakotettuja ahdistelijoita..
Tällä haavaa kaikki yritykset muuttaa ulkomaille veikkaampa..
Olen kolmen lapsen äiti, hoidan kahta pienimpää kotona ja yksi koululainen jonka koulumatkat kuljetetaan edestakaisin.
Syy miksi en halua kurssille on että joutuisin hakemaan höpöhöpökurssin takia lapsille päivähoitopaikat, maksamaan työttömyyskorvauksestani päivähoitomaksut sekä laittamaan koululaisen iltapäiväkerhoon ja maksamaan siitäkin.
Teen tällä hetkellä ihan täyttä päivää näiden kolmen lapsen ja kodin kanssa enkä tosiaankaan tahdo sotkea raha-asioita ja koko kuviota kurssien kanssa. Lasten päivähoidon aloitus jonkun lyhyen työn takia olisi myös täysin lapsen hyvinvoinnin vastaista.
Meillä ei myöskään ole mikään kaksio eikä seinät kerkeä kaatumaan päälle vaan vuorokaudesta loppuu tunnit kesken.
Virheellinen käsitys että kaikilla työttömillä olisi vapaa-aikaa.
hullumaailma kirjoitti:
Siis noita viestejä lukiessa tuntuu nyt suurin ongelma olevan se että pitäisi jättää se kotisohva tai lähikuppilan kantapöytä ja lähteä palkatta jollekkin kursille muutamaksi päiväksi kuussa. Luulisi jo pelkän mielenterveyden takia olevan vaihtelua päästä näkemään jotain muuta kuin se oman kaksion seinä tai lähibubin kaljahana.
Luuletko ihan tosissaan että työttömät näkevät vain sohvan ja lähipubin. Minä olen työttömänä pystynyt tapaamaan enemmän ystäviä ja sukulaisia, ostin museokortin ja olen ravannut kaikenlaisissa ilmaistapahtumissa ym. Katson sen hyödyllisemmäksi kuin olla kurssilla jossa opetetaan sanomaan käsipäivää tai neuvotaan aikuisia ihmisiä kuinka työpaikalla ollaan. T. 40v työelämässä ollut.
Suomessa oli aikoinaan kunnon työttämyyslaki. Sitten Aho meni tuhoamaan kaiken.
No jos trampoliini tähdeksi haluaisin niin menisin, mutten kun halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmen lapsen äiti, hoidan kahta pienimpää kotona ja yksi koululainen jonka koulumatkat kuljetetaan edestakaisin.
Syy miksi en halua kurssille on että joutuisin hakemaan höpöhöpökurssin takia lapsille päivähoitopaikat, maksamaan työttömyyskorvauksestani päivähoitomaksut sekä laittamaan koululaisen iltapäiväkerhoon ja maksamaan siitäkin.
Teen tällä hetkellä ihan täyttä päivää näiden kolmen lapsen ja kodin kanssa enkä tosiaankaan tahdo sotkea raha-asioita ja koko kuviota kurssien kanssa. Lasten päivähoidon aloitus jonkun lyhyen työn takia olisi myös täysin lapsen hyvinvoinnin vastaista.
Meillä ei myöskään ole mikään kaksio eikä seinät kerkeä kaatumaan päälle vaan vuorokaudesta loppuu tunnit kesken.
Virheellinen käsitys että kaikilla työttömillä olisi vapaa-aikaa.
Ei helevetti!! Anteeksi mutta miksi olet työtön , miksi nostat työttömyystukea, jos et ole käytettävissä töihin ?? Työttömuustukea ei makseta oman lapsen hoidosta! Jos olet työtön , tarkoittaa se että olet velvollinen ottamaan ja hakemaan töitä etkä hoitamaan lapsiasi. Jos teet näin, olet tilastollisesti ihan joku muu ja elät ihan muulla rahalla kuin työttömyystuella. Ei saakeli mihin turhaan verorahat taas menee.
Totta kai minäkin noin tekisin jos ei mitään moraalia olisi. Mutta tuo on VÄÄRIN!!
Aktiivimalli tulee tosiaan tarpeen. Ei ehkä täysin loppuun asti ajateltu ja viilattu (esim .pienten kylien 'aktiivipalvelut' jne) mutta kyllä tänne joku tuon tyylinen malli tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Suomessa oli aikoinaan kunnon työttämyyslaki. Sitten Aho meni tuhoamaan kaiken.
Tuo oli kyllä todella hyvä laki aikoinaan. En itse noita aikoja muista, koska olin silloin niin pieni vielä, mutta esim. setäni oli tuohon aikaan työtön, ja on monesti vuosia myöhemmin kertonut, että hän sai uuden työpaikan osittain juuri tuon lain avulla.
Nykyään on todennäköisesti turha haaveilla, että tuo laki tulisi joskus takaisin, ainakaan tällä hallituspohjalla, kun nämä Vartiaiset ja Lindströmit vetoaisivat juuri siihen "mutku sen lain vaatimat toimenpiteet maksavat liikaa!"-verukkeeseen.
Otan osaa. Nuo virkailijat ovat raivostuttavia. Työnhakijan tulee noudattaa lakia, mutta heidän ei tarvitse.