Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te naiset olette valmiita maksamaan tuhansia jostakin käsilaukusta?

Vierailija
29.12.2017 |

Nahkapala johon on kiinnitetty joku merkki.

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska voin.

"miksi te miehet ostatte audeja 100 000:lla kun Nissanin saa 20 000:lla"?

-Mies ehkä tekee naiseen vaikutuksen kalliilla autolla, mutta hurmaako nainen miehen käsilaukulla?

Täällä aina valitetaan että suomalaiset naiset pukeutuu huonosti ja kulkee jossain kynysissä Marimekon kasseissa. Eli ilmeisesti hurmaa.

Vierailija
22/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ihanaa pystyä siihen!

Onko statussymboli edes niin paha asia? Onhan niitä kaikissa tavaroissa ollut, niin kauan kuin ihmisiä on ollut.

Minä palkitsen niillä itseäni. Sain ylennyksen ja palkankorotuksen, ja annoin itselleni lahjaksi laukun.

Vuosia sitten laihdutin 10 kiloa ja ostin itselleni palkinnoksi silloinkin laukun. Edelleen se muistuttaa onnistumisesta ja saa hyvän mielen. Nämä ovat ne kaksi jotka olen ostanut, en ostele koko ajan jotain ketjukaupoista vaan harvoin oikein ihania. Käytän samaa menetelmää myös vaatteisiin, ulkona syömiseen, matkoihin, sisustukseen: harvoin, mutta täydellistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko statussymboli edes niin paha asia? Onhan niitä kaikissa tavaroissa ollut, niin kauan kuin ihmisiä on ollut.

Minä palkitsen niillä itseäni. Sain ylennyksen ja palkankorotuksen, ja annoin itselleni lahjaksi laukun.

Vuosia sitten laihdutin 10 kiloa ja ostin itselleni palkinnoksi silloinkin laukun. Edelleen se muistuttaa onnistumisesta ja saa hyvän mielen. Nämä ovat ne kaksi jotka olen ostanut, en ostele koko ajan jotain ketjukaupoista vaan harvoin oikein ihania. Käytän samaa menetelmää myös vaatteisiin, ulkona syömiseen, matkoihin, sisustukseen: harvoin, mutta täydellistä

Juuri näin! Osta harvoin, mutta kun ostat, ostat laatua.

Halvemmat kamat yleensä tulevat kaikista kalliimmiksi.

Vierailija
24/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, ja "ystävättäret" saavat jutun juurta: Aina se Amalia kantaa tuota vanhaa kassia, tosin se sopii hyvin siihen vanhaan kauhtanaan.

Vierailija
25/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä, kuin miksi olen valmis maksamaan 6000€ kellosta?

Laatu joka kestää eliniän ja se fiilis?

Naurettavaa maksaa kuusi tonnia kellosta. Kellosta voi maksaa satasen.

Ehkä sinusta. Itse suosin Breitlingiä ja Omegaa. Voi myös tarvittaessa muuttaa rahaksi. Kello on miehen ainoa koru, siihen voi satsata. Klassinen malli toimii aina.

Miksi sen pitää olla noin tolkuttoman kallis? Siis miksi pitää ollenkaan satsata tuollaisia summia mihinkään, mikä vain killuu ranteessa/käsivarrella? Varsinkin, jos rahasta on niin tiukkaa että sen kellon myymistä pitää suunnitella jo ennen sen ostamista.

Vierailija
26/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin nainen tarvitsee kymmentä erilaista käsilaukkua. Olen nainen. En ole koskaan käsittänyt enkä keksi mitään syytä, miksi niitä pitäisi olla noin paljon.

Vierailija
27/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska voin.

Tämä. Miesten lelut maksaa tuhansia tä kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia, ja naisilla nillitetään laukusta joka on usein kuitenkin päivittäisessä käytössä ja välttämätön esine. Toisin kuin vaikka hengenvaarallinen ja saastuttava turhake moottoripyörä.

Vierailija
28/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu maksaa. Ostan, koska minulla on siihen varaa. Tuntuu upealta joka aamu, kun yksi merkkilaukuistani lähtee matkaan. Myös tyttäret ovat perineet rakkauden merkkilaukkuihin ja ovat innokkaasti niitä käyttämässä, kun annan luvan. Enkä ole pätkääkään pinnallinen, vaan aito nainen joka rakastaa merkkilaukkujaan ja haluaa näyttää hyvältä. Koska minulla on varaa siihen. Kuten minulla on myös varaa merkkiautoon.

Vierailija
29/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että pystyn. Ja siksi että edellinen laukku oli HM:ltä ja oli niin huonolaatuinen ettei kestänyt käyttöä muutamaa kuukautta pidempään. Mieluummin ostan kalliimman laukun harvoin kuin yhtenään muutaman kympin laukkuja. Ja siksi, että johonkin ne rahat on käytettävä elämisen, sijoittamisen ja asumisen jälkeen mitä kuukausittain tulee tilille.

Vierailija
30/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lähinnä tietyn tyyppiset naiset...

Vierailija
31/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

En toisaalta ymmärrä miehiäkään, jotka maksavat kymmeniä tuhansia autosta, jonka arvo putoaa liikkeestä ulos ajettaessa. Noloja Audi-miehiä on maailma täynnä. 

Vierailija
32/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne ylimääräiset rahat pitää tunkea, jos niillä ei saisi ostaa itseä miellyttäviä juttuja, elämyksiä, tavaroita jne.?

Vierailija
33/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinusta. Itse suosin Breitlingiä ja Omegaa. Voi myös tarvittaessa muuttaa rahaksi. Kello on miehen ainoa koru, siihen voi satsata. Klassinen malli toimii aina.

Miksi sen pitää olla noin tolkuttoman kallis? Siis miksi pitää ollenkaan satsata tuollaisia summia mihinkään, mikä vain killuu ranteessa/käsivarrella? Varsinkin, jos rahasta on niin tiukkaa että sen kellon myymistä pitää suunnitella jo ennen sen ostamista.

Koska tuota halvemmalla ei saa mekaanisella laatukoneella toimivaa kelloa. Okei TAGit ovat halvempia, mutta samalla liian persoonattomia ja löytyy joka toisen jampan ranteesta.

Sanoinko että tekee tiukkaa? :)

Ne ovat kalliita, kyllä, mutta ei niitä usein ostellakkaan. Kerran kolmessa - viidessä vuodessa ehkä.

Isoin kysymys on että ostaako suomesta, vai jostain muualta

Vierailija
34/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska voin.

Tämä. Miesten lelut maksaa tuhansia tä kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia, ja naisilla nillitetään laukusta joka on usein kuitenkin päivittäisessä käytössä ja välttämätön esine. Toisin kuin vaikka hengenvaarallinen ja saastuttava turhake moottoripyörä.

Miehet eivät ala selitellä ja puolustella itseään, kun nillitetään. Naiset aika usein alkavat. Siksi nillitetään, kun sillä on vaikutusta.

Itse en tajua merkkilaukkuja, mutta hyvä jos niitä haluavat naiset kantavat ne päät pystyssä, selittelemättä.

Vierailija
35/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Sillä ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Status on näiden ainoa syy olemassaoloon.

Vierailija
36/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuota halvemmalla ei saa mekaanisella laatukoneella toimivaa kelloa. Okei TAGit ovat halvempia, mutta samalla liian persoonattomia ja löytyy joka toisen jampan ranteesta.

Sanoinko että tekee tiukkaa? :)

Ne ovat kalliita, kyllä, mutta ei niitä usein ostellakkaan. Kerran kolmessa - viidessä vuodessa ehkä.

Isoin kysymys on että ostaako suomesta, vai jostain muualta

No kyllä sanoit että tekee tiukkaa, jos pitää kerran miettiä myymistä. Kuten tuossa jo perustelin.

Turha vaiva kuitenkin jankata tästä. En tule ikinä tajuamaan tuhansien käyttämistä kelloon, vieläpä muutaman vuoden välein.

Vierailija
37/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse maksa laulusta yli 100 e. Ja Vuottonin veskat on omaan silmääni ylikalliita, muovisia muotihärpäkkeitä.

Ylikallis ja ylihuinnoiteltu tuote on ulikallin ja ylihinnoiteltu. Markkinamiesten tuotteistama johon osa lankeaa, brändäykseen. Muoti on tyyliä, mutta ennenkaikkea myös kovan rahan ”bisnestä”. Rahaa ja katetta.

En maksa pelkstä imagosta tai brändistä. Siksi norminahkalaukku alle 200 e riittää, kallein laukku minkä olen ostanut maksoi 90 e. Kesti 5 v joka päiväisessä käytössä. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
38/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkstä ja hinnasta viis, mä ostan vain ja ainoastaan sellasta mikä mun silmää miellyttää. Voi olla merkki laukku tai voi olla olematta. Hinta tai merkki ei todellakaan takaa että se on mun mielestä hyvännäköinen eikä myöskään päinvastoin. Louis Vuittonin laukut esimerkiksi on mun silmissä tosi rumia. Pari kesää sitten löysin markkinoilta lomamatkalla ollessani tosi ihanan laukun joka maksoi alle 20€.

Vierailija
39/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen materialismi ala olla jo vähän pysyvämmin off season?

"off season" :D :D

Vierailija
40/211 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan harvoin ja hyvää kuin alvariinsa halpakrääsää jota joutuu sitten "raivaamaan" kodista toisella kädellä.

Laatulaukku ja aidot korut ovat myös paljon järkevämpiä käyttökohteita rahalle kuin parissa vuodessa vanhenevat kännykät ja teknolelut. Miksi niihin sijoittaminen on järkevää ja normaalia mutta naisellinen rahankäyttö on heti hirveän moralisoinnin paikka? Jonkinlaista sovinismia?

Olen vähän huvittunut siitä kun samat ihmiset tuntuvat vuoronperään kauhistelevan miten minulla on varaa ostaa jotain kallista ja välillä sitten ihmettelevät enkö koskaan halua tyyliini vaihtelua tai vieläkö minulla on sama vanha kolttu. Normi tässä maassa on kuluttaa halpaa nopeaan tahtiin, ekologista tai ylivertaisen järkevää rahankäyttöä se ei kuitenkaan ole. Väitän, että lähes kuka tahansa keskituloinen pystyy ostamaan ns. luksusmerkkejä jos  malttaa vähän säästää, suunnittelee ostoksensa, ostaa alesta tai secondhandina joten statussymboleita merkkituotteet eivät minulle ole. Mutta ei, on se uskottava että hauskempaa on ostaa jatkuvalla syötöllä halpakuraa, valittaa siitä miten huonolaatuista kaikki nykyään on ja päivitellä sitten miten jollain voi olla varaa ostaa kerran 2-3 vuodessa laadukas laukku. Minulla on varaa siihen laukkuun, mutta minulla ei ole varaa vipottaa harva se viikko H&M:n tai Prisman alessa "katselemassa" jos löytyisi jotain ostettavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi