Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokaisella on mahdollisuus hoitaa lapsensa kotona ainakin kolmeen ikävuoteen saakka!

Vierailija
12.04.2006 |

Se joka väittää, että ei ole varaa tms puhuu paskaa!!!

Itse olen yh ilman miehen elatustukia, ja hyvin pärjätään. Kertaakaan ei ole sosiaalitoimistossa tarvinnut asioida, eikä lapseltani ole kuitenkaan koskaan mitään puuttunut!

Priorisoikaa hyvät ihmiset, lapset ovat pieniä vain kerran. Säästää voi niistä lehden tilauksista, kampaajista, uudesta autosta, kaikesta. Kunhan se ei ole lapselta pois.

Ymmärrän tietty jos oma pää ei kestä olla kotona lapsen kanssa ja siksi haluaa lapsen hoitoon, mutta muuten......

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että jonkun pää ei kestä mutta tuskinpa kaikkien alle 3-v lasten vanhempien päät eivät kestä. kylläpä on ahdasmielistä sakkia. perheitä on monenlaisia. tilanteita on monenlaisia. ihmisiä on monenlaisia. jotkut, kuten minä olen palannut töihin loman päätyttyä sen enempää miettimättä, että kestääkö pääni vai ei, riittääkö rahat vai ei. se vain on meidän tapa elää.

Vierailija
2/83 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis muuta kuin omakotitalo myyntiin ja kunnan kerrostalokolmioon kolmen lapsen kanssa vuokralle, autot (uudempikin 8 vuotta vanha...) myyntiin. Autojen myynnin jälkeen loppuu tosin työssäkäyntikin molemmilta mutta sittenhän meitä on kaksi rakastavaa vanhempaa kotona lapsia hoitamassa. Ai niin mutta kun eihän isää siihen tarvita, äiti ja äiti vain on kaikki mitä lapset tarvii ja eletäänhän sitä pelkällä kodinhoidon tuellakin kun kerran yksinhuoltaja X:kin niin tekee... Tosi avarakatseista ja suvaitsevaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotihoidontuella voi elää vaikka olisi lainaakin. Tavallaan se on asennekysymys. Se että itse elän niin ei tarkoita että olisin sitä mieltä että muidenkin täytyy niin tehdä. Silloin ei välttämättä asuta omakotitaloissa ja ajeta uudella/uudehkolla autolla. Olen valinnut toisin jotta voin olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
4/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaa, niin pankin kanssa pystyy sopimaan, että maksetaan pari vuotta vain asuntolainen korkoja jne.

Mutta sellaisen ikävän homman olen huomannut meidän duunissa, että kun mamma jää lomalle, niin takasin tullessa siihen on pestattu joku korkeammin koulutettu. Sitten kun mamma tulee takaisin, niin ihmetellään että mitähän toi nyt tekis. Siis parissa tapauksessa. Ihme, että vanhat työntekijät ovat just sen 9kk ja tulevat tukka putkella takaisin.

Vierailija
5/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kyllä tehdään,mut sen jälkeen oltais valmiita vaikka heti viemään ne hoitoon.....

Vierailija
6/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin ei välttämättä asuta omakotitaloissa ja ajeta uudella/uudehkolla autolla. Olen valinnut toisin jotta voin olla lasten kanssa kotona.

Siis pitäisikö meidän myydä kotimme, jotta voisin jäädä lasten kanssa kotiin? Auto on kyllä jo vaihdettu vanhempaan, ilman emme maalla pärjää. Onneksi mulla ei ole vakityötä, eli voin olla ansiosidonnaisella ainakin siihen saakka kun lapset on 2v. Pelkällä kotihoidontuella emme pärjää, se on faktaa eikä todellakaan mikään asennekysymys.

Vierailija
7/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 400 eurolla kuussa( sehän siit kodinhoidontuesta ja lisästä noin tulee).

niin, ja aion hoitaa muksun kotona. mut mun mies käy töissä. sieltä siis lsää rahaa talouteen...

Vierailija
8/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Silloin ei välttämättä asuta omakotitaloissa ja ajeta uudella/uudehkolla autolla. Olen valinnut toisin jotta voin olla lasten kanssa kotona.

Siis pitäisikö meidän myydä kotimme, jotta voisin jäädä lasten kanssa kotiin? Auto on kyllä jo vaihdettu vanhempaan, ilman emme maalla pärjää. Onneksi mulla ei ole vakityötä, eli voin olla ansiosidonnaisella ainakin siihen saakka kun lapset on 2v. Pelkällä kotihoidontuella emme pärjää, se on faktaa eikä todellakaan mikään asennekysymys.

### Eipä teidän enää varmaan taloa tarvitse myydä. Me ei vaan olla sitä taloa tietoisesti ostettu jottei jouduta tollaiseen tilanteeseen.

7

Vierailija
9/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin aikanaan laittamaan esikon hoitoon heti äitiysloman päätyttyä, että sain opinnot loppuun. Mulla oli enää vuosi jäljellä ja opintolinja loppui. Eli viimeiset kyseiseltä linjalta valmistuivat kanssani yhtäaikaa. Jos olisin jäänyt kotiin, en olisi voinut valmistua ollenkaan kyseiseen ammattiin.

Vierailija
10/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) isä, ehjä perhe, jossa vanhemmilla on tasa-arvoinen, rakastava parisuhde

2) äiti, jolla on puoliso rinnallaan myötä- ja vastoinkäymisisssä

3) isovanhemmat molempien vanhempien puolelta, monta läheistä, arvokasta ihmissuhdetta

Hienoa, että Sinä osaat elää ilman rahaa, mutta lapsesi eläisi varmaan mieluummin ehjässä perheessä.

Vierailija:

Se joka väittää, että ei ole varaa tms puhuu paskaa!!!

Itse olen yh ilman miehen elatustukia, ja hyvin pärjätään. Kertaakaan ei ole sosiaalitoimistossa tarvinnut asioida, eikä lapseltani ole kuitenkaan koskaan mitään puuttunut!

Priorisoikaa hyvät ihmiset, lapset ovat pieniä vain kerran. Säästää voi niistä lehden tilauksista, kampaajista, uudesta autosta, kaikesta. Kunhan se ei ole lapselta pois.

Ymmärrän tietty jos oma pää ei kestä olla kotona lapsen kanssa ja siksi haluaa lapsen hoitoon, mutta muuten......

Vierailija
11/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidänkään pitänyt taloa myydä eikä autotta olla. Tiukkaa oli, mutta henkisesti sitäkin antoisampaa =)

Vierailija
12/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa jäädä kotiin lasten kanssa.

Vierailija
13/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen suostut, niin kyllä minäkin voin olla 3v. kotona.

Vierailija
14/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset menevät töihin, toiset jäävät kotiin, hyvä niin.

Jos ap. on päätynyt elämään yksin ja jäämään kotiin, jonkun muun toisenlainen ratkaisu ei ole häneltä pois.

Vierailija
15/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pärjää mainiosti. terveisin huono äiti, kun ei osta lapselleen isoa kallista munaa, kun ostaa mieluumin sillä rahalla mieluumin 10kg pottuja ja 2l maitoa ja leivän. ja hoitaa kersansa kotona.

Vierailija
16/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin pärjää mainiosti. terveisin huono äiti, kun ei osta lapselleen isoa kallista munaa, kun ostaa mieluumin sillä rahalla mieluumin 10kg pottuja ja 2l maitoa ja leivän. ja hoitaa kersansa kotona.

Saattavatpa isommat saada jopa suklaamunan.

Vierailija
17/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä vuorotyössä, hoitopäiviä tulee aika vähän. Minä arvostan sitä, että lapset saavat asua hyvällä alueella, jossa hyvät koulut. Vanhempien sosioekonominen asema kuitenkin korreloi lapsen koulumenestykseen ja menestykseen myöhemmin elämässä.

Miksi aina pitäisi verrata tilannetta lapsi 5 päivää viikossa täydet päivät hoidossa tai lapsi kokonaan kotihoidossa! Vaihtoehtoja on, eikä pidä unohtaa isän osuutta perheessä. Lapsen paras on tasapainoisessa perheessä, jossa on riittävä toimeentulo, rakkautta, rajoja ja aikaa.

Vierailija
18/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsen paras on tasapainoisessa perheessä, jossa on riittävä toimeentulo, rakkautta, rajoja ja aikaa.

Vierailija
19/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma menee näin: muutat maalle asumaan. Ostat halvalla talon tai asut vuokralla mahdollisimman pienessä ja siispä edullisessa asunnossa. Vuokraat maatilkun tai parhaimmassa tapauksessa kasvatat omalla pihallasi tarvitsemasi perunat juurekset. Marjapensaatkin kannattaa olla.

Tosiasiahan on, että lapsi ei tarvitse kuin kumpparit. Niillä pärjää kesät talvet. Talvella vaan villasukkaa alle. Kumpparit on myös siitä hyvät, että ne menee apri kolme vuotta kun ostaa kasvunvaralla. Nykyään kumppareita saa alle 10 eurolla, jos joku hullu uutena raaskii ostaa.

Vaatteet ostetaan pääsääntöisesti kirpputorilta, näitäkin maalla on. Eikä todellakaan tarvita reimatekkejä. Suosit kerrospukeutumista. Alin kerros käy kesällä, keväällä ja syksyllä. Siihen lisäät kerroksen talvella ja märillä keleillä sitten kurahousut ja -takin. Itse tietenkin kudot villasta lapset ja muut villavaatteet. Todellakaan et tarvitse kirjastossa käyntiä ja näin ollen autoa kudonnan onnistumiseksi. Kyllä kulmilla lojuu mummoja, jotka opettavat taidon sinulle.

Miksi mennä töihin ylipäätään? Kyllä maallekin sosiaaliturva yltää. Niin syrjään ei suomessa pääse.

On tärkeintä, että äiti on laspensa kanssa. Ja ideaalitilannehan on, että molemmat vanhemmat pyhittävät elämänsä lapselleen. Jos sinulla ei ole näin ajattelevaa miestä, vaihtamalla paranee.

Kun lapsi lähtee kouluun, mikäli ette ala kotikoululaisiksi, jää teile miehen kanssa aikaa hoitaa parisuhdetta päivät. Aah, mikä autuus.

Kyllä elämä on leppoisaa ja mukavaa. Jos muuta väität, olet psykologisen hoidon tarpeessa. Tähänkin on parannus. Vanhempiasi et tietysti voinut valita, joten ei ole sinun syysi, että sinulla on mielenterveysongelmia. Mutta ne on hoidettavissa. Käyt psykologilla, käytte pariterapiassa. Kyllä sinun on se lastesi eteen tehtävä.

Ai niin, mistäs lastenhoitaja siksi aikaa, kun käyt laittamassa arvojasi oikealle tolalle psykologin juttusilla?

Ootapa mä mietin ja tuun sit takas kertomaan teille.

Vierailija
20/83 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava koti, ei liian ahdasta, oma takapiha ja jonkin verran lelujakin.

Vaatetta päälle, joskus saa jopa jotain ihan uutta, mutta edullista yleensä.

Monipuolista ja terveellistä ruokaa.

Auto, jossa on turvallista matkustaa esim. mummolamatkat.

Hyvinvoivan ja onnellisen äidin, jolla on elämässään muutakin kuin kodinhoito.

Sisaruksen.

Hyvän hoitopaikan, jossa aloitti ollessaan 1v4kk, ensin 6kk 6h/päivä ja siitä eteenpäin 8h/päivä.

Vaihtoehto olisi 56 neliön vuokrakaksio, vain kirpputorivaatteet, tarjousruokaa tyyliin sikanautaa ja makaronia ja huh hei, jopa porkkanaraastetta, yli 10-v. vanha auto, jonka turvallisuudesta ei viitsi edes puhua, äiti, jolla pinna kireällä ja joka ei jaksa edes kotia laittaa, kun on niin saakelin kyllästynyt kaikkeen. Niin ja lapsi jää ainoaksi, sillä isompaan asuntoon ei kotihoidontuella ja miehen palkalla ole varaa. Vuokrat on kohtuuttomat. Ja 3v. kotonaolon jälkeeen äiti ei saakkaan töitä, kun valmistumisesta on se 3v. ja sen jäleen ei päivääkään työkokemusta. Eli köyhäily jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.