Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1601/1881 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tota gyne ajoitusta ja tulin siihen tulokseen, että haluan tietää onko ovulaatio tapahtunut eikä niin, et meen sinne ja sitte tulos on, että ovulaatio on tapahtumassa. Kun sehän ei sitten välttämättä kuitenkaan tapahdu syystä tai toisesta. Eikös gyne nää, että onko jommalta kummalta puolelta irronnut munasolu ja että onko keltarauhanen muodostunut eli = ovulaatio? Jos kyllä, niin aika kannattais varmaan tähdätä päivä pari oviksen jälkeen? Siihen toi tikutus varmasti hyvä niin saisi vahvistuksen sille että ensinnäkin onko noista tikuista mihinkään ja miten omat tuntemukset menee sen suhteen, että milloin ovis oikeesti on.

Meen ite suosiolla yksityiselle, se maksaa jonku 100e mutta on mielestäni kohtuullinen hinta mun mielenterveydestä 😅 ja sinne saa ajankin sillon kun tarvii.

1602/1881 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, totta, mä taidan kans sen päivän, pari oviksen jälkeen mennä. Yksityiselle aion kans, toivottavasti vaan vielä saisi omalle gynelle ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1603/1881 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nabo ja tikkunekku, se on kyllä totta että näihin lapsentekovaivoihin ei saa kyllä hoitoa jos sitä ei itse vaadi tai sen eteen näe vaivaa. Tuo voi olla tosiaan ihan fiksua käydä tarkistuttamassa se ovulaatio. Omalla kohdalla tosin en usko että jäi tapahtumatta koska mittailin lämpöjä ja tikuttelin. Lämmöt oli koholla menkkoihin asti noin 0.5-0.8 astetta normiin nähden. Lisäksi kun oli näin säännöllinen kierto (kuten teilläkin) niin aika epätodennäköistä että olisi ovuloimaton kierto kyseessä. Eikös tuo ovuloimattomuus aiheuta juuri pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja? En ole niin hyvin vielä perehtynyt mutta käsitykseni mukaan menee näin. Toki poikkeuksia on, että ovuloi vaikka kierto olisi 60päivää.

Joo tää on kyllä aika terapiaryhmä jota ilman varmaan olisi ihan hermoraunio. Tosin nyt tämän ensimmäisen kierron jälkeen tuntuu jotenkin helpottuneelta. Nyt tietää että mitään ei kannata odottaa ennen niiden menkkojen poisjäämistä koska ne oireet sopivat omalla kohdalla hyvin PMS:ään. Ei siis tarvitse alkaa stressaamaan etukäteen mitään ja ihan normaalisti voi elää, ei tarvitse kieltäytyä mistään mukavasta sen takia että yritetään.

Tuossa juuri vedettiin aamulla riisipuuroa ja saatiin miehen kanssa kaikki kolme mantelia jotka miehen sisko sinne puuroon oli piilottanut. Siinä anoppi ja miehen sisko sitten kovasti povailivat että ensi vuodelle tiedossa paljon onnea. Siinä omassa päässäni mietin että sitä onnea kyllä kaivattaisiin kovasti meidän perheeseen. :)

Vielä kerran mukavaa joulua kaikille ja muistakaahan ottaa rennosti ja nautiskella ruuasta, seurasta ja mahdollisesti juomastakin!

Ps. Yritän aina muistaa että vaikka plussaa ei tullut joululahjaksi niin olen äärimmäisen onnellinen tuosta puolisosta jonka kanssa saan viettää ensimmäistä yhteistä joulua, halailla ja ällösöpösti tanssahdella kun vertaa esimerkiksi viime jouluun/vuoden vaihteeseen, jonka silloinen mies pilasi totaalisesti... että aina voisi asiat olla paljonkin huonommin :D

1604/1881 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua! 😊 Täällä ihan täysin talviunilla hormonit ilmeisesti, kp40 ja vähä alkaa huolestuttaa, että onkohan sitä sotkenu pillereitä popsimalla pahemman kerran tämän systeemin. Mulla myös ollu aika ärhäkkä endometrioosi, jota operoitu vuosia sitten. Kaikki rakenteet kyllä säily leikkaukses ehjänä mut tässä kyllä alkaa pyöriä huolia päässä senkin suhteen, että hankaloittaako endokin raskautumista. Oi että ku sais sen alle parikymppisen kellontarkan kierron nyt 😄

1605/1881 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tikutin vihdoin tosi selkeen ovisplussan, tänään siis kp 16. Ihan hyvä, että otin noi testit käyttöön sillä tuntemuksien perusteella olisin sanonut, että ovis oli eilen eli kp 15 kun se todellisuudessa on mitä ilmeisimmin nyt kp 17. Ja jos näin on ollut aiemminkin niin ainakin pari kiertoa meillä on ajoitus ollut vähän pielessä joten sinällään ei ihme, jos ei tulostakaan ole tullut. Voi toki johtua monesta muustakin asiasta mutta juu.

Mietin vaan, että jos kierto 28 pv niin onko ovis kp 17 jo vähän myöhäinen? 🤔 Tai sit tää on vaan pidempi kierto.

1606/1881 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Minullakin alkoi yk 14. Tällä kertaa vuoto oli normaalia, eli todennäköisesti minulla ei olekaan kohdun kiinnikkeitä. Mukava joululahja siis. Laitan tämän täysin akupunktion ja kiinalaisten yrttivalmisteiden piikkiin. Akupunktiolääkärin mielestä yleiskuntoni on liian huono raskauden pysymiselle. Sain tähän kiertoon lisää neulahoitoa ja jotain vahvaa kiinalaista yrttivalmistetta. Toivottavasti tepsii. Luulen, että hän on oikeassa. Ensimmäinen raskauteni meni kesken rv 10 (kaksosraskaus), seuraava rv 6 ja sitä seuraava olikin tuulimuna. Aina vain aiemmin kesken. Hän kehotti syömään sinkkiä ja kalsiumia. Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu. Hedelmällistä tulevaa vuotta meille kaikille!

1607/1881 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännityksestä sekasin fiiliksin. Pikkukakkonen toiveessa.

Yritystä takana 9kk. Välillä on ollut cb ovulaatiotestit mukana ja nyt pitemmän aikaa ei. Huomasin ovulaation tapahtuvat aina samaan aikaan, joten en nähnyt testejä enään tarpeelliseksi.

Nyt alkoi tässä kierrossa hyvissä ajoin olo, että olisiko tärpännyt. Kierto säännöllinen 26pv. Tein testin hätäpäissäni pe päiväpissasta ja näytti ihan haamujen haamua. Testi rfsu, eikä niihin suuri luotto ja varsinkaan tässä tilanteessa kun tein testin kaksi päivää ennen menkkojen oletettua aloituspäivää. Menkkojen olisi siis pitänyt alkaa nyt sunnuntaina. No, reissussa ollaan ja menkkoja ei kuulu eikä näy. Myöhässä jo siis kolme päivää.

Välillä tulee kaikenmaailman oireita ja välillä häviää kaikki. Alamahassa tunne, että menkat alkaa... Vessassa saa rampata, että joko nyt.

Mennyt kyllä tämä joulu ihan omissa ajatuksissa. Kotia kun pääsee keskiviikkona, niin heti testiä tekemään! Iiks!

1608/1881 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut tosi omituiset kuukautiset. A. Kokonaan kivuttomat. B. Pitkä tiputtelu ennen varsinaista vuotoa ja C. Pitkä tiputtelu vuodon päätteeksikin. Normaalisti tänään olisi ollut jo tulpaton ja rätitön päivä, nyt ei toivoakaan. Lisänä tänään tuulahdus pahaa oloa. Eli ilman näitä ikuisuuden kestäviä kuukautisia oisin tänään satavarma että oisin raskaana. Tää vauvaprojekti jaksaa näköjään joka kierrossa yllättää.

1609/1881 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ovulaatio olla täysin oireeton vai tunnetteko aina jotain niihin aikoihin? En oo käyttänyt vielä ovistikkuja, joten vaikea itse sanoa. Mulla oli myös lähes 6kk menkat pois pillereiden jälkeen, joten ei ole mitään tietoa miltä mahdollinen ovis voisi tuntua. Nyt siis eka kierto jossa se voisi tulla, tosin pitäisi olla nyt näinä päivinä käsillä, koska perjantaina on kp15 ja otan terolutin (sitä syödään kp 15-24 kierron säännöllistämiseksi). Ei oo mitään kummallisia olotiloja ollut eli oliskohan ovulaatiotkin nyt näiden menkkojen lisäksi kadonnut täysin..

1610/1881 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki,

täällä myös yksi kuumeilija lisää!

Ensimmäistä yritetään. Ja kun lueskelee kaikkien oireita niin tuntuu, että lähes kaikki täsmää omiin oireisiin. (vaikka tuskinpa ensiyrityksestä tärppää. ) 

Parhaillaan on rintojen aristusta enemmän kun ikinä, ja hyyyyvin lieviä menkkamaisia kipuja. Menkkojen pitäisi alkaa noin viikon päästä. Eli jos olisi raskausoireita, niin on kyllä aika tosi ajoissa. Luulen että olen hieman hätäinen tulkitsemaan omia "oireita"

Tämä on vaan niin jännittävää ja uutta! :)

1611/1881 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään ovulaatio selkeesti. Tosi kipee alavatsa ja etenkin tärähtely, yskiminen tai aivastelu sattuu. Tunnen eka tuikkivaa kipua munasarjan kohdalla jonka jälkeen kipuilu siirtyy koko alavatsalle. Tämän jälkeen nännit kipeytyy kosketusaroiksi.

Mulla tuo sama kaava on nyt toistunut 4 kertaa pillereiden lopetuksen jälkeen, tosin tämänkertainen oli kaikista myöhäisin kp, oireet joka kerta kuitenkin samat.

Kaikkihan eivät tunne ovulaatiota mitenkään. Kantsii hommata ne ovistikut, ite olin aluks vähän vastaan niitä kun kuullut paljon huonoakin niistä, mutta tähän kiertoon otin mukaan ja toimi kyllä hyvin itselläni.

1612/1881 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päivät kuluu näin hiiitaaasti....? T. Dpo 6-7

1613/1881 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hain kaupasta jo rfsun herkän testin ja tarkotuksena olis testata 31.. Dpo pitäis sillon olla 10 jotenka jos ei toi mitään näytä niin uutta kiertoa odottamaan..

1614/1881 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko!!! 😄 Saa nyt nähdä onko nää ns. kunnolliset vai vaan jotain tuhrua, mutta suuri helpotus että jotakin edes tapahtuu. 😊

1615/1881 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta vaatiiko terolut kuuri lääkärillä käyntiä? Nyt kun on näitä digi klinikoita yms.. kirjoittaako lääkäri niitä tutkimatta, vai onko aina gynelle mentävä? Olen käynyt puoli vuotta sitten gynellä, ja kaikki oli ok. Nyt ongelmana siis se, että menkat ei ala kun pillerit lopetettu.. kp 65 nyt. Toki kiinnostaa mennä gynelle myös tutkimuksiin, mutta jos reseptin saisi helposti esim. työterveyden kautta niin sitä voisi ensin kokeilla. Toisaalta tuntuu, että haluan vain rauhassa odottaa, että kierto palautuisi itsestään. Aikaa siihen saa hukauttua vaan turhan paljon.

1616/1881 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, voisitko saada soittoajan sinut tutkineelle gynelle ja sitä kautta reseptin?

Mulla kp 6, menkat loppui eilen. Kävin tällä viikolla ferritiinikokeissa ja niistä tuli tulokset tänään. Arvo oli n. 85 mikä lienee hyvä, viitearvot oli naisilla 10-150. Googletin kuitenkin että oltava yli 50 jotta ei ole tarvetta veri-infuusiolle. Hyvä fiilis, kun tietää nyt että sekin on kunnossa. (edit: mulla on perussairaus jonka takia veriarvot välillä olleet matalia, senkin takia halusin mittauttaa tuon ferritiinin)

Ovulaation pitäisi olla 9 päivän päästä, ovista alan tikuttamaan tiistaina. Oviksen jälkeen menen gynelle tarkistuttamaan että ovulaatio varmasti tapahtuu oman mielenrauhani takia. Jospa tää ois meidän onnenkierto. Fiilikset on ihan ok.

Hurjasti tsemppiä kaikille! ❤️

1617/1881 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis: mäkin ehdottaisin että kysyt soittoaikaa sua aiemmin hoitaneelle gynelle. Varmaan onnistuu sitä kautta. Meillä ei työterveydessä saanut edes e-pillerireseptiä lääkäriltä, mutta varmaan vaihtelee työpaikasta ja sopimuksesta onko mahdollista saada sitä kautta.

1618/1881 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta, voisin kokeilla soittoaikaa gynelle. Ajattelin odotella sinne kp 90 ja sit alkaa odottelu kyllä riittää. Kaikille onnea yritykseen ja toivotaan, että vuosi 2019 tuo paljon plussia :)

1619/1881 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa dpo3 ja ovislimat ja halut senkun jatkuu. Taitaa tää mun kroppa elellä ihan omaa elämäänsä. Ovulaation kuitenkim sain tikutettua vahvana plussana kp 16 ja kp 17 olikin sitten sen verran kipeänä alavatsa, että olettaisin tuon ovulaation oikeasti tapahtuneen. Hieman on nippailua tuntunut vasemmalla munasarjan kohdalla jossa tuo ovulaatiokipukin oli mutta muuten suht normaali olo. Mietityttää myös tuo kp 17 ovulaatio kun mulla kierto ollut 28 pv tähän asti. Tosin ennen pillereitä kierto oli muistaakseni jotain luokkaa 32 tai 33 päivää eli ehkä kroppa on menossa takaisin siihen suuntaan.

Onks täällä muilla kestänyt toi ovislimailu pitkäänkin ovulaation jälkeen? Musta tää on jo aika raskasta kun koko ajan haluttaa ja mieskään ei jaksa enää, kun sen verran paljon harrasteltiin joulun aikaan 😅

1620/1881 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp9 ja uusi suunnitelma käyttöön. Tavoitteena joka toinen päivä seksiä koko hiton kierron ajan. Huvitti tai ei. Sit sen jälkeen varaan ajan vaikka suoraan yksityiselle lääkäriin jos ei tärppää. Pääseekö yksityiselle aukiolotutkimuksiin ilman mitään sen suurempia lähetteitä?