Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1581/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, onko sun ovulaatiosta ollut mitään havaintoa että millä kiertopäivällä on ollut? Kannattaa ehkä soitella lääkärille ja konsultoida jos menkat eivät tosiaan ala. Ei sitä nyt voi kuukausitiolkulla odotella niitä menkkoja alkavaksi ja jos kierto on venynyt noin pitkäksi. Toisaalta olisi varmaan hyvä myös selvittää että ovuloitko ollenkaan jos kierto on noin pitkä. 

Itse ainakin elättelen toiveita että menkat  alkaa (jos en sitten plussaa) kiertää kohtuu säännöllisesti. Muistaakseni ainakin yleensä on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen ihan normi kierto tai +-1-2 päivää. Pisimmillään kierto ollut joskus 32 päivää ja sekin oli tasan kerran. Omalla kohdalla tuo ovulaatio aiheuttaa kyllä sen että menkkojen pitäisi alkaa ihan viimestään jouluaattona, jos on siis edes alkaakseen.   

1582/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 26/30 ja äsken tuli vessassa käydessä vaaleanpunertavaa vuotoa. Eiköhän se ollut taas tässä ja menkat alkaa päivänä minä hyvänsä. Tää on ihan paskaa, hyvää joulua vaan mullekin. 😥

Muille parempaa onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1583/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue_jane: ei olo mitään havaintoa ovulaatiosta, en ole tikuttanut, enkä oireista osaa päätellä. Oireita ei pshemmin ole, tai sitten on ollut paljon vain turvotusta tai vihlontaa ja menkkamaisia oloja. Mutta nytkin jo monta viikkoa täysin normaali olo. Välillä kyllä pelottaa, että mitä jos jäädään kokonaan lapsettomiksi. Toisaalta ei tässä vielä ole niin pitkä aika pillereiden lopetuksesta, että ehkä toivoa on vielä kierron kanssa.

1584/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, yritä olla huolehtimatta vielä. On ihan fakta, että kierron tasoittumisessa hormonaalisen ehkäisyn jälkeen menee aikaa, joten kiertosi voi aivan hyvin vielä tasoittua. 29-vuotias ei ole vielä lähelläkään hedelmällisyyden loppua, meitä on tässä ketjussa yrittämässä kaikenikäisiä.

Olen jo pudonnut kartalta monesko kiertopäivä on meneillään, mutta kuukautiset ovat jo 17 päivää myöhässä. Kolmas raskaustesti antoi erittäin hyvällä mielikuvituksella toooodella haalean viivan (mies vahvisti, "viivan paikka") kun menkat olivat yli 15 päivää myöhässä. Tässä vaiheessa testin tulisi kyllä jo selvästi näyttää raskaus.

Mitään raskauden oireita ei kuitenkaan ole, janottaa ihan hullun lailla mutta vessassa ei tarvitse rampata ja vatsa on turvonnut, siinä se. Väsymystä on, mutta sitä on ollut koko syksyn. Joulun jälkeen teen vielä yhden raskaustestin (kun menkat 3vk myöhässä) ja sitten menen lääkäriin jos eivät ala.

Hyvää joulua kaikille!

1585/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 12 ja nega. Tosin ei ollut herkin testi mutta eipä kyllä oo oireitakaan. Mut ei myöskään armotonta menkkoja enteilevää ketutusta. Oon varma että aattoaamun yllärinä saan kaivaa tulpat ja rätit esiin silmät päästä itkien. Miks just jouluksi..

1586/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä että testiin piirtyi kuivumisen jälkeen harmahtava viiva, eli ei toivoa siltikään.

1587/1881 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina, joo ei täälläkään juuri toiveita elätellä plussasta vaan pakkailen just rätit ja tulpat laukkuun :D sellaista ihmeellistä nippailua massussa on, että jos ei huomenna tapahdu yhtä seitsemästä ihmeestä niin täti saapuu kyllä ilahduttamaan joulua...

Toisaalta on ollut tänään kovin rauhallinen olo asian suhteen, ei oikeastaan ahdista vaikka ei oltaisi vielä raskaana. Ajattelin jopa että jos on nega niin voisi huomenna riipaista pienen kännin.

Sitä ihmettelen myöskin että missä on mun menkkaketutus? Yleensä alkaa hyvissä ajoin kiristää. Tosin olen huomannut positiivisena asiana pillereiden lopettamisessa ettei oikeastaan kiristä mikään enää yhtään.

1588/1881 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, kp 28 ja testi nega. Tiesin sen kyllä jo aamulla ennen kuin aloin testaamaan koska yön aikana alkanut juilimaan ja ketuttamaankin niin paljon että menkat sieltä juhlan kunniaksi saapuu. Nyt jo taitaa tiputella.

Nyt kun pitäisi lähteä reissuun niin ei mistään tulee mitään ja kiukuttaa kaikki... toivottavasti muilla parempaa onnea! :) hyvää joulun aikaa kaikille!

1589/1881 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mulla alkoi eilen rusehtava vuoto, jollaista usein tulee kyllä myös ennen menkkoja. Poikkeuksena aiempaan nyt ei ole kuitenkaan minkäänlaisia menkkatuntemuksia mahassa. Sen sijaan munasarjojen kohdilta ajoittain vähän nippailee, jota ei kyllä yleensä ole. Oon eilisillan ja tämän aamun jo itkeä vollottanut oikein kunnolla tuota vuotoa, mutta ehkä pitää alkuviikosta testata kuitenkin, jos menkat ei kunnolla ala. Nyt kp 27/30.

Hyvää joulua kaikille ja kiitos tästä keskustelusta, vertaistuki on niin tarpeen tän vauvaprojektin ympärillä! ❤️

1590/1881 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 29 ja alkavat menkat. Hitokseen hyvää joulumieltä. Matkalla apteekkiin ostamaan raskaustestiä tajusin että turha mennä, menkkamaiset olot alkoi ja tuhruvuoto.

1591/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyppään mukaan keskusteluun, taustalla seuraillut jo pitkään. Lopetin pillerit kesällä ja luomumenkkoja ei tullut millään. Kävin yksityisellä ja sain terolut -kuurin menkkojen aloitukseen. Nyt ensimmäinen kuuri takana, jonka jälkeen piti tulla tyhjennysvuoto. Noh, tulihan se mutta oli 2 päivää kestävä ruskea tuhru, joten ei mitään kunnon menkkoja. Lasken nuo nyt kuitenkin menkoiksi, kun mitään muuta ei ole sen jälkeen tullut. Tänään siis tuosta kp10 ja kp15 pitäisi taas aloittaa uusi terolut-lääkitys. Jos raskaus olisi tässä kierrossa mahdollista pitäisi siis ovulaation tapahtua ennen kp 15, koska terolutin oton jälkeen ei sitä enää kai tapahdu.

Oon ollut tosi surullinen tästä raskautumisen vaikeudesta ja hankaluudesta ja pelkään jo et mennään pidemmän kaavan mukaan ja josko koskaan saadaan omaa. Tiedän, että pillereisen lopetuksesta ei ole vielä kauaa, mutta silti harmittaa :(

1592/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa isbe! Ymmärrän turhautumisesi/pelkosi. Hyvä että olet kuitenkin jo hakenut apua, ja onneksi on muitakin lääkkeitä kuin terolut, jos ne eivät auta. Se on kuitenkin ilmeisesti vielä mieto hormonivalmiste :) terolut ei kuitenkaan estä ovulaatiota, joten sen suhteen ei tarvi huolehtia.

1593/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio on nyt ohi ja nyt vaan jännitellään. Kp 9-23 ollaan talletettu joka päivä, joten peukut pystyssä!

1594/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 1. Harmittaa ihan hirveästi, mutta eipä tälle mitään voi. Varasin ensi viikolle itselleni ajan ferritiini- ja folaattilabrakokeisiin, saapahan ainakin tietää ettei ferritiinissä ole ongelmia. Sehän saattaa vaikeuttaa raskautumista. Mulla oli pitkään hemoglobiini matala, nyt se on taas normaalilla tasolla mutta hyvä tarkistuttaa tuo ferritiini senkin takia.

Päätin myös, että nyt yritän keksiä itselleni mahdollisimman paljon kaikkea tekemistä kierron ajaksi, että en ehtisi liikaa näitä asioita pohtia. Kyllä täältä taas noustaan ja jospa ensi kierto päättyisi onnellisemmin.

Plussatuulia kaikille!

1595/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille kellä kierto alkoi alusta. Mutta hei ei lannistuta, vielä on monta kiertoa aikaa saada 2019 vauva alulle :)

Mulla tänään kp 14, ollut limat ja himot jo 3 pv mutta ovistesti silti vasta haalea viiva. Liekö oikeasti tulossa ollenkaan tai sitten testit osuneet väärään aikaan. Päätin, että nyt jos ei tärppää niin meen ens kierrossa oviksen aikaan gynelle, katsokoon siellä tapahtuuko mitään vai ei -en jaksa arpoa enää.

Hyvää joulua kaikille 🎅

1596/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään myöskin alkoi normivuoto, koko eilisen päivän vaan tiputteli. Yleensä alkaa kertarytinällä kovien kipujen kanssa. Nyt en ole missään kohtaa edes miettinyt särkylääkkeiden etsimistä. Näköjään jokainen kierto on nykyään erilainen niin ettei mihinkään edelliseen voi luottaa. Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Päätin kokeilla olla ilman mitään tikutuksia ja jätin tilaamatta uusia ovistikkuja. Yritän relata. Rentouttavaa joulun aikaa. Puss!

1597/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti tänne palailen. Eli km tuli lokakuun lopussa n. rv 7, ja silloin lääkäri kehotti odottamaan yhden kierron ennen uudelleen yrittämistä. Nyt siis siihen nähden toinen kierto, mutta käytännössä km:n jälkeen yk1 ja kp22. Ovulaatiotestillä en saanut ihan leffaviivoja, mutta kai siellä jotain tapahtui. Nyt siis ennen vuodenvaihdetta pääsee testailemaan taas, varovaisen toiveekkana jatketaan odottelua. 😊

1598/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja muillekin joilla siirryttiin uuteen yrityskiertoon. Kp 2 ja eilen alkoi vuotaan kuin härän kurkusta. En muuten muistanut miten kipeät menkat ilman pillereitä voi olla. Illalla olin jo lähdössä päivystykseen kun en päässyt kävelemään, mies oli ihan paniikissa ja lämmitteli mulle kuumavesipulloa. Sillä rauhoittui ja Burana 800mg+1g Panadol huiviin. Tänään samaa settiä että pystyy olemaan ja touhuamaan täällä anoppilassa. Tosin nämä kaksi ekaa päivää olleet aina pahimmat pillereidenkin kanssa. Huolettaa vaan miten tuon endon kanssa tapahtuu, noi kivut on niin lamaannuttavia. Voi olla että jos nuo kivut tuosta pahenee kierto kierrolta niin pitää käydä lääkärin juttusilla jo ennen kesää... Endo tosiaan todettu vain kliinisesti (ei näkynyt ultrassa)

Jatketaan harjoituksia, vuosi 2019 on tosiaan vasta alussa.

1599/1881 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa saada täältä vertaistukea niin tietää ettei ole ihan yksin näiden ongelmien kanssa. Pitäisi itsekin osata vaan relata ja suunnata ajatukset muihin juttuihin, mutta valitettavasti tää pyörii lähes päivittäin mielessä :(

Plussatuulia ja oikein hyvää joulua kaikille! 2019 vauva on tosiaan meille kaikille vielä mahdollinen tässä vaiheessa vuotta.

1600/1881 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikkunekku kirjoitti:

Päätin, että nyt jos ei tärppää niin meen ens kierrossa oviksen aikaan gynelle, katsokoon siellä tapahtuuko mitään vai ei -en jaksa arpoa enää.

Mä mietin samaa. Mietin vain ajankohtaa mille ajan varaisi. Mulla on nyt kierto vaihdellut 27-30 päivää. Varmaan pitää vain alkaa tikuttamaan ovista ja kun näyttää positiivista, yrittää saada gynekologille ajan. 🤔