Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Kyllä mä ainakin näen siinä haamun ihan selkeästi :) nyt ei muuta kuin uutta testiä vaikka loppuviikosta ja peukut pystyyn! :)
Nyt ymmärrän miksi viikko enen testiä on oikeasti PIINAviikko. Kp 25/28 ja Dpo 10.
Lisäksi yhtään ei helpota tämä "oireilu" näitä päiviä kun tunnit kuluvat äärimmäisen hitaasti. Olen nyt viikonlopusta lähtien ollut niin turvoksissa että ihan kuin olisin nielaissut rantapallon ja ihan jäätävät ilmavaivat :D EI ikinä ole alkanut näin hyvissä ajoin ennen menkkoja, kun yleensä turpoan vasta kun menkat alkaa.
Nyt parina aamuna ollut sellaista yleistä kuvotusta ja hajuherkkyyttä sekä tosi kovaa väsymystä. Oon siis kirjaimellisesti nukahtanut kesken kaiken nyt kahtena iltana. Pissalla tulee juostua ehkä vähän useammin (tosin juon myös paljon).
Valkovuotokin on ilmestynyt takaisin, ikävä kyllä juuri sellaisena kuin se yleensä ennen menkkoja saapuu; valkoisena ja tahmeana ja kuivuessaan rapisee pois "raemaisena", tosin paljon paljon niukempana kuin normaalisti. Olen kyllä ihmetellyt että mistä tämä valkovuodon vähyys mahtaa johtua kun aina ollut runsasta. Tosin pillereiden aikana väheni huomattavasti.
Ja edelleenkin kaikki em. oireet sopivat hyvin myös PMS tai alkuraskauteen, tää on niin epäreilua! :D
Täällä alkoi menkat, kuten ennustin. Mutta nyt ainakin selvisi kierron pituus. Ensimmäiset menkat siis pillerien lopettamisen jälkeen.
Tilasin Raskauskeijulta ovulaatio- ja raskaustestejä. Pääsee mahdollisesti tarkentamaan ovulaation ajankohtaa. Viime kierrossa se oli aikalailla arvailua, sillä mitään tuntemuksia ei tullut. Tiedä sitten tapahtuiko sitä edes.
Yk2 siis alkakoon!
En ymmärrä nyt yhtään mikä juttu tämä on, kun ei ne menkat oikeen alkanu ja se vähäinenkin tuhnu loppui. 😨 Alavatsa edelleen turvonnu ja semmonen menkkamainen ja tissit kipeät kauttaaltaan jonkin verran. Raskaustesti edelleen negatiivinen ja ois kp35. En nyt usko kyllä yhtään, että raskaana olisin, kun kyllä se varmasti testissä jo jotenki näkyis. Eikä muita "oireita" oikein enää oo. Tosin päätin pitää kaikkea tästä lähtien ovis tai menkkaoireena ennenku menkat on myöhässä 😁 En nyt vaa tiiä, että mikä on kp1 jos ne menkat ei oikeestaan alkanu? Pikkuhousunsuojalla siis mennyt nämä 3,5 päivää. Onko muilla ollut tällaista?
Tsemppiä kovasti kaikille piinaviikkoilijoille ja toivotaan niitä plussia 😊
Ilmapallo, mulla oli just viimeisimmät menkat tollaset. En pystyny käyttää tampoonia ollenkaan kun vuoto niin vähäistä. En tiiä mitkä ne oli olevinaan. Testasin negan kp27 dpo 11-13 (en tässä kierrossa oo ihan varma milloin oli ovulaatio) ja sitten menkat alkoi 2 päivän päästä tosta ajallaan, mutta missään vaiheessa ei ollut kunnon vuotoa. En oo testannut sen jälkeen mut oletan, et ne oli menkat ja nyt kp 10.
Tänään ajattelin alkaa tikuttaa ovista. Saa nähdä mitä se tulee näyttämään. Vähän sellasta ovulaatiokipua on jo ollut ja tänä aamuna kun aivastelin, niin sattu saakelisti alavatsaan. Kai tollaset repäsykivut voi olla myös ovulaation lähestyessä?!
Ilmapallo, kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Mun kaverilla on näkynyt raskaudet aina testissä vasta viikko sen jälkeen, kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Kannattaa siis ehkä testata uudestaan, jos yhtään mietityttää 😊
Mulla on yleensä n. 30 päivää, että sinänsä ku tänää kp35 menossa, nii ois kai se mahista. On vaa ollu täysin puhtaita negoja, nii sillä epäilen, ku ois luullu, että haamu ees ois ollu.
Tänää sit iltapäivällä väänsi alavatsasta sillee, että nyt ne menkat varmasti alko ja alko vähä verisempää limaa olla ja siteenki jo laitoin, niin sit taas heti loppu ja jatkuki pelkkä ruskee hyvin vähäinen tuhrutus. Että kai nää sit ne menkat on 😁 täytyy sit vaa ovista alkaa tikutteleen hyvissä ajoin, ku ei nyt tiiä mikä se kp1 oli. Tätä outoutta on näköjää liikkeellä, jos tikkunekullaki oli.
En ois uskonu että menkkoja voi odottaa näin paljon :o nyt kp 35 menossa eikä mitään oireita, satunnaisesti tässä matkan varrella nipistelly hetkittäin mahasta. Testit negoja. Mutta toki vasta ensimmäinen yritys pillereiden jälkeen, kärsivällisyyttä siis :D vähän alkaa malttamattomuus hiipiä vaan esiin..
En tiedä mikä mielenvikaisuuskohtaus tuli mutta olin malttamaton ja testasin aamulla, puhdas nega. Kp 26/28 ja Dpo 11. Ei edes haamun haamua :/ Testinä kuitenkin tuo herkin 10mlU/ml. En siis usko että tästä ekasta kierrosta nappasi. Pitää tosiaan lauantaina testata vielä Kp 28/28. Jos sekin on nega niin eipähän tarvitse turhia stressata joulun juomisista ja syömisistä ja pitää muistaa varata rättejä ja tamponeja mukaan reissuun...
Vaikka tottahan se on että aika harvalla ekasta kierrosta oikeasti edes nappaa kun on lopettanut hormonaalisen ehkäisyn. Elimistö kuitenkin yrittää tasailla vielä sitä omaa hormonitasapainoaan niin siinä taitaa olla ihan tarpeeksi hommaa. Joskus kyselin omalta äidiltäni että kuinka nopeasti hän raskautui pillereiden jälkeen, niin oli kuulemma yk 2 tai yk 3 kun oli sitten tullut raskaaksi. Tiedä sitten onko jotain perää siinä että olisi jotenkin periytyvää kuinka nopeasti tulee raskaaksi.
Ei nyt kuitenkaan heitetä vielä kirvestä kaivoon :D plussapuhureita ja jaksuja uusille yk:ille!
Hei kysymys teille, ketkä ovistestejä olette tehneet; tein eilen illalla Sofi merkkisen testin ja se näytti haaleata viivaa, ei siis plussaa vielä mutta kuitenkin selkeä viiva. Sanoisin, että keskivahva tms. Tänään tein nyt päivällä uudestaan testin ja nyt tuo ilmestynyt viiva oli haaleampi kuin eilen. Eikö viivan kuuluisi tummua ovulaation lähestyessä ja sitten ovisplussa on vahva viiva. Mistä tämä viivan haaleneminen eiliseen verraten voisi johtua? Voiko esim. juomisella olla vaikutusta? Eilinen testi oli salin jälkeen, kun olin hikoillut 1,5h ja tämä päivä testi tänään kun olen hörppinyt vettä työpäivän aikana.
En myöskään usko, että ovis olisi mennyt jo kun tänään kp 11 ja mulla on ollut tasainen 28 pv kierto nyt 3 kierron ajan. Help 🙁
tikkunekku kirjoitti:
Hei kysymys teille, ketkä ovistestejä olette tehneet; tein eilen illalla Sofi merkkisen testin ja se näytti haaleata viivaa, ei siis plussaa vielä mutta kuitenkin selkeä viiva. Sanoisin, että keskivahva tms. Tänään tein nyt päivällä uudestaan testin ja nyt tuo ilmestynyt viiva oli haaleampi kuin eilen. Eikö viivan kuuluisi tummua ovulaation lähestyessä ja sitten ovisplussa on vahva viiva. Mistä tämä viivan haaleneminen eiliseen verraten voisi johtua? Voiko esim. juomisella olla vaikutusta? Eilinen testi oli salin jälkeen, kun olin hikoillut 1,5h ja tämä päivä testi tänään kun olen hörppinyt vettä työpäivän aikana.
En myöskään usko, että ovis olisi mennyt jo kun tänään kp 11 ja mulla on ollut tasainen 28 pv kierto nyt 3 kierron ajan. Help 🙁
Mulla meni just noin kun tein niitä ovistestejä, että Kp 13 testi antoi ap klo 10 keskivahvan viivan (=tulkitaan nega) ja ip vielä haaleamman viivan vaikka pissa "vahvempaa". Olin silloin ihan varma että ohi meni. Kp 14 antoi kuitenkin selvän plussan eli yhtä vahvan jos ei jopa vahvemman kuin kontrolli viiva. Noita liuskoja voi olla vähän vaikeaa tulkita kun se väri merkkaa niin paljon toisinkuin esim raskaustestissä. Tikuta siis ainakin sinne Kp 15 asti jos ei ennen sitä ole tullut plussaa ja mielellään samaan aikaan päivästä :) Ja plussa on tosiaan vasta kun se viiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolli.
Mullakin ovistestien viivan vahvuus on vaihdellut ennenkuin on plussa tullut eli sanoisin että normaalia, huoli pois :) oon jopa huomannut, että yleensä päivää ennen plussaa viiva on ollut hyvinkin haalea, edellispäivää haaleampi.
Täällä kierto poukkoilee. Mulla viimeiset puol vuotta ollut n.30päivän kierto. Maanantaina oli kp 10 ja tuli ihan kirkasta ovislimaan viittaavaa, jonka takia tein sitten ovistestin mutta plussa se ei ollut vaikka väriäkin hyvin oli. En sitten uskonut sen enempää että ovis voisi vielä noin aikaisin olla kun kahtena edellisenä kiertona ollut kp 16-17 enkä sitten ovista testannut ti-ke vaikka myös silloin jonkin verran kirkasta vuotoa oli. Tänään kp13 sitten aloin tikuttaa niinkuin olin suunnitellutkin aloittavani, ja hymynaama sieltä tuli heti! Ja oon ihmeissäni että miten se jo nyt 3-4päivää etuajassa😯 no eipä tarvi miettiä sitä että ovis olis jouluaattona, ja miestä ei sillon saatavilla, niinku alunperin ennusti. Mutta huolettaa kun ei olla 4päivään hommailtu, että meneekö tää nyt ohi ettei siittiöt ehdi ajoissa enään.. olis pitäny vissiin eilen kun kävi mielessä🙄noh nyt odotellaan miestä kotiin saapuvaksi ja toivotaan että ehtii vielä!😀🙏
Hei kiitos nopeista vastauksista :) tikuttelen siis ainakin sinne kp 15 tai 16 saakka.
Ovulaatiohan voi tulla eri kierroissa eri aikaan, Piparmintulla varmaan tästä kierrosta tulossa normaalia lyhyempi 🙂
Ite ajattelin ottaa noi ovistestit lähinnä vahvistamaan tuntemuksia, eikä niin että luotan niihin täysin. Kuuntelen kroppaa ja vertaan tuntemuksia sitten siihen, mitä noi liuskat näyttää. Ei harmita sitten, että luotin tikutteluun ja meni pieleen. Piparminttu, eikun vaan kaikki viettelytaidot kehiin ja miehen kimppuun 😅
Piparminttu- jos eilen sait ekan plussan ovistestiin niin ihan hyvin kerkeätte hommailla talletukset kuntoon ;) riippuu kai toki testistä mutta sen plussan jälkeen munasolu irtoaa kai sen 24-48h aikana. Eli hyvin ehtii siittiöt parhaille apajille.
Eilen illalla olin varma että täti saapuu vierailulle, ei ole ainakaan vielä näkynyt ja valkovuotokin oli ihan kirkasta. Kp 27/28 Dpo 12.
Aloitin tikuttamisen vasta eilen, kun jostain syystä ajattelin ettei ovis voisi mitenkään olla vielä kp10-12 välillä kun aiemmin ollut kp16-17. Vaikka olen tietoinen että ovis voi vaihdella, eli jos, tai kun ens kerralla limat tulee etuajassa niin kaivan testit esiin! Ma-ke havaitsin limoja, eilen en kun sain plussan. Eli voi hyvin olla että olisin saanut jo keskiviikkona plussan. 😥tänään plussaa ei tullut enää.
Sulla Blue_jane jännitys tiivistyy! Toivotaan sulle parasta joululahjaa❤
Mullakin olis yksi kysymys. Tänään kp 58 ja ajattelin tässä lähiaikoina varuiks testin tehdä, vaikka oon varma, että on nega. Tein yli 2 viikkoa sitten negan. Mutta kysymys, kummalla testillä kannattaisi testailla kun kierrot on pitkiä. Niillä herkillä mitkä näyttää jo 6 päivää ennen odotettuja menkkoja, vai niillä, millä voi testata kun kuuksutiset myöhässä.. jos jostain syystä olisinkin raskaana jo, ja nyt tekisin herkällä testillä olisiko se silti positiivinen. Ajattelin jatkoa ajatellen kumpia ostaa kaappiin, vaikka nyt tuntuu että mitä turhaa edes testaan kun se kuitenkin on nega.
Pikkuminnis luulisi että jos kuukautiset noin paljon myöhässä niin molemmat testit näyttäisi jos oot raskaana. Mutta varmanpäälle jos haluaa niin itse valitsisin herkän testin. Onko sulla yleensä pitkät tai epäsäännölliset kierrot?
Aamu aloitettu nega testillä.
Nyt jo tuhruttaa myös. Saapa sitten syödä ja juoda mitä huvittaa joulun ja uudenvuoden.
Muille parempaa tärppi onnea.
Rauhallista joulua kaikille!
Piparminttu- kirjoitti:
Pikkuminnis luulisi että jos kuukautiset noin paljon myöhässä niin molemmat testit näyttäisi jos oot raskaana. Mutta varmanpäälle jos haluaa niin itse valitsisin herkän testin. Onko sulla yleensä pitkät tai epäsäännölliset kierrot?
Jätin pillerit pois vasta nyt syyskuussa, tyhjennysvuoto tuli normaalisti sitten ekat luomumenkat oli niin, että kierto oli 44 päivää ja nyt odottelen vasta toisia menkkoja ja tosiaan kp 58 tänään. Ajattelin, että ehkä tammikuussa tai ihan viimeistään helmikuun alussa meen yksityiselle, jos menkat ei ala. Toivon kyllä että itsestään alkaisi, mutta jos sitten kierto on taas noin pitkää ni en jaksa. Niin turhauttavaa vaan odotella ja odotella. Alkuvuodesta täytän jo 29, että en myöskään jaksaisi tuhlata loputtomiin odotellessani kierron tasoittumista. Testaan huomenna ihan varuiks vaan. Mitään oireitakaan ei ole ja 2,5 viikoa sitten testattu puhdas nega.
Oon liian hätäinen! Mut tänään dpo10 (6.yk) eikä mun pitänyt vielä testata... mut tuli heikko hetki vessassa kun raskaustesti siinä mua tuijotteli vessan laatikossa :) ensin en nähnyt tässä mitään, ja sitten pitkällisen tuijottelun jälkeen olin näkevinäni haamujen haamun. Mutta nyt kun taas katson niin taitaa mieli vaan toivoa liikaa, ja kuvittelen vaan...