Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1641/1881 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina kirjoitti:

Kp 14 ja tais tulla niin puhdas ovuloimaton kierto. Talletuksetkin minimissä, vaikka suunnitelmat oli jotain ihan muuta. Lääkärin varasin joten eteneepähän hommat ainakin sillä saralla vaikka nyt oiskin tyhjä arpa.

Älä luovuta vielä, mullakin oli ovistesti kp 14 ihan puhdas nega, sitten kp 15 ihan vähän voimistunut ja lopulta kp 16 tosi voimakas ovisplussa. Hyvin voi tulla vielä 🙂

Täällä tänään dpo9 ja tuntemukset vähän ristiriitaiset. Rinnat kipeet ja turvonneet, vatsaa nippaillut tasaisesti ja uutuutena kohdunkaula aivan kivikova. Luulin siis, että mulla on joskus ennen ollut kova kohdunkaula mutta nyt on kyllä poikkeuksellinen 🤔 ihan kun ois joku kova esine sisällä 😅 lisäks koko ajan jano, vähän heikko olo ja välillä ylösnoustessa silmissä sumenee.

Mutta nämähän voi olla taas pms:ää joten enpä jaksa etukäteen innostua.

Unettomalle onnittelut! Muistaakseni teillä ei ollut kaikista helpointa raskautuminen joten varmasti ihana myöhäinen joululahja 🙂

1642/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Tämmönen napsahti tikkuun tänään. Ei ole aiempaa kokemusta plussatesteistä, niin sanokaapa te viisaammat joilla on, että uskallanko iloita jo? Oireita ei juurikaan oo, siks epäilyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1643/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catlady: minusta näyttää plussalta! Onneksi olkoon! :) Monesko päivä sulla on menossa?

1644/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

isbe kirjoitti:

Catlady: minusta näyttää plussalta! Onneksi olkoon! :) Monesko päivä sulla on menossa?

Nyt on 30/26-27. Lopetin pillerit elokuussa yli 10 vuoden käytön jälkeen ja kierto on vaihdellu 25-28 päivää. En oo tikuttanu ovista kertaakaan, vaan menny sen mukaan mitä Flo-sovellus on näyttäny ovulaatioajankohdaksi. Flo on aika hyvin ennustellu kuukautisten alkamisen aina oikein, nyt piti alkaa tiistaina, eikä vielä nyt lauantainakaan näy. Täytyy vielä tehdä digitesti jotta varmistuu :)

Oireina ollu koko viikon kestänyttä pientä "nippailua", tai vihlontaa alavatsassa molemmin puolin. Lisäksi väsymystä ja palelua, mutta tähän vuodenaikaan niitä nyt voi olla muutenkin. Greippimehua aloin juomaan vasta tässä kierrossa :D

1645/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, joo stressitön ei ainakana ollut.. kun olisi päästy tutkimuksiin hyvissä ajoin mutta mies ei suostunut. Vuosi meni yrittäessä. Olin joulukuussa stressitön ja keskityin jouluun enkä ajatellut asiaa. Pudotin myös painoa ja keskityin siihenkin. Ja naps, joululahja ❤️ Nyt 5+4.

Tsemppiä kaikille muille täällä ryhmässä oleville ❤️

Catlady, minuaki paleli tällä viikolla! Muita oireita ei ollut. Meni ihan eritavalla ku kuvittelin. Onnea ❤️

1646/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea juuri plussanneille! <3

Olen lueskellut juttujanne jo pidemmän aikaa ja nyt ajattelin liittyä ihan "virallisesti" porukkaan :) Minulta poistettiin kierukka marraskuun lopulla, josta muutaman päivän jälkeen alkoivat suht normaalit menkat. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kierukan kanssa en juurikaan seurannut kiertoa, mutta en kyllä muista, että se olisi koskaan ollut tätä luokkaa, kun nyt jo mennään kp 43:ssa. Ovulaatio osui vv:stä päätellen 16.12. tienoille (kp 25). Siitä seurasivat myös massiiviset menkkamaiset kivut kokonaisen viikon verran. 

Jos ovulaatio osui tuolle arvioimalleni ajankohdalle, nyt ollaan jo dpo 20:n kieppeillä. Olen tehnyt negatiivisen testin viimeksi 28.12., en sen jälkeen. Veikkaan, että kierto on vain sekaisin kierukan jäljiltä ja seuraava "oire" ovat todella myöhässä alkavat menkat, mutta ajattelin tänään kuitenkin vielä tehdä varmuuden vuoksi -testin. Kyseessä on tosiaan vasta yk1 mutta tämä on kyllä niin jännittävä projekti, ettei päähän meinaa mahtua enää muita ajatuksia kuin tätä raskausmatikkaa :D Tsemppiä kaikille yrityksiin! <3

Vierailija
1647/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille 😊 mulla meni tää ovis taas sivusuun, kun torstaina tosiaan alkuillasta oli vielä ihan haalee viiva ovistestissä, mut sit illalla myöhään oliki jo melkee yhtä vahva viiva kuin se verrokkiviiva. Mies oli jo menny nukkumaan, eikä sitä hereille saanu. Eilen oli pitkä päivä töissä ja töiden jälkeen taas testasin, nii se viiva olikin ihan haalee?! Ois ehkä ollu mahkut muuten vielä, mut mies ei ollukkaan kotona. Illalla vielä testasin nii viiva oli iha tosi haalee jo. Eli se mun huippu siinä testissä oli sit varmaa se torstai-illan vahvin ja ehkä sit yön/päivän aikana ollut tummempi. Mut jännä kyllä että noin nopeesti haalenee. Että on kyllä aikamoista aikataulutusta. Tää se varmaan suurin syy on miksi en oo raskautunu. Harmittaa, että oma mies ei oo samoin mukana niinkö monella muulla.

1648/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussaajille! Toivottavasti me muutkin tullaan vielä perässä!😊

Ilmapallo, jos eilen kuitenkin ehditte hommailemaan, niin mahkuja on silti, koska munasolu irtoaa n. 24h sisään ovisplussan saamisesta, kai joillain vielä myöhempäänkin.

Täällä ei tullut uudenvuoden lahjaa, eli uuteen yritykseen.

1649/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh luin vähän tarkemmin viestisi ja sanoitkin ettei mies ollut kotona eilen. Jos ootte viikolla ehtiny niin sieltähän on voinut myös siittiöitä säästyä :)

Vierailija
1650/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Päätin liittyä keskusteluun mukaan, vauvaa ollaan yritetty 08/17 asti. Nyt meillä alkaa tutkimukset ja toivottavasti asiat lähtisi rullaamaan toivotulla tavalla. 😊 olen 27-vuotias ja mieheni 29.

Paljon onnea teille plussanneille ja tsemppiä teille, joilla toiveena myös raskaus ❤

1651/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Greippimehusta tuli mieleen, että jos ette oo maistanu Sweetie-hedelmää, niin kannattaa kokeilla! Maukas makea greippi, jossa pitäis olla myös runsaasti foolihappoa :)

Tildah

1652/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapallo, lueskelin itse tässä kierrossa paljon tästä LH hormonista ja suomenkielisiltä sivuilta en löytänyt oikein mitään kunnon tarkempaa tietoa, tässä kuitenkin yksi linkki (toivottavasti toimii) englanniksi joka selittää tuota ovisplussan näkymistä testeissä:

https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/

Eli se, että et saa tosi vahvaa ja selkeetä viivaa testiin kertois siitä, että kuulut tuohon ryhmään A eikä sen vuoksi ovisplussan löytäminen oo välttämättä aina helppoa. Jostain luin, että joillakin naisilla LH huippu voi kestää vain joitakin tunteja eli jos et oo pissimässä tikkuun myös yöllä, voit virheellisesti saada kuvan ettet ovuloi ollenkaan. Kuulun itsekin ilmeisesti tähän ryhmään ja taisi käydä itsellä säkä tässä kierrossa, että testasin oikeaan aikaan. Mun testiliuskoissa sanotaan, että ovis on plussasta n. 24-36h päästä, ja itse tunsin oviksen mielestäni juurikin tuon ajan kuluttua kovana kipuna. Siitähän on sitten vielä munasolun elinikä aikaa hommailla vauvaa alulle eli ajoituksen suhteen ei kannata ihan heti lyödä hanskoja tiskiin.

Ne kenellä toi LH huippu kestää useita päiviä ovulaatio kai tapahtuu viimeisen plussan jälkeen, jolloin myös he joutuvat tikuttamaan aika kauan. Ei oo helppoa siis ei ja sen takia varmaan suositellaankin harrastelee noin joka toinen päivä oviksen aikoihin, eikä vain luottaa tikkuihin, koska noi tikutukset ei kaikilla oo niin selkeet.

Huom. nää jutut on siis vaan mitä itse olen lueskellut ja toivottavasti ymmärtänyt oikein 😅 eli ei kannata varmaan kovin kirjaimellisesti ottaa.

Tsemppiä kaikille! Mulla ois vielä pari piinapäivää jäljellä 😲

1653/1881 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne joku aika sitten, mutta pistettiin menojen vuoksi vauvahommat pariksi kuukaudeksi tauolle. Nyt taas yritys päällä ja ensimmäistä kertaa ostin myös ovistikkuja.

Ovulaatio oli flown ja ovian mukaan joulun aikoihin ja peitto heilui jos nyt ei joka päivä, niin vähintään joka toinen päivä.

Dpo 7-8 alkoi niin selkeitä raskausoireita. Alavatsaa painosti, nippaili, tuntui tosi pinkeältä ja turvonneelta. Dpo 9 alkoi pissillä ravaaminen. Vv on tosi runsasta ollut oviksesta asti ja muutenkin on sellainen olo, että olen varmasti raskaana. Tein huvikseni ovulaatiotestin kp27 keskellä yötä, kun en saanut unta stressiltäni. Se näytti kirkasta plussaa samantien, paljon kirkkaampaa kuin edes oletetun ovulaation aikoihin. Pregcheck näyttää kuitenkin edelleen negaa. Toisaalta kuukautistenkaan ei pitäisi alkaa vielä muutamaan päivään, eli ihan liian hätäiseen testailen, mutta en voi sille minkään. Nyt vaan toivon ja pohdin, josko vahva ovisplussa tähän aikaan kierrosta voisi kertoa raskaudesta.

Kovaa ja korkealta pudotaan jos/kun menkat alkaa.

1654/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamulla varmistettu digitestillä että raskaana sitä nyt tosiaan ollaan 😱 Kerron hieman taustoja vielä, oon joskus aiemminkin tänne kirjotellu.

Söin pillereitä yli 10 vuotta, ja jätin ne pois häiden jälkeen elokuussa. Eli raskaus onnistu kierrossa nr( 5?). Ollaan 30- ja 32-vuotiaita ja tää on meille eka raskaus 😊

Kierto lähti heti pyöriin suht normaalina, se vaan oli aluks aika lyhyt (25pvää). Kerran oli kuukautiset myöhässä ja olin aika varma että nyt on tärpänny, mut sit ne alkoki. Oon kytänny oireita aika paljon elokuusta lähtien, ja niitähän on keksiny ihan liikaakin. Raskaustesti negoja tein pari tossa syksyllä. Ovistikut ei ollu käytössä, enkä kokenut ovulaatio-oireita, ja olin itse asiassa melko varma etten ovuloi ollenkaan.

Oireita ennen plussaa ei juuri ollut, kuukautiset vaan myöhässä (Flon mukaan). En viittiny heti testata, ku en halunnu pettyä taas. Nyt myöhemmin ku aattelen niin on mua ehkä väsyttäny ja palellu tavallista enempi nyt. Mahakipuja ollu vasta nyt ku kuukautiset myöhässä. Nännit ehkä aavistuksen kipeet. Lisäks aamuisin tuntuu ku ei ois syöny moneen päivään 😂

Vähän mietin et miten jatkan urheilua tästä eteenpäin... treenaan crossfitia 4 kertaa viikossa, mutta luulisin että niin kauan ku tuntuu hyvältä treenata, ni kantsii tehä normaalisti? 👀 kellään kokemuksia?

1655/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catlady, onnea plussasta hurjasti!

Joo noiden oireiden kyttääminen on kyllä vihoviimeinen homma mihin kannattaa lähteä, omalla kohdalla ainakin aiheutti ihan hirveän stressin. Pakko se vaan on yrittää mennä asenteella nappaa kun nappaa..

Jostain luin että ekan kolmanneksen saa treenata ihan normaalisti, mutta sitten sen jälkeen pitäisi pysytellä alle 150 sykkeissä ettei istukan verenkierto heikkene. Tätä kannattaa toki kysyä neuvolasta kun sinne menet, mutta siis joo kyllä varmasti saat treenata ainakin vielä ihan normaalisti omien tuntemuksien mukaan :)

Vierailija
1656/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Piparminttu tsempeistä ja Tikkunekku lisätiedosta oviksen suhteen :) Välillä oon saanu ovisplussan pitemmäksi aikaa ja nyt oli sitten ilmeisesti lyhempi plussa. Eilen tai toissapäivänä se munasolu varmaankin irtosi, veikkaan eilistä alavatsakipujen perusteella eli mahdollisuuksia toki vielä on sen testiplussan jälkeen varmaankin päivä tai hyvällä lykyllä kaksi. Nyt vain ei peittoja ole heiluteltu ollenkaan, niin että mitään mahdollisuutta olisi raskautua. En miestä saanut innostettua ja lopulta oma turhautuminen johti kauheaan kiukkuun ja avautumiseen miehelle ja se johti sitten riitaan ja siihenpä kaikki sitten meni.

Mutta tosiaan nyt kun on tikutellut, niin että on saanut sen plussan siihen, niin aika hyvin nyt tajusin näistä ovisoireista (kun tiiän kaiken johtuvan vain siitä :D) että milloin mitäkin tapahtuu. Samalla myös tajusin, että kun viime kierrossa esimerkiksi ne tikut loppui kesken ratkaisevalla hetkellä ja oletin oviksen tulevan siinä parin päivän sisällä ja flo ennusti näin, niin sittehän tosiaan kierto olikin 34-35/30, joten oletetun oviksen kohdalla olleet peittojen heiluttelut oli melkein viikon ennen munasolun irtoamista, niin eipä niitä tuloksiakaan tullut. Siinäkin jos olisi tikutellut loppuun saakka, niin olisi bongannut sen myöhäisemmän oviksen. Ovislimat ja muut alkoi kuitenkin jo silloin aikasemmin. Että ehkäpä nyt ainakin sen oikean ajankohdan bongaa varmemmin. Tikuttelua jatkan ehdottomasti. Sellaista en valitettavasti miehestä irti saa mitenkään, että sovitusti raskautumisen takia peittoja heiluteltais oviksen aikaan vähintään joka toinen päivä. Miehellä on menossa kova stressi työkuvioista ja sen sellaisesta, niin se seksi ei vaan ole mielessä, vaikka mitä temppuja teen. Ja vielä vähemmän, jos alan puhumaan jostain ovulaatioista ja tietyistä päivistä. Turhauttavinta on, että mun suurin raskautumisen este on nyt tämä elämäntilanne, kun siitä pyhästä hengestä ei raskaaksi tule. Työjutut kyllä hällä helpottaa tänä keväänä, mutta en vaa jaksa odottaa nii pitkään, kun tuota ikääkin on. 

Mutta onnea vielä kovasti kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja kaikille plussatuulia :)

1657/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron alussa vannoin etten käytä tikkuja. Heilutetaan peittoja joka päivä. Buu suunnitelmille. Heiluteltu on, muttei joka päivä. Ei sitä aina vaan jaksa. Meinasin jo luulla että on ovuloimaton kierto, mutta kuin tyhjästä, tänään kp 16 alkaa viiva vahvistumaan joten jotain siellä taas tapahtuukin. Taas toivo kuitenkin herää että joko jo. Oishan se onni saada perua lääkäriaika joka on varattuna.

1658/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onnea plussanneille, kyllä me kaikki täältä perässä tullaan, ennemmin tai myöhemmin :)

1659/1881 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kanssa etten tikuta tässä kierrossa, mutta jotenkin jäi häiritsemään niiden limojen puuttuminen niin tikutin eilen ja tänään (lisäksi niitä tikkuja sattuu vielä olemaan). Halut on kyllä katossa ja peittoja heilutellessa on kyllä ollut sellaiset liimat pelissä että terve...

Eilen sain siinä ja tässä olevan plussan, viiva oli ihan hitusen haaleampi kuin testiviiva ja tänään sitten en saanut viivaa enää ollenkaan, ihan tiiraamalla näin sen viivan paikan siitä tikusta. Tein vieläpä samaan aikaan päivästä, eli jos se eilinen oli plussa niin ovis tapahtui viime yönä. Perjantaina ja tänään Aamupäivästä talleteltiin ja mä olisin voinut jatkaa vaikka koko päivän.

Mitä enemmän tässä nyt tulee luettua niin ei kai ne limat aina joka kierrossa olekaan kovin runsaat tai sitten ne jää syystä tai toisesta huomaamatta. Mene ja tiedä...

1660/1881 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamattomana taas testailin. Rt negaa ja nyt ot myös nega. Pari päivää vielä oletettuihin menkkoihin mutta eiköhän se oo nyt selvä, että tää kierto oli tässä, kun se ot oli myös mennyt negaksi. Ei tullut syyskuun vauvaa meille.