Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1521/1881 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue_jane kirjoitti:

Ilmapallo, kovasti plussatuulia sinne! :) 

Mamma97, odottavan aika on pitkä, ihan siis jo sitä plussaa ajatellen. Jos nyt kerkeää teilläkin tulla vuosi yrittämistä täyteen eikä plussaa näy niin suosittelen käymään lääkärissä, ainakin oma gyneni suositteli menemään jo 8kk yrittämisen jälkeen (mulla tosiaan on lievää endoa).

Täällä menossa Dpo 4 ja Kp 19, lämmöt on olleet vielä koholla. Valkovuoto on muuttunut vähän vetiseksi ja tahmeaksi ja päätä on särkenyt useamman päivän (voi johtua lihasjumistakin). Loppu viikolle on onneksi niin paljon puuhaa ettei ennätä paljon jännäämään. Viikon päästä alkaa olla omallakin kohdalla tuo jännäily ajankohtaisempaa. 

Täällä myös dpo 4 ja kp 20. Eli jännäillään samaan aikaan :) kovasti olen yrittänyt painaa asian ns takavasemmalle..

1522/1881 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 14 menossa. Menkat loppu reilu viikko sitten ja ovulaatiota odotellaan 20.päivä saapuvaksi. Tähän mennessä ollaan pupuiltu joka päivä menkkojen loppumisen jälkeen miehen toiveesta ja varmaan jatketaan koko kierto 🙈 Ei pitäis siis jäädä yrityksen puutteesta kii tässä kierrossa 😅 tsemppiä kaikille! Syyskuista ollaan hakemassa ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1881 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiertopäivä 5 ja alkanut on kahdeksas kierto näissä merkeissä. Kierron pituus on noin 26 vrk, mutta heittelee kyllä useilla päivillä. Vielä en ole saanut aikaiseksi aloittaa aamulämpöjen mittausta. Ovistikkujen hankkimista en ole toistaiseksi suunnitellut. Ovista en tunne, mutta edelliskierrossa huomasin limat kiertopäivien 12-14 aikaan. Viime kierrossakin yritin limoja kytätä, mutta en sellaisia havainnut.

Joulua odotellen. :) Ja vielä parempaa uutta vuotta.

1524/1881 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina, onpa hauska sattuma :D

Olin tuossa juuri ratsastamassa ja oli aika vauhdikasta menoa niin kesken kaiken tuli sellainen vajaa puolen minuutin mittainen kramppi, vähän kuin menkkakramppi mutten tiedä kuitenkaan, tuntui toisaalta myös siltä kuin maha olisi menossa sekaisin. Meni onneksi ohitse eikä ainakaan vielä ole kramppaillut lisää, mikähän sekin mahtoi olla... Ei pitäisi kyllä olla vielä mitään kiinnittymiskipuja (jos sellaisista oikeasti edes voi puhua) eikä menkatkaan toivottavasti ole alkamassa ihan vielä näillä kierto päivillä :/

1525/1881 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa monella jännäpäivät menossa! Plussatuulia teille! :)

Hieman päivitystä tilanteestamme. Menkat alkoi viime viikolla ihan ajallaan, vaikka liian suuri toivonkipinä tuli, kun tuhruvuoto alkoi normaalia myöhemmin, mutta alkoivat sitten kuitenkin, niin heti jo tiesi, että se oli siinä. Noh nyt seuraavaan kiertoon, kp6 tänään. Kävin myös tällä viikolla lääkärissä, joka oli tällä kertaa hyvä käynti, vaikka melko hämmentävä, sillä gyne oli eri kuin viime kerralla ja hänellä oli melko toisenlaiset ajatukset asioista. Hän mm. itse ehdotti minulle aloitettavaksi Teroluteja, kun viime lääkäri sanoi, että hormonilääkityksetkin kuuluvat vasta lapsettomuusklinikan juttuihin, jos sinne "joudutaan". Noh minähän olin (ja olen :D) heti toiveet katossa, kun sain reseptin! Olen huomannut miten niitä toiveita ei saa enää laskettua alaspäin, kun kerran on pilviin päässyt, vaikka tiedän kuitenkin, ettei terolut mikään ihme raskautumislääke ole, monella auttaa ja monella ei. Olen silti hyvin toiveikas, sillä ovulaatiot kuitenkin tapahtuu ja kierrot on säännöllisiä mutta tiputtelu ainut mahdollinen ongelma eli keltarauhastuki voi olla juuri se tarpeellinen, ja luteaalivaihe jää n. 7-10 vrk pituiseksi kun lasken ovulaatiosta tiputtelun alkamispäivään. Kuinkahan sitä pysyy housuissaan ensi piinapäivinä! 

Toisena huojentavana asiana tuli se, että lääkäri kirjoitti jo lähetteen lapsettomuusklinikalle ja päästään sinne sitten alkukeväästä, jos ei nyt seuraavassa kolmessa kierrossa plussaa tuu. Terolutitkin on nyt kolmelle kierrolle, jos haluan niitä käyttää. Ihanaa kun asiat etenee. :)

1526/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut miinus on tässä kierrossa se, että ovis osuu hyvin todennäköisesti juuri 23 tai 24.12 ja ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla nuo päivät 😟 noh pitää pyrkiä tallettelemaan 22.päivä ja ehkä 25. saattaa onnistua, vaikka sukuloimassa ollaan silloinkin.. muilla samanlaista ongelmaa? 😂

1527/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Piparminttu- että olet saanut apua teidän yrittämiseen. Toivotaan että sinullakin tuo terolut tuo apua kun se ilmeisesti aika monelle vaikuttaa positiivisesti. Suotuisia ovistuulia sinne! Kannattaa tosiaan talletella ainakin tuolloin 22.päivä ja silloin 25. päivä koska nuo siittiöt kuitenkin elää vähintään sen 2vrk ja hedelmöityskykyisinä jopa pidempäänkin. Ideaalihan olisi tietysti tuo jouluaatto ;) 

Meillä kävi tässä yk1 niin että talleteltiin ovisplussa iltana (24-48h annettu aikaikkuna plussasta) ja seuraavana (silleen puoliksi, tuolla aiemmin oli sepustukseni siitä että omat paikat niin kosteat että mies luiskahti ulos juuri ennen tulemistaan eli tuli vähän huulille :D ) iltana ja sitten vielä varmuuden vuoksi maanantai iltana.  Tämän jälkeen ei olla harrastettu seksiä ollenkaan. Laskin kuitenkin että ovis oli silloin sunnuntaina. Sillä määrällä tallettelua on kyllä ihme jos ei mitään saada tässä puolen vuoden aikana aikaiseksi :D Viime viikolla ihan oikeasti oltiin toistemme kimpussa joka päivä.

Dpo 5 ja Kp 20/28

1528/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Blue_jane, toivotaan molemmille parasta!😊 olen miettinyt aiemminkin sitä, että onko mahdollista että siittiöt eivät eläisikään 2vuorokautta vaan vaikka vain vuorokauden tai alle? Tälläisiin keskusteluihin en ole vielä ollenkaan törmännyt. Mietin voiko tuohon vähintään 2vrk elossa -ojeeseen luottaa🤔

Ja meillekin juuri edellisessä kierrossa kävi tuo sama accident paitsi että suurin osa meni lakanoille..hieman ketutti koko illan mutta en viitsinyt myöntää miehelle miten paljon, ettei ottaisi itse stressiä 😄

Vierailija
1529/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis 5-6.12

Kp. 22/26

Dpo8

Oireet:

Tissit kipeät ja turvonneet ”pinkeät” (ei normaalisti ollenkaan kipeät)

Alavatsakipuja, ei niin pahoja kuin eilen tai toissapäivänä

Alaselkä juilii hieman

Raudan maku suussa

Jatkuva pissihätä

Rfsu herkkä testi negat.

Närästys (normaalisti ei närästä ollenkaan)

Itkuherkkyyttä eilen, itkin miehelle täysin mitäänsanomattomista syistä.

Hirveän rauhallinen olo vaikka normaalisti ärsyttää herkästi ennen menkkoja

Hajuaisti parantunut huomattavasti

Nenä vuotaa ja flunssainen olo

Alavatsakivut alkaneet heti tällä viikolla vaikka normaalisti n.2pv ennen menkkoja. Kierto täysin säännöllinen, tämä neljäs yk. Aiemmissa kierrossa ei mitään oireita

1530/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparminttu- , käsittääkseni normaaleissa olosuhteissa ja jos spermassa ei ole todettu mitään vikaa niin siittiöt elävät minimissään sen 2vrk. Pohjautuu kai ihan johonkin tutkimustietoon ja yleiskäsityksen mukaan meille ainakin koulussa opetettiin että siittiöt ovat hedelmöityskykyisiä vähintään tuon 2-3 vrk. 

http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/siemensyoksy/2/ 

http://nettipalvelut.vaestoliitto.fi/kysy-asiantuntijalta/nuorten-seksu…

Tuossa on pari linkkiä jotka löysin. 

Mulla on kanssa niin armoton väsymys päällä että meinaan simahdella tähän työpöydälle. Suussa on tosi hassu maku (rautainen) ja välillä on ihan hirveät himot johonkin (makeaan) ja toisaalta välillä ihan oksettaa kun ajattelee jotain ruokaa. Omalla kohdalla todennäköisesti vain toiveajattelun tuomia oireita :D 

1531/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Liityn jännäilijöiden joukkoon. Aloitimme yrittämisen kesällä, joka säännöllisen 60-päivän PCO-kierrollani tarkoittaa nyt toista yrityskiertoa. Ovis oli ehkäpä 19.11. tämän vuoden kierroista ja limoistakin päätellen, ja menkkojen olisi pitänyt alkaa 11 päivää sitten. Kaksi negatiivista testiä kuitenkin jo tehtynä, eli tuskinpa tärppäsi.

mmariel kirjoitti:

Ovis 5-6.12

Kp. 22/26

Dpo8

Oireet:

Tissit kipeät ja turvonneet ”pinkeät” (ei normaalisti ollenkaan kipeät)

Alavatsakipuja, ei niin pahoja kuin eilen tai toissapäivänä

Alaselkä juilii hieman

Raudan maku suussa

Jatkuva pissihätä

Rfsu herkkä testi negat.

Närästys (normaalisti ei närästä ollenkaan)

Itkuherkkyyttä eilen, itkin miehelle täysin mitäänsanomattomista syistä.

Hirveän rauhallinen olo vaikka normaalisti ärsyttää herkästi ennen menkkoja

Hajuaisti parantunut huomattavasti

Nenä vuotaa ja flunssainen olo

Alavatsakivut alkaneet heti tällä viikolla vaikka normaalisti n.2pv ennen menkkoja. Kierto täysin säännöllinen, tämä neljäs yk. Aiemmissa kierrossa ei mitään oireita

Minulla oli viimeisimmän ovulaation jälkeen mahakipuja molempien munasarjojen kohdilla kolmisen päivää, merkkasin nämä Flow:n kalenteriinkin. Sitten oli puolitoista viikkoa flunssaoireita ja uskomaton väsymys - mut meillä on töissä miehetkin nyt todella väsyneitä pimeän talven ansiosta, joten ei varmaan tämäkään tarkoita mitään. Flunssaoireet loppuivat. Maha on kuitenkin turvonnut, alaselkä ja nivuset vähän killissä ja ajoittain hajuaisti tuntuu herkistyneen. Toivoohan sitä, että olisi raskaana, vaikka testi kieltää asian; olen vähän 50/50 kannalla että olenko luulosairas vai toiveikas.

Viime kierrossa (syyskuussa) tikutin ovulaation, mutta sain kolmena päivänä peräkkäin positiivisen tuloksen, joten uskon että luin testitulokset liian myöhään (ei kai ovulaatiohuipun tulisi näyttäytyä testissä kuin 24-48 tunnin ajan?). Menkat olivat viime kierrossakin 9 päivää myöhässä, mutta silloin oli paljon stressiä ja fyysistä rehkimistä mikä selittäisi asian. Nyt ei voi kuin toivoa, ettei PCO-kierto ole yhtäkkiä alkanut elää omaa arvaamatonta elämäänsä. Tekee nimittäin seuraavista yrityskierroista aika pitkällistä kuksimista, jos kierto pidentyy 90 päivään.

Edit. Niin ja haluaisin vinkkejä noista liuskatesteistä (raskaustesteistä), joita monella näkyy olevan. Apteekeissa ei ole niitä myyty (muutamista olen etsinytkään) joten tilaatteko niitä jostain?

Entä minkä merkkisissä ovis-testeissä on mielestänne selkeät ohjeet? Noissa käyttämissäni luki jotenkin että "lue testi aikaisintaan 5min kuluessa" josta en osannut tulkita pitääkö se lukea heti vai vasta kun 5min on kulunut. Vähän oli fiilis että olen minä melkoinen einstein :D Jäi kuitenkin fiilis että hukkaan menivät nuo testit ja niihin käytetty vaiva.

1532/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten vihaan näitä päiviä kun menkkojen alkamispäivä lähenee! Mulla vielä epäsäännöllinen kierto, niin ei koskaan tiedä milloin alkaa jos alkaa... nyt menossa dpo 6, ja mulla tosiaan sitä lyhyttä luteaalivaihetta, niin pelkään että menkat alkaa 1-5 päivän sisään jos alkaa...

1533/1881 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippula, mä oon tilannut aina kotitesti.fi sivustolta liuskoja, Sofi-merkkisiä. Hyvin ovat toimineet ja aina selkeästi näyttäneet ovulaation. Sieltä saa eri kokoisia paketteja, ja raskaustesteillä tai ilman. Ja tulee ihan parissa päivässä postilaatikkoon.

1534/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, raskauskeiju.fi saa ovulaatiotestejä tilatessa aina 2 kpl 10um/l herkkiä liuskatestejä per paketti. Viime kierrossa tilasin 2pkt ovulaatiotestejä (tikkuja ja digitaalisia) eli sain 4 raskaustestiä kaupan päälle. Näillä on lähinnä menty. Nopea 2 arkipäivän toimitus ja mukana tulee aina suomenkieliset selkeät ohjeet pakkauksen omien ohjeiden lisäksi.

Vierailija
1535/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 31/30 ja testi oli aamulla nega ☹ vielä ei oo ees menkkoja edeltävä tuhruvuoto alkanut, mut ehkä vähän enemmän tuo alavatsa tuntuu menkkamaiselta, joten eiköhän tää kierto ollut tässä ja odotan menkkoja alkavaks parin päivän sisään. Ilmeisesti sit muuten vaa ovat myöhässä.

1536/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevuska kirjoitti:

Mä sitten vihaan näitä päiviä kun menkkojen alkamispäivä lähenee! Mulla vielä epäsäännöllinen kierto, niin ei koskaan tiedä milloin alkaa jos alkaa... nyt menossa dpo 6, ja mulla tosiaan sitä lyhyttä luteaalivaihetta, niin pelkään että menkat alkaa 1-5 päivän sisään jos alkaa...

Aloititko Eevuska jo tähän kiertoon lugesteronit? Jos kyllä, niin miltä ne "tuntuivat"?

1537/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapallo harmi juttu :( mulla oli kans viime kierto outo, menkat alko ajallaan mutta vuoto oli tosi olematonta. Mietin eka, että pitäskö vielä testata et jos ne oiski ollu vaa jotku valemenkat kun vuotoa ei juuri ollut, mutta sitten päätin etten kiusaa itseeni turhilla toiveilla. Ja tein siis dpo 11 tai 12 negatestin varmuuden vuoksi ennen juhliin lähtöä, joten ihan silläkin nyt totesin, että menkat ne oli ja eikun uuteen kiertoon. Tänään kp 6 ja mieli ihan ok. Jotenkin rauhallinen fiilis eikä nää lapsi jutut pyöri päässä jatkuvasti.

1538/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi yk 13. Fiilikset aika alhaalla, vaikka osasinkin arvata että näin taas käy. Tässä kierrossa ei yritys tule onnistumaan kun olemme mieheni kanssa eri paikkakunnilla oviksen aikoihin. Toisaalta, ehkä se on ihan hyvä juttu, pääsee ajattelemaan jotain ihan muuta vaihteeksi! 

Mieltä myös rauhoittaa hieman se, että varasin meille ajan yksityiselle. On kiva, että asiantuntijat tsekkaavat, että onhan kaikki ok. Flosta katselin, että kiertoni onkin ollut viime aikoina vähän lyhyempi - 26 päivää.

Onko täällä vertaistukea lapsettomuushoitojen ensimmäiseen haastattelukertaan? Mitä ensimmäisellä kerralla testataan, vai testataanko yhtään mitään? Miestä ei onneksi (ainakaan hänen sanojensa mukaan) jännitä mennä ja tietää, että hänetkin tullaan jossain vaiheessa testaamaan.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Vierailija
1539/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, harmitti kyllä tosi paljon. Testaan kyllä vielä huomennakin jos ei menkat ala, kun onhan niitäki ollu kellä se plussa ei heti näy, ku menkkojen pitäis alkaa mut epäilen. Alkais sitten ne menkat jos meinaa alkaa. Varmaan saa kohta käyä päänkin tutkimassa, ku miettii vaa että voinko tosiaa kuvitella vaa kaikki oireetki...

1540/1881 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ite usko siihen, että kuvittelen oireita, kyllä ne oireet ihan oikeesti tapahtuu. Ne ei vaan mun kohdalla ole raskausoireita. Kai se vaan on karu fakta, että pms oireet ei ihan hirveesti välttämättä eroa raskausoireista ja sen takii ei kannattais jokaista tuntemusta liikaa analysoida. Sitten kun tän asian sais vielä oikeesti omaankin kalloon sisäistettyä.