Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1061/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös joukkoon! Meillä siis yksi pian 5-vuotias lapsi on jo ennestään. Hän sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta, joten toiveet on luonnollisesti korkealla, että nytkin tärppäisi pian. Toisaalta viime raskaudesta on jo aikaa ja ikää on tullut lisää, vaikka nuoria tässä kai vielä ollaan (26 nyt mittarissa). Itse olen siis kuumeillut toista lasta lähestulkoon ensimmäisen syntymästä lähtien, mutta opiskeluiden takia oli pakko lykätä haavetta pitkälle.

Nyt on ihan epätodellinen olo, kun valmistuminen häämöttää joulukuussa ja töitä on tiedossa eli puitteet alkaa olla kunnossa ja mieskin alkaa lämmetä vauva-asialle. Kiertoja olen seurannut pitkään ja aion heti ottaa myös ovulaatiotestit apuun tähän projektiin. Tänään menossa kp2/29-31 ja nyt saisi vaan menkat loppua nopeasti että päästäisiin asiaan! Missähän sitä kärsivällisyyttä myydään? :D

1062/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei jännitetä enää yhtään mitään. Minua ei oo tarkotettu äidiksi. Ukko ei taho tutkimuksiin joten se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetonhaaveilija: Olen pahoillani. Mutta älä koskaan sano ei koskaan. Vaikka tiedän, että nyt nämä sanat tuntuvat mitättömiltä, niin sanon ne silti.

1064/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, liittyisin itsekin mukaan keskusteluun :) Olen tätä keskustelua satunnaisesti lueskellutkin, mutta nyt kun omalla kohdalla lapsen yrittäminen on todella aloitettu (vihdoin) jättämällä ehkäisy pois, voisi jotain kirjoitellakin. Minulla siis tosiaan ikää 28 vuotta ja pillereiden (Meliane) syöntiä ilman yhtään taukoa takana lähes 9 vuotta. Ei siis juurikaan muistikuvia siitä, millainen luomukiertoni on, ainoastaa muistan, että suht kivuttomat menkat ja tulivat aina lähes ajallaan (jotain luokkaan 32-35 pv kierto, eli suht pitkä).

Nyt siis viimeisen pillerilaatan söin loppuun, jonka jälkeen alkoi normaalisti tyhjennysvuoto kuten aina. Tällä hetkellä siis tuosta laskien on menossa kp 18. Pillereiden lopettamisen jälkeen olemme harrastaneet seksiä mieheni kanssa muutamia kertoja heti tyhjennysvuodon loputtua sekä nyt viimeisen viikon aikana useamman kerran. Pillereiden lopettamisen jälkeen alkoi sellainen vähän kuukautismainen jomotus mahassa sekä kohdunkaulan satunnainen vihlonta, oikeastaan muuta erityistä en ole huomannut vielä. Paitsi, että nyt pari päivää sitten mulla kipeyty nännit aivan järkyttävän kipeiksi ja lisäksi kutisivat yöllä niin, että heräsin raapimiseen. Tätä on kestänyt nyt noin 3 päivää enkä muista tällaista kokoneeni ennen pillereiden syöntiä. Mulla on pillereiden kanssa ollut rinnat aina arat muutamia päiviä ennen tyhjennysvuotoa, mutta ei tällä tavalla nännit pelkästään. Nää on ihan kivikovatkin! Onkohan tämä nyt jotain pillereiden lopettamisesta johtuvaa vai mitä ihmettä?! Lisäksi en saa illala unta, olen mukamas pirteä kun yritän mennä nukkumaan ja sitten aamusta kuollut kun pitäisi nousta.

Meille lapsi on nyt toivottu, mutta sovimme, että katsotaan nyt alkuun mitä tapahtuu ihan rauhassa eli en aio mitään ovulaatiotestejä tm. aloittaa heti. Ja muutenkin kalenterin kyttäys on vähän haastavaa tässä vaiheessa kun en tosiaan yhtään tiedä mikä luomukiertoni tulee joskus sitten olemaan kunhan tasaantuu. Olen varautunut siihen, että tässä voi kestää, mutta nyt kun asia konkretisoitui pillereiden lopettamisen myötä en voi olla ajattelematta asiaa. Kaikille onnea yrittämiseen :)

1065/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Jännittävää miten paljon tähän ketjuun on viime aikoina liittynyt porukka, silloin kun itse liityin muutama kuukausi sitten, tuntui täällä olevan huomattavasti hiljaisempaa. Toivotaan että pian tulisi niitä plussauutisia!

Pahoittelut tilanteestasi Unetonhaaveilija!

Täällä mennään kp 29/30. En ole tässä kierrossa juurikaan uhrannut ajatuksia raskautumiselle, koska mies on ollut lähes koko kierron reissussa ja tositoimiin ollaan päästy vaivaiset 3 kertaa. Tikutin ovista kuitenkin normaalisti, tosin aloitin testaamaan vasta kp15 koska ovis on yleensä ollut myöhään, n. kp18. Negaa näytti kunnes testit loppui kp19. Mitään ovisoireita ei ole ollut, mutta toisaalta en tiedä olisinko huomannut vaikka olisi ollutkin, koska olen ollut niin keskittynyt muihin juttuihin. No, pari päivää on ollut todella runsasta valkovuotoa, tänään oikein lorahtanut useita kertoja housuihin. Ja tietty sitä nyt taas toivoo että olisko tämä merkki raskaudesta, vaikka realiteetit ei millään tapaa ole tämän puolella. Tosi ärsyttävää, en jaksaisi enää turhaa toiveikkuutta josta tullaan sitten ryminällä alas.

1066/1881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan sitten millään tärppää 😪 Alkoi tänään menkat. Harmittaa niin paljon taas pettyä. 4kk yritystä nyt takana.

1067/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tärpännyt mutta olen ihan väsynyt. Nukuin 12 h yöunet mikä on poikkeuksellista. Ei kai näin pian oireet ala? Jos vasta viime viikolla ovulaatio oli. Vauvakuumesta kärsineenä toivoo kaikkien epämääräiset oireiden olevan onnistunut hedelmöitys. Ai niin nännit on myös arat.

1068/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pillereiden syöntiä yli 10v takana ja ennen niitä kiertoni oli melko lyhyt. Muistaakseni noin 25pv. Nyt ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen oli 29pv. Ajattelin sen johtuvan vain siitä, että oli eka luomukierto, mutta mitä vielä. Nyt menossa 26pv eikä näy menkkoja :D ei vaan, ei saa valittaa, mutta alkaisivat nyt, niin voisi yrittää uudelleen raskautumista.

1069/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei täällä uusi käyttäjä. Tarkoituksena olis keväällä 2019 alkaa yrittämään. Hormonaalista ehkäisyä takana noin 7 vuotta. Ensin ollut käytössä pillerit ja nyt ollut 2v Mirena. Mietin millaisia kokemuksia teillä on ollut? oletteko ottaneet kierukan pois ja syöneet sen jälkeen vielä pillereitä jotta kierrosta saa jonkinnäköisen käsityksen vai olisiko järkevintä ottaa kierukka pois ja siitä lähteä yrittämään? 

Luomukierrostani ei ole minkäänlaista käsitystä kun se viimeksi ollut joskus 14-15 vuotiaana. Ikää on nyt 22vuotta :) 

1070/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupunen kirjoitti:

Heipä hei täällä uusi käyttäjä. Tarkoituksena olis keväällä 2019 alkaa yrittämään. Hormonaalista ehkäisyä takana noin 7 vuotta. Ensin ollut käytössä pillerit ja nyt ollut 2v Mirena. Mietin millaisia kokemuksia teillä on ollut? oletteko ottaneet kierukan pois ja syöneet sen jälkeen vielä pillereitä jotta kierrosta saa jonkinnäköisen käsityksen vai olisiko järkevintä ottaa kierukka pois ja siitä lähteä yrittämään? 

Luomukierrostani ei ole minkäänlaista käsitystä kun se viimeksi ollut joskus 14-15 vuotiaana. Ikää on nyt 22vuotta :) 

En kyllä turhaan alkaisi pillereitä enää syömään. Ennemmin olisin ilman sinne kevääseen ja tarkkailisin kiertoa :)

1071/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupunen kirjoitti:

Minäkin menisin vaikka kortsulla kevääseen asti. Saa käsityksen omasta kierrosta :)

1072/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla te kuumeilijat suhtaudutte alkavaan pikkujoulukauteen ja ylipäätään kaikkiin kekkereihin, joihin liittyy alkoholi? Mulla on tässä nyt lähiaikoina tulossa useammatkin juhlat, joissa normaalisti ottaisin kyllä viiniä jne. Nyt kun on kuitenkin periaatteessa mahdollista olla raskaana, vaikka en sitä vielä tiedäkään, vähän huono omatunto meinaa soimata jos yhtään juo. Toisaalta taas en halua tässä vaiheessa alkaa tekemään mitään testejä ennen kuin menkat on mahdollisesti oikeesti myöhässä, koska tiedän testauksen aiheuttavan varmasti stressiä ym. Ja siihen testailuun en vielä halua lähteä kun yrityskin on vasta alkanut. Toisaalta voi olla ihan hyvin mahdollista, että saan plussaa odottaa pitkänkin aikaa ja siksi en haluaisi kaikkia tulevia juhlia skipata. Omalla kohdalla selvinpäin juhliminen aiheuttaa 100% varmuudella raskausutelut, joita en myöskään jaksaisi.. Hankalaa!

1073/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yrityksen alkaessa nollalinjalla, mutta nyt kun kohta puoli vuotta takana niin huomaan suhtautuvani alkoholiin paljon löperömmin. Olen tajunnut että yrityksessä voi mennä oikeasti vuosia, enkä halua etten pysty elämään normaalia elämää sinä aikana. Toki en nyt mitään räkäkännejä vedä, mutta lasillinen tai pari viiniä silloin tällöin ei pitäisi haitata. Toki sitten jos olisi vahva fiilis raskaudesta niin asia olisi eri.

Vierailija
1074/1881 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Minäkin olen seuraillut keskustelua jo pitkään, mutta jos nyt osallistuisin itsekin. Tsemppiä jokaiselle yrittäjälle :)

Pikkujouluihin osallistuessa varmaan toimisin niin, että siemailisin viiniä vain vähäsen, ja/tai tilaisuuden tullen tilaisin jonkin alkoholittoman drinkin ja koittaisin välttyä kyselyiltä. Itseni tuntien en pian pystyisi alkoholia nauttimaan, kun miettisin raskauden mahdollisuutta.

Miten olette keskustelleet ehkäisyn pois jättämisestä? Kumpi on ollut aloitteellinen osapuoli? Olen ottanut asian esille pari kertaa joskus aikaisemmin, mutta en haluaisi ainakaan painostaa. Mies tuntuu pelkäävän, että raskautuminen tapahtuu heti, eikä koe vielä olevansa isämoodissa tai elämäntilanteen olevan sopiva. En haluaisi luennoida siitä, kuinka raskaaksi tulemisessa voi kestää pitkäänkin, eikä kumpikaan tästä enää nuorru (30+). Luultavasti päätöksen tekeminen on tässä se kynnys, joka on ylitettävä ensin.

1075/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin alkoholin kanssa niin, että välttelen sitä ainoastaan reilun viikon, aloitan muutama päivä oviksen jälkee ja siihen asti, kunnes menkat alkavat. Muuten ei voi olla raskaana, joten saatan juoda. Käytän tosin vähän alkoholia ylipäänsä :D

1076/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Mies kävi spermatutkimuksissa ja huonolta näyttää.. Siittiöiden määrä ei ollut riittävä ja lueskelin vähän, et inseminaatio tai IVF-ICSI-hoidot olisi tällä hetkellä ainoat hoidot.. Onneks varasin jo sen lääkärin, että saadaan asiat nopeasti rullaamaan. Menkat ei oo vieläkään alkaneet ja nyt huidellaan jo yli 50päivässä. Tällä haavaa siis molemmissa vikaa..

1077/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpula91 voi ei, olen pahoillani :( Toivotaan että nyt kuitenkin saatte apua ja asioita eteenpäin :) <3

Täällä kp 28/31 tai 30. Laskeskelin kaikkien kiertojen pituudesta keskiarvon joka oli 30,2 eli pyöristettynä 30 päivää.

Flo ennustaa menkkojen alkua sunnuntaille. Ajattelin maanantaina testata jos menkkoja ei kuulu.

Harvakseltaan ollut lievää menkkamaista kipua. Rintojen arkuutta ei ole ollenkaan vaikka sitä yleensä ennen menkkoja on ollut. Muutenkaan ei mitään oireita, paitsi hyvin varma olo jotenkin siitä että nyt olisi tärpännyt🤭 Tiedän että tulen niin syvästi pettymään jos menkat alkaakin.

Viime sunnuntaina oli nopeasti ohimenevä vihlova kipu alavatsalla, katsoin raskauslaskurilla että kiinnittymisen olisi juuri silloin pitänyt tapahtua jos on tapahtuakseen.

En muista koska viimeksi olisi viikko mennyt näin hitaasti ja vieläkin pitää piinailla🙄 Toivotaan parasta kuitenkin!

1078/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja, simpula91 :/

emiliaa94 samassa tilanteessa kuin minä. Menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. Jännää :D tosin vakuutan itselleni, etten ole raskaama, sillä menkat on nyt jo pettymys, kun ne alkaa. Saati, jos kuvittelisin olevani paksuna. Tsemppii teille ja toivotaan, että ois tärpänny :)

Mulla ei mitään oireita, muuta kuin tihentynyt kusihätä, mut eiköhän se oo sattumaa vain.

1079/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, onpa harmi simpula91.

emiliaa94 ja fragile: mullakin menkat pitäis alkaa tiistaina tai keskiviikkona. Nenä on ollut tukossa jo monta päivää ja palellut olen ihan kunnolla. Toki flunssakausikin on meneillään. :D alavatsassa satunnaista vihlontaa, ja menkkamaisia kipuja. Myös pissalla saa ravata usein. Varmaan tulen rytinällä täältä pilvilinnasta alas ensi viikolla, mutta on hitusen helpompaa tämä piinailu kun antaa itselleen luvan vähän haaveilla.

1080/1881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä19703 kirjoitti:

Voi ei, onpa harmi simpula91.

emiliaa94 ja fragile: mullakin menkat pitäis alkaa tiistaina tai keskiviikkona. Nenä on ollut tukossa jo monta päivää ja palellut olen ihan kunnolla. Toki flunssakausikin on meneillään. :D alavatsassa satunnaista vihlontaa, ja menkkamaisia kipuja. Myös pissalla saa ravata usein. Varmaan tulen rytinällä täältä pilvilinnasta alas ensi viikolla, mutta on hitusen helpompaa tämä piinailu kun antaa itselleen luvan vähän haaveilla.

Nyt kun sanoit, niin minä olen myös viikon puolitoista palellut hulluna. Ja terveisiä vaan, flunssassahan sitä ollaan :D