Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Liitytäänpäs myös mukaan keskusteluun, ihan mukava olisi täällä jutustella kun ei kauheasti vielä lähipiirille haluta vauvanyrittämisestä puhella :D
Takana on täällä jo kaksi yritystä, kierto on vähän niin ja näin erinäisten syiden vuoksi, niin on kovin ankaraa kyttäämistä ja apukeinojakin on jouduttu käyttämään. Kamalan vaikeaa on yrittää olla stressaamatta vaikka tietää, ettei se kovin hyvää tee...seuraava kierto toivon mukaan olisi tämän kuun lopussa/ensi kuun alussa, jospa siitä saisi oviksetkin tikutettua.
Simpula91: onpa kurjia uutisia! Tsemppiä sinne kovasti ja kerro miten teillä yritys jatkuu.
Te joiden mies on käynyt spermatutkimuksissa: oletteko käyneet julkisella vai yksityisellä, ja missä vaiheessa? Mikä sai hakeutumaan tutkimukseen (lähinnä että oliko syytä epäillä, että sperman laadussa on vika)?
Täällä kp31/30 eikä pienintäkään merkkiä menkkojen alkamisesta. Jostain luin että ovuloimattomat kierrot voivat venyä normaalista, onko jollain tästä kokemusta?
Pistetään pientä päivitystä mulla ovia tosiaan viime viikolla. Nyt menossa kp 22 eilen alkoi menkkamaiset kivut mutta menkkojen ei pitäisi alkaa vielä. Tänään myös lievää kipua ja turvotuksen tunnetta. Mulla on melko tarkka 28 -30 pv kierto. Olisiko kiinnitymiskipua?
Kuumeilija39 kirjoitti:
Pistetään pientä päivitystä mulla ovia tosiaan viime viikolla. Nyt menossa kp 22 eilen alkoi menkkamaiset kivut mutta menkkojen ei pitäisi alkaa vielä. Tänään myös lievää kipua ja turvotuksen tunnetta. Mulla on melko tarkka 28 -30 pv kierto. Olisiko kiinnitymiskipua?
Mulla oli myös oletetun oviksen jälkeen menkkamaisia kipuja. Samoin ollut satunnaisesti muulloinkin. Mulla ei yleensä ennen menkkoja ole edes kipuja. Toivotaan parasta meille molemmille!
Käyttäjä19703 kirjoitti:
Kuumeilija39 kirjoitti:
Mulla oli myös oletetun oviksen jälkeen menkkamaisia kipuja. Samoin ollut satunnaisesti muulloinkin. Mulla ei yleensä ennen menkkoja ole edes kipuja. Toivotaan parasta meille molemmille!
Täällä kans samoilla fiiliksillä mennään ja hätäsenä testinki tein jossa mun mielestä oli ensin haamu mut ootellaan viel pari päivää että jos tulos varmistus. :D
Käyttäjä23384 kirjoitti:
Käyttäjä19703 kirjoitti:
Kuumeilija39 kirjoitti:
Täällä kans samoilla fiiliksillä mennään ja hätäsenä testinki tein jossa mun mielestä oli ensin haamu mut ootellaan viel pari päivää että jos tulos varmistus. :D
Mulla ilmaantui selkäkipu tänään. Ei millään jaksa odottaa että voi testin tehdä. Testasin töissä ettei vaan ole pissatulehdus niin oli puhdas näyte. Eli kivut ei johdu siitä. Nyt vaan jännitetään ja toivotaan.
Täällä alkoi eilen kuukautiset eli ovulaation ajoittaminen meni tosiaan pieleen. Oon kuitenkin ihan hyvillä mielin ja odotan jo kovasti menkkojen loppumista ja uuden yrityksen aloittamista. :) tsemppiä muille, toivotaan teille plussatuulta!
Doris meillä mies kävi ihan varmuuden vuoks, et saatiin ajoissa tietää onko kaikki hyvin. Nyt kun ei ollut, niin toivottavasti saadaan nopeempaa apua ettei mee monen vuoden hommaks. Tosin omasta puolestanihan en vielä voi olla varma, vaikka gynen puolesta kaikki näyttää hyvältä. Mut nyt kun kierto vaan venyy ja venyy, niin oletuksena tässä on, et molemmissa on vikaa. Ja mies meni ihan Fimlabin kautta ilman lähetettä.
Miten on ne ketkä on plussanneet niin onko ennen positiivista tulosta noussut lämpö? Mulla on normi lämpö 36.6. Nyt on 37.3 -37.5. Kuumeisen oloinen en ole.
Moi kaikille!
Ajattelin hakea vertaistukea yrityksiin täältä.. Meillä on n. 1,5v yritystä, aluksi rennosti eikä tarkkailtu mitään erityisemmin. Muutamia kuukausia olen tikutellut oviksia, hyvin on löytynyt ja välillä on on saatu täsmättyä yrityksetkin hyvin kohdilleen, mutta vauvaa ei kuulu. Gynellä kävin, kaikki muuten ok, mutta kilppariarvo koholla, joka voi hankaloittaa ja voi olla syy venyneeseen yritykseen. Aloitin syömän lääkettä ja katsotaan miten vaikuttaa.. Pettymyksiä ja itkuja on ollut riittävästi, nyt alkaa jo olla fiilis ettei sitä ehkä tule koskaan. Mutta jatketaan vielä kuitenkin, en ihan heti ole valmis hedelmöityshoitoihinkaan. Miehen spremaa ei ole vielä tutkittu, vähän motivaqtiovaikeuksia taitaa olla mennä. Hänellä asenne, tulee jos on tullakseen. Mutta kaikki toivo ei ole mennyt!
Hei taas!
Kuumeilija39: Minulla on niissä raskauksissa, missä seurasin lämpöäni pysyneet lämmöt vain koholla, mutta joilakin tulee lämpötiloihin vielä toinen nousu 7-10 pv ovulaatiosta. Englanniksi termi on triphasic pattern ja sitä esiintyy joillakin ihmisillä ihan tavallisissa kierroissa, mutta yleisempää se on plussakierroissa. Eli jos sinulla ei yleensä tule tällaista toista lämpötilanousua, niin on hyvät mahikset sille, että olet raskaana :).
Flon mukaan tänään olisi pitänyt menkkojen alkaa, vielä ainakaan ei ole näkynyt.
Huomenna ajattelin testata. Jännittää (ja pelottaakin) niin ettei mitään järkeä🙈 Mitään oireita ei edelleenkään ole, välillä lievää menkkamaista kipua ja runsasta valkovuotoa. Senkin takia koko ajan saa rampata vessassa kun tuntuu että nyt ne menkat alkaa. Toivotaan nyt niiiin kovasti että ei ala!
Hei taas kaikille! Noin kuukausi sitten ensimmäisen kerran tänne kirjoittelin, se kierto kuitenkin vielä päädyttiin käyttämään ehkäisyä mutta nyt ehkäisy on jätetty pois. Niin jännittävää!
Nyt on kp 10/32, ovulaatio pitäisi olla viikon päästä. Kuvittelen tunnistavani ovulaation, ainakin liman eritys on selkeää, mutta halusin silti ottaa varman päälle ja ostin ovulaatiotestejä. Onkohan noissa miten paljon eroja? Lähiapteekissa oli vain Apteekkarin-merkkisiä, ostin sitten niitä.
Ihanaa kun on tällainen vertaistukikeskustelu! Tekisi mieli ääneen puhua koko ajan aiheesta mutta päätettiin ettei yritysaikana muille puhuta, joten hyvä että tätä kautta saa purkaa tuntojaan. Ei kyllästy mieskään niin helposti minun juttuihin. :D Paljon tsemppiä kaikille!
emiliaa94: pidän peukkuja huomiselle! Kerro sit kuinka kävi. :)
Mulla kans ihan järjetöntä tuo valkovuodon määrä! Flo ennustaa menkkoja tiistaille. Jännittää, pelottaa, ahdistaa... :D
Täällä kaipaillaan myös vertaistukea, ystävät ja läheiset ovat vielä "pimennossa" minun ja mieheni aikeista ja haaveista :D Täällä on ensimmäinen varsinainen yrityskierto menossa, mutta ilman paineita tässä yritetään. Helpommin sanottu kuin tehty! Iältäni olen 25v.
Ihan mielenkiinnosta kysyn miten olette onnistuneet raskautumaan lyhyestä kierrosta? Kaverilla on 24pvä kierto. joskus ollut kuulemma 21 pvä väliä kuukautisilla. Eli tosi lyhyt.
Minulla on tänään menossa kp14, tein eilen ovistestin joka oli negatiivinen, kuitenkin illalla tuli kirkas sitkeä lima, joten joko se enteilee lähipäiviä tai sitten testi ei näytä? Olen ollut tällä kierrolla kipeänä, joten se voi sotkea koko homman. Miehellä alkaa iltavuoroviikko ja itse teen säännöllistä aamua, joten nää viikot on niitä huonoimpia meille nähdä hereillä. Mutta tänään pitäis varmaan jaksaa valvoa jos meinaa saada tälle kierrolle tärppiä. Hän on ollut viikonlopun poissa, joten harmillisesti eilinen hyvä päivä jäi käyttämättä. Katsotaan miten käy. Ainiin, olen myös toisella kierroksella greippimehun kanssa!
Nebbis kirjoitti:
Täällä kaipaillaan myös vertaistukea, ystävät ja läheiset ovat vielä "pimennossa" minun ja mieheni aikeista ja haaveista :D Täällä on ensimmäinen varsinainen yrityskierto menossa, mutta ilman paineita tässä yritetään. Helpommin sanottu kuin tehty! Iältäni olen 25v.
Meillä sama homma, eka lapsi olis toiveena ja ekaa yrityskiertoa mennään. Ajattelin eka itsekin, että rennosti vaan sen kummemmin miettimättä asias. Aluks onnistukin, mutta sitten on tullut kaikkia epämääräisiä oireita joiden vuoksi oon alkanu miettii, että voisko oikeesti olla mahdollista että oon raskaana. Sellasta menkkamaista kipua välillä ja jomotusta ja mulla oli ilmeisesti ovulaatio, kun nännit kipeyty aivan järkyttävän kipeiksi ja lisäks ne kutiaa! Nyt toi kipu on vähentynyt, edelleen arat kylläkin. Harrastettiin seksiä 2 tai 3 kertaa niin, että ois voinu osua ns. oikealle päivälle. Nyt sit jännittää vaikka tästä ei pitäny tulla mitää jännityksen ja stressin aihetta!
Järjellä kun miettii niin onhan se epätodennäköistä, että heti onnistaa. Oon kuitenkin syöny pillereitä 9 vuotta. Toisaalta mulla oli ennen pillereiden aloitusta ihan sieltä ekoista menkoista lähtien täysin tasainen ja tarkka kieto, joskin vähän normaalia pidempi. Lisäks pillerit osu kerrasta kohdalleen eikä oo ollu ikinä mitään ongelmia niiden kanssa. Kaiketi siis mulla ei oo ollu hirveesti mitää hormonaalista heittelyä kehossa ja nyt tää pillereiden lopetus voi olla eka sellainen ja siks vaikka mitä oireita, jotka viittais raskauteen, mutta onkin vaan jotai muuta. Saa nähdä, tänään kp22.
Tämä keskustelu on aktiivisempi kuin tuo näille tarkoitettu keskustelu, joten lisään kuvan tännekin. Tietoja vauvaprojektista siis: kp 26/30, selkeä ovis tikutettu kp15 eli nyt olisi kaiketi dpo11. Ja yk1 hormonikierukan poiston jälkeen siis.. Tänään aamuvirtsasta Rfsu:n herkällä testillä sain kuvan mukaisen tuloksen ja kysymys kuuluukin, uskallanko jo hieman toivoa? Eli näkeekö muut haamun? Rinnat olivat pari päivää hieman arat, muita oireita juurikaan ei ole ollut..
Täällä olisi myös uusi tulokas lisää kuumeilijoihin! :D
Nyt on puheet ja neuvottelut pidetty ja päätetty että lapsi sais tulla. <3 Pillerit on jätetty pois vajaa kuukausi sitten ja ekaa "luomukiertoa" tässä elellään ja jännitellään. :) Pilleireitä oon syönyt yli 10v eikä juuri tietoa omasta kierto normista mut eiköhän se tässä selviä. :)
Nyt vaan meinaa jännitellä kun harrastelen muutoinkin lumeoireita milloin mihinkin sairauteen mutta on alkanut semmoinen nipistely alavatsassa ja pieni toivonkipinä on ilmassa vaikka epätodennäköisenä pidänkin sitä että ekasta kierrosta tärppäis. :D