Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1101/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nebbis ja tikkunekku, jotkuthan sanovat, (lääkäreistäkin) että ensimmäinen kierto hormonaalisen ehkäisyn jälkeen voi olla hedelmällisin, koska hormonit vielä jotenkin tasoittaisivat kiertoa🤔 jos on totta niin mahikset hyvät. Voi kun itsekin olisi tuon tajunnut hyödyntää, itsekun ajattelin samoin kuin moni, että lopetan jo hormoniehkäisyn, että kierto ehtii tasoittua jne.. tiedä sitten pitääkö paikkaansa ja eihän kaikki siltikään ekasta kierrosta raskaudu.

Maisama, musta selkeä haamu, tai ihan plussakin!😊 onnea! Ja toiv pysyy mukana!

Päivitystä täältäkin, menkat alkoi tänään, buuuuu! Tänään sit tilaukseen lähtee clearbluen digitaaliset ovistestit, kun oon lukenut, että olisi parhaimpia ja selkeimpiä, vaikka hintaa onkin. Nettikaupasta saa hieman edullisemmin kuin peruskaupasta. Tässä kierrossa mulla on myös gynen aika, jota jo odotettukin tovi. Oon myös alkanu miettimään pitäskö toi mieskin laittaa siemennesteanalyysiin, vaikka luulen että hän tarvii siihen sen gynen/lääkärin mielipiteen ja suosituksebn myös, että saa aikaiseksi😂

Plussatuulia muille, jotka juuri piinailette ja tulkaa kertomaan päivitystä! Oon jännäilly tässä vähän meidän kaikkien puolesta😁😊🙏

1102/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisama, kyllä tossa mun mielestä haalea viiva näkyy :) toivottavasti vahvistuu!

Ite en uskalla testata vielä vaa odottelen tässä nyt alkaako menkat vai ei. Kun en tosiaan tiedä edes kierron pituutta, joten pakko kai tässä nyt laskea sen 28 mukaan mikä oli pillereillä. Viikonloppuna tai ens viikon alussa pitäis menkkojen alkaa jos ylipäätään tää mun kroppa on ollenkaan siinä kunnossa kuin pitäisi - jos ei kuulu niin testin ostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1103/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etten kuvittele viivaa 😅

Tikkunekku, itsellä myös ollut aina jotenkin tosi vakaa hormonikierto pillereillä, kierukalla ja myös nyt kierukan jälkeen. Tai kierukan jälkeen tuli tyhjennysvuoto/menkat normaalisti ja sen jälkeen ei mitään ylimääräisiä vuotoja tms. ole ollut. Eli ilmeisesti palautuminen ehkäisystä voi tapahtua helpostikin 😊

1104/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tasainen kierto ollut pillereiden kanssa, joita söin yli 10v. Tänään piti menkkojen alkaa, kp 30. Eipä ole näkynyt ja yleensä yöllä alkaa. Kyllä ne varmasti sieltä tulee, vaikkakin myöhässä :D lauantaista asti niitä odotellut, kun alkoi alavatsan nipistelyt, jotka yleensä ennakoi menkkoihin olevan alle vuorokausi.

Yritän pitää niin, etten kuvittele olevani raskaana, ettei ole kova pettymys, kun ne alkaakin :/

1105/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kierto pillereillä pysyy suurimmalla osalla säännöllisenä, mutta sitten kun lopettaa pillerit voikin kierto heittää miten sattuu. Niin toivoisin, että palautuisi edes suunnilleen samanlaiseksi kuin ennen pillereitä!

Tää odottelu on kyllä jännää hommaa. Mulla kesti itellä hirveen pitkään kun mietin, että onko nyt oikea hetki alkaa yrittää ja että mitä sitten jos tärppää heti tai päin vastoin ei tärppää ollenkaan. Varmaan pari vuotta arvoin asiaa, sitten päätin, että ei tämä fiilis tästä jahkailemalla muuksi muutu ja päin vastoin voin tuhlata aikaani venyttämällä päätöstä jättää pillerit pois. Miehen puolesta asia oli niin, että hänelle sopii sitten kun minä olen valmis eli ei hoputtanut mutta ei jarruttanutkaan. Mulla ei koskaan oo ollu vauvakuumetta varsinaisesti enkä tiedä tuleeko koskaan. Kuitenkin ajatus perheestä on ollut aina tärkeä ja tajusin, että jos jään vauvakuumetta odottelemaan niin jää lapset tekemättä.

Jotenkin oudot fiilikset tästä koko asiasta. Samalla toivon ja samalla pelkään mitä tapahtuu.

1106/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tein Clearbluen testin jossa olin hyvin hailakan viivan näkevinäni. Ilmeisesti kuitenkin oli vain viivanpaikka koska sieltähän ne menkatkin ajallaan äsken alkoi.

Nyt olen kyllä niin maani myynyt, äsken kävin jo työkaverille itkemässä (sille ainoalle joka yrityksestämme tietää). Ajattelin luovuttaa koko homman suhteen, nyt on vaan niin pettynyt ja toivoton olo.

1107/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emiliaa94 olen pahoillani. Pidin niin kovasti teille peukkuja. Älä kuitenkaan luovuta, teidän aika tulee vielä. Paljon voimia

Mulla edelleen kirkkaan liman sekainen runsas valkovuoto jatkuu. Flo ennustaa menkkoja huomiselle, my tracker keskiviikolle. Uskon, että meilläkin siirrytään uuteen kiertoon, sillä raskausoireita ei ole nimeksikään. :(

1108/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emiliaa94: voi kurja :( jos ensi kierrosta sitten, ei muuta kuin häntä pystyyn. Kyllä se sieltä tulee!

Toki tiän ton tunteen....

Täällä menkkoja odotellaan, yleensä kierto ollut 29pv ja nyt menossa 30/29kp eikä näy, mutta flo ennustaa alkua vasta huomiselle (en tiedä millä logiikalla)

1109/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Eilen tein toisen testin enkä ollut näkevinäni haamuja enkä mitään muutakaan. :/ Nyt ois kp arviolta 24/28 ja olin ihan varma että ei tähän tärpänny mutta nyt vahtui silti oma intuitio siitä voisiko raskaus silti olla mahdollinen vai onko toivo vaan liian kova. Muutaman päivän ajan oon kiinnittäny huomiota vessareissuihin ja hoksannu että pissa haisee paljon voimkkaammalle kuin normaalisti ja on tummempaa. Juominen ei oo muuttunut mihinkään eli senkään en usko olevan syynä. Onko muilla ollut tän kaltasia oireita ikinä alkuraskaudessa. Pessimistinä edelleen pidän myös sen uskon että tuskin on tärpännyt mutta silti pieni toiveenkipinä elää.

1110/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jännitän edelleen. Menkkamaiset kivut on yhä mutta ei ole vuotoa. Olo on kyllä ihan kuin menkat alkaisi. Olen ollut oudon itkuinen eilisestä lähtien. Nyt pelottaa tehdä testi jos se on kuitenkin negatiivinen. Lämmön nousua edelleen puolen päivän aikaan mittaan niin 37.5. Muita oireita ei ole 😔.

1111/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emiliaa94 kirjoitti:

Aamulla tein Clearbluen testin jossa olin hyvin hailakan viivan näkevinäni. Ilmeisesti kuitenkin oli vain viivanpaikka koska sieltähän ne menkatkin ajallaan äsken alkoi.

Nyt olen kyllä niin maani myynyt, äsken kävin jo työkaverille itkemässä (sille ainoalle joka yrityksestämme tietää). Ajattelin luovuttaa koko homman suhteen, nyt on vaan niin pettynyt ja toivoton olo.

Voi ei :( tuo on kyllä varmasti sellainen tunne mitä ei tajua ennen kuin on itse samassa tilanteessa. Onnea kuitenkin seuraavaan kiertoon!

1112/1881 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein äsken testin ja selvästi kaksi viivaa. Teen aamulla vielä toisen, jotta tulos varmistuisi. Toivotaan, että pysyy myös mukana loppuun asti :)

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

1113/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragile, onnea tuhannesti plussasta! 😍 Jos tämä meidän kyytiläinen on oikeasti totta ja pysyy matkassa mukana niin laskettujen aikojen väliin jää sitten vain muutama päivä..

Tein just äsken toisen testin eilisen haamun jälkeen ja kyllä herkkä testi sen ehkä hieman vahvemman haamun antoi sekä normaali testikin pienen haalean merkin. Loppuviikosta selviää varmasti tarkemmin, kun menkkojen pitäisi alkaa lauantaina. Hui. 😊

Muoks vielä. Tein vielä Clearbluen digitestin (jep, malttamaton olen..) ja siinä luki että "Raskaana 1-2".

1114/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea fragile ja maisama!

Itse tässä vielä odottelen ja kuulostelen erilaisia tuntemuksia. Oliko teillä jotain selkeitä raskausoireita?

Mulla on ollut siitä asti kun tyhjennysvuoto loppui koko ajan jotain. Eka tuntui monta päivää sellainen paine alavatsassa, että ajattelin josko se voisi kieliä siitä, että munasarjat siellä ikäänkuin käynnistyy. Oletettavan ovulaation aikoihin harrasteltiin sänkyhommia kp 14 jonka jälkeen alkoi järkyttävä kipu ja kutina nänneissä seuraavana yönä. Harrasteltiin sitten vielä uudelleen kp16. Tämän jälkeen tuo kipu rinnoissa on pikkuhiljaa hävinnyt, nyt enää lievästi arat.

Koko ajan kuitenkin tuntuu sille, että kropassa on nyt jotain meneillään. Ehkä vain kuvittelen ja keho valmistautuukin vain ekoihin luomumenkkoihin :(

Tämän piti olla sellainen tulee jos on tullakseen projekti. Vielä puoli vuotta sitten en edes tiennyt haluanko nyt alkaa yrittämään. Typerä mieli tekee tepposia, kun heti heittää ajatukset koko asiasta näin päälaelleen ja menkkojen alku tuntuisi nyt aika masentavalta.

1115/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, tosi vähän on ollut mitään. Nännit kipeytyi muutama päivä sitten, se hävisi pari päivää siitä ja rinnat olleet ihan vähän arat muutaman päivän. Tosin olen niitä tunnustellut niin liekö kipeytyneet siitä 😂 eilen oli sellainen repäisevä tunne vatsassa ja illalla petihommien jälkeen tuli sellainen supistustunne ja kipua hetken. Ja tietysti "se tunne" on ollut koko kierron, mutta en niin ole osannut siihen luottaa kun eka yk menossa 😊

Meillä myös piti olla sellainen "tulee jos on tullakseen" -projekti, mutta nyt sattui tähdet kohdalleen tosi pian. Toivottavasti myös teillä muilla tulisi plussia nopeasti!

1116/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä vielä sitten uskallan pientä toivoa pitää yllä ja katsotaan onko viikonloppuna aihetta testin ostoon vai ei. En halua itse alkaa testailee ennen kun menkat on mahdollisesti myöhässä. Jostain syystä ajattelen itse niin, että en halua tietää vaikka nyt näyttäisikin jonkinlaista plussaa/haamua jos se ei sitten vaikka pysykään mukana tm. Tiedän itsessäni, että alkaisin miettimään ja stressaamaan sitä, että miksi se ei pysy. Yritän tässä elellä kuitenkin niin, että vaikka olisin raskaana niin elämäntavat on jo valmiiksi sellaiset, etten aiheuta haittaa itse.

Mullakin on ollu joku outo tunne mikä sinällään kuulostaa typerälle kun tää on eka luomukierto 9 vuoteen, iha ku ees voisin muka tietää miltä tän pitäis tuntua. 😅 Vois loppuviikon koittaa keskittyy muihin asioihin ja lopettaa tää analysointi, haha. Oiski nii helppoa!

1117/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ekat luomu menkat yli 10v ja jännityksellä oottelen onki tää mahan kipuilu sitä vai voisko olla tosi että ois tärpänny heti :D Valmistautunut kuitenki vähintää siihen että puol vuotta menis ennen ku tärppäis. :) Mietin että onkohan tää nyt kuitenki menkkojen alkua ku pyyhkiessä on tullut vähä punertavaa limaa vai voisko olla kiinnittymiseen liittyvää. 😍

1118/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpula, millon sulla pitäis alkaa menkat jos alkais? Että osuuko ajallisesti siihen, että kiinnitys vois olla nyt? Eiks toi kiinnitys oo yleensä noin viikko hedelmöityksestä eli joku kp 20 tienoilla, jos siis 28pv kierto?

1119/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekassa kierrossa nipisteli vatsaa, turvotti jne., mut sieltä menkat tuli ajallaan. Tässä toisessa kierrossa ei mitään oireita ennenkö kp25 hujakoilla tiheni vessassakäynti ja kp28 alkoi alavatsan nipistely ja selkäsärky. Ajattelin, että menkat tulossa, muttei kuulunut pariin päivään ja testiin tuli plussa :)

1120/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flo mukaan lauantaina pitäis alkaa. Nyt 23-25/28 ollut punertavaa vuotoa. :) Tuo 28 päivän kierto on arvio koska en oo koskaan oikeestaa eläny luomu kierron kans ku teininä alotin jo e-pillereiden syönnin. :D Mulla kans vessassa ravaaminen lisääntyny parin päivän sisään.. :D