Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Yk 10 päättyi punaisiin päiviin. Viime yönä alkoivat menkat. En kyllä ehtinyt lietsomaan itseeni erityisiä odotuksia tälle kierrolle tai on suhteellisen turtunut jo näihin pettymyksiin ettei tunnu juuri missään. Hiljalleen tekee mieli luovuttaa ja siirtyä takaisin elämään "normaalia elämää". Lopetan tämän mielipuolisen varomisen kaikkea mahdollista. Oletusarvona että menkat tulevat 26/27 päivän välein ja asia tutkitaan mikäli näin ei tapahdu. Saatan siis hiljentyä täältä, mikäli maltan uhkaukseni toteuttaa. 🤣 Voi hyvinkin olla että taas seuraavan ovulaation aikaan tulen purkamaan tuntojani ja kiroon kun mies ei jaksa kun kerranki olisi tarjolla. 😂
Tsempit muille kuumeilijoille ja parempaa onnea. 👍
Onnea AJJ:lle ja tervetuloa uusille!
Puikkonokka: ymmärrän täysin sun ajatukset siitä, että mitä jos jahkailun takia mies ei saakaan ainakaan saman tien sitä, mitä on toivonut kauan. Pyri ajattelemaan asia kuitenkin niin päin, että jos olisitte alkaneet lapsentekopuuhiin ennen kuin olit itse varma, niin olisiko sekään hyvä ollut? Jos vaikka olisi tullut vaikea vauva-aika, ja olisitkin miettinyt että oliko pakko... Toivottavasti sait ajatuksesta kiinni.
Mä niin vannoin, että odottelen rauhassa pääsiäisen yli ja testaan vasta arjen tullen, menkkoja kuitenkin odotan vasta ma-ti. Mutta anoppi kävi ja vihjaili lapsista, niin sen jälkeen oli vain pakko tehdä, negahan se oli. Ihan hyvällä anoppi sitä vihjasi, ei todellakaan tee sitä usein ja nytkin aihe jäi siihen kun vaihdoin puheenaihetta. Silti jotenkin aina ärsyynnyn ihan superpaljon noista vihjailuista, jos sitä joku tekee. Eikä meillä ole edes mitään pitkää yrittämistä, labroja, hoitoja tms. takana, joten jos se ärsyttää mua, niin voin vain kuvitella, miten se saattaa jotain kauemmin yrittänyttä ärsyttää... Miksi ihmeessä ihmiset kyselee, en voi ymmärtää...
LiirumLaarum: tuntuu vähän hölmöltä pahoitella foorumin kautta tuntematonta ihmistä, mutta oon tosi pahoillanI. Niin paha mieli tulee, vaikka ei edes tunne.
KilliKotka: mulla vähän sama, tuntuu vähän hölmöltä syödä foolihappoa vaikkapa seuraava vuosi, jos ei ihan heti raskaudu. Mun on vieläpä vähän vaikea niellä mitään allergialääkettä isompaa, niin ajatus siitä että söisi sitä koko ajan vaikka ei raskautuisi, tuntuu vähän hölmöltä.
Siitä negasta vielä omaa napaa. Vielähän se saattaa plussaksi muuttua, nyt dpo 12, mutta kaikki nää "tuntemukset" mitä mulla on ollut noin viikon aikana, niin jos/kun nää on pms-oireita niin voi hyvää päivää. En ole siis koskaan kärsinyt pientä rinnanaristusta ja pikkunippailua lukuun ottamatta minkäänlaisista oms-oireista (vasta ehkäisyn lopettaisen jälkeen tullut "vaiva"), mutta nyt on ollut rinnat niin kipeät, ja mieliala niin aaltoilevaa, että jos tää alkaa olla kuukausittaista niin voi perse.
Muutama päivä sitten ajoin autoa kun radiosta tuli Teräsniska ja minä itkemään, kun oli muka niin koskettava biisi. En tykkää hänen biiseistä yhtään, ja tuo oli vielä huonoimmasta päästä. Seuraavaksi katsoessani Poliiseja kun poliisit toivottivat toisilleen hyvää vappua ja halasivat, minä itkemään kun oli olevinaan niin koskettavaa. :) Ja rinnat tosiaan niin kipeät, etten tiedä miten päin olisi.
Killikotka pahoittelut jos koit, että syyllistin jotenkin, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni!! En todellakaan halua, että kukaan kokisi tuollaisesta asiasta syyllisyyttä. Itsekin aloitin foolihapon samalla, kun alettiin yrittää, en etukäteen. Ja se on totta, että esim osa ei tiedä raskaudesta, kun vasta pidemmillä viikoilla ja vaikka ei ole syönyt foolihappoa, on kaikki hyvin! :) toivotaan, että siellä tärppää!
Liirumlaarum, paljon tsemppiä sinne ❤ pettymys on varmasti valtava :(
Onnea Jotuli haamuplussasta!! Toivottavasti pysyy matkassa ja pian vahvistuu 😍 päivittele miten käy!
Tervetuloa kaikille uusille! :) ja hyvää pääsiäistä kaikille. Täällä koitan kääntää pääni tekemään uuden testin vasta huomenna, ois varmempi tehdä aamupissasta ja sit ois menkat myöhässä 😁
Tiituu, mä kyökein syksyllä kun olin lopettanut pillerit. Ihan hirveen pahaolo ja se oli pms-oireita. Välillä on rinnatki kipeet. On kyllä ilmeisesti vähän laantunut nyt, kun ei pariin kiertoon ole ollut niin hirveitä oireita. Pillereitä kun käytin niin ruoka ei maistunut ennen menkkoja, mutta silti turvotti ja tuntui että paino nousi. En kyllä muista että teininä olisi ollut pahoinvointia. Enemmänkin voimakkaita kramppeja ja selkäkipuja.
Pidän peukkuja. Jokainen kroppa on erilainen eikä näitä voi täysin verrata.
Kiitos kaikille <3 Kovasti odottelen jo vuodon loppumista ja sitä, että raskaustesti näyttäisi taas negaa niin pääsis ovista tikkuteleen ja sitä kautta uuteen yritykseen. Jotenkin niin tyhjä olo tuosta km:sta vielä :( Mutta pikkuhiljaa tässä alkaa katse suuntautumaan jo tulevaan. Nopeastihan tuo km:n johtanut raskaus sai alkunsa (yk2) joten toivon, että yhtänopeasti tärppäisi myös uudelleen ja pysyisi matkassa tällä kertaa loppuun asti :)
Onnea plussanneille! Ja suuret pahoittelut niille, joilla raskaus ei sitten jatkunutkaan. <3
Mä oon täällä metsästänyt ovista. KP 42 nyt meneillään ja olin jo menettänyt toivoni tämän kierron suhteen. Ajattelin, että tulee pitkä ovuloimaton kierto, justiinsa kun oli takana ne kaksi normaalihkoa 35 ja 40 päivää. Mutta niin vaan KP 35 tuli selkeät oviskivut ja -limat. Natural Cycles ei kuitenkaan näyttänyt ovista ja ajattelinkin, että ehkä munasolu ei silti irronnut. Oon lukenut, että irtoamista ei välttämättä tapahdu, vaikka oireet olisikin selkeät. Mutta kas kun eilen myös NC väitti tunnistaneensa ovulaation päivään KP 36 lämpöjen noususta ja ovathan ne nyt olleetkin koholla jo nelisen päivää (muistaakseni kolme päivää pitää olla lämmöt korkealla, että NC laskee oviksen tapahtuneen). Eli taisi se varsinainen ovulaatio sittenkin tapahtua, vaikka kierrosta tuleekin joku 50 päiväinen nyt... Ku olikos se nyt niin, että ovisoireet (kipu, limat, tms.) ei tarkoita, että ovulaatio välttämättä tapahtuu, mutta lämpöjen nousu on varma merkki siitä, että myös ovis on tapahtunut ja keltarauhanen muodostunut?
Heii! Miten teillä on pääsiäisen vietot sujuneet? :)
Testasin lauantaina uudestaan, hailakkaa plussaa näytti edelleen. Huomenna uusi testaus. Niin epäuskoinen olo, että mä oon saanut plussattua ja menkat loistavat poissaolollaan. Mittailin tuossa mielenkiinnosta lämpöjä ja oli 37,4.. Normaalisti jos olis ton verran, olisin jo tosi kipeä ja makaisin vaan sängyssä. :D aikasemmilla kierroilla lämmöt on maksimissaan olleet 36,8 ja sit romahtaneet ennen vuotoja. Vitsit mitä ittensä tarkkailua, mut ei voi mitään. :D ei sais liikaa innostua, voi tulla pudotus muuten korkealta ja kovaa..
Voi että, kuinka toivon, että meillä kaikilla plussaisi ja kaikki menisi hyvin loppuun asti <3
Kuinka te pärjäilette tämän kuumeen kanssa, kun vauva-ajatukset valtaavat suurimman osan päivän ajatuksista? Tuntuu, että itse ajattelen lähes kaiken tyyliin "että sitten kun minulla on vauva, niin kaupassa laitan tuohon kärryyn hänet, sitten kun on vauva niin kävelen minäkin vaunulenkeillä, sitten kun on vauva niin... jne jne". Siis joka asia on jotenkin niin, että se vauva on siinä mukana :D Saikohan kukaan kiinni siitä miten ajattelen :D Minulla on yksi lapsi jo, joten tiedän kuitenkin mitä on raskaus, synnytys ja vauva-aika yms. Nyt vain tämä vauvakuume on hurjissa lukemissa <3
Täällä kp 23/27 ja pakko yrittää keksiä tekemistä, että aika kuluisi mahdollisimman nopeasti... En kuitenkaan usko olevani raskaana, ei tunnu mitenkään normaalista poikkeavalta.
Noniin, se siitä sitten. Kolmas kerta jo sama homma, ainoa että tällä kertaa lämmöt olleet kunnolla koholla ja plussa (joskin hailakka) ilmestyi pariinkin testiin. Tänä aamuna (sama testi kuin tähän asti) sain enää negan. Menkat on edelleen myöhässä, mutta eiköhän se ollut tässä. Seuraavaksi sitten yk12 ja tällä hetkellä on todella se ajatus, et antaa olla, luovutan. Ihan liikaa pettymyksiä. Kolme kertaa oon saanut vähän jotain toivoa, mut sit sekin viedään meiltä pois.
Voi ei jotuli :/ toivottavasti olis vaa huono testi..
Tääl pitäis laskurin mukaan olla ovispäivä! Oon vaan jotenkin epäileväinen.. limojen perusteel kaikki on ok. Mutta lauantain pari kaljaa ruuan kanssa nousi heti päähän, ja miehen sisko vihjaili kaikkea raskaudesta. Tuli iha puskista semmoset vihjailut. Eilen alko närästää hirveesti ja tissit on kummallisen tuntuset. Koko viikonloppu, tämä aamu mukaanlukien, ollut hurjan väsynyt olo. Mietin että jos ovis olisikin käynyt aikaisemmin.... on aika vainoharhainen olo :D ensiviikonloppuna on ystävän juhlat vieraassa kaupungissa jotka ahdistavat jo valmiiksi koska juhlien luonteeseen kuuluu perinteisesti juhlajuominen. Siinä vaiheessa en haluaisi enää juoda humalahakuisesti.. enkä haluaisi alkaa paljastumaan vain sen takia etten varmuuden vuoksi juo koska mahdollinen kiinnittyminen on tapahtumassa :D mietin kuitenkin jos ensi la tekisin varmuudeksi testin, jos laskurit olisikin olleet vähän väärässä ja joku hailakka viiva näkyis.
Tervetuloa uusillr ja pahoittelut menkoista ja keskenmenoista ❤
Tänään sain tällaisen aamun tokasta pissasta 😮 nyt toki vasta dpo11, eli aikaista on mutta lämmöt on edelleen ylhäällä ja to-pe oli sellasia viiltokipuja kohdun kohdalla.. aiemmin nää testit ollut täysin negoja, joten ehkä joku kiinnittymisyritys ainakin 😍 nyt toivotaan parasta!
Mites Nouppis, ootko testannut? 🙂
Tänään alkoi menkat.
Kestän sen että ei tärpännyt (tää oli kuitenkin vasta yk3) mutta en kestä jos pms-oireet jatkuu seuraavilla kieroilla yhtä pahana.
Ei pysty silloin juuri mitään liikuntaa tissien takia 1,5 viikkoon, ja oon ihan ihmishirviö mielialanvaihteluiden kanssa.
Monamina kirjoitti:
Testailut loppui lauantai aamun nega testin jälkeen, su aamuna alkoi menkat... 😥 oon niin loppu jotenkin ja toisaalta taas hirveellä "taistelutahdolla" menossa tähän uuteen kiertoon. Tilasin maca-jauhetta ja vehnänalkio öljyä. Vielä pitäs ovistestit tilata(niistä en luovu tän epäsäännöllisen kierron vuoksi, vaikka mielessä kävi sekin). Sokerilakossa myös oon tästä päivästä eteenpäin. Oon opiskellu tässä estrogeenidominanssista, jotenkin sen oireet sopis tähän tilanteeseen...
Mutta paljon onnea Monamina, selkeä haamuhan tuossa on, hyvältä näyttää! 😍 toivottavasti pysyy matkassa, päivittele vahvistuuko! :) vai ajattelitko vielä uudelleen testata vai odotella rauhassa!
Voi ei Jotuli, onpa ikävä kuulla! Se on kyllä niin kamala tunne ja pettymys, kun se toivonkipinä viedään pois 😥 pahempi, kun ne "pelkät" menkat. Ainakin itsellä meni kauemmin toipua niistä haaleista plussista ja toivosta...❤ vaikka se menkkojenkin alkaminen aina kirpaisee, ei se nyt ainakaan tuntunu yhtä pahalta siihen verrattuna... mutta toivottavasti siellä ei nyt kuitenkaan ne menkat alkaisi, vaan olisi testissä vika tai jotain muuta!! Tsemppiä!
caramel kirjoitti:
Voi että, kuinka toivon, että meillä kaikilla plussaisi ja kaikki menisi hyvin loppuun asti <3
Kuinka te pärjäilette tämän kuumeen kanssa, kun vauva-ajatukset valtaavat suurimman osan päivän ajatuksista? Tuntuu, että itse ajattelen lähes kaiken tyyliin "että sitten kun minulla on vauva, niin kaupassa laitan tuohon kärryyn hänet, sitten kun on vauva niin kävelen minäkin vaunulenkeillä, sitten kun on vauva niin... jne jne". Siis joka asia on jotenkin niin, että se vauva on siinä mukana :D Saikohan kukaan kiinni siitä miten ajattelen :D Minulla on yksi lapsi jo, joten tiedän kuitenkin mitä on raskaus, synnytys ja vauva-aika yms. Nyt vain tämä vauvakuume on hurjissa lukemissa <3
Minullakin vauvakuume on vähän liiankin kuumana. Melkeen pakkomielteisesti laskeskelen aikoja milloin mennä ekaan neuvolaan, millon masu vois näkyy, missä vaiheessa pääsen mammalomalle.. :D mammaloman ajankohta on ehkä se mielenkiintosin osa 🙈 odotan vaan sitä että pääsen kotiäidiksi ja kokemaan sitä mikä on ollut ainoa unelmani koskaan, eli äitiys
Nouppis kirjoitti:
Monamina kirjoitti:
Testailut loppui lauantai aamun nega testin jälkeen, su aamuna alkoi menkat... 😥 oon niin loppu jotenkin ja toisaalta taas hirveellä "taistelutahdolla" menossa tähän uuteen kiertoon. Tilasin maca-jauhetta ja vehnänalkio öljyä. Vielä pitäs ovistestit tilata(niistä en luovu tän epäsäännöllisen kierron vuoksi, vaikka mielessä kävi sekin). Sokerilakossa myös oon tästä päivästä eteenpäin. Oon opiskellu tässä estrogeenidominanssista, jotenkin sen oireet sopis tähän tilanteeseen...
Mutta paljon onnea Monamina, selkeä haamuhan tuossa on, hyvältä näyttää! 😍 toivottavasti pysyy matkassa, päivittele vahvistuuko! :) vai ajattelitko vielä uudelleen testata vai odotella rauhassa!
Voi ei Jotuli, onpa ikävä kuulla! Se on kyllä niin kamala tunne ja pettymys, kun se toivonkipinä viedään pois 😥 pahempi, kun ne "pelkät" menkat. Ainakin itsellä meni kauemmin toipua niistä haaleista plussista ja toivosta...❤ vaikka se menkkojenkin alkaminen aina kirpaisee, ei se nyt ainakaan tuntunu yhtä pahalta siihen verrattuna... mutta toivottavasti siellä ei nyt kuitenkaan ne menkat alkaisi, vaan olisi testissä vika tai jotain muuta!! Tsemppiä!
Voi ei, pahoittelut menkoista 😞 toivottavasti kohta tärppää!❤
Kiitos onnutteluista 😍Suhtaudun kyllä todella varauksella ja jatkan testailuja, menkkojenkin pitäisi alkaa vasta to-la, että jos vielä sillon on plussa ja vahvistunut ,niin on yksi etappi saavutettu 🙂 tänään ip tuli suht laimeasta pissasta tällainen haamu myös apteekin omaan..
Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Täällä aktiivista yritystä takana 11kk (ilman ehkäisyä 3 vuotta) ja nyt alkaa tuntua sitä että olisi kiva päästä jakamaan fiiliksiä vähän muillekin ja saada vertaistukea.. :)
Pihvi kirjoitti:
Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Täällä aktiivista yritystä takana 11kk (ilman ehkäisyä 3 vuotta) ja nyt alkaa tuntua sitä että olisi kiva päästä jakamaan fiiliksiä vähän muillekin ja saada vertaistukea.. :)
Tervetuloa mukaan 😊 täältä saa hyvää vertaistukea!
Tiedän kyllä foolihapon hyödyt mutta en usko että se on ratkaiseva tekijä ennen raskautta. Tai siis en suostu kokemaan syyllisyyttä siitä ettei annos ole ollut 400ug/pv 3kk ennen yritystä multivitasta saatavan 200ug:n sijasta. Toissapäivänä kävin hakemassa raskausajan multivitaa joten tästä eteenpäin on kyllä vitskut ja kivennäisaineet kohdillaan :)
Täällä limat lisääntyny, pupuilua on harrasteltu ahkerasti. Laskurin mukaan ovis ois maanantaina! Jännää! Hedelmöittyminen voi siis tapahtua jo tämän päivän siittiöistä! Iiik!