Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmä asunto, vuokranantaja ei tee mitään asialle

Vierailija
27.12.2017 |

Muutin 3kk sitten kaksioon, kaupungin asuntoon. Ylin kerros ja melko iäkäs kerrostalo, en tarkkaan tiedä ikää mutta sisältä koko asunto rempattu. Ongelmana on asunnon järkyttävä kylmyys! Nipin napin 20 astetta kaikissa huoneissa vaikka patterit täysillä. Talossa kuulemma keskuslämmitys joka ohjaa patterien lämpötilan. Makkarissa ja olkkarissa on luukut jotka ujelsivat ja puhalsivat ilmaa suoraa ulkoa eikä luukut pysy kunnolla kiinni ennenkuin ne teippasin kauttaaltaan.
Olen soittanut taloyhtiön huoltoon useasti ja ovat käyneetkin ja kuulemma patterit ihan ok.
En enää tiedä mitä teen, uusi koti ei tunnu kodilta kun on niin kylmä ja kuiva ilma. Koko ajan täytyy olla topattuna vaatteisiin. Ajattelin jo ostaa sähköpatterin jolla saisin kotiin lämpöä eikä ne maksakkaan kun sen vajaa 30e mutta tajusin että sen jälkeen varmaan sähkölasku taivaissa ja senkin itse maksan.
Mitä tässä nyt voi enää tehdä ? Pitäisikö suoraan olla yhteydessä isännöitsijään

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeammalle, Nopeammin, Kauemmaksi

Sinkkumies

Vierailija
82/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko se vahvemmin ja voimakkaammin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies oli taas kerran, no en sano pahasti, mutta ylivertaisen edellä ja parempi, fiksumpi, nopeampi, ylsi korkeammalle, kauemmaksi.

Rakkaudella,

Sinkkumies

Sinkkumies teki itsestään taas pellen. Kai mä nyt putkarina tiedän paremmin miten vesikiertoinen patteriverkosto toimii, kun niitä asennan ja huollan ammatikseni.

Vierailija
84/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota termostaatti irti.

Jotku muut ovat jo ottaneet ja siksi lämpöä ei riitä kaikkiin asuntoihin, koksa termostaatin irtottaminen ja linjaventtiilien ronkkimisten vuoksi verkoston säätö on persiillään.

Omatoiminen termostaatin irroitus, muusta säätellystä puhumattakaan, pitäisi olla suora häätöperuste asunnosta.

Vierailija
85/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnossani on myös aika viileää, ainakin jotkut vieraat ovat niin sanoneet. Olohuoneessa on lämmintä noin 20 astetta, kylmällä ilmalla (pakkasta yli 10 astetta) alle. Keittiössä 17-18 astetta, patterit eivät siellä lämpene kuin pieneltä alueelta. Olen tottunut tuohon, olen joskus ilman paitaakin. Ja minulla on useita huopia peittoina, mukava nukkua niiden alla. Jos on kylmä, niin punnerran tai harrastan leuanvetoa, siinä lämpenee hyvin.

Kannattaisko ne patterit ilmata niin lämpenisivät kunnolla??

Vanha niksi, varmaan jengi tän tiedostaakin. Linjasäätöventtiilin kääntäminen isommalle tässä vaan auttaisi.

Saman tien häätö tuollaisesta. Kun noita olkaa ruuvailla, niin se on ammattilaisten puuhaa ja kaikki asunnot pitää käydä lääpi ja varmistaa että lämpö riittää joka asuntoon.

Vierailija
86/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villavaatteissa sitä kotona oonkin.

Ap

Polttele kynttilöitä, johan kohta tarkenee.

Viileä ilma on terveellisempi ihmiselle, iho ei kuivu niin paljon, mieli pysyy virkeämpänä ja viileä ilma laihduttaa ja saa aikaan sen hyvän ruskean rasvan lisääntymistä ihmiskehossa.

Kynntiläkäry ei ole yhtään terveellistä.

Vierailija
87/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit teipata ilmanvaihdon umpeen? Luuletko että se on suunniteltu toimimaan teipattuna?

Vierailija
88/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatetta päälle ja illalla nukkumaan mennessä kuumavesipullo kainaloon. Vesipulloon ei sitten mitään kiehuvan kuumaa vettä, vaan sellaista hanakuumaa, joka ei polta ihoa heiti vaikka pullo vuotaisi. Vesipulon päälle voi vetää villasukan, jolloin se luovuttaa lämpöä pienemällä teholla ja pidempään.

Termospullon on paljon parempi ja saa laittaa kiehuvaa vettä. Kestää koko yön lämpöisenä.  Käytän itse retkillä makuupussin jalkopäässä kylmillä keleillä.

Sinkkumies

Tarkoiutus oli lämmittää makuupussia, eikä pitää teevettä aamuksi lämpimänä.

En ehkä laittaisi kiuhuvaa vettä missään pullossa makuupussiin. Jos se nut kutenkin jotenkin vuotaa yöllä, niin siitä saa äkkiä palovammoja.

Kaupasta saa käden-/jalanlämmittimiä, sellaisesta tulee lämpöä 12-6h malllista riippuen, lämmittää kummasti makuupussissa ja myös talvella kengissä. Itse olen käyttänyt töissä jos on joutunut olemaan pitkään viileissä sisätiloissa, niin liimaan aluspaidan selkään kiinni.

Vierailija
89/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on koko kämppää lämmittää jos yhdellä ihmisellä on kylmä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4010363/Nevercold-Alaska-akkukayttoinen-…

Osta lämpöliivi.

Vierailija
90/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on yli +18 on riittävä. Lopeta valittaminen.

Vierailija
91/93 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän talosta.

Omassa yksiössä on koneellinen poisto, mutta sisäilma tulee räppänöistä. Räppänät, joita on koko seinän pituudelta, puhkuavat talvella kylmää ilmaa. Tätä pitäisi lämmittää alla olevilla pattereilla, joita saakin säätää aika lailla ennenkuin se onnistuu. Tämän takia kämpässä on aina 22 astetta, 23 kun laitan vehkeet päälle. Hellahan tietysti lämmittää vielä lisää.

Toinen mikä on pakollinen nykyajan koneellisessa ilmanvaihdossa on kosteuttaja. Jos olen poissa kotoa pari päivää, kosteus putoaa johonkin 10:een prosenttiin. Optimaali on 45%.

Yksi kirjoittaja sanoo että kylmässä ilmassa ei suunpielet kuivu. Suunpielet kuivuu, jos ilmankosteus on alhainen. Lämmitys alentaa ilmankosteutta, koneellinen poisto vielä enemmän. Siksi kannattaa ensin tarkistaa ilmankosteus ennen lämpötilaa. Kuiva ilma käy limakalvoille ja altistaa flunssalle. Alhainen ilmankosteus tuntuu kylmältä, korkea hikiseltä. Kuiva ilma kun kuivattaa ihon ja kun hiki haihtuu, se viilentää ihoa. Korkea taas päinvastoin.

Vierailija
92/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hölönpölöä, että tekee terveydelle hyvää olla lämpötilassa, jossa kärsii. Jos se sopii omalle kropalle niin mikäs sitten, mutta jos lämpöenergia kehosta valuu koko ajan kylmän torjuntaan, se on itse asiassa erittäin haitallista terveydelle. Ihmiset ovat erilaisia (nuoria, vanhoja, sairaita, lihavia, lapsia ym), joten myös normien tulee olla erilaisia eri ihmisille.

Vierailija
93/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aiemmin vanhassa pienkerrostalossa, jossa sisälämpötila ei mennyt ikinä yli 19 asteen. Lisäksi talossa oli läpivetoa, seinille ilmeistyi kuuraa/mitä lie jäätä, ja suihkusta loppui lämmin vesi pari minuutin jälkeen. Eli voin vain AP kuvitella tilanteesi! Jos talo on uusi ja tiivis, niin +20 tuntuu paremmalta kuin vanhassa talossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi