Voiko sähköautoa ladata kuin bensaa eli ihan vaan kortilla maksamalla vai pitääkö olla joku sopimus, appi tms?
Ihan vaan mietin, jos joskus kokeilisi vuokrata sähköautoa, niin miten se sitten toimii se lataaminen, jos ei kotona voi ladata.
Kommentit (19)
Tarviit sen sata appia ja avaimenperällisen tageja.
Vierailija kirjoitti:
Kännykällä
Voi ladata sillain langattomasti :)
Vierailija kirjoitti:
Kännykällä
Riittääkö kännykässä poweri?
Tarvitset omat kortit palveluntarjoajille. Jotkut voi hyväksyvät toisen kortin, mutta laskussa näkyy ja tuntuu.
Hankalaa ja aikaavievää touhua. Unohda. Ja sitten kaikki latauspisteet ei toimi, tai on jonoa, ajat ahdistusneena seuraavalle jos sähköä vielä riittää.
Jokaisella lataus asemalla on oma äppinsä
Vierailija kirjoitti:
Tarviit sen sata appia ja avaimenperällisen tageja.
Muista päivitykset!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräkärryssä mukana Diesel agrekaatti.
Sellainen on välttämätön oikeasti autoilevalle, joka on pakotettu sähköautoon.
7 KVA:n generaattori lataa jo jotenkin. 10+ tunnissa saa tyhjentyneen akun taas täyteen.
Sitten kasa varakaapeleita, joilla käyt sukulaisilta lainaamassa sähköä.
No onpas helpoksi tehty tämä vihreä siirtymä...
Miksei ne voi toimia kuten bensamittarit niin, että pankkikortti sisään ja lataus käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
No onpas helpoksi tehty tämä vihreä siirtymä...
Miksei ne voi toimia kuten bensamittarit niin, että pankkikortti sisään ja lataus käyntiin?
Ei voi, koska kaikki palveluntarjoajat haluavat monopolisoida sinut. Vihersiirtymään ja sähköautoon liittyvä bisnes on pyrkityimässä suurten operoijien käsiin, jotka haluavat maailman rahat itselleen. Mikään ei ole vakiintunuttta ja bisnes elää. Tiedät näiden monopolikauppojen kortit, esim S-kortin? Samaa tässä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräkärryssä mukana Diesel agrekaatti.
Sellainen on välttämätön oikeasti autoilevalle, joka on pakotettu sähköautoon.
7 KVA:n generaattori lataa jo jotenkin. 10+ tunnissa saa tyhjentyneen akun taas täyteen.
Semmoisen voi juuri ja juuri mahduttaa teslan takakonttiin kun vähän rälläköi muovi-peltiä ympäriltä.
Onhan sulla jo rälläkkä?
Kaapeleiden, jännitetason sopivuus ja erityiseti maadoitusasiat näissä kytkennöissä on parasta jättää asiantuntevalle ja vähintää S3 oikeudet omaavalle sähköasentajalle.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kasa varakaapeleita, joilla käyt sukulaisilta lainaamassa sähköä.
Sukulaisvierailun kannattaa ajoittaa korkean sähkönhinnan ajalle. Silloin saa sähköautoilusta maximaallisen hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräkärryssä mukana Diesel agrekaatti.
Sellainen on välttämätön oikeasti autoilevalle, joka on pakotettu sähköautoon.
7 KVA:n generaattori lataa jo jotenkin. 10+ tunnissa saa tyhjentyneen akun taas täyteen.
Semmoisen voi juuri ja juuri mahduttaa teslan takakonttiin kun vähän rälläköi muovi-peltiä ympäriltä.
Onhan sulla jo rälläkkä?
Joo, rälläkkä on hyvä varuste teslakuskille. Välillä kun ei saa ovia auki ei sisältäpäin eikä ulkoa.
Vastaus: Voi ladata ihan vaan pankkikortilla ilman mitään appeja ja tageja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kasa varakaapeleita, joilla käyt sukulaisilta lainaamassa sähköä.
Sukulaisvierailun kannattaa ajoittaa korkean sähkönhinnan ajalle. Silloin saa sähköautoilusta maximaallisen hyödyn.
Tavallisesta pistorasiasta lataaminen on niin hidasta, että on välttämätöntä yöpyä.
Useimmat laturit vaatii oman appinsa tai lätkänsä vielä jonkun aikaa, mutta EU on sääntelemässä tuon niin että pakottavat hyväksymään pankkikortin. Jotain hyvää sieltäkin vaihteeksi.
Mulla on peräkärryssä mukana Diesel agrekaatti.