Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun saa anopilta lahjaksi 80€ teekannun etkä juo teetä

Vierailija
26.12.2017 |

Olen saanut monta kivaa lahjaa appivanhemmilta ja joskus en mitään. Olin viime vuonna onnellinen, kun toivoin kunnon pataa. Oli tosin ostanut aivan tarpeettoman kalliin. Ollaan hyvissä väleissä ja arvostan appivanhempia paljon.

Nyt oli kuitenkin jo etukäteen puhetta, ettei haluta mitään ylimääräistä.tavaraa. Sain mieheltä toivani 2 kirjaa ja olisin ollut tyytyväinen niihin. Sain anopilta silti Marimekon teekannun jonka hinta jotain 80€. Tilaa ei liikaa ole eikä teenjuojia meillä juuri käy. Harmittaa ja varovasti kommentoin lahjaa johon anoppi sanoi voivan käyttää vieraille. Juon toki teetä itse töissä ehkä pari kertaa viikossa, mutten koskaan kotona ja anoppi tietää tämän.

Vähän väkisin ostettu lahja, ei voi mitään. Jostain syystä oli nyt halunnut ostaa" jotain".

Mitä teksitte, minä varmaan säilön tätä aikanani. Ei ole eka design-lahja joka on paketissaan.

Ei ole suuri ongelma enkä tänne juuri kirjoita, mutta nyt aiheettomankin pitkä selostus.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jotenkin en osaa myydä heti pois. Kaikkien lahjojen arvoa en edes tiedä. En ole kovin desing-ihminen, mutta tuntuu siltä, että mämä pitäisi säästää.

Teetä osaan juoda, töissäkin laadukkaita irtotee-vaihtoehtoja. En vaan ole niin suuri fani, että kotona joisin.

-ap

No voi helvetin vittu taas......ei sillä ole pakko teetä keittää, käytä saatana vaikka kukkamaljakkona! Miten jollekin voi yksi käyttöesine tuottaa näin paljon päänvaivaa? Oletko jotenkin.....öh, erityinen?

Vierailija
62/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on enemmän sisustus- kuin käyttöesine!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos opettelisit juomaan teetä? Eikä mitään pussiteetä vaan kunnon irtoteetä. Se on terveellistä, makujen maailman on todella laaja jne. Mutta ei! Av-mamma ei pysty syömään/juomaan kuin sitä mitä alepasta saa!

Vierailija
64/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset juovat sekä teetä että kahvia. Itse asiassa on paljon normaalimpaa juodaa illalla vain teetä. Saattaisi ap:kin jopa laihtua ja rauhoittua, jos alkaisi iltateetä nauttia.

Vierailija
65/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat juomaan teetä, niin kannulle on käyttöä. Anoppi on kaukaa viisas, kuullut teen hyvistä vaikutuksista terveydelle.

Vierailija
66/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain Marimekon essun :D . Mieluummin sentään tuon teepannun olisin ottanut. Anoppi on kyllä jo aikaisemmin meille Teeman teepannun ostanut, tosin sitä väriä mitä eniten inhoan. 

Vierailija
67/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Myy se

- Anna lahjaksi eteenpäin jollekin, joka ei tunne anoppia

= ongelma ratkaistu :D

Vierailija
68/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, en juo kahvia ollenkaan, sivistymätön minä 😁 Tämä aloitushan on kerännyt paljon mielipiteitä. Edelleen moni luulee, että asia on iso kriisi minulle. Kunhan heitin aloituksen tänne, ei se niin vakavaa ollut. Huvittavaa kuinka jotkut jo tietävät millainen ihminen olen, esim. wt.

Kannu saa paikan kaapista toistaiseksi, ei hätää.

-ap

Vierailija
69/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en ihan wt tainnutkaan olla, mutta ehkä av-mammasta kuvastaa sama ajatus 😉

-ap

Vierailija
70/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset juovat sekä teetä että kahvia. Itse asiassa on paljon normaalimpaa juodaa illalla vain teetä. Saattaisi ap:kin jopa laihtua ja rauhoittua, jos alkaisi iltateetä nauttia.

Ahaa, eli sillähän minä olen epänormaali kun juon ainoastaan kahvia. No hyvä että tämä tuli nyt diagnosoitua täällä ihan ilmaiseksi :D *huutonaurua*

Vierailija
71/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetyttö kirjoitti:

Minusta teekannu on aika perusesine jokaisessa taloudessa. Jos se ei mahdu kaappiin, niin sitten siellä kaapissa on varmasti jotain turhaa roinaa, jota voisi karsia.

Jos siis tuo on talouden ensimmäinen ja ainoa teekannu, niin lahjahan oli mitä mainioin! On aika noloa tarjota vieraille pussiteetä, jota he joutuvat itse liottelemaan, kun kahvinjuojille on kuitenkin valmistettu kunnon juoma.

Tee, erityisesti vihreä tee, on hyvää ja terveellistä. Sitä kannattaa opetella juomaan, kuten joku jo kehottikin.

Opettele ihmeessä käyttämään teepannuasi! Vuoden pääästä jo naurat näille pohdinnoillesi ja ihmettelet, mitä päässäsi oikein liikkui, kun halusit siitä eroon. :) Vihreän teen lisäksi voit kokeilla kaikenlaisia ihania haudukejuomia, jotka rentouttavat ja rauhoittavat taikka piristävät.

Teekannu perusesine? Asun Briteissä, ei ole täällä ainakaan perusesine...jos on paljon tilaa mihin voi kerätä tavaroita joita käytetään pari kertaa vuodessa, niin ehkäpä sitten.

Vierailija
72/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonani juon itse melkein ainoastaan ja vain ja aina vain nimenomaan pääsääntöisesti sitä irtoteetä, mutta kyllä siihen teekannuun mielestäni olisi aivan älytöntä tuhlata jotain 80 euroa, kun ihan toimivan ja hyvän saa jo vitosella . Ostin viime vuonna kokonaisen venäläisen Lomonosovin teeastiaston (4 kuppia kaksine lautasineen, sokerikko, kermakko +Teekannun), kunto täysin käyttämätön, eli siis aivan uutta vastaava, hintaan 30 euroa!

Kiinalaisia ja  japanilaisia kannuja ja kalustoja löytää kirppareilta  myös.

Sokerikoissa ja kermakoissa voi olla myös puolalaisia tai vanhaa DDR:ää ja laatu niissäkin yhtä kohdallaan.

Marimekolla ei ole niin paljon sitä teekannujen valmistusperinnettä, että niihin edes luottaisin ja kuviointi on mielestäni tekopirteän tylsää.

Hinta siis aivan älytön, mutta kai kaupaksi käy, joten laittaisin ap:näkin vain  nettiin myyntiin.

Vierailija
73/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nykyään kumma, kun yksi lahjaksi saatu teekannu ei mahdu huusholliin, vaikka asutaan väljemmin ja säilytystilaa yllin kyllin, jos sitä vertaa vaikka 80-90-lukuun tai sitä ennen.

Minäkin sain perintönä isomummini vanhoja astioita, joita hän oli saanut lahjaksi ja jokaiseen esineeseen liittyy tarina antamasta ja missä tilanteessa se on annettu. Kovin rakkaita ovat minulle ja koen kuuluvani niiden avulla sukupolvien ketjuun ja näin aikanaan tekee lapseni.

Mitä nykyajan ihmiset jättävät tuleville sukupolville, kun mitään ei jakseta säilyttää, vaikka mitattiin millä mittarilla tahansa, tilasta ei pitäisi olla pulaa, vaan asenteessa.

Vierailija
74/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannu Seireeni-kuviolla on hieno design-esine. Kukapa sitä teehen käyttääkään, koska sillä ei sitä edes keitetä. Kaikesta säkin valitat.

Vierailija
75/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockman ottaa takaisin ilman kuittia

Jaa muista kaupoista ostetutkin??

Vierailija
76/81 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jotenkin en osaa myydä heti pois. Kaikkien lahjojen arvoa en edes tiedä. En ole kovin desing-ihminen, mutta tuntuu siltä, että mämä pitäisi säästää.

Teetä osaan juoda, töissäkin laadukkaita irtotee-vaihtoehtoja. En vaan ole niin suuri fani, että kotona joisin.

-ap

Mitä ihmettä ja mitä järkeä on sitten tehdä aloituksia, kun tiedät siihen itsekin vastauksen, kun kerrot "tuntuu siltä, että tämä pitäisi säästää".

Mikä on tämän keskustelun pointisi?

Tuntuu, että teet ongelmattomuudesta ongelman?

Vierailija
77/81 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa kannattaa ostaa hyvää ja laadukasta teetä ja haudutella se kunnolla uudessa kannussa ja nautiskella sen jälkeen perheen kesken vaikka hyvien voileipien seurana. Ehkäpä ensimmäistä kertaa hyvää, haudutettua teetä nautittuasi opit itsekin tykkäämään teestä ja teetä tulee juotua useammin. Muussa tapausksessa käytät kannua silloin, kun teille tulee vieraita -tuskin kellään on tuttavapiiriä, josta ei yhtään teenjuojaa löydy, joten hukkaan tuo lahja ei missään nimessä mene.

Vierailija
78/81 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetyttö kirjoitti:

Minusta teekannu on aika perusesine jokaisessa taloudessa. Jos se ei mahdu kaappiin, niin sitten siellä kaapissa on varmasti jotain turhaa roinaa, jota voisi karsia.

Jos siis tuo on talouden ensimmäinen ja ainoa teekannu, niin lahjahan oli mitä mainioin! On aika noloa tarjota vieraille pussiteetä, jota he joutuvat itse liottelemaan, kun kahvinjuojille on kuitenkin valmistettu kunnon juoma.

Tee, erityisesti vihreä tee, on hyvää ja terveellistä. Sitä kannattaa opetella juomaan, kuten joku jo kehottikin.

Opettele ihmeessä käyttämään teepannuasi! Vuoden pääästä jo naurat näille pohdinnoillesi ja ihmettelet, mitä päässäsi oikein liikkui, kun halusit siitä eroon. :) Vihreän teen lisäksi voit kokeilla kaikenlaisia ihania haudukejuomia, jotka rentouttavat ja rauhoittavat taikka piristävät.

Teekannu perusesine? Asun Briteissä, ei ole täällä ainakaan perusesine...jos on paljon tilaa mihin voi kerätä tavaroita joita käytetään pari kertaa vuodessa, niin ehkäpä sitten.

Taitavatpa siellä kuitenkin  käyttää teekannua hiukan useammin, kuin 'pari kertaa vuodessa' -sinä et ole vain huomannut.

Mitäpä se nyt esim. sianlihan kulutuksesta Suomessa kertoisi, vaikka vegaanit, kasvissyöjät ja eräät muut täällä eivät  ikinä  koskisikaan sikaan..

Vierailija
79/81 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä koristeena, jos se on mielestäsi kaunis. Minullakin on Marimekon teekannu, vaikka juon teetä aika harvoin ja silloinkin lämmitän mikrossa kupillisen vettä ja laitan pussin hautumaan. Olen itse ostanut sen, koska se on niin nätti. Ja voithan tarjota siitä glögiä tai vieraille teetä. 

Tai sitten säilytä kaapissa ja myy 30 vuoden päästä hyvään hintaan. Tämän päivän design on antiikkia joku päivä. 

Vierailija
80/81 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Sitko pullapitko'... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetyttö kirjoitti:

Taitavatpa siellä kuitenkin  käyttää teekannua hiukan useammin, kuin 'pari kertaa vuodessa' -sinä et ole vain huomannut.

Mitäpä se nyt esim. sianlihan kulutuksesta Suomessa kertoisi, vaikka vegaanit, kasvissyöjät ja eräät muut täällä eivät  ikinä  koskisikaan sikaan..

Yli kaksikymmentä vuotta olen täällä asunut, että varmasti olisin huomannut jos teetä juovat kaverini käyttäisivät teekannua kotona. Irtotee on mennyt pois muodista että sen takia ei paljon kenelläkään ole enää erillistä teekannua.