Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun saa anopilta lahjaksi 80€ teekannun etkä juo teetä

Vierailija
26.12.2017 |

Olen saanut monta kivaa lahjaa appivanhemmilta ja joskus en mitään. Olin viime vuonna onnellinen, kun toivoin kunnon pataa. Oli tosin ostanut aivan tarpeettoman kalliin. Ollaan hyvissä väleissä ja arvostan appivanhempia paljon.

Nyt oli kuitenkin jo etukäteen puhetta, ettei haluta mitään ylimääräistä.tavaraa. Sain mieheltä toivani 2 kirjaa ja olisin ollut tyytyväinen niihin. Sain anopilta silti Marimekon teekannun jonka hinta jotain 80€. Tilaa ei liikaa ole eikä teenjuojia meillä juuri käy. Harmittaa ja varovasti kommentoin lahjaa johon anoppi sanoi voivan käyttää vieraille. Juon toki teetä itse töissä ehkä pari kertaa viikossa, mutten koskaan kotona ja anoppi tietää tämän.

Vähän väkisin ostettu lahja, ei voi mitään. Jostain syystä oli nyt halunnut ostaa" jotain".

Mitä teksitte, minä varmaan säilön tätä aikanani. Ei ole eka design-lahja joka on paketissaan.

Ei ole suuri ongelma enkä tänne juuri kirjoita, mutta nyt aiheettomankin pitkä selostus.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy torissa. Huutonetin kulta-aikaan möin kaiken turhan ja käyttämättömän tavaran hyvään hintaan. Mm. lahjaksi saatuja rumia Liukko-Sundströmejä. Hinnat kohosivat pilviin esineestä, joka oli niin kammottava, että meinasin heittää roskiin. Onneksi tuli kurkattua pohjan signeeraus.

Jos sulla ei ole rahasta pulaa, lahjoita kannu jollekin teetä juovalle ystävällesi, joka diggaa marimekkoa. Näin kaikki voittaa: anoppi sai antaa lahjan, sinä pääset turhasta eroon ja joku saa himoitsemansa esineen ilmaiseksi :-D

Vierailija
22/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele juomaan teetä, samalla käyttäytymään ja kiittämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun sanot, mitä tarvitset. Jos kerran joka tapauksessa antaa laadukkaita lahjoja, sano, että pyyhkeet on vähän kuluneita.

Vierailija
24/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotenkin en osaa myydä heti pois. Kaikkien lahjojen arvoa en edes tiedä. En ole kovin desing-ihminen, mutta tuntuu siltä, että mämä pitäisi säästää.

Teetä osaan juoda, töissäkin laadukkaita irtotee-vaihtoehtoja. En vaan ole niin suuri fani, että kotona joisin.

-ap

Vierailija
25/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa toi lahjaksi antaminen voisi olla hyvä idea. Kaveri on teefani, tykkää marimekosta ja täyttää kohta 50v. Kehtaisinko heti laittaa kiertoon.

-ap

Vierailija
26/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, kun ei okein tarvita mitään. Se pata saatiin, kun tuli tarpeeseen ja pyysin. Osaan siis pyytää kyllä.

-ap

Vierailija
27/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin, erittäin vaikeaa olla anoppi.

Vierailija
28/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ensi vuonna suoraan, mitä haluat - ja kiitä lahjastasi anoppia ja palstaa.

Vierailija
29/81 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hyvä anoppi, jotkut lahjat vaan ei tarpeen ja harmittaa kun kalliitakin.

-ap

Vierailija
30/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle anoppi antoi lahjaksi feikkihajuvettä ja jonkun shampoo,suihkusaippua setin :D Joo en tiedä mitä niille tekisin....

Vierailija
31/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä jonkun paikkakunnan facebook-kierrätysryhmään tai ostetaan ja myydään -ryhmään.  Voit saada merkkituotteesta kohtuullisen korvauksen.

Jos anoppi ihmettelee, saisiko hän teetä kannustaan, kerro, että se joko meni rikki tai että hankkiudut jatkossakin eroon tarpeettomista tavaroista.  Varaudu pieneen mykkäkouluun.

Vierailija
32/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt. Kyllähän teekannu täytyy olla.

Entä jos kannun myötä opettelisitkin juomaan vaikka vihreää teetä. Ja olisihan vieraillekin mukava tarjota teetä hienosta kannusta kahvin sijasta.

En heittäisi pois, jos jonnekin suinkin mahdollista.

Vierailija
33/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuo viimeinen virke meni vähän pieleen..

32

Vierailija
34/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikket juo teetä, voit käyttää sitä muuhun. Ei vain astiana, vaan vaikka kukkaruukkuna tai rasiana mihin ikinä tarvitsetkaan - ajattele laatikon ulkopuolelta. Olkoonkin kallis, niin paljon arvostavampaa tavaraa kohtaan on käyttää sitä, eikä jättää kaapin perälle pölyttymään.

Jos taas et pidä siitä yhtään, niin voit myydä tai antaa sen hyvillä mielin pois. Lahja on täyttänyt tehtävänsä eli toimittanut viestin antajaltaan sillä hetkellä kun se on annettu vastaanottajalle. Se on nyt sinun ja saat tehdä sillä ihan mitä haluat. Turha kuitenkaan rikkoa ja heittää roskiin hyvää tavaraa, kun tarvitsevia ottajia löytyy varmasti.

Mikäli anoppisi haluaa antaa lahjoja antamisen ilosta ja pyynnöstäsi huolimatta, kannattaa ehkä vihjaista perus kulutustavaran, syötävien suuntaan. Niistä on helppo päästä eroon, eikä jää kaapin perälle pyörimään. Lahjakortitkin käy jos anoppi tietää missä mieluiten shoppailette, mitä palveluita käytätte.

Vierailija
35/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tuollainen kuin jotain Lidlin tuoksuöljyjä ja järkkyjä kukkaishajuvesiä, vaikka anoppini tiesi minun olevan pahasti allerginen. 

Vierailija
36/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa vaikket juo teetä, voit käyttää sitä muuhun. Ei vain astiana, vaan vaikka kukkaruukkuna tai rasiana mihin ikinä tarvitsetkaan - ajattele laatikon ulkopuolelta. Olkoonkin kallis, niin paljon arvostavampaa tavaraa kohtaan on käyttää sitä, eikä jättää kaapin perälle pölyttymään.

Jos taas et pidä siitä yhtään, niin voit myydä tai antaa sen hyvillä mielin pois. Lahja on täyttänyt tehtävänsä eli toimittanut viestin antajaltaan sillä hetkellä kun se on annettu vastaanottajalle. Se on nyt sinun ja saat tehdä sillä ihan mitä haluat. Turha kuitenkaan rikkoa ja heittää roskiin hyvää tavaraa, kun tarvitsevia ottajia löytyy varmasti.

Mikäli anoppisi haluaa antaa lahjoja antamisen ilosta ja pyynnöstäsi huolimatta, kannattaa ehkä vihjaista perus kulutustavaran, syötävien suuntaan. Niistä on helppo päästä eroon, eikä jää kaapin perälle pyörimään. Lahjakortitkin käy jos anoppi tietää missä mieluiten shoppailette, mitä palveluita käytätte.

Minunkin ohjeeni olisi, ettet nyt heti hankkiutuisi kannusta eroon, anoppi saattaa ostaa/olla ostanut siihen lisäosia, ja jossain vaiheessa voit joutua pahoittamaan anopin mielen tarpeettomasti jos kerrot, että vähät välitit siitä kannusta ja muut sen heti tori.fissä vitosella. Voi olla, että anoppi osti vain jotain ostamisen pakosta, mutta voi olla, että hän yritti kannulla kertoa, että olet hänelle tärkeä...

Esiin ja käyttöön tai vaikkapa sitten vinttikomeroon/ vaatekaapin takanurkkaan, Marimekon teekannun arvo ei ainakaan tässä vuodessa vähene jos vaikkapa vuoden päästä koet että sitä on jo tarpeeksi näytelty anopille. Niin tai näin, ensi jouluna voi olla tiedossa ne teekupit, myy sitten edes koko settinä. Komppaan tuota aiempaa kirjoittajaa, että ihan oikeastiki tuo yksi pieni kannu on apllä se ihka ainoa hyödytön esine kun siitä nyt heti 2 päivää joulusta pitää niin hirveä stressi saada aikaiseksi???

Vierailija
37/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi stressi mullakin, jos olisin saanut 80 euron lahjan, jota en halua enkä tarvitse. Arvostaisin kyllä ja olisin iloinen, että mun ajatellaan tykkäävän designista, mutta stressaisi.

Ei sitä tarkoitukseensa edes voi oikein hyvin käyttää, koska se kahva kärsii kuumasta höyrystä eikä sitä voi vaihtaa, kaverini juuri valitti. Kallis koriste-esine.

Vierailija
38/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän aloittajan harmituksen. Meillä ongelmana on mutsi. Sen kanssa nämä joulut ovat ihan toivottomia. Rahaa kun löytyy, niin meille aikuisille lapsille ostetaan ties mitä, ja kasoittain. Mä olen esim. saanut useita astiastojen alkuja, kalliita sellaisia. Mutta kun eivät ole yhtään mun mieleen, jotain V&B:n hörselöä. Meillä on riittävä määrä astioita, eikä meillä käy vieraita, joille pitäisi olla jotain hopealusikoita. Lisäksi se ostelee sellaista, mihin toivoisi minun sonnustautuvan - minä tykkään mennä retkeilykuteissa ja äiti työntää mulle meikkisettiä ja kallista, naisellista nahkalaukkua. Minä ja sisarukseni asumme kaikki varsin ahtaasti, niitä ylimääräisiä kaapinnurkkia ei oikeasti ole. Minä ja mieheni vielä muutamme noin kerran vuodessa. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta siirrellä rojua mukana. Olemme myyneet eteenpäin sen, mikä helposti liikkuu, loput sitten hyväntekeväisyyteen. Eipä olisi itse asiassa minkääntasoista intoa käyttää aikaansa jossain nettikirppiksillä, kokemukseni mukaan niillä myyminen on kaikkea muuta kuin vaivatonta. 

Yritän vähentää tavaran kuluttamista ja säästää käyttämäni luonnonvarat vain tarpeelliseen. Siinäkin mielessä tuntuu pahalta, että tulee turhaa tavaraa, kun mutsi vielä tietää minun (ja sisarusteni) ekologisen aatoksen. Tänä vuonna oltiin pyhästi sovittu lahjattomasta joulusta, äidille yritettiin tarjota vaihtoehdoiksi esim. lahjoittamista hyväntekeväisyyteen. Mutta ei. Aattona hän ilmoitti, etteivät häntä muut määräile - jokaiselle iskettiin käteen taas useampi kallis ja tilaavievä lahja. Voi tuntua pieneltä first world -ongelmalta, mutta on tämä ihan oikeasti vähän tympeää vuodesta toiseen. Sisko onkin jo tehnyt ratkaisunsa, hän on usein joulut töissä tai reissussa. Pitää varmaan ruveta miettimään jotain minunkin. 

Vierailija
39/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi stressi mullakin, jos olisin saanut 80 euron lahjan, jota en halua enkä tarvitse. Arvostaisin kyllä ja olisin iloinen, että mun ajatellaan tykkäävän designista, mutta stressaisi.

Ei sitä tarkoitukseensa edes voi oikein hyvin käyttää, koska se kahva kärsii kuumasta höyrystä eikä sitä voi vaihtaa, kaverini juuri valitti. Kallis koriste-esine.

Ai, meillä on lähes jokailtaisessa käytössä ollut nyt reilun vuoden eikä kyllä ole vielä mitään merkkejä siitä että kahva jotenkin kärsisi. (Toki voi olla, että usemmiten meillä laitetaan se kahva ’alas’ käytön välillä tai sitten tietenkin niissä voi olla kahvakohtaisia eroja?)

Vierailija
40/81 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helppo ratkaisu: Anna kannu mulle. Mulla tulisi tarpeeseen :)