Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat oikeasti RAIVOISSAAN lapsettomuuden valinneille, naisille JA miehille!

Vierailija
26.12.2017 |

Tästä on kuulkaa tehty tutkimuskin. Lasten tekemistä pidetään normina, ja lapsettomuuden valinneita pidetään normia rikkovina ja "väärässä olevina". Suhtautuminen on sama oli kyse miehestä tai naisesta. Tämä on yllättävää. Lapsettomuuden valinnut mies on siis ihmisten silmissä yhtä pas*a kuin velanainen.

some people are outraged when complete strangers decide not to have children.. These findings offer evidence for the theory that parenthood is seen by some as a moral imperative: "In other words," the study states, "not having children is seen not only as atypical but also as wrong."..

Tutkimuslähde: Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap raivoissaan vai miksi aihe häntä kiinnostaa?

Vierailija
62/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnostaisi, tähän aloitukseen ei olisi tullut yhtäkään kommenttia. Nyt on kolme sivua vakuuttelua, ettei ihan varmasti kiinnosta yhtään, muuten vaan luettu aloitus ja kolmen sivun verran vakuuteltu, ettei yhtään kiinnosta, ei yhtään, ei. :)

Minusta tämä on hauska ketju, joku vela puhisee raivopäisenä omaa uniikkilumihiutalerageaa ja luulee, että tämä on kaikille yhtä kipeä paikka kuin hänelle. Muut seuraavat huvittuneina vieressä.

Aika tyhmä saa olla, jos ei muka tajua miksi tähän reagoidaan. Provoksihan tämä on tarkoitettukin, mutta onhan se nyt selvää, että umpityhmään aloitukseen vastataan umpityhmillä vastauksilla.

Mutta kaiken kaikkiaan mua kyllä kiinnostaa näiden palstavelojen sielunmaisema siinä mielessä, että mikä siinä omassa lapsettomuudessa niin paljon kaihertaa, että sitä pitää koko ajan verrata lapsiperheiden elämään, vakuutella että oma ratkaisu on paras mahollinen, ja että ihan varmasti sitä tietää millaista olisi olla vanhempi?

Kun ei tätä samaa raivoa vaan näy toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani järkyttyi niin paljon, että pulautti matolle karvapallon.

Vierailija
64/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnostaisi, tähän aloitukseen ei olisi tullut yhtäkään kommenttia. Nyt on kolme sivua vakuuttelua, ettei ihan varmasti kiinnosta yhtään, muuten vaan luettu aloitus ja kolmen sivun verran vakuuteltu, ettei yhtään kiinnosta, ei yhtään, ei. :)

Luetun ymmärtäminen on vähän hakusessa sinulla. Minua ei kiinnosta yhtään, onko joku lapseton tai lapsellinen, maailmassa kun ei ole yhtä ainutta tapaa elää. Minä avasin keskustelun, koska erilaiset tutkimukset kiinnostavat minua, mutta aloitus olikin tyhjää täynnä.

Vierailija
65/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mun kirjoittama esimerkki sopii tännekin keskusteluun, niin näette miksi velat alkavat olla väsyneitä mammoihin:

(työkaveri) -onkos sulla lapsia?

(minä) -ei ole yhtään

(t) -aijaa. No? Montako ajattelit tehdä? Sullahan tulee kiire heheh

(m) -Niin. En ole varma haluanko yhtään (en kehtaa sanoa suoraan etten halua!)

(t) -No mikset? Lapsethan on niin ihania!

(m) -Se ei vaan tunnu omalta elämältä..

(t) -(nyrpeänä) no kyllähän sä sit vanhana tulet olemaan yksinäinen

(m) -voi olla, tai sitten ei. Mä viihdyn yksin. Ja onhan niitä mummokavereita ja...

(t) -no kukas sua hoitaa, hoitokodit on aika hirveitä paikkoja!

(m) - ....... eh

(t) -kyllä sulla tulee olemaan yksinäistä

(m) -mulla on aika paljon ystäviä, joilla osalla on lapsia ja osa sitten tykkää matkustella ja elää samanlaista elämä...

(t) -kyllä sulla kuule mieli muuttuu. Toivottavasti ei ole myöhäistä! En kuule tiedä yhtään millaista elämä lasten kanssa on!

(m) -en varmasti, mutta eihän sitä voi kaivata mitä ei tiedä olevan :D

(t) -(naama nutturalla)

(työkaveri) -Mitäs sä teet lomalla?

(minä) -Ajattelin lähteä jonnekin reissuun

(t) -Aijaa, minne? Me lähdetään Leville laskettelemaan! (ylpeänä)

(m) -Wau, Levi on kyllä ihana paikka! Mä ajattelin et jos vaikka kävisin ihan Fidzillä tai jossain kun jäi kesältä niitä lomia pitämättä

(t) -Mitä, kuin pitkä loma sulla oikein on? Ihan epäreilua (naama nutturalla)

(m) -niin kun teillä oli kesällä ne pidemmät niin minä täällä niska limassa painoin töitä, hehe (sovittelevasti)

(t) -no hyvähän se sulla kun ei oo lapsia. Ei meillä vaan olis varaa tuollain matkustella

HUOH.

Vierailija
66/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mun kirjoittama esimerkki sopii tännekin keskusteluun, niin näette miksi velat alkavat olla väsyneitä mammoihin:

(minä) -ei ole yhtään

(m) -voi olla, tai sitten ei. Mä viihdyn yksin. Ja onhan niitä mummokavereita ja...

(m) - ....... eh

(m) -mulla on aika paljon ystäviä, joilla osalla on lapsia ja osa sitten tykkää matkustella ja elää samanlaista elämä...

(t) -kyllä sulla kuule mieli muuttuu. Toivottavasti ei ole myöhäistä! En kuule tiedä yhtään millaista elämä lasten kanssa on!

(t) -(naama nutturalla)

(m) -Wau, Levi on kyllä ihana paikka! Mä ajattelin et jos vaikka kävisin ihan Fidzillä tai jossain kun jäi kesältä niitä lomia pitämättä

(m) -niin kun teillä oli kesällä ne pidemmät niin minä täällä niska limassa painoin töitä, hehe (sovittelevasti)

(t) -no hyvähän se sulla kun ei oo lapsia. Ei meillä vaan olis varaa tuollain matkustella

HUOH.

Oletko monta kertaa joutunut käymään saman keskustelun työkaverin kanssa kun alat häneen jo kyllästyä?

Vierailija
67/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(minä) -ei ole yhtään

(m) - ....... eh

(t) -(naama nutturalla)

HUOH.

Mitä nyt tässä aamupäivällä palstaillut niin ei velat vaikuta ollenkaan väsyneiltä vaan haluavat jatkuvat vääntää aiheesta keskustelua. Lievästi mielenkiintoista miksi?

Vierailija
68/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis samankaltaisia keskusteluja joutuu uusien ihmisten kanssa käymään harva se päivä!

Aina, kun tapaa uuden ihmisen, mitä itse juttelet hänen kanssaan? Ensimmäisenä kysytään helppoja asioita, kuten missäs sä oot töissä (jos siis ei ole työkaveri), onko sulla lapsia? Oletko ihan täältä kotoisin ym. Ne on helppoja keskustelunaiheita niin kauan kun vastaukset hyväksytään eli ihminen on suvaitsevainen ja keskustelutaitoinen. Ihan samoin tuo lapsiasia aiheuttaa närää kuin tietynlaiset ihmiset vetävät naaman nutturalle, kun työtön vasta työ-kysymykseen olevansa tällä hetkellä työtön.

Vierailija
69/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä kiinnosta, tekeekö joku lapsia. Näen asian niin, että minun lapsilleni riittää paremmin yhteiskunnan tarjoamia resursseja, joita nämä lapsettomatkin maksavat. Että kiitti vaan.

Vierailija
70/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kuulkaa tehty tutkimuskin. Lasten tekemistä pidetään normina, ja lapsettomuuden valinneita pidetään normia rikkovina ja "väärässä olevina". Suhtautuminen on sama oli kyse miehestä tai naisesta. Tämä on yllättävää. Lapsettomuuden valinnut mies on siis ihmisten silmissä yhtä pas*a kuin velanainen.

some people are outraged when complete strangers decide not to have children.. These findings offer evidence for the theory that parenthood is seen by some as a moral imperative: "In other words," the study states, "not having children is seen not only as atypical but also as wrong."..

Tutkimuslähde: Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men

Sinä elät ( oletettavasti) Suomessa. Vaikka kuinka yrität, täällä ketään ei kiinnosta.

Saat ihan rauhassa olla lapseton. Suo sinä sama rauha perheellisille.

Sieltä saapui ensimmäinen "luuletko, että ketään kiinnostaa, ei kiinnosta tippaakaan, mene elämään tyhjää pintaliitoelämää senkin epäkypsä pissis, koska minua ei kiinnosta!" -tapaus😂

Vertaapa nyt sana sanalta, lukeeko viestissä todella noin?

Vierailija
71/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiaan ja väitteeseen löytyy tutkimuksia puolesta ja vastaan. Mitäpä muutaman puuhaan noilla yliopisto tutkijoilla olisikaan, kuin yrittää todistaa oma tarpeellisuudesta raapustelemalla tutkielmia.

Mutta ap:lla sanoisin,että vedä henkeä ihan rauhassa pari kertaa, käy pihalla kävelyllä, ja lopeta vuokraaminen turhasta. Jos sinä et sekaannu toisten elämään, niin ketään ei kiinnosta sinun elämäsi. Saat ihan rauhassa rakentaa uraani ja kerätä kokemuksia maailmalta ja kotinurkista. Niitä saavutuksia on sitten kiva vanhainkodissa muistella.

Vierailija
72/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä elät ( oletettavasti) Suomessa. Vaikka kuinka yrität, täällä ketään ei kiinnosta.

Saat ihan rauhassa olla lapseton. Suo sinä sama rauha perheellisille.

Sieltä saapui ensimmäinen "luuletko, että ketään kiinnostaa, ei kiinnosta tippaakaan, mene elämään tyhjää pintaliitoelämää senkin epäkypsä pissis, koska minua ei kiinnosta!" -tapaus😂

Siis täh? Missä tuossa puhuttiin pintaliitoelämästä? Eihän siinä mainittu sanallakaan mitään arviota velojen elämänlaadusta. Ainoastaan todettiin se, että Suomessa ketään ei toisten lisääntyminen kiinnosta. Ainakaan siinä määrin kuin perhekeskeisemmissä kulttuureissa ( vertaa esim. Italia, Espanja jne.). Jokainen saa ihan rauhassa olla lapseton. Sain oman lapseni 37-vuotiaana. Kertaakaan kukaan ei kommentoinut lapsettomuuttani millään tavalla. Vaikka kukaan ei tiennyt haluanko lapsia vai en. Ihan rauhassa sain olla lapseton.

Vierailija
73/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista, että vaikka on tutkimusnäyttöä velojen kokemasta syrjinnästä ja vähättelevistä asenteista, ihmiset vakuuttelevat monen sivun verran, ettei mitään asenteita ole olemassakaan. Miettikää, jos velan paikalle vaihtaisi jonkin sukupuolivähemmistön. "Ei homoja Suomessa syrjitä. Minä tiedän, vaikka en ole homo."

MOT todellakin.

Vierailija
74/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pari velaa, ketä tiedän, ovat hiukka sekoja neurootikkoja. Semmoisia kissatyyppejä, joita pelottaa vastakkainen sukupuoli. Onko tämä kovinkin yleistä? Kaikilla uraihmisillä keitä tiedän, on kyllä perhettä, eli ura ei ole ollut perheen esteenä.

Vierailija
75/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pari velaa, ketä tiedän, ovat hiukka sekoja neurootikkoja. Semmoisia kissatyyppejä, joita pelottaa vastakkainen sukupuoli. Onko tämä kovinkin yleistä? Kaikilla uraihmisillä keitä tiedän, on kyllä perhettä, eli ura ei ole ollut perheen esteenä.

MOT

Vierailija
76/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ovatko ihmiset oikeasti näin tyhmiä, vai trollaavatko vain? Tätäkin yläpeukutettu enemmän kuin alapeukutettu. Jos joku vetää hatusta tuollaisen otsikon kaltaisen väitteen, jonka jokainen kokee vääräksi (ainakin Suomen oloissa), niin tottahan ihmiset vastaavat ketjuun että "haloo, ei ole totta, mitä ihmettä, miksi kukaan raivostuisi toisten lisääntymättömyydestä?!" . Eihän vääristetyn tiedon oikaisu tarkoita että ihmiset ovat kiinnostuneita siitä toisten lisääntymisestä. Vähän valoja sinne yläkoppaan nyt.

Vierailija
77/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ovatko ihmiset oikeasti näin tyhmiä, vai trollaavatko vain? Tätäkin yläpeukutettu enemmän kuin alapeukutettu. Jos joku vetää hatusta tuollaisen otsikon kaltaisen väitteen, jonka jokainen kokee vääräksi (ainakin Suomen oloissa), niin tottahan ihmiset vastaavat ketjuun että "haloo, ei ole totta, mitä ihmettä, miksi kukaan raivostuisi toisten lisääntymättömyydestä?!" . Eihän vääristetyn tiedon oikaisu tarkoita että ihmiset ovat kiinnostuneita siitä toisten lisääntymisestä. Vähän valoja sinne yläkoppaan nyt.

Mutta noinhan ei olla kommentoitu, vaan ettei kiinnosta. Tämän ketjun otannan perusteella voisi sanoa, että tulokset saattavat päteä myös Suomessa, tai ainakin aihetta voisi tutkia.

Vierailija
78/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta noinhan ei olla kommentoitu, vaan ettei kiinnosta. Tämän ketjun otannan perusteella voisi sanoa, että tulokset saattavat päteä myös Suomessa, tai ainakin aihetta voisi tutkia.

Tuntemani velat olisivat vanhempina varmaankin aika surkeita. Miksi pitäisi raivostua, jos he eivät halua lapsia? Ennemminkin ymmärrän heitä ja olen tyytyväinen heidän päätöksestään pysyä lapsettomana.

Vierailija
79/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, yksi mun (lapseton) "ystäväni" haukkui aina lapsiperheitä ja lapsia omien lasteni kuullen. Ei koskaan siis omiani, mutta aina muisti kertoa kuinka kaupassa oli taas ärsyttäviä lapsia tai kuinka ei ymmärrä miten kukaan kestää lapsiperhe-elämää, siis siinä samassa kahvipöydässä, missä omani ihan nätisti istuivat ja olivat (yllätys yllätys) hiljaa. Minulle muisti aina kertoa, kuinka halveksui miehensä kanssa lapsiperheitä. Pieninä hetkinä tajusi käytöksensä ja korjaili perään, ettei tietenkään teitä.

Meidän perheen laajaan tuttavapiiriin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, lapsettomia ja perheitä, yksineläviä ja pariskuntia jne., jostain syystä tämän ystävän lapsiperheraivo on kuitenkin niin luotaantyöntävää, etten jaksa tavata kuin kerran vuodessa - jos sitäkään.

Kyllä minä ajattelen että tuollainen halveksunta elämänvalintojen suhteen on lähinnä persoonakysymys, eikö riippuvainen niistä omista elämänvalinnoista niinkään.

Vierailija
80/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vapaaehtoinen eugeniikka, ja se on hyvä asia.☺ Turhat ja merkityksettömät ihmiset ymmrtävät, ettei heidän pidä lisääntyä. Kansan laatu paranee, kun hyvät naiset ja miehet hankkivat isoja ydinperheitä, ja turhakkeet lakkauttavat sukuhaaransa.

Sinulla ei taida olla pienintäkään käsitystä siitä, ketkä täällä Suomessakin eniten lisääntyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme