Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat oikeasti RAIVOISSAAN lapsettomuuden valinneille, naisille JA miehille!

Vierailija
26.12.2017 |

Tästä on kuulkaa tehty tutkimuskin. Lasten tekemistä pidetään normina, ja lapsettomuuden valinneita pidetään normia rikkovina ja "väärässä olevina". Suhtautuminen on sama oli kyse miehestä tai naisesta. Tämä on yllättävää. Lapsettomuuden valinnut mies on siis ihmisten silmissä yhtä pas*a kuin velanainen.

some people are outraged when complete strangers decide not to have children.. These findings offer evidence for the theory that parenthood is seen by some as a moral imperative: "In other words," the study states, "not having children is seen not only as atypical but also as wrong."..

Tutkimuslähde: Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on niin ylimielisiä ja itsekkäitä. Oppisivat vähän ajattelemaan myitakin kun hankkisivat liudan jälkikasvua.

Vierailija
22/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sohvaltani mielipidettä, ei vastakaikua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloituksen tutkimus olisi vasta kun se tehtäisiin Suomessa. Todennäköisesti vastauksia vaan ei saataisi koska ketään ei kiinnosta.

Vierailija
24/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-hullu taas vauhdissa. Onneksi itse tunnen vain järjissään olevia veloja.

Vierailija
25/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta niin kauan ku joku lapseton ei rupea hieromaan omaa erinomaisuuttaan mun naamaan. Harva se päivä täältäkin saan lukea kuinka olen pilannut elämäni, kroppani, parisuhteeni jne. lapsia hankkimalla. Olen kakkosluokkaa, nolo väsähtänyt prismaperhe, mieheni panee pikkujouluissa simpsakoita lapsettomia... Ettäjuu.

Vierailija
26/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kuulkaa tehty tutkimuskin. Lasten tekemistä pidetään normina, ja lapsettomuuden valinneita pidetään normia rikkovina ja "väärässä olevina". Suhtautuminen on sama oli kyse miehestä tai naisesta. Tämä on yllättävää. Lapsettomuuden valinnut mies on siis ihmisten silmissä yhtä pas*a kuin velanainen.

some people are outraged when complete strangers decide not to have children.. These findings offer evidence for the theory that parenthood is seen by some as a moral imperative: "In other words," the study states, "not having children is seen not only as atypical but also as wrong."..

Tutkimuslähde: Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men

Sinä elät ( oletettavasti) Suomessa. Vaikka kuinka yrität, täällä ketään ei kiinnosta.

Saat ihan rauhassa olla lapseton. Suo sinä sama rauha perheellisille.

Sieltä saapui ensimmäinen "luuletko, että ketään kiinnostaa, ei kiinnosta tippaakaan, mene elämään tyhjää pintaliitoelämää senkin epäkypsä pissis, koska minua ei kiinnosta!" -tapaus😂

Tässä näemme tyypillisen vainoharhan ilmentymän. Ylläolevassa sitaatissa ei ole kenenkään täällä vastanneen aivoituksia, vaan ihan itse kehiteltyjä oletuksia muiden asenteista. Sitten taas varjonyrkkeillään itsensä kanssa. Sitten voikin taas riidellä palstan täyteen siinä uskossa, että nyt puolustetaan omia aatteita. Voihan sitä joulunpyhät noinkin käyttää.

(P.S. minuakaan ei tod. kiinnosta kenenkään elämänvalinnat)

Vierailija
27/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs jotkut ottivat itseensä ap.n aloituksesta, sen verran vitsikkäitä vastauksia.

Vierailija
28/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat vääntämään vauvoja että saadaan työpaikkoja kun kaikki on äippälomalla! Ehdotan lapsettomuusmaksua 100 euroa/kk.

Vierailija
29/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta. Kukaan heistä ei ole osoittanut erityistä kiinnostusta lisääntymiseen. En silti ole raivoissani heille siitä syystä, että he kokevat muut asiat elämässään tärkeämmiksi. Jään ehkä ilman lapsenlapsia, mutta edes se ei saa minua lähellekään raivoa. Lapsillani on oikeus valita itse oma elämänpolkunsa, kuten olen itsekin aikanani tehnyt. Jonkun tuntemattoman lapsettomuus on minulle vielä huomattavasti vähäpätöisempi asia kuin omien lasteni lapsettomuus, joten ei, en todellakaan tunne raivoa tuntemattomia veloja kohtaan.

Vierailija
30/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, miten närkästys paistaa näistä viesteistä!

Vierailija
31/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas. Kiviäkin kiinnostaa valitseeko joku lapsettomuuden. Miksi tästä on tullut tällainen vouhoutus.

Loputonta huomionhakua joiltain? Veloja kiukuttaa, kun ketään ei oikeasti kiinnosta?

Joitakin veloja kiukuttaa. Vähän niin kuin muutamia lapsellisia toisten lapsettomuus.

Suuri enemmistö on tyytyväisiä omiin valintoihinsa molemmissa porukoissa, ja omaa muuta ajateltavaa.

Vierailija
32/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain kateellisia ja katkeria. Siitä, että lapsettomat ovat uskaltaneet tehdä oikean valinnan. Pelastaneet elämänsä. Elävät parempaa elämää kuin perheelliset. En voi nolompaa keksiä kuin joku velan äiti, joka suuttuu saadessaan tietää, ettei saa lapsenlapsia! Sellaisille tuo on aivan oikein. Kenelläkään ei ole oikeutta toivoa lapsenlapsia.

Vierailija
33/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä elät ( oletettavasti) Suomessa. Vaikka kuinka yrität, täällä ketään ei kiinnosta.

Sieltä saapui ensimmäinen "luuletko, että ketään kiinnostaa, ei kiinnosta tippaakaan, mene elämään tyhjää pintaliitoelämää senkin epäkypsä pissis, koska minua ei kiinnosta!" -tapaus😂

Sisälukutaito? Harmittaako se oikeasti noin paljon, että lapsettomuus nyt vaan ei Suomessa varsinkaan ole mikään urhea anarkistinen ponnistus?

Kun kuten olette huomanneet: ketään ei vaan oikeasti kiinnosta. Ja sekös näyttää harmittavan.

Vierailija
34/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta niin kauan ku joku lapseton ei rupea hieromaan omaa erinomaisuuttaan mun naamaan. Harva se päivä täältäkin saan lukea kuinka olen pilannut elämäni, kroppani, parisuhteeni jne. lapsia hankkimalla. Olen kakkosluokkaa, nolo väsähtänyt prismaperhe, mieheni panee pikkujouluissa simpsakoita lapsettomia... Ettäjuu.

Näin juuri ja rahaakaan minulla ei ole ja lapset pomppivat nenälläni jopa vessassakäydessäni enkä saa rauhassa poltella tuikkukynttilöitä. Ai niin ja toki lapseni on vammaisia enkä koskaan pääse niistä eroon.

Vierailija
35/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä se raivo tulee? Pohjattomasta kateudesta. Ei kestetä sitä, että ollaan itse tehty se väärä valinta eli valittu perheellisyys. Oikeasti pitäisi vain hyväksyä tilanne ja yrittää pelastaa muita perheellisyydeltä, kun itse tietää sen hirveäksi. Sen sijaan raivostutaan. Todella typerää.

Vierailija
36/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri ja rahaakaan minulla ei ole ja lapset pomppivat nenälläni jopa vessassakäydessäni enkä saa rauhassa poltella tuikkukynttilöitä. Ai niin ja toki lapseni on vammaisia enkä koskaan pääse niistä eroon.

Tietenkin prismaperhe on kakkosluokkaa. Eikä edes kakkosluokkaa, vaan jotain kuutosluokkaa. Aivan hirveä kokonaisuus. Hyi, lapset siinä kaupassa mukana. Inhottava kokonaisuus. Kuka tahansa katselee mieluummin nuoria sinkkuja tai pareja kaupassa. Vanhat lapsettomat parit ovat vähän säälittäviä, mutta he sentään ovat tehneet sen ratkaisun nuorena, että saavat elää omaa elämäänsä ja nauttia siitä.

Vierailija
37/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näemme tyypillisen vainoharhan ilmentymän. Ylläolevassa sitaatissa ei ole kenenkään täällä vastanneen aivoituksia, vaan ihan itse kehiteltyjä oletuksia muiden asenteista. Sitten taas varjonyrkkeillään itsensä kanssa. Sitten voikin taas riidellä palstan täyteen siinä uskossa, että nyt puolustetaan omia aatteita. Voihan sitä joulunpyhät noinkin käyttää.

(P.S. minuakaan ei tod. kiinnosta kenenkään elämänvalinnat)

Itse kehiteltyjä? Kaikki ovat tulleet esiin tässäkin ketjussa. Sääli-kortti taitaa vielä uupua. Ja olet oikeassa, riitely olisi turhaa, kukaan ei tule muuttamaan mieltään, siksi tyydyn löylynheittoon!

Vierailija
38/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussani olen ainakin huomannut, että vanhemmat ja muutkin sukulaiset arvostavat paljon enemmän perheellisiä lapsia, serkkuja ja sukulaisia kuin sinkkuja. Ei sitä suoraan sanota, mutta kaikesta "piiloviesteistä" sen huomaan.

Vierailija
39/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Sukulaisnaisia lukuunottamatta KETÄÄN ei kiinnosta onko sulla lapsia vai ei. 

Vierailija
40/133 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Reps* Tää oli paras. Hauska ketju. Mikä ihmeen raivotar ap on. Tutkimus taitaa olla Ameriikan raamattuvyöhykkeeltä tai jostain Yli-Kiimingistä. Hyvää Tapaninpäivää. T. N60, lapseton, ei vela

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän