Muistithan kiittää lapsellesi lahjan antaneita?
Niin tai lapsi itse, jos on sen ikäinen.
Minua ei muistettu tai koettu tarpeelliseksi kiittää, kun 3-vuotiaalle kummilapselleni lähetin ja kyllä se mua harmittaa. Kysyin lapsen vanhemmilta mitä lapsi toivoo ja sen myös hänelle hommasin ja lähetin. Ei tullut edes mitään viestiä perille menosta, ei kiitosta, ei vaikka kuvaa iloisesta lapsesta uuden toivotun lahjansa kanssa. Meinasin laittaa itse viestiä kun mitään ei kuulunut ja kysyä oliko lahja varmasti oikea, mutta en laittanutkaan kun ajattelin ettei ole minun tehtäväni muistutella että hei annoin muksulle lahjan.
Näissä "lahjoista ei kiitetty" -jutuissa aina jotkut perustelee kiittämättömyyttä sillä, että ei sitä joulutohinoissa muista tai ei siinä joulua viettäessä halua alkaa laittamaan viestejä sinne tänne. No, se kiitos lahjasta -viestin kirjoittaminen ei kauaa aikaa vie ja useita vastaanottajia jos on niin lähettää vaikka sen saman sitten kaikille.
Kommentit (106)
Itseasiassa unohdin, mutten enään kehtaa...vai pitäisikö kuitenkin?
Olen unohtanut myös joskus pukea lapselle kengät kun ulos mentiin. Ruuhkavuodet ja pää täynnä kaikkea mitää pitää muistaa.
Tämä keskustelu aina pongahtaa silmiin, enkä ole laittanut kommenttia. Nyt olen ottanut pari bisseä, joten vastaan tähän.
Laitoin lahjoja kummilapselle. Ne olivat liian kalliita sen hetkiseen tulotasooni nähden, mutta se oli oma ongelmani ja virheeni. Sitä ei noteerattu ikinä, Itse haukoin henkeä, kun se oli lähimpänä ruoan syömisen vastaavaa refleksitoimintaa.
Kummitytön vanhempien kanssa sukset menivät toisiin suuntiin ja lähettämäni lahjat tulivat minulle takaisin. Sääli, että heitin ne roskikseen, olisivat jotain retroa tänä päivänä.
Aloin pitää yhteyttä kummilapseen tämän tultua vanhemmaksi ja laitoin, taas tulotasooni nähden liian kalliita lahjoja. Kamala sana tuli mieleeni....olenko joku kermaperse-wannabe.
Anyway, ikinä ei tullut viestiä ei kiitosta. Ei mitään. Nyt on alkanut tulla viestejä lähellä seuraavaa syntymäpäivää. Niissä on kiitelty siitä kun ole muistanut vuosi aikaisemmin.
En tiedä pidänkö enää mitään yhteyttä, olin itse ajatellut että olisi ollut niin mukava kertoa elämästä ja asioista, mutta.... tämä ei ole kivaa.
Nykyään lapset ei tiedä tai muista keneltä ovat minkänkin lahjan saaneet jouluna tai synttärinä. Tiedän kun olen kysynyt tietääkö lapsi mitä hänelle annoin lahjaksi tai vastaavasti on tullut ilmi, kun lapsi innoissaan kertoo minulle saaneensa lahjaksi jotain, jonka olen hänelle itse antanut ja kun kerron, että juuri se lahja oli minulta, niin yllättyvät. Eivät myöskään tiedä mitä ovat joltain tietyltä henkilöltä saaneet kysyttäessä.
Laitoin kullekin lapsenlapselle joululahjat 100 e / lapsi pienestä eläkkeestä, kun innostuin liikaa. Toisen lapsen perhe kiittää ja kävin heillä aattona. Toisen kotiin en saa mennä koskaan. Yhden lahjan on saanut ostaa lasta kohden aina jouluisin. Töissä ollessani ostin useamman, mutta miniä on heittänyt ne menemään tai tai myynyt tai palauttanut minulle. En saa osallistua synttäreille tai millekään päiville enkä ole uskaltanut lähettää mitään. Eli paitsi ettei kiitettäisi, niin ei edes saa iloa osallistua.
Oltiin norossa joulunalus, väliviikko flunssassa.
Eli ei, ei ollut se kummi ekana mielessä.
Hyvä että hengissä tässä ollaan ylipäätään.