Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistithan kiittää lapsellesi lahjan antaneita?

Vierailija
26.12.2017 |

Niin tai lapsi itse, jos on sen ikäinen.

Minua ei muistettu tai koettu tarpeelliseksi kiittää, kun 3-vuotiaalle kummilapselleni lähetin ja kyllä se mua harmittaa. Kysyin lapsen vanhemmilta mitä lapsi toivoo ja sen myös hänelle hommasin ja lähetin. Ei tullut edes mitään viestiä perille menosta, ei kiitosta, ei vaikka kuvaa iloisesta lapsesta uuden toivotun lahjansa kanssa. Meinasin laittaa itse viestiä kun mitään ei kuulunut ja kysyä oliko lahja varmasti oikea, mutta en laittanutkaan kun ajattelin ettei ole minun tehtäväni muistutella että hei annoin muksulle lahjan.

Näissä "lahjoista ei kiitetty" -jutuissa aina jotkut perustelee kiittämättömyyttä sillä, että ei sitä joulutohinoissa muista tai ei siinä joulua viettäessä halua alkaa laittamaan viestejä sinne tänne. No, se kiitos lahjasta -viestin kirjoittaminen ei kauaa aikaa vie ja useita vastaanottajia jos on niin lähettää vaikka sen saman sitten kaikille.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yoohhkhfh kirjoitti:

Vuoskymmeniä me lapseton pari ollaan lahjoja ostettu, mutta kiitosta on herunut vain muutaman kerran. Kummilapset eivät enää edes toivota hyvää Joulua eikä kukaan sukulainenkaan pidä yhteyttä. Mitä vikana, sitä me emme tiedä.

Teinä katsoisin peiliin, jos kukaan sukulainen ei enää pidä yhteyttä eikä toivoteta hyvää joulua, olette varmaan suututtaneet heidät jotenkin omalla vaativuudellanne.

Vierailija
22/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 28 joulukorttia, ei ole kukaan kortinsaaja kiittänyt. Ja vielä tylympää: yritykseni lähetti noin 80 joululahjaa kumppaneille, kiitosta ei ole tullut niistäkään. Onko se nyt iso vaiva ottaa puhelinta käteen ja soittaa, kun paketti perjantaina tuli postiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi sukulaisperhe, joka ei koskaan kiitä lahjoista tai ilmoita edes onko ne tulleet perille, jos vanha äitini lähettää paketin postitse. Kortteja eivät tietenkään ehdi kirjoittelemaan kellekään, mutta edes tekstiviestiä ei tule joulunaikaan. Joillakin on vaan hälläväliä-asenne tai käytöstavat ei kiinnosta.

Vierailija
24/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos eivät vain ole ehtineet sulle vielä soitella, kun voi olla joulunaikaan muutenkin kiirettä? Oletko saanut itse heiltä lahjaa/korttia, muistitko kiittää siitä?

Itse olen kyllästynyt marttyyreihin jotka lattelevat lahoja ja kortteja postissa ja saavat myös itselleen ihan vastaavasti, sitten kiukuttelevat kun ei ole soitettu ja kiitetty, no helvetti soikoon, eikö voi vaikka itse ottaa luuria käteen ja soittaa, jos kokee sen niin tarpeelliseksi?

Ap on ruikuttava marttyyri.

Hauskaa että haukut minut ruikuttavaksi marttyyriksi joka ei itse kiitä perheen lähettämästä joulutervehdyksestä, kun et edes tiedä onko minulle sellaista laitettu? Niin mikä joulutervehdys, ei tullut sieltä korttia saati lahjaa eikä tarviskaan eli ei ole ollut tarpeen kiitellä sinne suuntaan. Yhden joulukortin sain toiselta kaverilta ja tässä kortissa poseerasi lapsensa ja kyllä, kiitin kortista.

AP

Vierailija
25/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjoista voi hyvin kiittää vielä loppiaisena.

Miksi odottaa pari viikkoa ja sitten vasta kiitellä? :D Kai sitä nyt aiemminkin ehtii.

Vierailija
26/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin 28 joulukorttia, ei ole kukaan kortinsaaja kiittänyt. Ja vielä tylympää: yritykseni lähetti noin 80 joululahjaa kumppaneille, kiitosta ei ole tullut niistäkään. Onko se nyt iso vaiva ottaa puhelinta käteen ja soittaa, kun paketti perjantaina tuli postiin?

Mulle ei ainakaan tarvitse joulukorttia laittaa. En soittele jokaisesta saamastani joulukortista kiittelyitä ja jos se on joulukortin tarkoitus, niin senkus jätät lähemättä sitten, selviän kyllä ilman korttiasikin.

Vierailija
27/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odota nyt, tänään on tapani ja hyvin aikaa vielä kiittää lahjasta.

Vierailija
28/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju, toiset kiukkuaa kun ei kiitetä ja toiset kiukkuaa kun pitää kiitellä.

Vierailija
29/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soitteli jo jouluaatton iltapäivällä ja huomautteli kiittämättömistä lapsenlapsistaan. Niin meillähän avataan lahjat myöhemmin, kuten edellisinäkin vuosina.

"edes pieni kiitos, kun vähistäni taas laitoin. Eihän ne kummosia olleet, mutta silti..."

Teki mieli haistattaa paskat, mutta laitoin illalla sitten tekstarin -kiitos-.

Vierailija
30/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juur tästä syystä lopetin kummilapsille lahjojen lähettämisen. Yhtään kertaa ei tullut minkäänlaista elonmerkkiä syntymäpäivien tai joulujen jälkeen. Ei ne lahjat varmaan niin tärkeitä olleet, eivät ainakaan ole niiden perään kyselleet.

Vierailija
31/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä erityisesti kiitellä. Lapsi lähettää kummeilleen muistamiset syntymä- ja nimipäivinä sekä muutamia kortteja / kirjeitä pitkin vuotta mm. syksyllä koulukuvan lähettämisen yhteydessä. Lisäksi viestittelee whatsappilla kummiensa kanssa. Erikseen ei joululahjasta kiitellä (lapsi uskoo edelleen joulupukkiin), syntymäpäivälahja useimmiten tulee henkilökohtaisesti, joten siinä yhteydessä tietenkin kiittää. Joululahjapaketin perille pääsyn kummi tietenkin näkee itsekin postin sivuilta.

Vierailija
32/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä erityisesti kiitellä. Lapsi lähettää kummeilleen muistamiset syntymä- ja nimipäivinä sekä muutamia kortteja / kirjeitä pitkin vuotta mm. syksyllä koulukuvan lähettämisen yhteydessä. Lisäksi viestittelee whatsappilla kummiensa kanssa. Erikseen ei joululahjasta kiitellä (lapsi uskoo edelleen joulupukkiin), syntymäpäivälahja useimmiten tulee henkilökohtaisesti, joten siinä yhteydessä tietenkin kiittää. Joululahjapaketin perille pääsyn kummi tietenkin näkee itsekin postin sivuilta.

Olisiko silti vanhemmille liian suuri vaiva kiittää lapsen puolesta?

Vierailija
33/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai lapsi itse, jos on sen ikäinen.

Minua ei muistettu tai koettu tarpeelliseksi kiittää, kun 3-vuotiaalle kummilapselleni lähetin ja kyllä se mua harmittaa. Kysyin lapsen vanhemmilta mitä lapsi toivoo ja sen myös hänelle hommasin ja lähetin. Ei tullut edes mitään viestiä perille menosta, ei kiitosta, ei vaikka kuvaa iloisesta lapsesta uuden toivotun lahjansa kanssa. Meinasin laittaa itse viestiä kun mitään ei kuulunut ja kysyä oliko lahja varmasti oikea, mutta en laittanutkaan kun ajattelin ettei ole minun tehtäväni muistutella että hei annoin muksulle lahjan.

Näissä "lahjoista ei kiitetty" -jutuissa aina jotkut perustelee kiittämättömyyttä sillä, että ei sitä joulutohinoissa muista tai ei siinä joulua viettäessä halua alkaa laittamaan viestejä sinne tänne. No, se kiitos lahjasta -viestin kirjoittaminen ei kauaa aikaa vie ja useita vastaanottajia jos on niin lähettää vaikka sen saman sitten kaikille.

Meillä ei ole montaa sukulaista ja lapsi on kyllä ihan pienestä pitäen kiittänyt lahjasta piirroksella tai tekstiviestillä siitä lähtien kun on osannut käyttää kännykkää. Nyt teininä on ottanut selfieitä lahjavaatteet päällä tai joululahjan kanssa ja lähettänyt niitä kiitosten kera. Hän on älynnyt tehdä ne ihan oma-aloitteisesti koska on tottunut ekemään niin pienestä pitäen. Pienikin muistaminen lämmittää koska ei ole sukulaisarmeijaa toimittamassa hänelle lahjavuorta.

Vierailija
34/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kiitosta tosiaan tullut tänäkään vuonna. Yllätys.

Vierailija
35/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvi mitään joten en anna myöskään. Jouluna. Matkoilta saatan tuoda jotain kivaa.

Vierailija
36/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne vanhemmat kiitä, kun soittelevat kummille, sitä vain ei tehdä erikseen fanfaarien säestyksellä ja sillä mielellä, että huomaathan, miten fiksuja me ollaan.

Vierailija
37/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiitän ja laitoin myös lapsen mielipiteen lahjoihin. No mieluisia hinaus ne oli vaatteet jo käytössä ja lelut leikeissä.

En ymmärrä miksi ihmiset ei tosiaan kiitä. Itseasiassa ihmettelin ap.n kirjoitusta eikö ihmiset tosiaan kiitä. Minä olen muutenkin paljon lasten kummien kanssa tekemisissä, en edes ajatellut että tollaista voi olla. Mutta laittoi se ajattelemaan vaikka itselle kiitos on luonnollista.

Vierailija
38/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kiitellä, kun ei kummia ole paljon kiinnostanut muistaa lasta millään muotoa. Olisi edes kuulumisista joskus ollut kiinnostunut, mutta ei. Hänellä on niin tärkeä oma perhe-elämä ettei siihen muita ihmisiä mahdukkaan.

Vierailija
39/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne vanhemmat kiitä, kun soittelevat kummille, sitä vain ei tehdä erikseen fanfaarien säestyksellä ja sillä mielellä, että huomaathan, miten fiksuja me ollaan.

Kaikki eivät soittele toisilleen muuten vaan. Omankin kummilapseni vanhempien kanssa ollaan ajauduttu erilleen niin, ettei meillä ole enää muuta sidettä kuin kummeus. Ei varmaan vaatisi kohtuutonta vaivaa laittaa vaikka kuva lapsesta lahjan kanssa. Minua ainakin lämmittää kaikkein eniten lapsen hymy kun näkee että lahja on mieluinen.

Vierailija
40/106 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kahdelle kummille annoimme vastalahjan, yhdelle laitoimme kiitosvietistin jossa kuvia ja sovimme sinne vierailun joulun jälkeen jolloin viemme kukkia ja jotain viemistä, ovat jo vanhoja eivätkä välitä tavarasta.

Miehen kummilapselle huolehdin taas kerran lahjan, pari päivää joulun jälkeen tuli viesti jossa luki ”kiitos.”

Nyt tätä kirjottaessa tajusin että yksi kummiperhe on vielä muistamatta, sielläkin kylätellään lähiviikkoina ja aion viedä ainakin kukkia ja tietenkin kiitokset.

Me joulupukin käynnin jälkeen hiljennyimme joulun viettoon, en ole avannut nettiä kuin tänään enkä ole roikkunut kännykkä kädessä. Toivon että aikuiset malttaa sitä kiitosviestiäkin odotttaa sen pari päivää.