Miksi jotkut sosionomi (AMK) -tutkinnon suorittaneet väittävät olevansa oikeita sosionomeja?
Ihan vahingossa joo jättävät tuon (AMK)-osan pois. Uskooko joku?
Kommentit (31)
mitä sekoilet?
sosionomi on vain amk-tutkinto muutenkin
Ei yliopistosta valmistu sosionomeja, siksi.
Siis voi ei. Nyt en voi enää istua akateemisten kanssa samaan kahvipöytään, kun en ole... hmm... "samalla aaltopituudella".
Missä muualla sosionomeja sitten koulutetan?
Sekoitatko sosiologiin?
Tanja Karpela yritti poliitikkoaikanaan aina väittää olevansa sosionomi vaikkei ollut sitä oikeasti. Ihan ministeriksi asti eteni valehtelemalla titteliään.
Sosionomi on amk -tutkinto, sosiaalityöntekijöitä valmistuu yliopistosta kuten myös sosiologeja.
Anteeksi vaan, mutta nykyään olen laillistettu sosionomi (AMK).
En tiedä, mutta en kyllä ymmärrä sitä että kun AMK-järjestelmää luotiin niin miksi piti ottaa käyttöön tuo tutkintonimike sosionomi joka oli jo ennestään käytössä. Olisivat keksineet jonkun muun nimen niin ei tarvittaisi tällaista sosionomi/sosionomi (AMK) -vääntöä ollenkaan.
Olen oikea sosionomi Tampereen yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
mitä sekoilet?
Sosionomi on vanha sosiaalialan yliopistotutkinto jota ei enää voi suorittaa mutta sen suorittaneita on vielä työmarkkinoilla. Siksi uudempi sosionomin tutkinto on virallisesti sosionomi (AMK).
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla sosionomeja sitten koulutetan?
Sekoitatko sosiologiin?
Taidat itse hieman sekoilla...:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä sekoilet?
Sosionomi on vanha sosiaalialan yliopistotutkinto jota ei enää voi suorittaa mutta sen suorittaneita on vielä työmarkkinoilla. Siksi uudempi sosionomin tutkinto on virallisesti sosionomi (AMK).
Nyt pitää äkkiä tehdä jokin selkeä pesäero vanhan koulukunnan yliopistososionomien ja amk-sosionomien välille. Jos joku samassa seurueessa sattuu mainitsemaan olevansa sosionomi, voisi vaikka yskähtää tai tirskaista tukahdutetusti. Muita ideoita?
Sosionomi Amk tittelin voisi vaihtaa sosiaalikasvattaja Amk -titteliin.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai Barchelor of Social Managment -titteliin.
Sosionomit ajaa turbosaabilla
Käyvät salaa viinakaapilla
Mutta meidän vauvapalstalla
Sosionomi aaämkoot hoilaa kunnon muusissa
Vierailija kirjoitti:
Miksei se voi olla pelkkä sosiaalikasvattaja?
sosionomin tutkinto ei pätevöitä varhaiskasvatus alalle.
sosionomien toiminta lastentarhoissa ja päiväkodeissa vaarantaa lasten kehityksen
Vierailija kirjoitti:
Olen oikea sosionomi Tampereen yliopistosta.
Helsingissä suoritettu yliopistotason sosionomin tutkinto on silti parempi. Ei voi mitään.
Mitä väliä? Sosionomit ja sosionomit (AMK) on paskaduunin tekijöitä.