Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auttaa seonnutta ihmistä case -Kivikis*aäiti?

Lähimmäinen
25.12.2017 |

Olen jo pidemmän aikaa lukenut vauva.fi palstalla kirjoittelevan Kivikis*aäidin juttuja.

Olen ilahtunut siitä, miten ihmiset toisensa jälkeen yrittävät herätellä tätä kirjoittajaa ja antaa neuvoja. On kiva huomata, että ihmisissä on aitoa auttamisenhalua. Kiitos siis näistä teille vastaajille.

Mutta kyseisen henkilön keskusteluavaukset ja jankkaukset ovat järkyttäviä. Niitä lukiessa ensin huvittaa ja niitä lukee ihan tirkistelynhalusta, mutta kun niitä lukee enemmän, pystyy muodostamaan aika tarkan kuvan henkilön elämästä. Ja tässä vaiheessa oma huvittumiseni ainakin loppuu.

Hän haukkuu jatkuvasti äitiään, tästä tuskin tarvitaan edes esimerkkiä. Toisaalta kaipaa edelleen äitinsä hyväksyntää ja apua, kuten esimerkiksi kävi tässä joulun tapauksessa, kun KKÄ tunsi olonsa loukatuksi miehensä takia ja haki lohdutusta äidiltään. Hänen käytöksensä äitiään kohtaan on hirveää.

Ilmeisesti KKÄ elää yksin, erossa miehestään ja kahdesta kouluikäisestä lapsestaan. Hänen käytöksensä on hirveää myös miestä ja lapsiaan kohtaa, esimerkkinä vaikka tämä joulu, kun lapset odottavat joulun aloittamista, kuten lahjoja ja ruokaa, mutta KKÄ ei suostu kertomaan koska tulee paikalle. Tällainen kontrolli tuntuu tuottavan KKÄ:lle nautintoa.

Niiden konkreettisten asioiden mukaan, mitä KKÄ on kertonut äidistään, hänen äitinsä vaikuttaa normaalilta äidiltä. En ole nähnyt täällä yhtään tarinaa, missä hänen äitinsä olisi oikeasti toiminut niin väärin, että olisi sen pahempi kuin muutkaan äidit. Esimerkkinä vääryyksistä esimerkiksi lehtien lainaaminen tai että KKÄ joutui leikkimään kylässä olleiden lapsivieraiden kanssa, vaikka ei olisi halunnut. Näiden kertomuksien valossa tuntuukin, että KKÄ.n ongelma on hänessä itsessään. Terapiasta ei ollut apua, koska terapeutti ei lähtenyt KKÄ:n kanssa tekemään hänen äidistään kaiken nykyisen pahan syynä.

Terapia ei siis ole saanut KKÄ havahtumaan, vaan sama jankkaus jatkuu kuukaudesta toiseen. Hyvät neuvot mitä täällä palstalla annetaan lytätään heti. Hänen oma äitinsä ja miehensä eivät ilmeisesti puutu asiaan rankalla kädellä.

Kysymykseni onkin, miten häntä voisi auttaa? Vai onko hän avun ulottumattomissa, jos on niin miksi? Onko jollain omakohtaista kokemusta lähipiiristä, miten tällainen ihminen havahtuisi omaan käytökseensä?

Pakkohan hänessä on olla mukavakin puoli, kun joku on hänen kanssa naimisiinkin mennyt. Ja lapsetkin ovat vielä niin nuoria, että hän ehtisi viettää perheensä kanssa vielä hyviä vuosia, ennen kuin lapset lähtevät kotoa. Mieskin ilmeisesti jollain tasolla välittää KKÄ:stä, koska hän ei ole katkaissut välejä täysin ja jopa paikkailee liiaksikin KKÄ:n käytöstä. Lapset tulevat varmasti saamaan syviä arpia KKÄ:n takia, mutta jos he pystyisivät paikkaamaan niitä vielä, jos KKÄ heräisi käytökseensä?

Tämä keskustelu poistuu täältä varmasti pian, mutta en ole varmastikaan näiden ajatuksieni kanssa yksin. Mistä apua Kivikis*aäidille?

Kommentit (265)

Vierailija
241/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaukkalassa se asustaa.

Vierailija
242/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarit O.???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klaukkalassa se asustaa.

Ei kun Hämeenlinnan Sainionrannassa. Tai siellä se perhe asuu, itte muijahan pakeni perhettään vissiin siihen isänsä hallinnoimaan yksiöön.

Vierailija
244/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kivikissaäiti, miten joulu lopulta meni? Kiukuttelivatko lapsesi koska saivat liian vähän lahjoja?

No eivät, lisäsin siihen, mitä mulla oli sinä hetkenä heille varattuna vielä yhdet paketit, jossa tytölle vielä tuli samaan pakettiin pehmo ja puuhakirja, niin ei tullut itkua siitä, että lahjat ei riitä. Mutta kerran tytär parahti kyllä itkemään lahjojenjaon aikana, kun veli sai pehmokissan (jota oli toivonut). Tyttö sai papukaijan ja leijonan (ikeasta). Mutta tajusin, että ei kai se vihaisesti itke, vaan oli nyt vaan surullinen, joten lohdutin ja siitä päästiin onneksi eteenpäin. Myöhemmin vielä kumpikin sai toiset pehmokissat. Huoh, että ihan hyvin se.

Eli ennen joulua raivosit, valitit ja haukuit lapsiasi tuntikausia täällä ihan turhaan, koska olit niin varma, että ne pirulaiset tahallaan kiukuttelullaan pilaavat sun joulun.

Vierailija
245/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kivikissaäiti, miten joulu lopulta meni? Kiukuttelivatko lapsesi koska saivat liian vähän lahjoja?

No eivät, lisäsin siihen, mitä mulla oli sinä hetkenä heille varattuna vielä yhdet paketit, jossa tytölle vielä tuli samaan pakettiin pehmo ja puuhakirja, niin ei tullut itkua siitä, että lahjat ei riitä. Mutta kerran tytär parahti kyllä itkemään lahjojenjaon aikana, kun veli sai pehmokissan (jota oli toivonut). Tyttö sai papukaijan ja leijonan (ikeasta). Mutta tajusin, että ei kai se vihaisesti itke, vaan oli nyt vaan surullinen, joten lohdutin ja siitä päästiin onneksi eteenpäin. Myöhemmin vielä kumpikin sai toiset pehmokissat. Huoh, että ihan hyvin se.

Eli ennen joulua raivosit, valitit ja haukuit lapsiasi tuntikausia täällä ihan turhaan, koska olit niin varma, että ne pirulaiset tahallaan kiukuttelullaan pilaavat sun joulun.

No jos sä otat kaikki mun tunteet muiden haukkumisena, niin en voi asialle mitään.

Vierailija
246/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sä otat kaikki mun tunteet muiden haukkumisena, niin en voi asialle mitään.

Hei, ne mitä sä luulet tunteiksi, ovat sun houreisia mielikuviasi. Ota lääkkeesi. Et muuten mikään Suomen Tietoviisas ole ;).

T. Trolli

Mitä tekemistä mun tunteilla on Suomen Tietoviisaan kanssa? :O

Vierailija
247/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan haukuit tällä palstalla etukäteen omat lapsesi. Ja miehesi. Ja äitisi. Niin kuin aina. Mutta eihän toki vika ole sinussa, vaan äidissäsi, vitun idiootti. "kun jos vaan miehesi olisi tukenut minua", "kun vaan äitini olisi ymmärtänyt minua", kun vaan lapseni olisivat osanneet olla vähemmän ärsyttäviä", "kun vaan joku olisi lohduttanut". Voi vittu.

Vierailija
248/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin äitini rivien välistä sanoo mun tehneen jotain väärää ansaitakseni miehen tilanteeseen perusteettomat syytökset. Jos kysyisin, mitä väärää, ei osaisi vastata. Sellaista oli lapsuus myös.

Vierailija
249/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin äitini rivien välistä sanoo mun tehneen jotain väärää ansaitakseni miehen tilanteeseen perusteettomat syytökset. Jos kysyisin, mitä väärää, ei osaisi vastata. Sellaista oli lapsuus myös.

Hsista nyt jo vittu. Sähän oot ihan idiootti. ;)

T. Trolli

Voi että nyt sun kanssas. Eikö ole minkäänlaisia hermoja naisia kohtaan?

Vierailija
250/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Trolli

On. Mut hei, nythän mä hokasin. Annatko herkkuasi, niinkuin kesällä?

Onks tää jokin kaksimielinen juttu? Älä jaksa. Emme ole tavanneet, tod.

Vierailija
251/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Trolli

On. Mut hei, nythän mä hokasin. Annatko herkkuasi, niinkuin kesällä?

Onks tää jokin kaksimielinen juttu? Älä jaksa. Emme ole tavanneet, tod.

Popeu? ;)

Anaalihmsteri, hyi saatana, tyhmä trolli vailla asiaa.

Vierailija
252/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu jäi juttelemaan ihan keskenään. Jos jollain on perinnönjaossa annettu sun isovanhempien asuntoon hallintaoikeus, se kämppä on niiden. Et sä sitä enää peri vaikka haltija kuolisi, jos ei sinulle sitä testamenttaa. Ikävä kyllä näin.

En saanut perinnönjaossa mitään muuta kuin pörssiosakkeita, ne lahjoitukset olivat erillinen asia, capiche?

Kämppä lahjoituksena perinnönjaossa ja kämpässä majailee joku jolla on hallintaoikeus? Ja sinä omistat ne? Et kai sää tosissasi ole?

Vierailija
253/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihan joltain burgerilta höystettynä erinäisillä mt-ongelmilla.

Vierailija
254/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu jäi juttelemaan ihan keskenään. Jos jollain on perinnönjaossa annettu sun isovanhempien asuntoon hallintaoikeus, se kämppä on niiden. Et sä sitä enää peri vaikka haltija kuolisi, jos ei sinulle sitä testamenttaa. Ikävä kyllä näin.

En saanut perinnönjaossa mitään muuta kuin pörssiosakkeita, ne lahjoitukset olivat erillinen asia, capiche?

Kämppä lahjoituksena perinnönjaossa ja kämpässä majailee joku jolla on hallintaoikeus? Ja sinä omistat ne? Et kai sää tosissasi ole?

Luepas tarkemmin, en sanonut mitään kämppää tulleen perinnönjaossa :) Ja etkö ymmärtänyt niitä.verohallinnon määritelmiä hallintaoikeuksiin liittyen? Voi voi, äo:si taitaa olla alempi kuin kengännumerosi. Älä vain koskaan omista mitään, menettäisit sen ekalle vastaantulijalle :'D

Vierailija
255/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä ihan joltain burgerilta höystettynä erinäisillä mt-ongelmilla.

Siis tää hallintaoikeusjankkaaja ;)

Vierailija
256/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnönjaossa Wärtsilää, Huhtamäkeä, Fortumia ja UPM:ää :)

Vierailija
257/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt joku selko-opastein miten löytää kivikissan profiili tms

Vierailija
258/265 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt joku selko-opastein miten löytää kivikissan profiili tms

Ei se löydy stanan nuija.