Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi seksin "pitää" kuulua suurimpaan osaan parisuhteista :(

Vierailija
25.12.2017 |

Ja miksi romanttisia miehiä on niin vähän :((((

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä apn kannattaisi parisuhteen sijaan esim. hankkia koira? Siltä saa paljon enemmän läheisyyttä ja rakkautta kuin mieheltä ikinä ja sen kanssa ei todellakaan pidä harrastaa seksiä.

Koirani ei ole erityisen romanttinen

Meidän Vili on.

Muista leikata tuon romanttisen Vilin kynnet hyvin tai laita sille pikkuriikkiset töppöset tassuihinsa kun on erityisen romanttisella päällä.

Vierailija
42/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, sama ongelma ap. No eipä se mitään, hyvin pärjään yksinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille ihmisille, esim. minulle, on mahdollista rakastaa useampaa ihmistä, koska olen polyamorinen eli esim. seksin harrastaminentoisen henkilön kanssa ei tarkoita, ettenkö rakastaisi kumppaniani. Rakastan kuitenkin myös seksiä, joten en keksi mitään syytä, miksi olisin aseksuaalin kanssa parisuhteessa, edes avoimessa sellaisessa. En vain koe, että kumppanini aidosti rakastaa minua romanttisessa mielessä, jos hän ei halua seksiä kanssani.

N29

Miten se rakastaminen sinulla ilmenee? Kuinka montaa kykenet rakastamaan samaan aikaan, ja miten jaat sen rakkautesi heidän kaikkien kanssa?

Vierailija
44/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että miehen pitäisi antaa sinulle romantiikkaa mutta sinun ei hänelle seksiä. Tällaisia suominaiset on. Huhhuh miten itsekästä. Ei thainaisenikaan aina seksiä halua mutta sanoo "I can give to you".

Miten voit käyttää hänen ruumistaan omiin tarpeisiisi silloin kun hän ei halua? Oksettavaa!

Vierailija
45/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää pitämään vahustenhoitolaitoksiin vanhuksia kädestä, juttelemaan heille ja pitämään seuraa heille.  Mieluummin samansukupolisille, niin ei kukaan pappa vahingossa esitä vanhasta muistista mitään seksuaalisävytteistä sulle ja loukkaa hirmuisen pahasti sillä.  Tuppaa vaan olemaan niin kuitenkin se seksi siellä taustalla mutta pitäsi tapahtua just niinkuin itse sen haluatte. Pitäs saada , mutta teidän ehdoilla.

Vierailija
46/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille ihmisille, esim. minulle, on mahdollista rakastaa useampaa ihmistä, koska olen polyamorinen eli esim. seksin harrastaminentoisen henkilön kanssa ei tarkoita, ettenkö rakastaisi kumppaniani. Rakastan kuitenkin myös seksiä, joten en keksi mitään syytä, miksi olisin aseksuaalin kanssa parisuhteessa, edes avoimessa sellaisessa. En vain koe, että kumppanini aidosti rakastaa minua romanttisessa mielessä, jos hän ei halua seksiä kanssani.

N29

Miten se rakastaminen sinulla ilmenee? Kuinka montaa kykenet rakastamaan samaan aikaan, ja miten jaat sen rakkautesi heidän kaikkien kanssa?

Voisin kuolla rakastamani ihmisen puolesta. Haluan, että hän on onnellinen ja välitän hänestä todella paljon. Tahdon olla hänen kanssaan, ja viettää hänen kanssaan aikaa. Olen onnellinen, kun hän on vierelläni. Ajattelen häntä, kun olemme erillämme. Romanttisen rakkauden ollessa kyseessä haluan häntä seksuaalisesti ja nautin seksistä hänen kanssaan.

Toki voin rakastaa myös epäromanttisesti esim. ystäviäni, vanhempiani, sisaruksiani ja lapsiani, jolloin tuo seksuaalisuus ei kuulu siihen, mutta nämä ihmiset ovat minulle samalla tapaa tärkeitä. Voisin uhrata henkeni heidän puolestaan, haluan, että he ovat onnellisia ja suojelen heitä, jos joku pyrkii satuttamaan heitä. Olen heidän tukenaan, kun heillä on vaikeaa.

Näitä ystäviä ja perheenjäseniä voi rakastaa useampaa kerralla, eikä esim. vähennä äitiäni kohtaan tuntemaani rakkautta, vaikka rakastan myös isääni, jne. Tai en rakasta esim. läheistä ystävääni sen vähempää, vaikka veljenikin on minulle rakas, jne. Sama pätee minulla myös romanttiseen rakkauteen, voin olla rakastunut ja haluta seksuaalisesti useampaa eri ihmistä ilman, että rakastaisin ketään heistä sen vähempää, vaikkei hän olekaan ainoa rakastamani henkilö.

Romanttiseen rakkauteen liittyy minulla hyvin voimakkaasti tuo seksuaalinen puoli. Tämän vuoksi suhde aseksuaalin ihmisen kanssa muistuttaisi minun päässäni kaverillista tai sisarellista suhdetta, koska seksi ei kuuluisi siihen.

Myönnän kyllä, etten ole kovin romanttinen ihminen. Joskus joku kynttiläillallinen on ihan kiva, mutten pääsääntöisesti innostu, jos toinen on tuomassa koko ajan kukkia tms. tylsää lässynläätä. Olen kai vähän tällainen tylsä käytännön ihminen. :D Pussailu ja halailu kumppanin kanssa on mukavaa, sellaista välittämisen ilmaisemista, joskin pussaamisen miellän seksuaaliseksi toiminnaksi. Halailla nyt voi ystäviä ja perhettäkin, tai esim. lemmikkieläimiä.

Ihmisiä on toki moneen suuntaan tässä ja toivon toki, että ap löytää hänenkaltaisensa, romanttista aseksuaalista suhdetta kaipaavan ihmisen elämäänsä. Eiköhän meille jokaiselle ole tilaa tällä pallolla. :) Ja toivon mukaan joku omia toiveita vastaava jossain odottamassa. <3

t. tuo polyamorinen kommentoija

Vierailija
47/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että toki lemmikkieläimiäkin voi pusutella epäromanttisesti. :'D

t. tuo poly edelleen

Vierailija
48/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Eikö hän pikemminkin rakasta pyyteettömämmin ja ehdottomammin, koska seksillä ei tarvitse todistaa mitään?

No kokisin sen tosiaan enempi sellaisena rakkautena, mitä voi tuntea vaikka vanhempiaan, sisaruksiaan tai todella läheisiä ystäviään kohtaan. Nämä ihmiset ovat äärimmäisen tärkeitä, heidän kanssaan on mukavaa olla yhdessä, vaikka halata ja viettää aikaa, kenties asua saman katon alla, mutta heidän kanssaan ei haluta harrastaa seksiä.

Polynainen29

Vierailija
49/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä haluaa seksiä?

Vierailija
50/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Eikö hän pikemminkin rakasta pyyteettömämmin ja ehdottomammin, koska seksillä ei tarvitse todistaa mitään?

No kokisin sen tosiaan enempi sellaisena rakkautena, mitä voi tuntea vaikka vanhempiaan, sisaruksiaan tai todella läheisiä ystäviään kohtaan. Nämä ihmiset ovat äärimmäisen tärkeitä, heidän kanssaan on mukavaa olla yhdessä, vaikka halata ja viettää aikaa, kenties asua saman katon alla, mutta heidän kanssaan ei haluta harrastaa seksiä.

Polynainen29

Niin taisit jo sanoakin, ettet ole romanttinen. Olen romanttinen ja flirttailen vain rakkaussuhteissa, en kavereille enkä perheenjäsenille.

Vierailija
51/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää pitämään vahustenhoitolaitoksiin vanhuksia kädestä, juttelemaan heille ja pitämään seuraa heille.  Mieluummin samansukupolisille, niin ei kukaan pappa vahingossa esitä vanhasta muistista mitään seksuaalisävytteistä sulle ja loukkaa hirmuisen pahasti sillä.  Tuppaa vaan olemaan niin kuitenkin se seksi siellä taustalla mutta pitäsi tapahtua just niinkuin itse sen haluatte. Pitäs saada , mutta teidän ehdoilla.

No sinä et kyllä yhtään ymmärrä. :DKykenen haluamaan toista romanttisesti ja pitämään ihmistä seksikkäänä, en vaan halua sitä seksiä. Mikä ongelma on siinä, jos haaveilen löytäväni toisen samanlaisen? Ketään en ole pakottamassa seksittömään suhteeseen, kuten totesin olen mieluummin yksin. Sinunlaisillesi ihmisille seksuaalisuus näyttää olevan kovin mustavalkoista, parisuhteen erottaa kaverisuhteesta ainoastaan seksi ja kaikki muutenkin pyörii sen aktin ympärillä. 

Vierailija
52/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Voisin kuolla rakastamani ihmisen puolesta. Haluan, että hän on onnellinen ja välitän hänestä todella paljon. Tahdon olla hänen kanssaan, ja viettää hänen kanssaan aikaa. Olen onnellinen, kun hän on vierelläni. Ajattelen häntä, kun olemme erillämme. Romanttisen rakkauden ollessa kyseessä haluan häntä seksuaalisesti ja nautin seksistä hänen kanssaan.

Toki voin rakastaa myös epäromanttisesti esim. ystäviäni, vanhempiani, sisaruksiani ja lapsiani, jolloin tuo seksuaalisuus ei kuulu siihen, mutta nämä ihmiset ovat minulle samalla tapaa tärkeitä. Voisin uhrata henkeni heidän puolestaan, haluan, että he ovat onnellisia ja suojelen heitä, jos joku pyrkii satuttamaan heitä. Olen heidän tukenaan, kun heillä on vaikeaa.

Näitä ystäviä ja perheenjäseniä voi rakastaa useampaa kerralla, eikä esim. vähennä äitiäni kohtaan tuntemaani rakkautta, vaikka rakastan myös isääni, jne. Tai en rakasta esim. läheistä ystävääni sen vähempää, vaikka veljenikin on minulle rakas, jne. Sama pätee minulla myös romanttiseen rakkauteen, voin olla rakastunut ja haluta seksuaalisesti useampaa eri ihmistä ilman, että rakastaisin ketään heistä sen vähempää, vaikkei hän olekaan ainoa rakastamani henkilö.

Romanttiseen rakkauteen liittyy minulla hyvin voimakkaasti tuo seksuaalinen puoli. Tämän vuoksi suhde aseksuaalin ihmisen kanssa muistuttaisi minun päässäni kaverillista tai sisarellista suhdetta, koska seksi ei kuuluisi siihen.

Myönnän kyllä, etten ole kovin romanttinen ihminen. Joskus joku kynttiläillallinen on ihan kiva, mutten pääsääntöisesti innostu, jos toinen on tuomassa koko ajan kukkia tms. tylsää lässynläätä. Olen kai vähän tällainen tylsä käytännön ihminen. :D Pussailu ja halailu kumppanin kanssa on mukavaa, sellaista välittämisen ilmaisemista, joskin pussaamisen miellän seksuaaliseksi toiminnaksi. Halailla nyt voi ystäviä ja perhettäkin, tai esim. lemmikkieläimiä.

Ihmisiä on toki moneen suuntaan tässä ja toivon toki, että ap löytää hänenkaltaisensa, romanttista aseksuaalista suhdetta kaipaavan ihmisen elämäänsä. Eiköhän meille jokaiselle ole tilaa tällä pallolla. :) Ja toivon mukaan joku omia toiveita vastaava jossain odottamassa. <3

Itse en usko polyyn. Vähän sama juttu kuin playereillä, aika ei riitä, jotta kaikki saisivat 100 % tyydytyksen. Esim. jos on "rakastunut" viiteen henkilöön yhtä aikaa niin ei voi ajatella  jokaista yhtä aikaa, koska jokainen on yksilönä erilainen. Ei voi antaa aikaa kaikille, koska aina on jonkun luota pois. Poly ja playeri tyydyttää vain omat tarpeensa kunnes tylsistyy ja siirtyy seuraavan viihdyttäjän luo. Ei millään pahalla, saat pitää oman näkemyksesi asiasta, mutta minä näen polyn tällä tavalla.

Vierailija
53/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Polynainen29

Niin taisit jo sanoakin, ettet ole romanttinen. Olen romanttinen ja flirttailen vain rakkaussuhteissa, en kavereille enkä perheenjäsenille.

Sanoin, etten ole kauhean romanttinen, ja että romantiikka on minun kohdallani usein aika seksuaalissävytteistä (esim. jos syömme mieheni kanssa kynttiläillallista odotan, että sen jälkeen on luvassa seksiä.. tosin viimeksi taisimme ensin harrastaa seksiä ja sitten syödä romanttisen kynttiläillallisen.. kätevämpää oikeastaan niin päin, kun naidessa tulee usein nälkä :D) niin romantiikka ilman seksiä ei ainakaan omalla kohdallani toimisi.

Vähän hölmöjähän ovat nuo miehet, jotka jäävät ap:ssa roikkumaan siinä toivossa, että seksiä tulisi joskus, vaikka tämä selkeäsanaisesti omasta aseksuaalisuudestaan heille kertoo. Kaipa tämä johtuu siitä kulttuurista, että moni ajattelee, että naisen jotenkin alkuun kuuluisi pihdata, ettei vaikuttaisi liian lortolta, ja miehet sitten luulevat ap:n vain odottavan näkevänsä, että mies on tosissaan hänen kanssaan tms. ja eivät oikeasti usko siihen aseksuaalisuuteen.

Ja onhan myös ei-aseksuaalien naisten keskuudessa paljon niitä, jotka eivät ihan hirveästi seksistä piittaa ja joille se seksi ei ole niin tärkeä juttu kuin esim. minulle ja monille miehille tuntuisi olevan. Toki on myös miehiä, joille seksi ei ole niin tärkeää ja myös aidosti aseksuaaleja miehiä.

Olen myös elämässäni törmännyt / kuullut kavereilta romanttisista aseksuaaleista miehistä, joten älä ap luovu toivosta, kyllä sinä jonkun mukavan seksiä kaipaamattoman ihmisen löydät vielä kainaloosi, kunhan jaksat vain etsiä! :)

Ja itse tosiaan toin tuon polynäkökulman tähän vain siksi, kun väitettiin, ettei voi muka aidosti rakastaa, vaikka harrastaisi seksiä välillä jonkun muun kanssa. Kyllä minä ainakin voin.

Polynainen29

Vierailija
54/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä vastaa flirttiä ja tanssimista nuotion äärellä? Rakkaussuhteesta on kysymys

Äläs nyt unohda, että on myös romanttisia aseksuaaleja miehiä. Heitä vain on suhteessa vähemmän kuin naisia. Silloin myös mies tuottaa suhteeseen romantiikkaa haluamatta seksiä. Ehkä moni mies maksaa naiselle seksistä romantiikalla ja siksi tämä omituinen suhtautuminen kuin romantiikka ja seksi olisivat keskenään vaihto- ja maksukauppa. Sääli, ettei suhteenne perustu aitouteen.

Vierailija
55/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutte romantiikasta, mitä käytännössä tarkoitatte?

Vierailija
56/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Itse en usko polyyn. Vähän sama juttu kuin playereillä, aika ei riitä, jotta kaikki saisivat 100 % tyydytyksen. Esim. jos on "rakastunut" viiteen henkilöön yhtä aikaa niin ei voi ajatella  jokaista yhtä aikaa, koska jokainen on yksilönä erilainen. Ei voi antaa aikaa kaikille, koska aina on jonkun luota pois. Poly ja playeri tyydyttää vain omat tarpeensa kunnes tylsistyy ja siirtyy seuraavan viihdyttäjän luo. Ei millään pahalla, saat pitää oman näkemyksesi asiasta, mutta minä näen polyn tällä tavalla.

Voit uskoa, mitä haluat, ei minun elämääni vaikuta jonkun random anonyymin uskomukset. ;)

Pystytkö rakastamaan molempia vanhempiasi vai estääkö esim. äitiäsi kohtaan tuntemasi rakkaus sinua rakastamasta isääsi? Entä pystytkö pitämään useampaa kuin yhtä hyvää ystävää elämässäsi?

Toki polysuhteessa eläminen vaatii ajankäytön suunnittelua yms. enemmän kuin tavallinen parisuhde. Tunteet ja rakkaus ovat kuitenkin hieman eri asia ja tunteita voi olla, vaikkei olisikaan suhteessa.

Niin ja seksiäkin voi muuten harrastaa sellaisenkin henkilön kanssa, jota ei rakasta ja samaan aikaan rakastaa jotain toista henkilöä.

t. Polynainen29

Vierailija
57/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti ns. aseksuaali ihminen.

Jos sinulla on romanttisia tunteita ja kaipaat läheisyyttä ihmistä kohtaan, voiko kohde olla kumpi vain.. mies tai nainen. Ovatko tunteesi erilaisia, riippuen sukupuolesta?

Koetko alastoman nais tai miesvartalon kiusalliseksi?

Aseksuaali ei ilmeisesti koe seksuaalista halua, mutta koetko seksuaalisuuden ja seksin epämiellyttäväksi?

Jos puolisosi pyytäisi hieromaan hartioitaan, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Jos puolisosi pyytäisi tyydyttämään hänet käsin, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Vierailija
58/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et kyllä yhtään ymmärrä. :DKykenen haluamaan toista romanttisesti ja pitämään ihmistä seksikkäänä, en vaan halua sitä seksiä. Mikä ongelma on siinä, jos haaveilen löytäväni toisen samanlaisen? Ketään en ole pakottamassa seksittömään suhteeseen, kuten totesin olen mieluummin yksin. Sinunlaisillesi ihmisille seksuaalisuus näyttää olevan kovin mustavalkoista, parisuhteen erottaa kaverisuhteesta ainoastaan seksi ja kaikki muutenkin pyörii sen aktin ympärillä. 

Joo, olet oikeassa. Panen heti kun tilanne tarjoutuu ja sen jälkeen sitten onkin mukava harrastaa sitä romantiikkaa ja keskustelua ilman isompi paineita. Pieniä hipaisuita, hellyyttä ja pusuttelua... siis latautumista seuraavaa koitosta varten.  Tuolla tavalla myös kumppani valmistautuu ja on halukas kun esileikki kestää vaikkapa koko päivän. Sitten kun tilaisuus taas tarjoutuu niin kumpikin ihan himoissaan haluaa toiselta sitä seksiä.

Vierailija
59/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yhteen mun exän kanssa. Tosi herkkä, romanttinen ja hyvä mies, mutta aseksuaali. Sulle vois olla hyvä kumppani.

Kuulostaa täydelliseltä <3 -Eri

Vierailija
60/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttinen suhde on ainakin minulle rakkaussuhde, jossa ollaan kumppanukset. Kumppanuuden tavoitteena voi olla yhdessä eläminen ja esim. perheen perustaminen, eläminen yhdessä toisen kanssa mahdollisesti loppuelämän, jossei mikään vie erilleen. Ainakin kumppani on perheenjäsen.

Romanttinen rakkaus ei välttämättä edellytä romanttisia tekoja, mutta jollain tapaa toki hyvä näyttää kumppanilleen, että rakastaa tätä. Seksi ja seksuaalisuus ovat sen yksi ilmenemismuoto ja ainakin itse liitän sen hyvin vahvasti romanttiseen rakkauteen. Seksi on paljon muutakin kuin "muna pilluun", se voi olla flirttailua, intohimoista suutelemista, toisen hyväilemistä, pikkutuhmia puheita, esileikkiä, pornon katselua yhdessä ja vaikka mitä muuta. Romanttisuus voi olla muutakin kuin seksiä, tapa ilmaista, että välittää toisesta ja rakastaa tätä, haluaa hurmata tämän. Tosin tuohon hurmaamiseen liittyy ainakin minun pääkopassani halu päästä rakastelemaan toisen kanssa, joten romantiikka ilman seksiä kuulostaa mielestäni hämmentävältä. Vähän kuin menisi ravintolaan, muttei haluaisi syödä tai juoda siellä mitään, istuskella vaan nauttimassa ilmapiiristä. Vaikka ravintolaan menon funktio juurikin on syöminen ja juominen ja siitä nautiskelu.

Toki romantiikka voi eri ihmisille tarkoittaa hieman eri asioita, mutta minä koen asian näin.

t. Polynainen29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi