Voi miksi seksin "pitää" kuulua suurimpaan osaan parisuhteista :(
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Jos romanttinen mies, jonka kanssa elät parisuhteessa, tyydyttää sinun romantiikantarpeesi, mutta haluaa myös seksiä, josta sinä taas et välitä, niin kai se on sinulle ok, että mies tyydyttää seksin tarpeensa parisuhteenne ulkopuolella?
Itse olen mies, joka tykkää romantiikasta, mutta jolle myös seksi on tärkeää.
Jos mies rakastaa, niin hän ei petä. Hän ei haluaisi muita. Kuvailemasi suhde ei ole aito rakkaussuhde. Miehen kannattaa olla jonkun vähemmän kiinnostavan naisen kanssa jolta saa seksiä ja naisen kannattaa olla kokonaan ilman miestä mieluummin kuin tyytyä pettäjään.
Mun mielestä romantiikka ja seksi molemmat kuuluu parisuhteeseen.
Läheisyys, hellyys, suudelmat ja sittenhän tuo jo johtaakin ihanaan seksiin.
Mistään en voisi luopua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä kulkee rajasi, oletko täysin tunteeton miehiä kohtaan, saako sinua esim. halata, pitää kädestä tai ottaa kainaloon.
M50
En todellakaan ole tunteeton miehiä kohtaan. Tunnen syvää rakkautta ja ihastumista, mutta en valitettavasti tunne seksuaalista halua. Aivot ja sydän on miehessä se juttu, joka saa ihastumaan, ei ulkonäkö. Timmikään kroppa ei herätä minkäänlaista seksuaalista halua.
Seksuaalisuus on monikäsitteinen asia, esim ihastuminen, halailu, se että tuntee olonsa hyväksi toisen lähellä on ihan yhtälailla seksuaalista vetovoimaa, tai halua toista henkilöä kohtaan.
M50
Olen ratkaissut asian sillä, että otan itseäni vanhemman miehen, joka ei enää seksiin pysty. Näin on menty jo kauan. Ja ei heillä ole rahaakaan ollut, mutta arvostan hellyyttä ja yhteisen arjen jakamista. En halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos romanttinen mies, jonka kanssa elät parisuhteessa, tyydyttää sinun romantiikantarpeesi, mutta haluaa myös seksiä, josta sinä taas et välitä, niin kai se on sinulle ok, että mies tyydyttää seksin tarpeensa parisuhteenne ulkopuolella?
Jos mies rakastaa, niin hän ei petä. Hän ei haluaisi muita. Kuvailemasi suhde ei ole aito rakkaussuhde. Miehen kannattaa olla jonkun vähemmän kiinnostavan naisen kanssa jolta saa seksiä ja naisen kannattaa olla kokonaan ilman miestä mieluummin kuin tyytyä pettäjään.
Eihän se mitään pettämistä ole, jos aseksuaali nainen antaa miehelle luvan tyydyttää seksin tarpeensa muualla. Kun naisen mielestä seksillä ei ole merkitystä, niin mitä väliä tuolla on? Etenkin jos mies rakastaa naista ja tyydyttää hänelle tärkeät tarpeet. Mikä siinä seksissä on niinvaarallista, että sen saaminen pitää estää toiselta tilanteessa, jossa ei itse sitä arvosta eikä halua?
Sitä paitsi, jos naisen aseksuaalisuus paljastuu miehelle vasta suhteen solmimisen jälkeen, niin minun mielestä nainen on pettänyt siinä miestä aika rankasti.
Siinä olette oikeassa, että paras kumppani aseseksuaalille on toinen aseksuaali. Mutta jos aseksuaali haluaa puolisokseen seksuaalisen kumppanin, niin onko silloin oikeutta kieltää toiselle tärkeä seksuaslisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä kulkee rajasi, oletko täysin tunteeton miehiä kohtaan, saako sinua esim. halata, pitää kädestä tai ottaa kainaloon.
M50
En todellakaan ole tunteeton miehiä kohtaan. Tunnen syvää rakkautta ja ihastumista, mutta en valitettavasti tunne seksuaalista halua. Aivot ja sydän on miehessä se juttu, joka saa ihastumaan, ei ulkonäkö. Timmikään kroppa ei herätä minkäänlaista seksuaalista halua.
Seksuaalisuus on monikäsitteinen asia, esim ihastuminen, halailu, se että tuntee olonsa hyväksi toisen lähellä on ihan yhtälailla seksuaalista vetovoimaa, tai halua toista henkilöä kohtaan.
M50
Uskon, ettei sellainen ihminen voi ymmärtää, joka ei ole sitä itse kokenut. Ero on olemassa rakkauden ja henkisen yhteyden, sekä fyysisen seksuaalisen halun välillä. Voi haluta sitä rakastamaansa ihmistä ilman, että haluaa seksiä. Olen ollut suhteessa seksuaalisen miehen kanssa ja nähnyt eron. Itkin kauan ja katkerasti kun en voinut alkaa haluamaan häntä seksuaalisesti. Rakkaus on niin harvinaista, että ei sellaisesta halua luopua kevyin perustein vaan yrittää jopa muuttua, että voisi pitää sen.
Toivottavasti et halaa äitiäsi tai sukulaislastasi seksuaalisen vetovoiman vuoksi? Eroja todellakin on siinä, minkä tunteiden pohjalta toisen kanssa haluaa olla ja halata. Äitiä eri systä kun omaa rakastaan. Myös lemmikkejä halaillaan ja pussaillaan, koska ne ovat rakkaita. Ei siihen silti liity mitään seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitään pettämistä ole, jos aseksuaali nainen antaa miehelle luvan tyydyttää seksin tarpeensa muualla. Kun naisen mielestä seksillä ei ole merkitystä, niin mitä väliä tuolla on? Etenkin jos mies rakastaa naista ja tyydyttää hänelle tärkeät tarpeet. Mikä siinä seksissä on niinvaarallista, että sen saaminen pitää estää toiselta tilanteessa, jossa ei itse sitä arvosta eikä halua?
Sitä paitsi, jos naisen aseksuaalisuus paljastuu miehelle vasta suhteen solmimisen jälkeen, niin minun mielestä nainen on pettänyt siinä miestä aika rankasti.
Siinä olette oikeassa, että paras kumppani aseseksuaalille on toinen aseksuaali. Mutta jos aseksuaali haluaa puolisokseen seksuaalisen kumppanin, niin onko silloin oikeutta kieltää toiselle tärkeä seksuaslisuus?
Minulle aseksuaalina naisena miehen "kahtiajautuneisuus " on oikeastaan pahempi asia kuin seksuaalisuuden toteuttaminen parisuhteessa. ..romanttista seksiä haluavan miehen kanssa harmittaa kun en pysty haluamaan häntä ja olemaan sekä romanttinen että haluava itse. ..mies joka haluaisi romantiikka minulta ja seksiä toiselta tuntuisi jotenkin likaiselta ja pohjimmiltaan kylmältä mieheltä .
Minä olen kärsinyt masennuksesta jo melkein viimeiset 20 vuotta, enkä ole vielä 40 vuotta edes täyttänyt. En saa mielihyvää sellaisista asioista, mitkä ovat itsestäänselviä monelle ns. tavalliselle. Ylipäänsä en tunne suurtakaan mielenkiintoa juuri mitään kohtaan, odotan vaan hautaan pääsyä päivä kerrallaan. Seksi ei siis ole päällimmäisenä mielessä, todellakaan. Kumppaneita on ollut kyllä erilaisia, mutta toisen ihmisen minulle "antamat" orgasmit voi laskea yhden käden sormilla. Eipä noita kiinnosta kuin oma munansa, mitäpä sitä vaivautumaan sellaista naista miellyttämään, joka ei laukea sormia napsauttamalla (yksikseni osaan kyllä itseni hoidella ja siihen näköjään täytyy tyytyä). Itse kyllä olen pyllistellyt ja kikkaillut ja ottanut suihin ja niellyt ja tanssinut eroottisesti ja tehnyt ihan kaikkeni. Suututtaa ihan kun koko asiaa ajattelee. Tälläkin hetkellä olen parisuhteessa, mutta minua kohdellaan huonosti, aliarvioidaan, väheksytään, moititaan suunnilleen kaikesta jne. Hyvä jos silmiin katsotaan. Vielä pitäisi kaikki voimat kerätä että saisin itseni tästä irti riuhtaistua ja pääsisin jaloilleni ja saisin itsekunnioituksen takaisin.
Mutta kyllä minäkin ihminen olen ja toisen ihmisen luokse kaipaan. Syliin, saamaan lämpöä, lohtua ja turvaa. Onnellisuutta. Elämä on vaan niin solmuinen ja sykkyrässä, että en osaa tehdä sellaisia valintoja että noihin tavoitteisiin pääsisin. En jaksa kunnolla edes elää, enkä jaksaisi enää vain yksipuoleisesti itsestäni ammentaa toisen hyväksi ja tulla aina vaan tallotuksi. Niin ei jaksa kiinnostaa seksikään. Orgasmitkin tuntuu tyhjiltä. Laukean vibraattorilla helposti parissa minuutissa, mutta koko toimitus tuntuu kliiniseltä suoritukselta ja unohtuu hetkessä, eikä siitä jää hyvää oloa vaan lähinnä tyhjyyttään kumiseva onttous. Tuntuu siis samalta, kuin koko elämä ylipäänsä.
Tässä yksi tarina siitä, miksi ei kiinnosta. Pitäisi saada ne Maslow'n tarvehierarkian alimmat palikat ensin kohdilleen, että olisi mahdollista edes kunnolla yrittää.
Hyvää joulua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Seksin ymmärrän. Mällien nielemistä ja perseseksiä en. Siksi en ole koskaan suhteeseen kelvankut enkä tule kelpaamaankaan.
Mäkään en harrasta suu- ja anaaliseksiä, mutta kyllä mulla on aina miehiä riittänyt ja nyt olen elänyt neljä vuotta avoliitossa. Miehenikin pitää ihan normaalista "muna pilluun" -seksistä, vaihtelemme vaan asentoa lähetyssaarnaajan, doggyn ja ratsastamisen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies rakasta naista jos menee toisen luo, koeta jo ymmärtää :) Eikä ole mitään järkeä ola sellaisen kanssa jota ei rakasta tai joka ei rakasta. Pettäminen johtaa mustasukkaisuuteen, vihaan jne. ja tuhoaa suhteen. Olisin repinyt häneltä silmät päästä jos hän olisi koskenut toiseen. Toinen nainen on aina toinen nainen, oli seksiä tai ei. Parisuhteessa on vain kaksi. Jos rakastaa niin antaa toisen mennä. Annoin hänen siis mennä.
Toisille ihmisille, esim. minulle, on mahdollista rakastaa useampaa ihmistä, koska olen polyamorinen eli esim. seksin harrastaminentoisen henkilön kanssa ei tarkoita, ettenkö rakastaisi kumppaniani. Rakastan kuitenkin myös seksiä, joten en keksi mitään syytä, miksi olisin aseksuaalin kanssa parisuhteessa, edes avoimessa sellaisessa. En vain koe, että kumppanini aidosti rakastaa minua romanttisessa mielessä, jos hän ei halua seksiä kanssani.
N29
Ehkä apn kannattaisi parisuhteen sijaan esim. hankkia koira? Siltä saa paljon enemmän läheisyyttä ja rakkautta kuin mieheltä ikinä ja sen kanssa ei todellakaan pidä harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä apn kannattaisi parisuhteen sijaan esim. hankkia koira? Siltä saa paljon enemmän läheisyyttä ja rakkautta kuin mieheltä ikinä ja sen kanssa ei todellakaan pidä harrastaa seksiä.
Koirani ei ole erityisen romanttinen
Vierailija kirjoitti:
Toisille ihmisille, esim. minulle, on mahdollista rakastaa useampaa ihmistä, koska olen polyamorinen eli esim. seksin harrastaminentoisen henkilön kanssa ei tarkoita, ettenkö rakastaisi kumppaniani. Rakastan kuitenkin myös seksiä, joten en keksi mitään syytä, miksi olisin aseksuaalin kanssa parisuhteessa, edes avoimessa sellaisessa. En vain koe, että kumppanini aidosti rakastaa minua romanttisessa mielessä, jos hän ei halua seksiä kanssani.
N29
Eikö hän pikemminkin rakasta pyyteettömämmin ja ehdottomammin, koska seksillä ei tarvitse todistaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies rakasta naista jos menee toisen luo, koeta jo ymmärtää :) Eikä ole mitään järkeä ola sellaisen kanssa jota ei rakasta tai joka ei rakasta. Pettäminen johtaa mustasukkaisuuteen, vihaan jne. ja tuhoaa suhteen. Olisin repinyt häneltä silmät päästä jos hän olisi koskenut toiseen. Toinen nainen on aina toinen nainen, oli seksiä tai ei. Parisuhteessa on vain kaksi. Jos rakastaa niin antaa toisen mennä. Annoin hänen siis mennä.
Siinä teit oikein, että annoit toisen mennä. Uskon että rakastit. Se ei ole mitään rakkautta, että näivettää muka rakastamansa ihmisen viereensä hengiltä. Se on omistamisen halua ja mitä suurinta itsekkyytä, ei rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi romanttisia miehiä on niin vähän :((((
Haluat siis romantiikkaa ilman seksiä...?
Oi kyllä <3
Etäsuhteet ovat olleet hyviä tähän tarkoitukseen, mutta lopulta mies päätyy aina haluamaan seksiä ja suhde täytyy lopettaa :(
Rakastuin yhteen, mutta oli pakko jättää hänet tuon seksiasian takia. Rankkaa :(
Ei tos mitään. Osoittaa vaan, ettette sovi toisillenne, mikäli toiveet eroavat noin paljon toisistaan.
Kumpikin voi jatkaa sen oman toiveensa mukaisen kumppanin etsimistä. Mies sellaista että saisi seksiä ja sinä kädestäpitelijää ja keskustelevaa.
Hyvä kuitenkin kun kerrot tuon seksikielteisyytesi jo tuossa vaiheessa, ettet vasta sitten kun olisit naimisiin mennyt. Moni tekee senkin väärän liikkeen ja toinen osapuoli kärisii sitten puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani ei ole erityisen romanttinen
Meidän Vili on.
Että miehen pitäisi antaa sinulle romantiikkaa mutta sinun ei hänelle seksiä. Tällaisia suominaiset on. Huhhuh miten itsekästä. Ei thainaisenikaan aina seksiä halua mutta sanoo "I can give to you".
Koska ilman sitä se on kaverisuhde.
Parempi vaihtoehto on varmaan se aseksuaali. Mulle ainakin se miehen epäseksuaalisuus on se ominaisuus joka saa mut miestä arvostamaan. - ei ap