Varatun miehen jouluinen perhekuva satuttaa
Taas se teki sen eli julkaisi somessa joulukuvan mm vaimostaan. Oliko vaimo taas pakottanut yhteiskuvan julkaisuun vai miksi noin piti taas tehdä? Koska kulissit ja joulu. En halua mieheltäkään tuosta kuvasta tivata, koska on aikalailla puun ja kuoren välissä nykyisessä tilanteessaan ja hän pahoittelee niitä aina nähdessäni, koska tietää niiden satuttavan mua. Kauankohan tämä vielä kestää ennen kuin mies oikeasti ottaa sen avioeron? Satuttaa tämä odottelu, mutta onneksi yhdessäolon hetket parantavat nämä haavat kerta toisensa jälkeen. Rakkaus on joskus raskasta. Kaiken se kestää, kaiken se kärsii ja perhejoulut kai kuuluvat perinteisiin, jotka vaan näin lusittava. Vaikka jotkut palstailijat tästä ehkä suuttuvatkin: Rauhallista Joulua myös kaikille muille salarakkaille ja heidän varatuille miehilleenkin!
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se elämä jatkuu vaikka ero tulee. Tämä poikakin saisi varmaan hyvän äiti puolen ja perheen. Olen nähnyt paljon tällaisia tarinoita. Siinä punnitaan sitten, millainen tämä hylätty vaimo on eli antaako lapsen olla onnellinen, vaikka ero tulee vai heittääkö kapuloita rattaisiin
Minä en ole nähnyt vielä yhtään onnellista ja sopuisaa uusperhekuviota vailla katkeruutta jostain suunnalta.
Minustakin on todella omituista, että lapsia pidetään tällaisissa tilanteissa pelkkinä pelinappuloina!!! Voiko heitä todellakin heitellä ihan miten tahansa?
JoulurauhaaKaikille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sut se jättää ennen ku akkansa! Ja ne nauraa sulle yhdessä!
Niin, sitähän mä pelkäänkin ja siksi yhteiskuvat satuttavat, koska ne muistuttavat mua siitä, että hänellä oikeastikin on se vaimo elämässään edelleen.
Rauhallista joulua sinullekin! Toivottavasti et koskaan rakastu varattuun ihmiseen, vaan saat löytää elämäsi rakkauden vapaasta ihmisestä. Tätä en toivo kenellekään.
Puhut asiasta niin kuin jostain sairaudesta, "tätä en toivo kenellekään" jolle et mitään mahtanut. Itse olet valintasi tehnyt, ja joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön! Jotakin tulee tuossa sopassa sattumaan ja todella lujaa. Se on joko miehen perhe ja mahdolliset lapset, tai sitten sinua. Jollei sinua satu nyt, tulee kuitenkin sattumaan, kun mies jättää sinut samalla tavalla kuin mahdollisesti jättää nyt nykyisen vaimonsa. Mitä ikinä tästä tuleekin, sinä tulet saamaan ansiosi mukaan! Ainoa oikea asia minkä voit tässä vaiheessa tehdä, on anteeksipyyntö, katumus ja suhteen lopettaminen välittömästi. Sen jälkeen miehesi pitäisi kertoa kaikki kotona ja ottaa vastaan se mikä petollisesta käytöksestä kuuluukin saada. Vain totuus ja rehellisyys voi alkaa parantaa teidät läpeensä pilaantuneet ihmiset.
Kysyit miten voi lakata rakastamasta. Ihan ensiksi voisit soitella sinkkuystäväsi läpi ja kysellä heidän uudenvuoden suunnitelmiaan, joku voisi ilahtua kutsusta bileseuraksi. Sitten vain juhlimaan ja lomalle koko tästä salarakaskuviosta, jätä äijä poseeraamaan potreteissaan. Budjetti määrittää paikan ja muut, voitte juhlia Tukholmassa, Virossa tai ihan vain lähikaupungissa hotelliyöllä tai ilman. Pääasia että pidät hauskaa, parhaimmassa tapauksessa tutustut uusiin ihmisiin joista raahaat jonkun jatkoille hotellihuoneeseen tai luoksesi. Ellei flaksi käy niin väliäkö tuolla, kunnon krapulakin saa ajatukset suuntautumaan maanläheisempiin asioihin.
Kun olet saanut muuta ajateltavaa on aika viettää aikaa ystävien kanssa milloin missäkin koska nämä salasuhteet haittaavat ystävyyssuhteita, älä anna sen enää tehdä niin.
Oletko ajatellut sitä että elämäsi pyörii salarakkaasi vaimon tekemisten ympärillä, hän heiluttaa tahtipuikkoa joka määrittää milloin mies pääsee luoksesi ja miten pitkään hän voi viipyä. Sitten lemmiskellään piilossa kuin jotkut otukset ja varotaan ettei kummankaan tutut näe kun hän tulee tai menee. Oikeastaan aika pöllöä touhua jos toinen on vapaa.
Ota elämäsi omaan hallintaasi ja pidä paikkaa avoinna sille joka välittää sinusta oikeasti ja on valmis tekemään kanssasi kaikenlaisia asioita ihan kaiken kansan nähden, on se kuitenkin laatuisampaa elämää.
Olen itsekin ollut salarakas mutta alkoi ottaa pannuun tuo salailu ja miehen vaimon ehdoilla eläminen, halusin miehen joka on mukana elämässä myös vastamäen tullessa eikä vain itselleen rusinoita poimimassa.
Vierailija kirjoitti:
No, minä itkin ja kaipasin todella kauan erästä ukkomiestä, rakastuin häneen, suhteemme kesti n. 4 vuotta. Vuoden ajan tiivistä tapailua, yhteisiä öitä ,matkoja jne. Sitten muutama vuosi vielä satunnaisia tapaamisia seksin merkeissä. Olin myös elämäni ensimmäisen kerran rakastunut, en ollut edes ex-aviomiestä niin paljon rakastanut. Mies valitsi perheensä ja meidän suhde loppui. Ajattelin myös etten ikinä voi enää tuntea ketään kohtaan samalla tavalla ja miten voisin edes kenenkään antaa koskea itseeni. No, samanlaista suhdetta/tunnetta en ole sen jälkeen kokenut, mutta tykästynyt olen muihinkin ja voinut taas seksiä harrastaa. Olen ajatellut että voi olla että ihan samanlaista en enää edes tule kokemaan mutta hyviä on muistot kuitenkin miehestä, en unohda häntä koskaan! ps. ottaisin hänet milloin vaan tahansa omakseni jos vielä tulisi...
Minulla on hyvin samanlainen tarina. Suhdetta kesti muutaman vuoden on/off - pohjalta.Mies jäi kerran kiinnikin, mutta onnistui säilyttämään avioliittonsa, ja meidänkin suhde tosiaan jatkui myöhemmin. Oikeastaan missään vaiheessa en todella uskonut, että mies jättäisi vaimonsa, koska omien sanojensa mukaan rakastaa tätä, mutta kyllähän minä koko sydämestäni toivoin, että hän olisi sen tehnyt. Olisin myös ollut valmis tyytymään kakkosnaisen rooliin, mutta lopulta mies kiinnijäämisen pelossa ja syyllisyyden tunnoissaan päätti suhteen. Miehen pettämisen laajuus ei käsittääkseni ikinä selvinnyt vaimolle, mutta se on heidän välisensä asia, enkä aio puuttua siihen. Olosuhteista huolimatta rakastin miestä koko sydämestäni, rakastan edelleen, ja tiedän, että en tule ikinä tuntemaan samalla tavalla ketään muuta kohtaan. Jos niin ei olisi, en olisi edes ikinä tuollaiseen lähtenyt mukaan.
Tästä oman elämänsä hyllyttämisestä miestä ja sitä "omaa perhettä" odotellessa on olemassa surullisen kuuluisa esimerkkikin: Armi Aavikko.
Oli naiivi 18 vuotias tyttönen kun viihdetaiteilijan lupauksiin sortui ja kelkkaan lähti.
Musiikkineuvos hylkäsi siinä vaiheessa kun sitä neitoa ei enää ollut, oli vain alkoholisoitunut ja masentunut nainen joka yhä uskoi, luotti ja toivoi ihmettä.
En ihmettele yhtään miehen huonoa omaatuntoa.
Mies tuskin missään vaiheessa suunnitteli varakkaan puolisonsa, lastensa ja ylellisen elämänsä jättämistä. Osoittihan sekin jotain että ylläpiti vuosikausia sivusuhdetta joka oli julkinen salaisuus, huolehtien vain käytännöllisestä kulissista siirtämällä yhteisen keikkailun pelkästään laivoille (jossa kukaan ei syrjähyppyjä paheksu, harrastaahan henkilökuntakin samaa - "what happens on passenger ships stays on..." etc). Siellä oli Armin "helppo" alkoholisoitua.
(Ihmetyttää hieman eikö merkkejä siihen suuntaan aiemmin näkynyt vai eikö niistä ollut niin väliä, kunhan show pyöri ja tuotti riittävästi kattaakseen laivaelämän?)
No, aika oli toki eri ja julkisuus ankarampi (perhe)moraaliarvojen suhteen, tyttökin hupsu ja lapsellinen, mutta (salasuhteiden) tarinan kaari on ikuinen.
Vain realisti selviää kuviosta vaurioitta.
Sanon samoin kuin kaikki muut: pelasta itsesi vielä kun voit. Ja ole jatkossa viisaampi.
Mä tiedän lähipiiristä tapauksen, jossa mies toki otti sen avioeron, ja muutti yhteen pitkäaikaisen salarakkaan kanssa. Parin vuoden kuluttua toki selvisi, ettei salarakas ollut ainoa. No, lapsia tuli vielä tämänkin jälkeen tälle parille... eivät pääse toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
JoulurauhaaKaikilleKuitenkin kirjoitti:
Näissä tarinoissa on ikiaikaista naiiviuutta. Koska ottaa eron. Jos ottaakin, niin ei välttämättä ollenkaan sen henkilön takia, joka sitä toivoo. Rakkaus on raskasta, mutta nämä eivät välttämättä edusta puhdasta tai sitä oletettua oikeaa rakkautta. Moni asia pitää näissä kuvioissa ymmärtää. Terveintä olisi, jos nämä salarakkaat alkaisivat prosessoida omaa minäänsä ja maailmaansa. Sisäinen eheyttäminen voisi eheyttää niin monta asiaa, ja nämä hövelihomnatkin jäisi taakse. Arvostakaa itseänne!
Nimenomaan. Itse en ollut varsinaisesti toinen nainen - ei ollut mikään seksisuhde - mutta työpaikalla kehittyi sellainen työpaikkapuolisomeininki. Sitten eräänä päivänä heräsinkin siihen, että olinkin kolmas nainen. Kun ero tuli niin se tuli aivan toisen naisen takia. Meni sekä rakkaus että työpaikkakin samalla.
Ap, mitäpä jos lähettäisit miesystävällesi linkin tähän keskusteluun, kertoisit, että olet pannut sen alulle ja että haluat keskustella asiasta hänen kanssaan, koska tilanne vaivaa sinua todella paljon. Voisit myös lähettää hänelle ne kommentit, jotka puhuttelevat sinua kaikkein eniten, ja pyytää häntä sanomaan rehellisesti, mitä mieltä hän niistä on. Sen jälkeen voisitte keskustella asiasta suoraan ja avoimesti. Varaudu siihen, että lopputuloksena on suhteen päättyminen, mutta parempi niin kuin istua jouluna suremassa hänen perhekuviaan!
Pettävissä miehissä on luultavasti aika paljon narsisteja, jopa psykopaatteja, eivät he kykene tuntemaan empatiaa. syyllisyyttä, vastuuta. Vain oma nautinto on heille tärkeää. Olen itsekin törmännyt yhteen kun deittailin miehiä nettitreffeillä. Todella härski tapaus, jo se että sain kaivettua esiin että hän onkin naimisissa, oli työn takana. Itse ihmettelen sitä, miten tällaisilla miehillä on usein pitkät avioliitot, miten heidän vaimonsa jaksavat valehtelevaa epäluotettavaa miestä, enkä tosiaankaan usko, että mies kotona pystyy peittämään todellisen luontonsa.
Vierailija kirjoitti:
- - -ensiksi voisit soitella sinkkuystäväsi läpi ja kysellä heidän uudenvuoden suunnitelmiaan, joku voisi ilahtua kutsusta bileseuraksi. Sitten vain juhlimaan ja lomalle koko tästä salarakaskuviosta, jätä äijä poseeraamaan potreteissaan. - - - Pääasia että pidät hauskaa, parhaimmassa tapauksessa tutustut uusiin ihmisiin joista raahaat jonkun jatkoille hotellihuoneeseen tai luoksesi. Ellei flaksi käy niin väliäkö tuolla, kunnon krapulakin saa ajatukset suuntautumaan maanläheisempiin asioihin.
Kun olet saanut muuta ajateltavaa on aika viettää aikaa ystävien kanssa milloin missäkin koska nämä salasuhteet haittaavat ystävyyssuhteita, älä anna sen enää tehdä niin.
- - - lemmiskellään piilossa kuin jotkut otukset ja varotaan ettei kummankaan tutut näe kun hän tulee tai menee. Oikeastaan aika pöllöä touhua jos toinen on vapaa.
- - -
Kaikki muut osat peukkua paitsi viimeinen osa - piilotteluhan sen suhteen pitää yllä kun on "jännää" ja tavataan piilossa. ;) Ja sille vapaalle olevalle (kuten minulle - olen #134) kyseessä oli vain ohinnaiset suhteet vaikka sitten pari niistä kai luuli että saavat minusta pidemmäksi aikaa sivussa roikkujan jota voi käytää hyväksi milloin haluaa...eikun siis minullahan oli ihan oma lehmä ojassa ja kun sain mitä halusin niin au revoir... :)
Tuollainen mies etsii vain vaihtelua itsekkäästi muiden ihmisten kustannuksella. Jos hän eroaa vaimon heittäessä hänet ulos, niin luultavasti katsoo tilaisuutensa koittaneen panna kaikkea mikä liikkuu. Joko ei halua sitoutua uuteen ollenkaan edes näennäisesti tai sitten ottaa kodinhoitajaksi. Vain yksi asia on varmaa: Ap ei tule saamaan haaveilemaansa parisuhdetta hänen kanssaan vaan tuhoaa elämänsä toivoessa. Olisi parasta itsellesi alkaa tapailla muita miehiä. Tänäännon ns tapanintanssit, lähde heti baariin kavereiden kanssa.
En alkaisi suhteeseen varatun kanssa, koska olen ollut petetty puoliso, ja tiedän miltä se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Sut se jättää ennen ku akkansa! Ja ne nauraa sulle yhdessä!
Ja mikä akkaa naurattaa, jos mies jyystää vierasta pillua, akka ei riitä.
Kutsu se petetty vaimo maksamakkarakeitolle. Ja sitten molemmat jätätte sen sian! Ei se ansaitse mitään keskustelutilaisuutta.
Apn mies on säästänyt kahdessa vuodessa ihan mukavan summan panemalla apta maksullisten sijaan. Nyt hän voi viedä säästämillään rahoilla rakkaansa muistorikkaalle perhelomalle kaukokohteeseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä viesteistä. Saitte mut ajattelemaan tilannettani monelta kantilta ja kieltämättä tunnen itseni jälleen kerran sinisilmäisesti idiootiksi. Osaisinko aloittaa uuden vuoden repimällä itseni irti tuosta miehestä? Voi hitto. Ahdistaa pelkkää ajatuskin. Kauankohan siinä menisi, että oikeasti unohtaisin miehen, jos sinnikkäästi olisin erossa? Pelottavaa.
Mutta kiitos teille, sain jo nyt paljon pohdittavaa ja mielelläni kuulen teidän saman kokeneiden vinkkejä, miten lopettaa rakastamasta ja miten unohtaa niin, että pystyn ihastumaan johonkin toiseen. Teoriassa ymmärrän sen olevan mahdollista, mutta en ymmärrä, miten käytännössä muka pystyn kuolettamaan kaikki tunteeni. Ja kun rakkaus on vain hyvä tunne, niin tuntuu hullulta itse yrittää luopua siitä väkisin!
No, idea on siinä ettei tunteiden tarvitse kuolla välittömästi, vaan menee erilleen. Kokee ensin tuskaa (kriisi), sitten miettii miehen huonoja puolia ja näkee asiat kauempaa. Aivokemia tasoittuu rakastumisesta normaaliin joskus. Joillakin menee kauemmin ja joillakin vähemmän aikaa, se on joka tapauksessa edessä. Miksi viivyttää prosessia? Lisäksi löytää sen jälkeen elämäänsä uusia asioita, vanhoja todella hyviä asioita, ideoita, paikkoja, perspektiivejä, positiivista muualta, ehkä ihmisiäkin jne. Tajuaa mitä mies oli pohjimmiltaan (ei muita parempi) ja miksi jäi koukkuun. Kun käy homman läpi, myöhemmin samoissa tilanteissa kaikki on paljon helpompaa, ei mene huijauksiin tai pääsee pois nopeasti. Elää itsensä kautta, ei toisen, löytää realistisesti toteutettavia haaveita. Miesten pilvilinnat eivät ole kestäviä välttämättä, voit luottaa vain itseesi
Jos mies haluu ap:sta vain sitä yhtä asiaa niin eikö sillä vaimolla ole sitä samaa?
Kyllähän se elämä jatkuu vaikka ero tulee. Tämä poikakin saisi varmaan hyvän äiti puolen ja perheen. Olen nähnyt paljon tällaisia tarinoita. Siinä punnitaan sitten, millainen tämä hylätty vaimo on eli antaako lapsen olla onnellinen, vaikka ero tulee vai heittääkö kapuloita rattaisiin