Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloman tarkoitus ei ole mikään isien pikku huviloma

Vierailija
25.12.2017 |

Perhana. Täällä tuore isukki kuvittelee että isyysloma on joku huviloma. Valvoo yöt (ei hoida vauvaa kumminkaan kun vauva herää) ja nukkuu koko aamupäivän ja iltapäivään saakka.
Ei ihme että moni äiti on räjähtäneen näköinen kuten minä nyt. Ja haisen pahalle. Väsyttää. Muisti pätkii.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun isä hoitaa lapsi ei syö ei pukeudut kun ohuesti ja pikaisesti monta pv samat vaatteet kakka vaipassa ym.

Isien ymmärtäminen on mennyt ihan omiin stratosfääreihin. Ala-asteikäisilläkin on korkeampi vaatimustaso.

Tässä hyvä esimerkki siitä miten äiti luontaisesti ajattelee olevansa "se oikeampi vanhempi". Mielellään laittaisin tuon onnettoman kirjoitusasun paljastaman huonon koulutustason piikkiin. Toivottavasti tuo on wt-äidin näkemys...

Ajatteletko siis, että tuo esimerkki, että ei syö, kakat vaipassa ja tarkoituksenmukaisettomat vaatteet on ihan ok? Ehkä susta ei sitten olisikaan vanhemmaksi.

Itse olisin ollut onnellinen siitä vähästäkin lastenhoitoavusta isän puolelta. Isyysvapaalla myhäiltiin kun saa korvausta ja voi samalla tehdä normaalisti omia töitä (yrittäjä).

Vierailija
22/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähti isyyslomalla viikoksi etelään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan varmaan ikuisesti sen ajan kun mies hoiti oman mielensä mukaan lapset. Ei ulkoilua koko päivänä, ennen kuin minä tulin töistä illansuussa kotiin. Ruokana viinirypäleitä ja kylmiä nakkeja suoraan paketista. Päivisin eivät olleet tehneet yhtään mitään yhdessä, mies vain makasi sängyssä tai sohvalla ja katsoi väkivaltaviihdettä dvd:ltä ja lapset riekkuivat omin nokkineen. Mitään kotitöitä ei oltu tehty.

Eli kun mä tulin töistä klo 17 mun piti kolmessa tunnissa tehdä kaikki se, mitä mies olis voinut tehdä koko päivän aikana. Laitoin ruoan tulille, ulkoilutin lapset, pyykkäsin, tiskasin, kävin kaupassa. MItä teki sitten mies kun minä tulin töistä kotiin? Lähti kavereiden kanssa pelaamaan pokeria, kahville, muuten vaan kylille ajelemaan.

Joo kyllä. Isät on ihan yhtä hyviä hoitamaan lapset kun saavat tehdä sen omalla tavallaan. Vittu mitä paskaa!

P.S. ero tuli, miksiköhän.

Vierailija
24/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni käytti suurimman osan yhdestä isyyslomastaan autokaupoissa autoa etsien.

Vierailija
25/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat loisii äitiys ja perhevapailla vuosikausia, sillä aikaa kun miehet pyörittää yhteiskuntaa. Asiat on juuri niin kuin ne haluaa nähdä.

Vierailija
26/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun pääset vihdoin uneen ja heräät siihen kun kipukohtiasi tökitään siihen pisteeseen ettei enää nukkumisesta mitään tule ja pakko paeta sängystä pois, ja toinen jää siihen tyytyväisenä nukkumaan sinne iltapäivään saakka. Etkä tietenkään saa suuttua etkä sanoa mitään asiasta.

Vierailija
27/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan miehen on sopia kaiken maailman menoja, kun itse nukkuu yöt läpeensä ja nukkuu aamullakin pitkään, kun minä valvon 1,5-2 h vauvan kanssa joka yö 3-4 tunnin välein ja usein kello on aamulla jo niin paljon, ettei ole mitään järkeä mennä enää nukkumaan, jos pitää olla jo jossain kahvittelemassa puolilta päivin ja auta armias jos alkuillasta aiot nukkua, "taas vaan makaat siellä" kuuluu heti miehen suusta. Pitäisi varmaan alkaa käyttää piristeitä jotta pysyy hereillä 24/7, kun kahvikaan ei piristä enää ollenkaan.

Vihaan suunnattomasti juhlapyhiä. Silkkaa kidutusta, kun itseä ei kiinnosta mennä mihinkään väsyneenä eikä kyllä muutenkaan. Olisin mieluummin kotona.

Univaje on aivan kamalaa ja siitä tuleva paha olo vielä karmeampi. Ja se että kun on jo niin yliväsynyt ettei osaa enää nukahtakaan kunnolla :(

Kun hoitaisi mies edes aamulla, mutta ei tee sitäkään......

Vierailija
28/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli paiskata vauva miehen viereen sänkyyn ja mennä itse sohvalle nukkumaan :/

Vierailija
29/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aivan yhtä hyvä ja pätevä vanhempi kuin äitikin, jos vaan saa mahdollisuuden. Itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ensimmäisen lapsen kanssa ja pääasiassa mies hoiti vauvan hoidon. Mies myös jäi lapsen kanssa vanhempainvapaalle kun itse palasin töihin. Kaikenkaikkiaan meidän perheessä isä on se, joka pääsääntöisesti hoitaa lapset.

Niin jos haluaa olla. Kaikki kun eivät muuta rutiinejaan ja tapojaan ollenkaan.

Vierailija
30/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat loisii äitiys ja perhevapailla vuosikausia, sillä aikaa kun miehet pyörittää yhteiskuntaa. Asiat on juuri niin kuin ne haluaa nähdä.

Jos tämä olisi oikeasti pelkkää loisimista ja lomailua niin kyllä kelpaisi, mutta ei ole. Valvomista 24/7 vauvan kanssa ja mies on se joka isyysvapaansa loisii ja lomailee eikä osallistu yöheräämisiin ollenkaan. Etkä saa nukuttuakaan kunnolla enää ollenkaan. Just teki mieli kuristaa ukko. En minä tunnissa saa unta ja mitään hyötyä ole enää edes yrittää nukkua, kun jo pitää lähteä kahvittelemaan ja sitten anoppilaan syömään :(

Ja kyselyt vielä, kuinkas sitä on nukuttu, mies vastaa että hyvin ja itsellä pullistuu verisuoni otsassa kun huokaan syvään etten ole nukkunut ollenkaan pitkään aikaan. Ja siitä seuraa jatkokysymys vauvako valvottaa, ei mä valvon ihan muuten vaan. Muuten vaan meinaan nukahtaa tähän paikkaan just nyt.

Sinulla ei taida lapsia olla etkä ole tainnut lasten kanssa ikinä lomaillut?

Vierailija
31/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki. Jotkut miehet kuvittelevat, että isyysvapaa ilman että äiti on edes kotona, on samanlaista laiskottelua. Ei se ole! Isomman lapsenkin kanssa on helvetin rankkaa olla kahdestaan kotona. Ei silloin katsella telkkaria tai pelailla kaiken päivää. Lapsen ruokailut, ulkoilut, sairastumiset, leikit ym. vievät aikaa.

No ei se nyt sentään helvetin rankkaa ole, ellei lapsi ole vaativa erityislapsi tai ellei itse tee siitä helvetin rankkaa..

Vierailija
32/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun pääset vihdoin uneen ja heräät siihen kun kipukohtiasi tökitään siihen pisteeseen ettei enää nukkumisesta mitään tule ja pakko paeta sängystä pois, ja toinen jää siihen tyytyväisenä nukkumaan sinne iltapäivään saakka. Etkä tietenkään saa suuttua etkä sanoa mitään asiasta.

Eihän kukaan normaali ihminen anna kohdella itseään noin. Katso peiliin ja mieti millaisen puolison olet valinnut ja millaiseen kohteluun haluat suostua.

Vierailija
34/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun miehen valvomiset liity mitenkään siihen, että monet mammat näyttävät niin räjähtäneiltä.

Kuule kyllä ne vaan liittyvät! Jos mies (isä) ei hoida vauvaa yöllä , niin äidin pitää nousta jokatapauksessa hoitamaan vauvaa ja kappas äiti alkaa näyttämään pikkuhiljaa räjähtäneeltä, koska univajetta kertyy ja kertyy. Ja mies kaikessa itsekkyydessään tietenkin ottaa univelkojaan takaisin jossain vaiheessa päivää ja äiti se on taas joka hoitaa vauvaa.

Vierailija
35/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, hyvät vanhemmat: ennen vauvojen "hankkimista" laatikaa yhteisiä perhesääntöjä, lukekaa toisten vanhempien kokemuksia vauva- ja perhe-elämästä. Suunnitelkaa mitä tehdään jos toinen uupuu tai jos molemmat uupuvat, mistä ja miten voitte saada apua, miten pystytte olemaan toistenne tukena, miten saatte rakkautenne säilymään, kestämään ja miten rakastatte yli rankkojenkin aikojen.

Vierailija
36/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun miehen valvomiset liity mitenkään siihen, että monet mammat näyttävät niin räjähtäneiltä.

Kuule kyllä ne vaan liittyvät! Jos mies (isä) ei hoida vauvaa yöllä , niin äidin pitää nousta jokatapauksessa hoitamaan vauvaa ja kappas äiti alkaa näyttämään pikkuhiljaa räjähtäneeltä, koska univajetta kertyy ja kertyy. Ja mies kaikessa itsekkyydessään tietenkin ottaa univelkojaan takaisin jossain vaiheessa päivää ja äiti se on taas joka hoitaa vauvaa.

Ja odotetaan että näyttää instan hehkeiltä fitnessäideiltä heti kun on vauvan puskenut toosasta ulos. Hyvä että suihkuun pääsee, puhumattakaan että voit paskalla käydä rauhassa :/

Vierailija
37/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki. Jotkut miehet kuvittelevat, että isyysvapaa ilman että äiti on edes kotona, on samanlaista laiskottelua. Ei se ole! Isomman lapsenkin kanssa on helvetin rankkaa olla kahdestaan kotona. Ei silloin katsella telkkaria tai pelailla kaiken päivää. Lapsen ruokailut, ulkoilut, sairastumiset, leikit ym. vievät aikaa.

No ei se nyt sentään helvetin rankkaa ole, ellei lapsi ole vaativa erityislapsi tai ellei itse tee siitä helvetin rankkaa..

Taidat olla wt jonka kersat ovat pilipaliälylaitteiden ääressä 24/7 aivojaan sulattamassa mössöksi

Vierailija
38/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mamma uhriutuu! Itsehän olette päättäneet sen miehen kanssa lisääntyä? Taisit sinkkunakin olla räjähtäneen näköinen ja haista pahalta jos et muuta miestä saanut! :D

Vierailija
39/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset, hyvät vanhemmat: ennen vauvojen "hankkimista" laatikaa yhteisiä perhesääntöjä, lukekaa toisten vanhempien kokemuksia vauva- ja perhe-elämästä. Suunnitelkaa mitä tehdään jos toinen uupuu tai jos molemmat uupuvat, mistä ja miten voitte saada apua, miten pystytte olemaan toistenne tukena, miten saatte rakkautenne säilymään, kestämään ja miten rakastatte yli rankkojenkin aikojen.

Kummasti on mies vain on unohtanut mitä puhuttiin ja mitä sovittiin ennen vauvan tuloa. Nyt loisii ja lomailee isyysvapaalla, kun minä valvon, valvon, valvon..... Ja taas vähän valvon. Aivan äärirajoilla ja ylikierroksilla koko ajan.

Pitäisi vielä olla suu pielet ylöspäin koko ajan ja olla yks vitun päivänsäde päivisin. Mies kun ei kestä kiukuttelua eikä sitä että toinen on vähänkään pahalla päällä tai sanoa yhtikäs mitään.

Nytkin nukkuu. Parin tunnin päästä kahvittelemaan ja sitten anoppilaan.

Minä olen kuudesta asti ollut jalkeilla ja nukkunut sitä ennen 2 tuntia.

Ole tässä nyt sitten niin saatanan innostunut ja kiinnostunut menemään minnekään :(

Vierailija
40/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Selittäkää mun exälle että elatusmaksu ei ole mikään äidin huvittelumaksu tai korvaus synnytyksestä vaan pitäisi käyttää lapsen/lasten hyvinvointiin.

Terv. Nimim. Työtön vaimo käy kuukauden mittaisella thaimaan reissulla joka talvi ilman lapsia.

Jk. Olen maksanut elarit myös kyseiseltä kuukaudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä