Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloman tarkoitus ei ole mikään isien pikku huviloma

Vierailija
25.12.2017 |

Perhana. Täällä tuore isukki kuvittelee että isyysloma on joku huviloma. Valvoo yöt (ei hoida vauvaa kumminkaan kun vauva herää) ja nukkuu koko aamupäivän ja iltapäivään saakka.
Ei ihme että moni äiti on räjähtäneen näköinen kuten minä nyt. Ja haisen pahalle. Väsyttää. Muisti pätkii.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein aikoinani niin että lähdin itse menemään ja jätin lapset sekä miehen. Nyt olen etämutsi. Ja tabu Suomessa. Eihän äiti voi lähteä kälppimään. Kyllä voi. Jo ihan oman mielenterveyden vuoksi. Vaikka paskaks on haukuttu sen jälkeen.

T. Etämutsi joka teki sen minkä useimmiten miehet tekevät ja sanoo sen ääneen

Vierailija
42/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään alkaa loisimaan jos talossa on avuton vauva. Ei toisaalta tulis myöskään mieleen tehdä lasta vastuuttoman ihmisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki. Jotkut miehet kuvittelevat, että isyysvapaa ilman että äiti on edes kotona, on samanlaista laiskottelua. Ei se ole! Isomman lapsenkin kanssa on helvetin rankkaa olla kahdestaan kotona. Ei silloin katsella telkkaria tai pelailla kaiken päivää. Lapsen ruokailut, ulkoilut, sairastumiset, leikit ym. vievät aikaa.

No ei se nyt sentään helvetin rankkaa ole, ellei lapsi ole vaativa erityislapsi tai ellei itse tee siitä helvetin rankkaa..

Rankemmaksi tämän tekee puoliso joka ei anna nukkua silloin kun vauva nukkuu. Pakko on alkaa aamulla tökkimään ja tissiä kourimaan että nuku siinä sitten silloin kun vauva nukkuu 😡

Vierailija
44/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein aikoinani niin että lähdin itse menemään ja jätin lapset sekä miehen. Nyt olen etämutsi. Ja tabu Suomessa. Eihän äiti voi lähteä kälppimään. Kyllä voi. Jo ihan oman mielenterveyden vuoksi. Vaikka paskaks on haukuttu sen jälkeen.

Ja nytkö luulet olevasti kaikkien naisten sankari kun teit vastuuttoman teon, jonka miehet tekevät naisia useammin? Olet ihan yhtä säälittävä ihminen kuin kaikki ne muut miehet ja naiset jotka ovat jättäneet perheensä itsekkäistä syistä.

Vierailija
45/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Selittäkää mun exälle että elatusmaksu ei ole mikään äidin huvittelumaksu tai korvaus synnytyksestä vaan pitäisi käyttää lapsen/lasten hyvinvointiin.

Terv. Nimim. Työtön vaimo käy kuukauden mittaisella thaimaan reissulla joka talvi ilman lapsia.

Jk. Olen maksanut elarit myös kyseiseltä kuukaudelta.

Mun exän vaimo tuhlaa lasteni elarit Ikeaan ja risteilyihin

Vierailija
46/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki. Jotkut miehet kuvittelevat, että isyysvapaa ilman että äiti on edes kotona, on samanlaista laiskottelua. Ei se ole! Isomman lapsenkin kanssa on helvetin rankkaa olla kahdestaan kotona. Ei silloin katsella telkkaria tai pelailla kaiken päivää. Lapsen ruokailut, ulkoilut, sairastumiset, leikit ym. vievät aikaa.

No ei se nyt sentään helvetin rankkaa ole, ellei lapsi ole vaativa erityislapsi tai ellei itse tee siitä helvetin rankkaa..

Rankemmaksi tämän tekee puoliso joka ei anna nukkua silloin kun vauva nukkuu. Pakko on alkaa aamulla tökkimään ja tissiä kourimaan että nuku siinä sitten silloin kun vauva nukkuu 😡

Sellaista se kynnysmaton elämä tuppaa olemaan.

Vierailija
47/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nytkö luulet olevasti kaikkien naisten sankari kun teit vastuuttoman teon, jonka miehet tekevät naisia useammin? Olet ihan yhtä säälittävä ihminen kuin kaikki ne muut miehet ja naiset jotka ovat jättäneet perheensä itsekkäistä syistä.

Oman mielenterveyden vuoksi lähteminen on itsekästä?

Nyky Suomessa kun apua ei saa silloin kun sitä hakee, vasta sitten kun jotain kamalaa tapahtuu ja on jo myöhäistä

Vierailija
48/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat loisii äitiys ja perhevapailla vuosikausia, sillä aikaa kun miehet pyörittää yhteiskuntaa. Asiat on juuri niin kuin ne haluaa nähdä.

Jos tämä olisi oikeasti pelkkää loisimista ja lomailua niin kyllä kelpaisi, mutta ei ole. Valvomista 24/7 vauvan kanssa ja mies on se joka isyysvapaansa loisii ja lomailee eikä osallistu yöheräämisiin ollenkaan. Etkä saa nukuttuakaan kunnolla enää ollenkaan. Just teki mieli kuristaa ukko. En minä tunnissa saa unta ja mitään hyötyä ole enää edes yrittää nukkua, kun jo pitää lähteä kahvittelemaan ja sitten anoppilaan syömään :(

Ja kyselyt vielä, kuinkas sitä on nukuttu, mies vastaa että hyvin ja itsellä pullistuu verisuoni otsassa kun huokaan syvään etten ole nukkunut ollenkaan pitkään aikaan. Ja siitä seuraa jatkokysymys vauvako valvottaa, ei mä valvon ihan muuten vaan. Muuten vaan meinaan nukahtaa tähän paikkaan just nyt.

Sinulla ei taida lapsia olla etkä ole tainnut lasten kanssa ikinä lomaillut?

Niin se vakka kantensa valitsee. Täällä tilitetään että kaikki miehet, vaikka vain omansa tuntee. Kummasti on myös lasten hoidolta aikaa vauva palstalla surffailla.

Vierailija
49/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan et palaa töihin takas

Vierailija
50/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat loisii äitiys ja perhevapailla vuosikausia, sillä aikaa kun miehet pyörittää yhteiskuntaa. Asiat on juuri niin kuin ne haluaa nähdä.

Jos tämä olisi oikeasti pelkkää loisimista ja lomailua niin kyllä kelpaisi, mutta ei ole. Valvomista 24/7 vauvan kanssa ja mies on se joka isyysvapaansa loisii ja lomailee eikä osallistu yöheräämisiin ollenkaan. Etkä saa nukuttuakaan kunnolla enää ollenkaan. Just teki mieli kuristaa ukko. En minä tunnissa saa unta ja mitään hyötyä ole enää edes yrittää nukkua, kun jo pitää lähteä kahvittelemaan ja sitten anoppilaan syömään :(

Ja kyselyt vielä, kuinkas sitä on nukuttu, mies vastaa että hyvin ja itsellä pullistuu verisuoni otsassa kun huokaan syvään etten ole nukkunut ollenkaan pitkään aikaan. Ja siitä seuraa jatkokysymys vauvako valvottaa, ei mä valvon ihan muuten vaan. Muuten vaan meinaan nukahtaa tähän paikkaan just nyt.

Sinulla ei taida lapsia olla etkä ole tainnut lasten kanssa ikinä lomaillut?

Niin se vakka kantensa valitsee. Täällä tilitetään että kaikki miehet, vaikka vain omansa tuntee. Kummasti on myös lasten hoidolta aikaa vauva palstalla surffailla.

Surffailet näköjään sinäkin 😉

Vierailija
51/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä mistä te noita ääliöitä oikein olette löytäneet jotka eivät ymmärrä lastenhoidosta tai ihmisen perustarpeista (uni, ruoka) yhtään mitään.

Meillä on neljä lasta, joista kaksi nuorinta on syntynyt 1v3kk:n ikäerolla toisiinsa. Mies on jokaisen lapsen kanssa hoitanut heitä synnäriltä asti yhtä paljon kuin minä. Ei hänelle ole koskaan tarvinnut erikseen ohjeistaa mitä lapselle syötetään, mitä puetaan tai milloin ulkoillaan.

Toki miehen palattua töihin isyysloman jälkeen minä hoidin arkisin yövalvomiset. Viikonloppuisin vuorot jaettiin, mies valvoi alkuyön ja hoiti syötöt noin klo 02 asti (lypsin maitoa pulloon). Sitten klo 02 eteenpäin minä heräilin vauvan kanssa. Viikonloppuaamuisin toinen nukkui pitkään lauantaina ja toinen sunnuntaina.

Kotitöitä tehtiin jos ehdittiin ja jaksettiin, yhdessä nekin. Tai vaihtoehtoisesti toinen vei lapset ulos ja toinen siivosi. Edelleen meillä mies on se joka jää kipeiden lasten kanssa kotiin, hän kun pystyy tekemään etätöitä ja minä en. Myös lasten hammaslääkärit ja terveystarkastukset hoitaa se joka sinne helpoimmin pääsee menemään.

Nyt lapset on jo isoja. Me ollaan edelleen onnellisesti naimisissa, jo 18 vuotta. Kannattaa vähän katsoa millaisen miehen kanssa lisääntyy.

Vierailija
52/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähti isyyslomalla viikoksi turkkiin yksin. Ero siinä meinasi tulla.

Vierailija
53/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan et palaa töihin takas

Ei itseään kunnioittava nainen tuollaista sietäisi, edes määrättyä aikaa.

Vierailija
54/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman mielenterveyden vuoksi lähteminen on itsekästä?

Nyky Suomessa kun apua ei saa silloin kun sitä hakee, vasta sitten kun jotain kamalaa tapahtuu ja on jo myöhäistä

Niin. Hän jätti perheensä omien tarpeidensa vuoksi, eli asetti itsensä muiden edelle. Se on itsekästä. On muitakin tapoja hoitaa mielenterveyden ongelmia kuin paeta niitä. Apua saa jopa yksityishenkilöiltä jos vain viitsii etsiä sitä.

Vierailija
55/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisestihan sen isyysloman pitäisi olla jotain ”isan ja lapsen välisen kontaktin luomista ja tutustuttamista lapsiperheen elämänrytmiin”; mutta kyllähän se on aika lailla bullshittia. Viinanhakureissulle vaan Tallinnaan!

Vierailija
56/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla wt jonka kersat ovat pilipaliälylaitteiden ääressä 24/7 aivojaan sulattamassa mössöksi

Awww, kolahtiko?

Vierailija
57/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin päästä pitäisi olla jo kahvittelupaikassa. Mies nukkuu yhä.

Mäkään en oo mitään tehnyt vaikka kuudesta asti hereillä ollut ja nukkunut huikeat 2 tuntia ennen kun vauva herätti edellissyötöltä. Auto lumen alla ja koira kusettamatta. En ole pukeutunut, pakannut hoitolaukkua, koska ei kiinnosta eikä huvita enkä jaksa.

Istunut vaan ja juonu kolme mukia kahvia. Tosin ei se piristä yhtään.

Kohta nousee paskamyrsky jos ei aio jo nousta ylös kun tajuaa että kiire tuli. Aion madella muksun pukemisen ja syöttämisen kanssa. Matelen omankin pukemisen kanssa. Mulla ei ole kiire mihinkään. Väsyttää, mutta ei sitä nukutuksi saa enää ollenkaan, unen päästä ei vaan saa kiinni ollenkaan.

Mua ei vaan kiinnosta hittojakaan jos aikataulu kusee. Ei muuten kuse mun tai vauvan vuoksi, itepähän herra vaan makaa perse homeessa. En aio herättääkään. Minä en ole miehen äiti enkä olisi halukas muutenkaan mihinkään lähtemään.

2 tuntia ja täytys olla jo kyläpaikassa....

Olen jo tottunut siihen että minun vika kun aikataulu kusi ja kiire tuli -.-

Vierailija
58/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin tunnin päästä pitäisi olla jo kahvittelupaikassa. Mies nukkuu yhä.

Mäkään en oo mitään tehnyt vaikka kuudesta asti hereillä ollut ja nukkunut huikeat 2 tuntia ennen kun vauva herätti edellissyötöltä. Auto lumen alla ja koira kusettamatta. En ole pukeutunut, pakannut hoitolaukkua, koska ei kiinnosta eikä huvita enkä jaksa.

Istunut vaan ja juonu kolme mukia kahvia. Tosin ei se piristä yhtään.

Kohta nousee paskamyrsky jos ei aio jo nousta ylös kun tajuaa että kiire tuli. Aion madella muksun pukemisen ja syöttämisen kanssa. Matelen omankin pukemisen kanssa. Mulla ei ole kiire mihinkään. Väsyttää, mutta ei sitä nukutuksi saa enää ollenkaan, unen päästä ei vaan saa kiinni ollenkaan.

Mua ei vaan kiinnosta hittojakaan jos aikataulu kusee. Ei muuten kuse mun tai vauvan vuoksi, itepähän herra vaan makaa perse homeessa. En aio herättääkään. Minä en ole miehen äiti enkä olisi halukas muutenkaan mihinkään lähtemään.

2 tuntia ja täytys olla jo kyläpaikassa....

Olen jo tottunut siihen että minun vika kun aikataulu kusi ja kiire tuli -.-

Viimeinen lause paljastikin jo suurimman osan ongelmista. Jos itse tyytyy huonoon osaan niin on turha valittaa jos elämä on sen mukaista.

Vierailija
59/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä pitää jättää kahden vauvan kanssa. Lähde joka päivä ulos minne vain edes pariksi tunniksi syöttöjen välissä ja lähetä isä vaunujen kanssa ulkoilemaan päiväunien ajaksi. Anna isän tehdä asiat omalla tavallaan, vaikkei menisi mielestäsi oikein. Vastuuta oppii vain, kun joutuu vastaamaan ihan itse. Vauva ei mene rikki ja se kyllä ilmoittaa kuuluvalla äänellä, kun tarvitsee jotain. Saa olla kumma mies, jos ei kokeilemalla opi vaihtamaan vaippaa, nukuttamaan tai olemaan oikeassa paikassa ruoka-aikaan. Tärkeää on oppia rutiineja ja itseluottamus, että minulta tämä käy.

Tästäkin paistaa läpi ajattelu, että äiti jotenkin osaa luonnostaan hommat oikein, mutta miehen on pakko harjoitella. Kyllä sitä kumpikin on ihan yhtä pihalla sen ensimmäisensä kanssa ja molemmat osaavat siitä eteenpäin vauvan hoitaa, jos ovat sitä ensimmäisen kanssa tehneet. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Ei välttämättä osaa hoitaa seuraavia lapsia, jos ensimmäinen sattuu olemaan huomattavasti helpompi ja terveempi. Mutta kyllä lastenhoidosta selviää kunnialla jos on valmis tekemään kaikkensa lapsensa eteen. Siihen kuuluu tarvittavan tiedon hankkiminen ja tarvittaessa avun pyytäminen.

Vierailija
60/179 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä pitää jättää kahden vauvan kanssa. Lähde joka päivä ulos minne vain edes pariksi tunniksi syöttöjen välissä ja lähetä isä vaunujen kanssa ulkoilemaan päiväunien ajaksi. Anna isän tehdä asiat omalla tavallaan, vaikkei menisi mielestäsi oikein. Vastuuta oppii vain, kun joutuu vastaamaan ihan itse. Vauva ei mene rikki ja se kyllä ilmoittaa kuuluvalla äänellä, kun tarvitsee jotain. Saa olla kumma mies, jos ei kokeilemalla opi vaihtamaan vaippaa, nukuttamaan tai olemaan oikeassa paikassa ruoka-aikaan. Tärkeää on oppia rutiineja ja itseluottamus, että minulta tämä käy.

Tässäpä hyvä kirjoitus ja tiivistys. On sitä vauvafoobikkokin oppinut aika velhoksi vauvojen kanssa, kun nyt neljännen kanssa jo puuhaillaan. Tänään kiva puolentunnin seurustelu vauvan kanssa tuntui tosi kivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme