Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin joulu ikinä (olenko liian pinnallinen?)

Vierailija
24.12.2017 |

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat on tärkeitä ja mukava ostaa omalle naiselle. En koskaan kysy mitä haluat vaan otan selvää ja keksin itse. Yllätyksiä

Vierailija
122/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa tuon Norwegianin kanssa. Joo vähän pienihän tuo summa on, mutta kaikkion säästöä ja Norski lentää kyllä sinnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies voi käyttää lentolipun itse, kun kerran sinne Eurooppaaan haluaa. Voi sen sijaan antaa nyt sinulle sen 300 euroa rahana, niin pääset itse valitsemaan mieleisesi käsilaukun.

Lopeta pillitys ja ala pitämään puoliasi.

Vierailija
124/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suoraan sanonut omat toiveeni. Minulle vaatteet on ok mutta kaikki muu turha krääsä saa aikaan pienen pettyneen huokaisun. Aina on joku joka antaa jotakin turhaa, mutta arvostan elettä kuitenkin.

Vierailija
125/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin reippaat tuloerot on tehneet sen että saan mieheltä yleensä arvokkaita lahjoja (en toki tällaisia vaadi) ja hän minulta pienempiä ja arkisempia. Olisi outoa että ostaisin hänelle jotain mistä oma talouteni menisi kuukausiksi sekaisin, kun hän pystyy sen ostamaan itse itselleen ilman taloudellisia vaikutuksia.

Vierailija
126/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsettomienkin ostaa vain joillekin sukulaislapsille lahjat? eikä itse saada mitään

Vierailija
127/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjat on tärkeitä ja mukava ostaa omalle naiselle. En koskaan kysy mitä haluat vaan otan selvää ja keksin itse. Yllätyksiä

Lisäys, vinkkinä muille miehille jos eksyt tänne googlen kautta, jos et ole "ennen" ostanut naisellesi niin ostapa ensi jouluna. Luulen että siitä tulee tapa..

Vierailija
128/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika tyypillistä. Harva mies ostaa kunnollisia lahjoja vaimolleen tai ylipäänsä kenellekään. Miksi vaimot eivät toimi samoin eli paketti kalsareita ja toinen sukkia, sillä nehän ovat tarpeellisia. Ennen kolmannessa paketissa olisi ollut puoli tusinaa kankaisia nenäliinoja, mutta koska niitä ainakaan nuoremmat eivät enää käytä, tuskin tietävät olevankaan, niin jotain muuta pientä, vaikka partavettä.

Minä olen käytännöllinen vaimo. Ostan miehelle mitä hän toivoo (oli se sitten käytännöllinen tai ei, kunhan se on jotain, mitä hän on todella toivonut) - Ja sama toisinpäin. Ostan jokaiselle läheiselleni jotakin pientä, mitä on toivonut, ja jos ei ole toivetta, niin saatan antaa lahjakortin tai jonkun syötävän lahjan.

Vierailija
129/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika tyypillistä. Harva mies ostaa kunnollisia lahjoja vaimolleen tai ylipäänsä kenellekään. Miksi vaimot eivät toimi samoin eli paketti kalsareita ja toinen sukkia, sillä nehän ovat tarpeellisia. Ennen kolmannessa paketissa olisi ollut puoli tusinaa kankaisia nenäliinoja, mutta koska niitä ainakaan nuoremmat eivät enää käytä, tuskin tietävät olevankaan, niin jotain muuta pientä, vaikka partavettä.

Mikä vika kalsareissa ja sukissa on? Sain tänä jouluna vaimolta pitkät kalsarit, villasukat ja kaksi pulloa laatuolutta. Mielestäni hyvä lahja.

Niimpä! Minäkin annoin miehelle 3 t-paitaa, bernmudat, sekä sukat. Kaikki nämä oli mieluisia, koska oli näitä juuri toivonut. Minä sain myös toivomani pyjaman, sekä pehmeän aamutakin, joita olin toivonut :)

Vierailija
130/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset tekee elämästään noin hankalaa. Ensi vuonna ei lahjoja, lähde säästyneillä rahoilla Thaimaahan. Meillä ei osteta aikuisille lahjoja, jokainen ostaa itse sen mitä haluaa ja tarvitsee. Miehen vanhemmilta ei tule edes lapsille lahjoja, lahjovat vain miehen siskon lapset. Mutta mitä sitten , ostan itse lapsille sen mitä toivovat.

Vierailija
131/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään huomioi, että anoppi laittoi joulun teille koko porukalle. Menit sinne valmiiseen pöytään ja sitten valitat jostain lahjoista. Ei ne ruuat ilmaisia ole ja kaikkien herkkujen valmistamiseen on mennyt varmasti paljon aikaa. Olisit kiitollinen, että teidät on kutsuttu joulunviettoon. Vanhalle ihmiselle, eläkeläiselle, voi olla todella suuri taloudellinen ponnistus hankkia jouluruuat isolle porukalle.

Vierailija
132/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse omat lahjasi, niin minäkin teen. Ja semmoset lahjat muille, ettei tarvi mieltään pahoittaa, vaikket saisi muilta mitään.

Vierailija
133/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - Et oikeasti mieltäsi pahoittanut koska avaus on provo.

Vierailija
134/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme raha-tilanteen mukaan (esim. jos on tullut paljon veronpalautuksia, muuten emme kalliita osta) paljonko about käytämme. Tänä vuonna ei ostettu mitään koska olemme aika tiukilla. Yhtenä vuonna mieheni voitti nettipokerissa kunnon summan ja sain vaikka mitä ihanaa! Olin itsekin panostanut mutta sillon tuntui että jäin toiseksi silti. Että kyllä ne jotkut miehetkin osaa. Ymmärrän hyvin että vituttaa.

Vierailija
135/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen haluaisi 300 euron käsilaukun? Statussymbolilaukut ovat noloja. Eettistä ja laatua, mitä käsilaukulta todellisuudessa kannattaa vaatia, saa halvemmallakin, vaikka oman tilauksen mukaisen.

Ja no, ap, puhukaa miehenne kanssa, molempien tunteista ja tarpeista ja siiä, mitä matkat ja laukut elämässänne merkitsevät. Rakkautta jouluun!

Tekeekö asenne, jossa käyt jatkuvasti ikäön kuin kauppaa muun maailman kanssa, eli odotat teoillesi tarkkaa vastinetta, sinut onnelliseksi?

Vierailija
136/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh.

Kannattaisi oikeasti miettiä jotain eri systeemiä nyt. Nykyisellä kaavalla todennäköisyys muulle kuin ikävälle joululle tulee jatkossakin olemaan hyvin pieni.

Vierailija
137/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen haluaisi 300 euron käsilaukun? Statussymbolilaukut ovat noloja. Eettistä ja laatua, mitä käsilaukulta todellisuudessa kannattaa vaatia, saa halvemmallakin, vaikka oman tilauksen mukaisen.

Ja no, ap, puhukaa miehenne kanssa, molempien tunteista ja tarpeista ja siiä, mitä matkat ja laukut elämässänne merkitsevät. Rakkautta jouluun!

Tekeekö asenne, jossa käyt jatkuvasti ikäön kuin kauppaa muun maailman kanssa, eli odotat teoillesi tarkkaa vastinetta, sinut onnelliseksi?

On se kumma, kun ukoille ei mikään kelpaa. Ensin valitetaan, kun ei osata ostaa vaimolle sopivia lahjoja. Vihjeistäkään ei ymmärretä, vaan kuulemma pitää kertoa suoraan mitä haluaa. Sitten kun toinen kertoo suoraan, mitä haluaa saada lahjaksi, niin sekään ei ole hyvä.

Lahjan tarkoitus on ilahduttaa lahjan saajaa. Asia on harvinaisen helppo toteuttaa, jos tietää, mitä toinen toivoo tai mistä tykkää.

Meillä lapset saivat toivomansa lahjat ja kyllä vain oli ihanaa katsella vierestä sitä onnellisuutta.

Vierailija
138/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi lahja. Älä mitään miehellesi. Niin minä teen ja hyvä joulu.

Vierailija
139/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono omatunto, kun miehen lahja minulle maksoi nelinumeroisen summan (en siis ollut toivonut mitään, mies itse osasi kehitellä minulle lahjan), ja minun lahja hänelle vain n. 200€. Mies tienaa lähes 10-kertaisesti enemmän kuin minä, mutta silti nolottaa. Haluaisin aina olla se, joka antaa onnistuneemman lahjan. Mies tosin tykkäsi lahjastaan paljon, mutta lahjojen arvot olivat ihan eri mittakaavoissa.

Vierailija
140/152 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan joulua, ihmiset syövät ja juovat liikaa, hakkaavat ja haukkuvat toisiaan vain koska on joulu. Joulu on täysin keksitty satutarina, joka ei ole totta, mutta silti siihen on pakko uskoa, koska niin sanotaan. Kauppiaat hierovat käsiään, koska lapsille ostetaan kasoittain krääsää, joka on valmistettu halpatyövoimalla. Joulu on valmistettu intialaisessa hikipajassa eikä Korvatunturilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi