Mikä pilasi sinun joulusi 2017?
Palanut kinkku, väärät lahjat, anoppi, suku, mies, vaimo, viina, naapurin koira - you name it.
Kommentit (374)
Toivotin viestillä hyvää joulua ihmiselle, jota ajattelen paljon ja jonka olen kokenut tärkeäksi itselleni. En ikinä saanut mitään vastausta, vaikka viesti selvästi luettiin. Tiedän, että asian ei pitäisi antaa vaikuttaa ja mennä vaan eteenpäin, mutta tosi paha mieli siitä kuitenkin tuli. Varsinkin, kun vietin koko joulun yksin, jolloin pakostakin tuntee itsensä vähän alakuloiseksi, ja pelkkä lyhyt ja neutraali 'hyvää joulua' -vastaus olisi saanut varmasti minut hymyilemään edes hetkeksi :/
Poikaystävä veti viinaa aattona, lahjat jäi avaamatta, kusi vanhempieni vessan lattiat, lähti baariin ja raahasi kotiini puoli neljältä tuntemattomia miehiä. Jatkoit aamu seitsemältä juomista ja ajeli 200€ taksilla baareihin. Sain höberu kotiin alkuillasta ja syyttää minua ja suhdetta tilanteesta.
Todella hieno joulu. Niin otti aivoon että purin joulun jo pois kotoonta. Tuolla toi kuusi nyt pihalla makaa.
Mies alkoi piruilemaan että syön liikaa. Ihan normaalisti otin yhden lautasellisen jouluruokaa :(
Vierailija kirjoitti:
Se ettei saa nukutuksi kun kaikki muut keksii pientä puuhaa koko yölle - on astianpesukoneen tyhjennystä kolmelta aamulla, johtojen repimistä seinistä, vessassa ramppaamista. Itse säpsähdän paniikissa kaikkiin ääniin ja sydän hakaten huohottanut kaksi yötä. Joulua odottanut 2 kuukautta ja tehnyt sen eteen töitä, nyt ei pysty nauttimaan kun on niin väsynyt että itkettää, ja nukkua ei pysty kun joulu aikataulutettu autossa istumiseen pitkien välimatkojen vuoksi.
Jospa nyt ymmärtäisit ensi vuonna jättää joulun vieton autossa istuen väliin ja viettäisit joulun omassa kodissasi, ihan vain ydinperheen jäsenten kanssa.
Suurin vastoinkäyminen oli lumipyry, joka alkoi ennen aikojaan! Ajoimme joulupäivänä tunnin ajomatkan päähän mummolaan, ja ajoitimme poislähtömme niin, että ehtisimme kotiin ennen lumipyryn alkua, jos säätiedotus olisi pitänyt paikkansa. Se ei pitänyt, lunta alkoi tulla jo tuntia ennustettua aiemmin.
Selvisimme kolaroimatta kotiin. Muuten vietimme rauhallisen ja hyvän joulun.
Alkoholisti naapuri joka pelottelee ulkona lapsia :(
Vaimo joka on epävakaa persoona.
Tänä jouluna kaikki meni hyvin.
Oltiin oman perheen kesken. Mutta viime joulu.. voi herranjumala sentään.. Kutsuin kaverin joulua viettämään, ihan siitäkin syystä että hänellä oli aikamoisen ikävä ajanjakso elämässä menossa ja halusin piristää. No, vähillä unilla hän oli mennyt, koko jouluillallisen hän vain valitti omaa elämää, viini maistui ja hän humaltui aikalailla, ja siitä kävi riidan haastaminen. Ei siinä auttanut muuta kuin laittaa lapsi pikaisesti nukkumaan ja loppuillan sain kuunnella ties mitä elämän totuuksia, myös itsestäni. Kellon lyödessä 12 pelmahti naapurista vielä naapurin emäntä joka oli juhlatuulella, ja vanavedessä miehensä.. kaveri sitten kävi päätään aukomaan naapereille ja tappeluhan siitä meinasi tulla. Jouduin aikalailla kuria pitämään, ja pistin kaverin nukkumaan ja häädin naapurit omalle puolelleen.
Aamulla kaveri nukkui pitkään, eikä herätessään muistanut juuri mitään, tai niin hän ainakin väitti. Hän lähti iltapäivästä omaan kotiinsa, luojan kiitos. Silloin päätin, että yhtenäkään jouluna ei ykskään ulkopuolinen kotiimme tule. En ole juurikaan ollut kaveriin sen jälkeen yhteyksissä. Hirveä virhe oli hänet kutsua.
Kuullostaa varmaan provolta ja toivoisin että se oliskin ollut vaan pahaa unta.
Ei mikään, kun olin jo henkisesti valmistautunut siihen, millainen joulu tulee perinteisen kaavan mukaan olemaan. Valmisruokia, olemattomia lahjoja, tiettyjen tyyppien kinastelua, vaivaantunutta keskustelua. Homma lusittu kunnialla läpi, ja ylimääräiset vapaapäivät on aina plussaa!
no, vaikka sitten se ettei mun hankkimista lahjoista kiitetty eikä mulle toivotettu hyvää joulua.
Muuten ihan ok.
en saanut tänäkäään vuonna naista vaikak tilasin joulupukilta Jennifer Lopzein näköisen fitnessgimman, no kai on taas lähdettävä Aasiaan sossun rahoilal ja myytävä auto ensi kuussa
Huonosti meni joulu, ei miestä eikä munaa :/ mistähän sais....
Syöpä.
Yhdellä kai just ja just parantunut, kahdella läheisellä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin herätti kuudelta tänään koska on maanantai. Nyt loppuu kyllä puhelinherätyksen käyttö.
Sama! Paitsi että kyseessä oli miehen työpuhelin, jonka se oli unohtanut keittiöön. Mies ei tietenkään herännyt siihen, vaan kuorsasi vieressä helvetin kovaa ja minä jouduin nousemaan ja käymään keittiössä sammuttamassa puhelimen.
Se etten toiveistani huolimatta saanut työvuoroja ihan koko jouluksi. Jostain syystä sinkkuus. lapsettomuus ja yksinäisyys on aivan kamalaa minulle juuri jouluna ja töissä tätä kaikkea ei ehtisi ajatella. Nyt sitten olen yksin itkeskellyt omaa surkeuttani muutaman päivän ja huomannut olevani melkoisen katkera ja vihainen siitä, ettei elämäni ole lainkaan sellaista kuin haluan. Saa tehdä tänään melkoisia taikoja, että huomenna töissä on taas iloinen ihminen, joka hymyssä suin kuuntelee kuinka ihanasti muiden joulu on mennyt ja kuinka "pukkikin" toi vaikka mitä mukavaa joita sitten töissäkin esitellään ja porukalla ihastellaan.
Itse sain työnantajalta joululimpun ja that's it, ei ainuttakaan joulukorttia eikä lahjaa joten tämä surkeus ja ulkopuolisuuden tunne jatkuu siis ainakin loppuviikon. JEE!
Pitkään toivottu raskaus päättyi keskenmenoon ennen joulua. Olisi ollut kiva kertoa sukulaisille joulutoivotuksen yhteydessä, että tulee perheenlisäystä, mutta ei tällä kertaa.
Se, että olin vasten tahtoani yksin koko joulun. Olisi ollut ihanaa viettää pitkää viikonloppua kaikessa rauhassa oman rakkaan kanssa ja tehdä yhdessä ruokaa, käydä lenkillä ja saunoa oikein pitkän kaavan mukaan. Olla vaan yhdessä ilman kiirettä mihinkään.
SinkkuN40
Onko diagnoosi lääkärin antama vai ihan allekirjoittaneen omaa höpöhöpö mutustelua?