Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin! Joku tässä mättää: "varaa vain yhteen lahjaan pojalle"

Vierailija
24.12.2017 |

en usko. Anteeksi. mutta en . Itse olen köyhä joka on elänyt perustoimeentulotuen varassa jonkun aikaa, ja mitäään en voi ostaa .Silti olisin ainoalle lapseleni (jos sellainen olisi) hankkinut muutaman joululahjan vaikka ilmaiseksi jostain. Olisin myynyt vaikka viimeisn koruni yltäni, vienyt panttilainaamoon, tai tehnyt ihan mitä tahansa saadakseen lapselle hieman joulua. Lainannut kaverilta, ottanut pikavipin, mennyt diakoniatoimistoon, sossuun hakemaan harkinnanvaraista vaikka lapsen vaatteeseen, jonka olisin paketoinut. Alkoi suutuuttaa nämä vanhemmat. jotka ovat nmäin avuttomia!
Onksi muut auttoi ja poika sai lahjat. Juttu IL:ssä.

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti köyhä, ei ole varaa pitää koiria.

Kyllä on. Minä elin kodittomana ja rahattomana kaksi vuotta, sillä aikaa sain koiran. En siis erikseen hakenut sellaista. Kyseinen koira oli ainoa mikä sai mut jaksamaan. Syötiin mitä saatiin, olen ikuisessa kiitollisuuden velassa sekä ystävilleni että tuntemattomille. Se on mun paras ystävä, kaikki jaettiin. Nykyään tilanne on onneksi parempi.

Vierailija
122/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja syöttämällä noita vijahöttö pedigreitä yms. pääsee sinne eläinlääkärin asiakkaaksi hyvinkin pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt myös luotto näihin "vähävaraisten " joulukeräyksiin mitä face pullollaan nyt ennen joulua.

Ihmiset kerjää surutta nyyhkytarinoilla vaikka suurin syy ns.rahattomuuteen on huono arjen hallinta. Ja just työnnetään lemmikkeihin rahat ja omiin juttuihin ja sit sanotaan ettei oo rahaa lapsen lahjoihin.

Ihmisistä on tullut tosi röyhkeitä.

Vierailija
124/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammoksuttaa tuo että koirat vievät käytännössä pojalta jouluruuat ja lahjat. Tämän lajin koiraihmiset on ihan pimeitä. Miltä lapsesta aikuisena tuntuu kun äiti panosti koiriin ennemmin kuin häneen.

Vastaan omasta puolesta, että ei hyvältä.

Oma äitini kasvatti ja näyttelyti kissoja. Niihin elukoihin itsessään meni laatumuonineen rahaa aivan helvetisti. Kisuille vain paras oli kyllin hyvää, lapsien kohdalla ei niin väliksi vaikka söisivät puun kuorta nälkäänsä.

Lisäksi näitä karvareuhkoja piti käyttää näytteyissä pitkin Eurooppaa, samalla kun ainakin kertaalleen kotoa katkaistiin sähköt maksamattomien laskujen takia. Myös kaikkien kännykät olivat ainakin kerran mykkinä liittymien suljettua maksattomien laskujen takia nekin.

Vaatteet olivat liian pieniä ja risaisia. Hävetti liikkatunnilla vaihtaa vaatteita, kun akusvaatteetkin olivat täysin kuluneet ja uusia ei saanut.

Harrasteet yksi toisensa jälkeen loppuivat maksamattomien kausien takia. Kaikesta pihisteltiin, paitsi näistä elukoista.

Suuttuttaa edes muistella.

Vierailija
125/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Minä elin kodittomana ja rahattomana kaksi vuotta, sillä aikaa sain koiran. En siis erikseen hakenut sellaista. Kyseinen koira oli ainoa mikä sai mut jaksamaan. Syötiin mitä saatiin, olen ikuisessa kiitollisuuden velassa sekä ystävilleni että tuntemattomille. Se on mun paras ystävä, kaikki jaettiin. Nykyään tilanne on onneksi parempi.

Sain koiran? Onneksi et vauvaa.

Vierailija
126/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen hermostuttaa. 2 kiloa porkkanoita maksaa euron. Perunoita alle euron kilo, ja lantut samaa luokkaa. Mitä ne sitten normaalisti arkena syö vielä tuota halvemmin,jos ei ole varaa jouluna jouluruokiin? Onko juuri halvempaa lihaa kilohinnalla kuin kinkku? Vai pitääkö kaiken olla valmista? Onko nämä uusavuttomia. On niitä ihmisiä joilla on oikea hätä.

Miksi on kaksi koiraa, jos ei ole varaa ihmisten ruokaan?

Sepä se. Sen kinkunkaan tarvitse olla mikään 10 kilon kinkku vaan varmasti noin pienelle perheelle riittäisi sellainen pienimmästäkin päästä oleva kinkku. Ja oikein joulupuurokin järjestyi vasta tämän lahjoituksen myötä?? Paketti puuroriisiä ja litra maitoa? Taitaa elämänhallinnassa olla jotain pahasti pielessä, jos ei irtoa jotain paria euroa joulupuuroaineksiin vaan nekin pitää kerjätä muilta ihmisiltä. Ja kaksi koiraa tuossa kuviossa? Surettaa vähän koirien puolesta, että onko niilläkään sitten kaikki hyvin. Jotenkin semmoinen fiilis, että tuossa jutussa esitetään vain asioiden toinen puoli.

Vierailija
127/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla on näköjään facen mukaan toinenkin lapsi, joka asuu isällään ja jota ei ole nähnyt moneen vuoteen..

Vierailija
128/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona18 kirjoitti:

Löytyy facesta nimellä Mira Lahti (pun.hiukset)

Hoh hoh .... No tuo profiili selittääkin taas kaiken. Jo hetken toivoin, että kaikesta spekulaatioista huolimatta kyseessä olisi joku muu kuin elämäm koululainen mutta kyllä on taas WT:n henki niin vahva kuin olla ja voi.....

Pojalle toivon sellaista joululahjaa, että hän jaksaisi opiskella itselleen hyvän ammatin, jaksaisi hakea ja mennä töihin ja jaksaisi ravata sitä samaa saakelin oranssin pyörää mitä me kaikki muutkin tehdään. Ei se helppoa ole mutta ainakin on vähän enemmän joustoa ka itsenäisyyttä kun itse maksaa elämisensä.

Vierailija
129/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*oravan

Vierailija
130/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koiran? Onneksi et vauvaa.

Ei kun vauvan sain jo ennen sitä :) Sinulle on joku ongelma tajuta, että tässä "hyvinvointivaltiossa" voi joku jäädä kodittomaksi? Ei se tee minusta sinua huonompaa. Nykyään on taas koti, koira, muksu ja työ. Saatanpa olla just se sun työkaverisi, mistä et ikinä uskoisi.

Vierailija
131/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lukee vielä että alkavat viettämään nyt joulua MIESYSTÄVÄNSÄ, lasten ja koirien kanssa. Ensin puhuttiin vain hänestä yksinhuoltajasta. Missä miehen apu perheelle?? Toivottavasti ei mene senttiäkäön viinaan tai tupakkaan rahaa.

Muuten tietenkin äärettömän hienoa että hyväsydämisiä ihmisiä löytyy, kuhan ei hyödynnettäisiin antamaansa apua väärin. Millainen ihminen tosin edes pystyy tuollaiseen. Kaikesta huolimatta hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :)

Ei miesystävän kuulu maksaa euroakaan naisystävänsä lapsien kuluja eikä naisystävän kuluja. 

Entä jos syö naisen pöydässä ja nukkuu tämän sängyssä? - no ehkä tässä on vastavuoroisuutta.

Vierailija
132/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä:

-kinkku 29e, paistopussipakkauksessa on 2 pussia, ostin pakkauksen viime vuonna

-laatikkoaineet juurekset 4e

-kerma 1,80e

-korppujauho 0,99e

-punainen maito 2,5e

-mausteet, oli kaikkea viime vuodesta

-puuroriisi 1e

-konvehteja 6e

-glögi 1,35e

-leipää 5e

-voi 2,39e

-punajuuria 2e

-suolakurkku 2e

-maksapasteija 3e

-juustoa 8e

-naudanpaisti 15e

Yhteensä 83,04e. Näistä syö 8 ihmistä 2 päivää. Tekee n. 10e per nenä. Ei kallista mutta pitää nähdä vaiva tehdä itse. Oikeasti jouluruokien teko on helppoa kuin mikä. Kahdelle hengelle saa jouluruuat 20-30 eurolla jos kerran perusruoka kelpaa.

Ei tuo ruokamäärä riitä yhtään mihinkään. 

Itsekin ihmettelin mm. tuota yhtä glögipurkkia, josta 8 henkilöä aikoo juoda kahden päivän ajan. :D

Juomaksi juhlavasti vettä?

Vierailija
133/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai toi henkilö kyseessä? Hänhän kuuluu lastensuojelun uhrit-ryhmään, ja sinne kirjoittamien juttujensa perusteella lapsia olisi useampiakin, ja ainakin pari on ollut sijoitettuna muualle.

Vierailija
134/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Facen kansikuvassakin vedetään röökiä posket lommollaan.

Asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
135/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silkkaa ilkeyttä antaa lapselle vain yksi lahja. Tässä perheessä taitaa mennä kaikki muu lapsen tarpeiden edelle.  Tupakkaa ja viinaa kuluu kiitettävästi, mutta lapsen lahjaan ei ole varaa. Hyi helvetti!

Vierailija
136/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen perusteella, noh ei kovin hyvää kuvaa äidistä tullut. On kinkkurahat mennyt varmaan "aikuisten juttuihin".

Vierailija
137/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt myös luotto näihin "vähävaraisten " joulukeräyksiin mitä face pullollaan nyt ennen joulua.

Ihmiset kerjää surutta nyyhkytarinoilla vaikka suurin syy ns.rahattomuuteen on huono arjen hallinta. Ja just työnnetään lemmikkeihin rahat ja omiin juttuihin ja sit sanotaan ettei oo rahaa lapsen lahjoihin.

Ihmisistä on tullut tosi röyhkeitä.

Toisaalta todellinen ongelma se elämän hallinnan puutekin on, jota tosin ei vain rahalla korvata. Mutta ihan hyvin voisin ilahduttaa ihmistä tai perhettä, joiden ongelma on rehellisesti tuo elämänhallinta. Annoinkin joulun alla vähän rahaa kaupungilla miehelle, joka valitteli, ettei tiedä ehtiikö tuet ennen joulua tilille. Olkoot vaikka sitten kerran vuodessa kymppi ylimääräistä, oli syy rahattomuuteen mikä hyvänsä, "oikea" köyhyys tai elämänhallinta, pientä joulumieltä saa silti kokea.

Vierailija
138/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen esittely -kohdasssa "valtion vihollinen" - aivan. :D 

Vierailija
139/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet naiset ottaa mieheksi tyhjätaskun?

Vierailija
140/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaiset vetää puoleensa tjsp. Luultavasti mieskin on wt tyhjätasku jolla on kyllä rahaa tupakkaan ja alkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi