Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin! Joku tässä mättää: "varaa vain yhteen lahjaan pojalle"

Vierailija
24.12.2017 |

en usko. Anteeksi. mutta en . Itse olen köyhä joka on elänyt perustoimeentulotuen varassa jonkun aikaa, ja mitäään en voi ostaa .Silti olisin ainoalle lapseleni (jos sellainen olisi) hankkinut muutaman joululahjan vaikka ilmaiseksi jostain. Olisin myynyt vaikka viimeisn koruni yltäni, vienyt panttilainaamoon, tai tehnyt ihan mitä tahansa saadakseen lapselle hieman joulua. Lainannut kaverilta, ottanut pikavipin, mennyt diakoniatoimistoon, sossuun hakemaan harkinnanvaraista vaikka lapsen vaatteeseen, jonka olisin paketoinut. Alkoi suutuuttaa nämä vanhemmat. jotka ovat nmäin avuttomia!
Onksi muut auttoi ja poika sai lahjat. Juttu IL:ssä.

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nää jutut myös. Itse olen pienipalkkainen siivooja, mies keskipalkkainen, lapsia kolme. Ennen joulua auto hajosi ja jouluun varatut veronpalautusrahat menikin sen korjaamiseen. Silti saamme järjestettyä lapsille komean joulun useiden lahjojen kera. Ja elämme siis aina kädestä suuhun. Miten yksi joulu voi aina näin yllättää ihmiset? Miten tässä maassa riittää näin paljon mukamas näin köyhiä? En usko.

Köyhiä ja köyhempiäkin kyllä riittää, mutta he eivät ole runsaita tukia nauttivia lapsiperheitä, vaan esim. velkaantuneita yksinäisiä miehiä, tai vanhuksia joilla kovat hoitokulut ja pienet tulot.

Vierailija
102/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ovat muutkin jo kommentoineet, mutta jotenkin näillä on A I N A varaa isoihin ja rotukoiriin.

Mitä niin suuria kuluja koirista on, ettei kuka tahansa pystyisi koiraa ottamaan? Koiranruokaa saa halvalla. Eläinlääkärikuluja varten voi ottaa vakuutuksen. Mulla on ollut "aina" koiria ja tulotaso on ollut joskus köyhyysrajan alapuolella, silti olen lemmikit pystynyt hoitamaan perheen kärsimättä. Enkä ole joutunut kerjäämään jouluapua mistään.

Rotukoira maksaa yli tonnin. Tällä naisella on 2. Kaikki niistä aiheutuvat kulut, vaikka olisivat muka kuinka kohtuullisia, ovat ylimääräistä menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua myös ihmetytti jutun lopussa manittu miesystävä. Miksi hän ei osallistu jouluruuan ostoon? Olen sitä mieltä, että lahjoja ei tarvita kuin muutama ja edullisesti saa kyllä kivoja ja tarpeellisia juttua. Voihan joulupakettiin kääriä vaikka lempi karkkipussin tai paketillisen sukkia, joita täytyy muutenkin lapselle ostaa. Itse en ainakaan ole pahastunut koskaan tämäntapaisista lahjoista. Lapsi odottaa juuri sellaisia lahjoja, joita hänet on kasvatettu odottamaan.

Minäkin ihmettelin tuota miesystävää. Luulisi, että hän osallistuu ruokamenoihin, jos naisen luo menee. Olisi myös korrektia, että mies ostaisi lahjan lapselle. Itse en kehtaisi mennä jouluna kyläpaikkaan viemättä lapselle lahjaa vaikka olen sinkku. Aikuisillekin vien jotain tuliaisia, jos menen kylään juhlapäivänä.

Se nyt oo niin nöpönuukaa, mikä on korrektia ja mikä ei...

Vierailija
104/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yllättäen" tälläkin köyhällä on 2 koiraa. Oikea yllätys sen sijaan on, että ne on arvokkaita rotukoiria ja toinen on oikeesti pieni.

Enkä todellakaan väitä, ettei köyhä saisi pitää koiria jos niihin on varaa. Elämä on valintoja ja koirassa on paljon hyviä puolia. Mutta sitten ei pitäisi valittaa, jos rahat ei riitä joululahjoihin, maksullisiin harrastuksiin ja muuhun ylimääräiseen.

Vierailija
105/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712232200627177_u0.shtml

missä poijan 4 isovanhemmat? tädit, sedät, kummit, serkut,?

En usko sanaakaan tästä  jutusta. Tai sitten on tahallista. 

Voivat olla kuolleita, alkoholisoituneita, ei olla tekemisissä syystä tai toisesta tai heitä ei ole koskaan ollutkaan (tätejä, setiä, serkkuja) jne.

Niin tai sitten ne on köyhiä nekin. Ei mullakaan ole varaa joululahjoihin sisarusteni lapsille, joita on yhteensä 8.

Vierailija
106/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ovat muutkin jo kommentoineet, mutta jotenkin näillä on A I N A varaa isoihin ja rotukoiriin.

Mitä niin suuria kuluja koirista on, ettei kuka tahansa pystyisi koiraa ottamaan? Koiranruokaa saa halvalla. Eläinlääkärikuluja varten voi ottaa vakuutuksen. Mulla on ollut "aina" koiria ja tulotaso on ollut joskus köyhyysrajan alapuolella, silti olen lemmikit pystynyt hoitamaan perheen kärsimättä. Enkä ole joutunut kerjäämään jouluapua mistään.

Rotukoira maksaa yli tonnin. Tällä naisella on 2. Kaikki niistä aiheutuvat kulut, vaikka olisivat muka kuinka kohtuullisia, ovat ylimääräistä menoa.

Tulitko ajatelleeksi, että ehkä koirat on hankittu ennen kuin köyhyys iski tai niihin liittyy joku muu tarina? Vaikka sellainen kuin omalla rotukissallani, jonka perin kuolleelta sukulaiseltani. Jos nyt jäisin työttömäksi ja tuloni romahtaisi, en todellakaan ensimmäisenä luopuisi lemmikistä joka oli sukulaiselleni niin tärkeä ja josta sukulaiseni toivoi mun pitävän huolta.

Vierailija
107/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koiriakin on, niihihän ei mene yhtään rahaa.

Itse en joulua vietä, lahjoja ostetaan yllätyksinä. Ihmettelen vaan kanssa tuota, että on varaa koiria pitää köyhänä. Koiran pitäminen on melkoisen kallista. Tietty jos ei rokotuksilla käy eikä hoida sairauksia, maksa koiraveroja(se onneksi loppuu nyt lopuistakin kahdesta kaupungista, missä sitä vielä on peritty)

Syöttää pelkkiä perunankuoria, niin ehkä sitten...se on kyllä jo eläinsuojelurikos.

Vierailija
108/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koiriakin on, niihihän ei mene yhtään rahaa.

Itse en joulua vietä, lahjoja ostetaan yllätyksinä. Ihmettelen vaan kanssa tuota, että on varaa koiria pitää köyhänä. Koiran pitäminen on melkoisen kallista. Tietty jos ei rokotuksilla käy eikä hoida sairauksia, maksa koiraveroja(se onneksi loppuu nyt lopuistakin kahdesta kaupungista, missä sitä vielä on peritty)

Syöttää pelkkiä perunankuoria, niin ehkä sitten...se on kyllä jo eläinsuojelurikos.

Kaikki on suhteellista. Rokotukset on rokotuspäivinä ~40e ja uusitaan vain kolmen vuoden välein. Ihan kohtuullinen koiranruoka on 40e/15kg mikä kestää omalla koiralla pari kk.

Toistaiseksi ei ole sairastellut, edellisellä koiralla oli onneksi vakuutus, n. ~200e vuodessa ja sillä säästi monen tonnin edestä ell-kuluja kun koira lopussa sairasteli paljon.

Mutta niin kauan kun koira on terve, ei sen pitäminen ole kallista.

Vierailija
109/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo koko keskustelu...

Vierailija
110/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden tärkeysjärjestys ehkä eri kuin valtaväestöllä lapsiperheissä, tuossa jutussa koirat ilmeisesti menee lapsen edelle. Ei meillä mitään eläintä olis jos ei edes lapselle olsi varaa muuten Joulua laittaa.

Vierailija
111/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kiukkuisia ja kitkeriä kirjoittajia liikkeellä. Ennen kuin menee nimettömänä huutelemaan puskista tuollaista suoranaista vihapuhetta, pitäisi tietää koko jutun kuvio. Ei siinä lehden jutussa ehkä ollut kaikkea sitä, mihin sen pienen rahan on riitettävä. Ne koirat voivat olla ihan mielenterveyden kannalta arvokkaita kumppaneita. Jos niitä ei olisi, niin jutun äiti voisi hyvinkin jäädä sinne seslongin pohjalle aina vapaa-ajallaan, mutta nyt nuo koirat pitävät huolen liikunnasta. Mistä te mammat muuten hankitte ilmaiset juurekset? Tai muut ruokatarpeet. Vai seisotteko ruokajonoissa, jopa ne, jotka sitä apua eivät edes tarvitse, mutta ahneuksissaan hakevat, kun maksutta saavat.

Vierailija
112/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti köyhä, ei ole varaa pitää koiria.

Vierailija
113/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä kiukkuisia ja kitkeriä kirjoittajia liikkeellä. Ennen kuin menee nimettömänä huutelemaan puskista tuollaista suoranaista vihapuhetta, pitäisi tietää koko jutun kuvio. Ei siinä lehden jutussa ehkä ollut kaikkea sitä, mihin sen pienen rahan on riitettävä. Ne koirat voivat olla ihan mielenterveyden kannalta arvokkaita kumppaneita. Jos niitä ei olisi, niin jutun äiti voisi hyvinkin jäädä sinne seslongin pohjalle aina vapaa-ajallaan, mutta nyt nuo koirat pitävät huolen liikunnasta. Mistä te mammat muuten hankitte ilmaiset juurekset? Tai muut ruokatarpeet. Vai seisotteko ruokajonoissa, jopa ne, jotka sitä apua eivät edes tarvitse, mutta ahneuksissaan hakevat, kun maksutta saavat.

Lapsi ei ole riittävä syy rashautua sängystä ylös, mutta koira on? Selvähän se.

Vierailija
114/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muistaa aikuisena miten hän eli köyhyydessä koska Koirat. Lapsi saa laittaa omat tarpeensa sivuun koska Koirat.

Ja pienempi lemmikkihän ei voi tuoda iloa lapselle. Pitää olla isokin koira, pari rotukoiraa.

Aikuisen tehtävä on laittaa prioriteetit kuntoon niin että lapsista pystytään huolehtimaan kunnolla.

Vierailija
115/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy facesta nimellä Mira Lahti (pun.hiukset)

Vierailija
116/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaisuus paistaa pitkälle. Röökit tärkeempi kuin lapsen joululahjat. Että näin.

Vierailija
117/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi lasun asiakas päivitysten perusteella. Ja rööki huulessa.

Vierailija
118/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne koirat olla lapsellekin tärkeitä, jopa jouluruokia tärkeämpiä.

Ja jos koira sairastuu niin milläs tämä lyyli vie niitä eläinlääkäriin!! Silloin ei taida olla kuin sen viimeisen piikin paikka jos siihenkään varaa vai antaako koiransa kuolla tuskissaan sairauteen tai kärsiä lopun ikää kivuista ja vaivastaan.  Ja millähän lailla se miesystävä panosti näiden jouluun muuten kuin makoilemalla sohvalla. Idiootti.

Vierailija
119/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alapeukuttaa 119 jos eläintä ei ole vara viedä eläinlääkäriin

(jotka muuten maksavat muutamankin jouluaterian verran)  se on eläinsuojelurikos ja koirat pois. Jokainen eläin tulee jossain vaiheessa tarvitsemaan eläinlääkäriä syyn tai toisen takia, aivan niinkuin ihminenkin. Ainoa että eläimelle ei ole terveyskeskusta josta selviää muutamalla kympillä.

Vierailija
120/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eiköhän ne pojan lahjat anneta poikakaverille- Kortsuihin ja ehkäisyihin nekin kenties saattaa mennä. Joulpulloon, koirien ruokiin. Kuka tietää- Lapsi on viimeinen. 

Koiranruokaa saa ison säkin 16€:lla, riittää kahdelle koiralle yli kuukaudeksi, vaikka toinen olisi iso koira. Ja siihen lisäksi halpoja koirien liha-, ym ruokia, ei koiranruoka niin kallista ole, ellei osta kallista.

Näin meilläkin. 7 kg:n Pedigree pussin saa lähikaupasta 12 eurolla. Riittää kuukaudeksi, koirat 20 ja 15 kiloa. Ihme valitusta koirista.

Tää on niin läppä? :D Mulla koirat 32 ja 20kg eikä todellakaan riitä seitsemän kilon pussi KUUKAUDEKSI. Hyvä jos viikoksi. Ja toisekseen, se on törkeän kallista. Ennemmin ostan sitä Pedigreetä tyyliin Tokmannilta 12€/15kg. Tai jotain laadukkaampaa muonaa. Seitsemän kiloa kahdelle koiralle kuukaudeksi, juu niin varmaan 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi