Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin! Joku tässä mättää: "varaa vain yhteen lahjaan pojalle"

Vierailija
24.12.2017 |

en usko. Anteeksi. mutta en . Itse olen köyhä joka on elänyt perustoimeentulotuen varassa jonkun aikaa, ja mitäään en voi ostaa .Silti olisin ainoalle lapseleni (jos sellainen olisi) hankkinut muutaman joululahjan vaikka ilmaiseksi jostain. Olisin myynyt vaikka viimeisn koruni yltäni, vienyt panttilainaamoon, tai tehnyt ihan mitä tahansa saadakseen lapselle hieman joulua. Lainannut kaverilta, ottanut pikavipin, mennyt diakoniatoimistoon, sossuun hakemaan harkinnanvaraista vaikka lapsen vaatteeseen, jonka olisin paketoinut. Alkoi suutuuttaa nämä vanhemmat. jotka ovat nmäin avuttomia!
Onksi muut auttoi ja poika sai lahjat. Juttu IL:ssä.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet naiset ottaa mieheksi tyhjätaskun?

Koska kiima vie järjen.

Vierailija
142/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo niin paha juttu ollut, ihan hyvä, kun oli sanonut pojalle ettei ole kuin 1 lahja. Hirveän monet ottavat joulutohinoinin langetessaan vippejä ja se vaikuttaa sitten koko kevään taloudelliseen pärjäämiseen. Jotkut voivat jopa joutua ihan lopulliseen velkakierteeseen.

Toivon, että tulee vielä sellainen minimalistinen joulumuoti, että mitään kallista ylimääräistä ei tunneta painetta hankkia, varsinkaan jos ei ole varaa.

Minimalistijoulu on jo muotia. Erityisesti niissä perheissä joissa olisi varaa. Rahat säästetään lomamatkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä köyhä voitin arvonnoissa kaikki lahjat ja joku LiLu ilkesi arvontasivuilla haukkua kun samat ihmiset voittaa liikaa. Todella tyhmä nainen kun julkeaa arvostella vaikka yhden kerran osallistuin ja silti voitin, äitiäni rukoilin auttamaan joka on jo kuollut.

Vierailija
144/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suuttua siitä että joku saa ruokia ja lahjoja joita ei ole edes pyytänyt? Kai joulua nyt voisi sopuisamminkin viettää eikä pilata omaa joulua jonkun lehtijutun takia.

Vierailija
145/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet naiset ottaa mieheksi tyhjätaskun?

Joidenkin kohdalla kyse on myös vaihtoehtojen puutteesta.

Tiedän yhden leipäjonossa käyvän pariskunnan, jossa molemmat on aina epäsiistin näköisiä ja haisee todella pahalle. Kuka sellaisen huolisi kumppanikseen, paitsi toinen samanlainen?

Monella muulla on pahoja ongelmia, vaikkei ne näy päällepäin.

Vierailija
146/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facen perusteella, noh ei kovin hyvää kuvaa äidistä tullut. On kinkkurahat mennyt varmaan "aikuisten juttuihin".

Miksi mun googleni ei löydä tuollaista wt face lyyliä?

Vierailija
147/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on koiria mutta ei varaa lapselle joulua järjestää.. Koko vuoden kun kerää pulloja on varaa yhteen lisälahjaan ja kinkkuun. Toivottavasti alkaa nyt jo säästämään ensi joulua varten.

Ehkä koirat otettu rahatilanteen ollessa parempi. 

Ei koirista nyt ainakaan saa luopua kun on ne ottanut, tottakai niiden ruokkiminen on tärkeämpää kuin jokin lahja. Ne on perheenjäseniä. Ihmettelen kyllä missä kummit, isovanhemmat.

Vierailija
148/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ovat muutkin jo kommentoineet, mutta jotenkin näillä on A I N A varaa isoihin ja rotukoiriin.

Mitä niin suuria kuluja koirista on, ettei kuka tahansa pystyisi koiraa ottamaan? Koiranruokaa saa halvalla. Eläinlääkärikuluja varten voi ottaa vakuutuksen. Mulla on ollut "aina" koiria ja tulotaso on ollut joskus köyhyysrajan alapuolella, silti olen lemmikit pystynyt hoitamaan perheen kärsimättä. Enkä ole joutunut kerjäämään jouluapua mistään.

Rotukoira maksaa yli tonnin. Tällä naisella on 2. Kaikki niistä aiheutuvat kulut, vaikka olisivat muka kuinka kohtuullisia, ovat ylimääräistä menoa.

Mun rotukoira maksoi 800e. Että ei siihen aina tarvita sitä tonnia tai kahta.

Vierailija
149/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä köyhä avasi erillisen pankkitilin nettikirpparimyyntejä varten . Eli myyn jokaisen meiltä ylimääräiseksi jäävän vaatteen, lelun, minkä vaan tavaran postitse Huutonetissä tai Torissa - vaikka yhdellä eurolla! Ostaja maksaa tuolle tilille ja sitten elän kuin tuota tiliä ei olisi olemassakaan ja pidän rahaa pahan päivän varalle.

Arvatkaapa kuinka paljon tilille on nyt 4 vuodessa kertynyt? 4400 euroa! Ja kaikki tosiaan meille turhasta rojusta joka olisi muuten mennyt roskiin .

Vierailija
150/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ovat muutkin jo kommentoineet, mutta jotenkin näillä on A I N A varaa isoihin ja rotukoiriin.

Mitä niin suuria kuluja koirista on, ettei kuka tahansa pystyisi koiraa ottamaan? Koiranruokaa saa halvalla. Eläinlääkärikuluja varten voi ottaa vakuutuksen. Mulla on ollut "aina" koiria ja tulotaso on ollut joskus köyhyysrajan alapuolella, silti olen lemmikit pystynyt hoitamaan perheen kärsimättä. Enkä ole joutunut kerjäämään jouluapua mistään.

Rotukoira maksaa yli tonnin. Tällä naisella on 2. Kaikki niistä aiheutuvat kulut, vaikka olisivat muka kuinka kohtuullisia, ovat ylimääräistä menoa.

Mä sain oman rotukoirani ihan ilmaiseksi. Kiitoksena siitä, kun olin auttanut koiria kasvattavaa ystävääni vaikean elämäntilanteen yli.

Aina raha ei vaihda lainkaan omistajaa.

Vierailija
151/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moona18 kirjoitti:

Löytyy facesta nimellä Mira Lahti (pun.hiukset)

Hoh hoh .... No tuo profiili selittääkin taas kaiken. Jo hetken toivoin, että kaikesta spekulaatioista huolimatta kyseessä olisi joku muu kuin elämäm koululainen mutta kyllä on taas WT:n henki niin vahva kuin olla ja voi.....

Pojalle toivon sellaista joululahjaa, että hän jaksaisi opiskella itselleen hyvän ammatin, jaksaisi hakea ja mennä töihin ja jaksaisi ravata sitä samaa saakelin oranssin pyörää mitä me kaikki muutkin tehdään. Ei se helppoa ole mutta ainakin on vähän enemmän joustoa ka itsenäisyyttä kun itse maksaa elämisensä.

Siis ei ole todellista että jotkut jaksaa tämmöisen asian takia kaivella facesta tuntemattomia ihmisiä!! Kaikenlisäksi ”syyttävä sormi” osoittaa väärää henkilöä.

Vierailija
152/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on menettänyt hallinnan alkoholin suhteen, niin häntä ei kuulu auttaa?

Huumeet, syömishäiriö, yms?

Kun täällä nyt syyllistetään *elämänhallinnan puutteesta* köyhiä. Ja sillä perusteella monen mielestä köyhiä ei *kannata* auttaa.

Tai se on jopa väärin.

Tällä perusteella ainoastaan niitä sairauksia ja asioita jotka ovat heidän mielestään *oikeita* voidaan parantaa ja auttaa?

Jätetään kaikki muut sitten oman onnensa varaan tai heitteille?

Ainoastaan *kunnollisia ihmisiä* autetaan?

Vierailija
153/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen omilta kouluvuosilta luokkakaveri, jonka äiti oli semijuoppo yksinhuoltaja ja heillä oli myös koira. Ihan ehdottomasti olisin suonut heille jouluavustusyllätyksen lapsen vuoksi ja varmasti olivat kipeämmin sen tarpeessa kuin vaikka toinen luokkakaveni, jonka nelilapsista perhettä piti pystyssä leskiäiti.

Vierailija
154/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsen syytä ole, vaikka äiti kuinka kävisi elämän kiertokoulua vastapäivään.

Vierailija
155/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on koiria mutta ei varaa lapselle joulua järjestää.. Koko vuoden kun kerää pulloja on varaa yhteen lisälahjaan ja kinkkuun. Toivottavasti alkaa nyt jo säästämään ensi joulua varten.

Ehkä koirat otettu rahatilanteen ollessa parempi. 

Ei koirista nyt ainakaan saa luopua kun on ne ottanut, tottakai niiden ruokkiminen on tärkeämpää kuin jokin lahja. Ne on perheenjäseniä. Ihmettelen kyllä missä kummit, isovanhemmat.

Jotenkin vaikea uskoa että tällä tapauksella olisi niitä "parempia rahatilanteita" menneisyydessä ollut. 

Vierailija
156/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs kukaan tietää paljonko tämä yks lahja oli rahalliselta arvoltaan, sitä ei taidettu mainita jutussa?

Esim äiti ostanut vaikka uuden kännykän/pelikoneen/tabletin tms ja pojalle ollut tämä ok, että saa vain yhden kalliin, mutta toivomansa asian, kun kymmenen pikkupakettia jotain muuta.

Vierailija
157/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain oman rotukoirani ihan ilmaiseksi. Kiitoksena siitä, kun olin auttanut koiria kasvattavaa ystävääni vaikean elämäntilanteen yli.

Aina raha ei vaihda lainkaan omistajaa.

Samaa meinasin minäkin kommentoida.

Ja on aika hurjaa ettei pienituloisella saisi olla lemmikkejä, ne voi olla perheen ainoa "harrastus" ja ovat lisäksi myös perheenjäseniä.

Pienilläkin tuloilla saa koiran ruokittua ja hoidettua kun vain ostaa kohtuuhintaisia tuotteita ja ruokia, ja jättää ne ylihintaiset ja ylimääräiset jutut ostamatta.

Vierailija
158/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta hukassa. Täälläkin oli köyhä joulu (tai koko syksy ollut). Mutta ostin facenkirppikseltä lapsen toivelahjan käytettynä lokakuulla. Ei moittinut, eikä varmaan hoksannut edes sen olevan käytetty...

Vierailija
159/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain iltapäivälehden jutussa äiti valitti, että heillä ei ole ollut koskaan varaa joulukinkkuun.

Itse ostin nyt jouluna kolmen kilon pakastekinkun, hinta 18€. Maku erinomainen, paisto onnistui hyvin. Pieniin tarpeisiin tuokin hieman liian kookas, mutta yritetään nyt kokkailla siitä vaihtelevia ruokia, että ei poiskaan tarvitsisi heittää.

Halusin kuitenkin jouluna kinkun eikä 6€ kilohinta ole lihaksi ihan mahdoton ja syönhän lihaa muutenkin.

Joissain lihansyöjätalouksissa ei kuitenkaan ilmeisesti ole varaa ostaa lihaa edes kerran vuodessa. Mitäköhän syövät?

Vierailija
160/176 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta hukassa. Täälläkin oli köyhä joulu (tai koko syksy ollut). Mutta ostin facenkirppikseltä lapsen toivelahjan käytettynä lokakuulla. Ei moittinut, eikä varmaan hoksannut edes sen olevan käytetty...

Elämänhallinta hukassa, siis kenellä?

Niinhän lehtijutun äitikin oli ostanut pojalle joululahjan, ilmeisesti juuri sen pojan toivoman, koska oli ok pojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme