Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponi aiheutti mallille hengenvaaran: Lauren, 24, sai sydänkohtauksen ja menetti jalkansa – myös toinen jalka joudutaan amputoimaan

Vierailija
20.12.2017 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005497368.html

Taidan siirtyä käyttämään kuukuppia.

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen tapahtuma, en vaihda kuu-kuppiin ainakaan tämän uutisen vuoksi (muuten se voisi olla kokeilemisen arvoista). Pienestä haavastakin voi saada vaikka lihansyöjäbakteerin, kannattaa nauttia elämästä niin kauan kuin sitä kestää, koskaan ei tiedä mikä iskee ja on henki pois tai sitten vammautuu.

Vierailija
2/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kuukuppi aiheuta ihan saman ongelman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä käytä, ei tulis mieleenkään työnnellä ja äheltää mitään sisään kun on siteetkin keksitty.

45v

Vierailija
4/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta.

Vierailija
5/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuvitellut että ei, pitää tutustua aiheeseen paremmin.

Ap

Vierailija
6/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti on se että jos tamponin kääre on vähääkään repeytynyt, tamponi tulee heittää roskiin. Itse saattaisi vielä ajatella että voihan sitä käyttää jos vähän vain muovikääre auki.

Vierailija
7/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”

+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!

Vierailija
8/155 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä melkoisen huonoa tuuria ollut matkassa. Paljon todennäköisempää on joutua auton yliajamaksi kuin tuohon sairastua. En aio vaippoihin vaihtaa tämän vuoksi.

Vierailija
9/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, malli oli vaihtanut tamponin kahdesti päivässä! Itse vaihdan noin 2-4 tunnin välein. Suositus on alle 8 tuntia. Kahdella vaihdolla tulee 12 tuntia.

Vierailija
10/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Tuo nainen oli vaihtanut tamponin vain 2krt/vrk! Käynyt pissallakin sitten monta kertaa peräkkäin tamponi sisällään. Huh.

Vierailija
11/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeeko joku oikeasti jotain ylimääräistä sisäänsä?

Mitään kuppeja sun muita ei pidä tunkea sisälleen,tottakai siellä voi alkaa muhia vaikka mitä.

Vierailija
12/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ajattelin teininä että sitähän voisi alkaa käyttää tamponeja. Luin pakkauksen tuoteselosteen ja jäi tamponit laittamatta.

Vierailija
13/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”

+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!

Muovissa nyt tunnetusti ei ole kemikaleja? Ei kai sitä vanua kemikaleilla kokoon paineta, mutta toki vanu on parempi kasvualusta pöpöille kuin liukas muovi.

Vierailija
14/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vaihtaa tamponeista pois... huoh... riittää että muistaa vaihtaa tamponin tarpeeksi usein (useammin kuin 2krt vuorokaudessa) - yöllä voi mieluusti käyttää sidettä kun muuten tulee turhan pitkä aika vaihtojen välillä. voikun Vuokkoset toisi tamponin markkinoille joka on samanlainen kuin heidän muutkin tuotteet... eli biohajoava ja kemikaalitton..

Vierailija
15/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä käytä, ei tulis mieleenkään työnnellä ja äheltää mitään sisään kun on siteetkin keksitty.

45v

Tämä.

Vierailija
16/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko kenenkään on tamponeita käyttää, oudon tunteikasta suhtautumista moiseen kapineeseen.

Mä en ole käyttänyt koskaan. Tuntuu hyvin oudolta ajatella että sitä kulkisi joku tuote työnnettynä sisäänsä, välillä sitten vetäs pois naruklla ja laittais uuden... .. ei kiitos.  ei mun juttu kyllä ollenkaan. Jokanen tietty valitsee mitä käyttää, mun juttu on side. Yksinkertainen ja helppo.

Vierailija
17/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään kuppeja sun muita ei pidä tunkea sisälleen,tottakai siellä voi alkaa muhia vaikka mitä.

Tätä mäkin oon aina ihmtelelly, luulis ihan maalaisjärjen sanovan ettei siellä kuulu kuljetella mitään ylimäärästä. Ilmeisesti ei sano.

Sitten juostaan päälle gynekologeilla kaivuuttamassa värkkejä jatkuvalla syötöllä, ei ihme jos läytyy vaikka mitä pöpöä ja kasvustoa.

Maalaisjärkeä olisi hyvä käyttää.

Vierailija
18/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista porukkaa, en voisi kuvitellakaan, että jokin vaippa pöksyissä kulkisin muulloin kuin yöllä ja silloinki on myös tamponi sisällä.

Eihän se vaippa edes anna riittävää suojaa ja taatusti tulisi ohivuotojakin.

Kuukautiseni kestävät 4vrk josta 2 ensimmäistä on aika runsasta vuotoa.

N42 ja käyttänyt tamponeja 13v ikäisestä.

Vierailija
19/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin oon aina ihmtelelly, luulis ihan maalaisjärjen sanovan ettei siellä kuulu kuljetella mitään ylimäärästä. Ilmeisesti ei sano.

Sitten juostaan päälle gynekologeilla kaivuuttamassa värkkejä jatkuvalla syötöllä, ei ihme jos läytyy vaikka mitä pöpöä ja kasvustoa.

Maalaisjärkeä olisi hyvä käyttää.

Taidat olla mies?

Vierailija
20/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 17 :)

Minulla ei ole ollut koskaan minkäänlaisia alapäävaivoja, ei hiivaa, ei sukupuolitauteja, ei mitään.

En syö hormonejakaan ja kk-kiertoni on aina ollut säännöllinen 26-28vrk.

-18-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi