Tamponi aiheutti mallille hengenvaaran: Lauren, 24, sai sydänkohtauksen ja menetti jalkansa – myös toinen jalka joudutaan amputoimaan
https://www.is.fi/viihde/art-2000005497368.html
Taidan siirtyä käyttämään kuukuppia.
Kommentit (155)
N45, vaikutat muinaisjäänteeltä jolla pahoja estoja. Et varmaan ole koskaan kokeillut myöskään dildoa ja aidon munan sisään meneminen aiheuttanee jonkin tasoista ahdistusta ja syyllisyyttä.
Ja jos tässä jokin on huolestuttavaa niin se, että sinun oma sormesi, saati kenenkään muunkaan, on käynyt sisälläsi.
Oletko oikeasti 45v vai 90v tiukan lahkon kasvattama iki-impi?
Onhan homous sairautta mielestäsi? Tummaihoiset neekereitä ja ällöttäviä?Kaikki muu seksi kuin la-iltana tapahtuva pimeässä pimppiin äkkiä ja ulos kurkkunaamio naamalla on sairasta ja ei ikinä! Jne.jne.
Tuollaisen kuvan annat itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se kuukuppi aiheuta ihan saman ongelman?
Olin kuvitellut että ei, pitää tutustua aiheeseen paremmin.
ApKupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”
+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!Muovissa nyt tunnetusti ei ole kemikaleja? Ei kai sitä vanua kemikaleilla kokoon paineta, mutta toki vanu on parempi kasvualusta pöpöille kuin liukas muovi.
Mä menetän uskoni ihmiskuntaan, porukka on nykyään niin saatanan tyhmiä. Tässäkin ketjussa joku kirjoittanut että kuukuppi altistaa myös sokkioireyhtymälle ja 80 ihmistä yläpeukuttanut aivan virheellistä tietoa. Sitten tässä taas yks toope kyseenalaistamassa ilman mitään tietoa. Se kuppi on valmistettu lääketieteellisestä silikonista, ei ole mikä tahansa muovikuppi joka sinne sullotaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, näin siteiden käyttäjänä, miksi sinne olisi sullottava ylipäätä mitään?
Ymmärrän luonnonsuojelupointin, ihan hyvä jos joku sen takia uhraa itsensä sullomalla silikonia vakoonsa, mutta silti, en ymmärrä sullomispakkomiellettä. Kyllä ne kumikuppihärvelitkin jonnekin päätyy ja aiheuttaa jätevuoria ja kuormittavat merta.
Miten sellanen "kuppi" edes tungetaan sisään tai vedetään ulos. Aivan käsittämätöntä mihin naiset viitsii ryhtyä, kun ei olisi pakko räplätä p....a ollenkaan tämänkään asian tiimoilta.Samaa mieltä. Ei ne siteetkään kauhean miellyttäviä ole, mutta niiden käyttäminen on kuitenkin erittäin vaivatonta ja siistiä, eikä ole tarvetta millekään ylimääräiselle paikkojen tonkimiselle ja kuppien tyhjentelylle ja keittelylle. Kuulostaa ällöttävälle touhulle jopa. Enkä ainakaan itse viitsi käyttää sellaiseen riesaan kuin kuukautiset, yhtään enempää aikaa kuin on pakko, vaan keskityn mieluimmin muihin asioihin.
Miksi siteiden käyttäjät paasaavat "paikkojen tonkimisesta" ja "tunkemisesta", ihan niin kuin esim. tamponin käyttäminen olisi joku suuri show. Kuukupin käyttämisestä en tiedä mitään, mutta itselleni on vaikea kuvitella mitään nopeampaa ja vaivattomampaa kuukautissuojaa kuin tamponi. Ja ikinä ei ole ollut mitään tulehduksia tai vaivoja.
Itse en halua käyttää siteitä, koska se muhiminen tuntuu ikävältä, enkä myöskään halua tuntea sitä, kun sitä verta valahtaa siteeseen. Enemmän side housuissa ylimääräiseltä tuntuu kuin tamponi. Mutta tosiaan, kukin tavallaan. En ymmärrä kyllä miksi tamponin/kuukupin käyttäminen aiheuttaa noin suuria tunteita niillä, jotka eivät niitä edes käytä.
Millä termeillä sitä voi kutsua ettei tamponin käyttäjät loukkaannu? Kyllähän se jotenkin tungetaan jos sisälle "asetellaan" ja tongitaan kun otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, 17 :)
Minulla ei ole ollut koskaan minkäänlaisia alapäävaivoja, ei hiivaa, ei sukupuolitauteja, ei mitään.
En syö hormonejakaan ja kk-kiertoni on aina ollut säännöllinen 26-28vrk.-18-
Ei mullakaan ole ollut koskaan mitään sukupuolitauteja, koskaan en ole myöskään syönyt hormoneita (e-pillereitä) tai käyttänyt tamponeja, tai kuukuppeja. En ole myöskään käy gynekologilla, jota tän palstan mammat tuntuvat harrastavan ihan kokoajan,, tamponeja, e-pillereitä, gynekologeja.
Ja mä olen friikki ihan varmaan tän perusteella, että elän ihan normaalia elämää ilman tollasta rumbaa. :DN45
Gynellä käymättömyys on silkkaa idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”
+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!Muovissa nyt tunnetusti ei ole kemikaleja? Ei kai sitä vanua kemikaleilla kokoon paineta, mutta toki vanu on parempi kasvualusta pöpöille kuin liukas muovi.
Mä menetän uskoni ihmiskuntaan, porukka on nykyään niin saatanan tyhmiä. Tässäkin ketjussa joku kirjoittanut että kuukuppi altistaa myös sokkioireyhtymälle ja 80 ihmistä yläpeukuttanut aivan virheellistä tietoa. Sitten tässä taas yks toope kyseenalaistamassa ilman mitään tietoa. Se kuppi on valmistettu lääketieteellisestä silikonista, ei ole mikä tahansa muovikuppi joka sinne sullotaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, näin siteiden käyttäjänä, miksi sinne olisi sullottava ylipäätä mitään?
Ymmärrän luonnonsuojelupointin, ihan hyvä jos joku sen takia uhraa itsensä sullomalla silikonia vakoonsa, mutta silti, en ymmärrä sullomispakkomiellettä. Kyllä ne kumikuppihärvelitkin jonnekin päätyy ja aiheuttaa jätevuoria ja kuormittavat merta.
Miten sellanen "kuppi" edes tungetaan sisään tai vedetään ulos. Aivan käsittämätöntä mihin naiset viitsii ryhtyä, kun ei olisi pakko räplätä p....a ollenkaan tämänkään asian tiimoilta.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Tuo nainen oli vaihtanut tamponin vain 2krt/vrk! Käynyt pissallakin sitten monta kertaa peräkkäin tamponi sisällään. Huh.
Miten pissalla käynti siihen tamponiin vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti on se että jos tamponin kääre on vähääkään repeytynyt, tamponi tulee heittää roskiin. Itse saattaisi vielä ajatella että voihan sitä käyttää jos vähän vain muovikääre auki.
Miks sillä ois vaikutusta, kun kysymys on elimistössä piilevästä bakteerista, joka alkaa lusääntyä tamponissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sellanen "kuppi" edes tungetaan sisään tai vedetään ulos. Aivan käsittämätöntä mihin naiset viitsii ryhtyä, kun ei olisi pakko räplätä p....a ollenkaan tämänkään asian tiimoilta.Samaa mieltä. Ei ne siteetkään kauhean miellyttäviä ole, mutta niiden käyttäminen on kuitenkin erittäin vaivatonta ja siistiä, eikä ole tarvetta millekään ylimääräiselle paikkojen tonkimiselle ja kuppien tyhjentelylle ja keittelylle. Kuulostaa ällöttävälle touhulle jopa. Enkä ainakaan itse viitsi käyttää sellaiseen riesaan kuin kuukautiset, yhtään enempää aikaa kuin on pakko, vaan keskityn mieluimmin muihin asioihin.
Miksi siteiden käyttäjät paasaavat "paikkojen tonkimisesta" ja "tunkemisesta", ihan niin kuin esim. tamponin käyttäminen olisi joku suuri show. Kuukupin käyttämisestä en tiedä mitään, mutta itselleni on vaikea kuvitella mitään nopeampaa ja vaivattomampaa kuukautissuojaa kuin tamponi. Ja ikinä ei ole ollut mitään tulehduksia tai vaivoja.
Itse en halua käyttää siteitä, koska se muhiminen tuntuu ikävältä, enkä myöskään halua tuntea sitä, kun sitä verta valahtaa siteeseen. Enemmän side housuissa ylimääräiseltä tuntuu kuin tamponi. Mutta tosiaan, kukin tavallaan. En ymmärrä kyllä miksi tamponin/kuukupin käyttäminen aiheuttaa noin suuria tunteita niillä, jotka eivät niitä edes käytä.
Heillä on selkeästi joku ongelma liittyen alapäähänsä, koska ronkkimista ja sorkkimista ajattelevat tamponin käytön olevan. Monesti kun on tällaisia päänsisäisiä ongelmia, niin ne purkautuvat kateuksissa raivona sellaisiin joilla näitä pääongelmia ei ole, vaan tulevat hyvin itsensä ja ruumiintoimintojensa kanssa toimeen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ällöttävää kulkea rapiseva side housuissa kun kerran tamponikin on keksitty. Side on epävarmempi, kuumalla ilmalla etenkin istuessa tarttuu perseeseen kiinni ja kaiken lisäksi haisee helposti.
Tamponia ei edes tunne kun se on paikoillaan.
Kukin tavallaan.
N36v, käyttänyt sidettä viimeksi vuonna 1997.Mä oon käyttänyt siteitä alusta asti, yksikään ei ole vielä rapissut.
N45
Korvasi on vain adaptoitunut ääneen. Oikeasti kaikki kuulevat kuinka rapiset, kuin Fazerin Parhaat -pussi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ällöttävää kulkea rapiseva side housuissa kun kerran tamponikin on keksitty. Side on epävarmempi, kuumalla ilmalla etenkin istuessa tarttuu perseeseen kiinni ja kaiken lisäksi haisee helposti.
Kukin tavallaan.
N36v, käyttänyt sidettä viimeksi vuonna 1997.Mä oon käyttänyt siteitä alusta asti, yksikään ei ole vielä rapissut.
N45Korvasi on vain adaptoitunut ääneen. Oikeasti kaikki kuulevat kuinka rapiset, kuin Fazerin Parhaat -pussi
sut taas tunnistaa haarakävelystä ja puntista roikkuvasta narusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä käytä, ei tulis mieleenkään työnnellä ja äheltää mitään sisään kun on siteetkin keksitty.
45v
Minulle ei taas tulisi mieleenkään kulkea joku lähmäinen, verinen, hiostava vaippa housuissani. Sitä varten tamponit ja kuukupit on keksitty, että voi olla puhdas ja raikas olo kuukautisten aikanakin, eikä tarvitse levittää sitä kuukautisverta koko alapäähänsä jollain epämukavalla siteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan.
N45
Jos ei ymmärrä avata sidettä pakkauksestaan niin rapiseehan se silloin ja varmaan kovin epämukavan tuntuinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä termeillä sitä voi kutsua ettei tamponin käyttäjät loukkaannu? Kyllähän se jotenkin tungetaan jos sisälle "asetellaan" ja tongitaan kun otetaan pois.
No hyvänen aika, ei siitä kukaan loukkaannu, asiahan (ja se ronkkiminen) ei todellakaan ole niin vakavaa kuin annatte ymmärtää. Enemmän ihmetyttää se asenne, joka paistaa tuolta sanavalintojen alta. Masturbointi ja seksi lienee suuri häpeä teillä myös? Hirveää, että "sinne" menee mitään ylimääräistä :)
TSS:n voi huonolla tuurilla saada kuukautisten aikana, vaikka ei edes tunkisi sinne mitään.
Kauhea kohtalo jutun naisella. Todella epäonninen sattuma, joka johtui varmasti osin tietämättömyydestä. Minä käytän sekä siteitä että tamppoonia. Siteistä mikään muu ei käy kuin Vuokkoset (muut "polttavat" ihon) ja niistäkin käytän vain siivekkeellisiä siteitä. Tamppoonia käytän yleensä, jos vuoto on runsasta tai jos mummupöksyjen rajat eivät sovi muuhun asuun, mutta silloinkin vain päiväkäytössä ja asettimella. Olen sen verran laiska, että kuukuppia en ole viitsinyt harkita, kun se vaatii erillisen keittämisen ymmärtääkseni yms. ylläpitotouhua. Mutta tämä on siis kuulopuhetta ja omaa laiskuuttani en ole edes tutkinut kuukupin käyttöohjeita.
Varsinkin tuo "tungen jotain sisääni" tai "revin sen ulos" kuulostaa ihan pelkääjien puheilta. Ettekö ole koskaan harrastaneet seksiä tai masturboineet ja sen vuoksi tunkeneet jotain itsenne sisään, kuten sormen? Mielestäni seksuaalivalistusta voisi lisätä, jotta jokainen saisi ajantasaista tietoa muun muassa näistä hygieeniatuotteista. Jokaisen pitäisi tietää, että niitä ei vaihdeta 12 tunnin välein ja olisihan se toivottavaa, että ihmiset valitsisivat tuotteet ja käyttäisivät niitä asiallisesti eivätkä pelolla ja huhupuheilla varustettuna. Tiedoksi muuten tamppooninvastustajille, että ystäväni, jolla on aina ollut todella runsaat kuukautiset sai helpotusta ottamalla tamppoonin päiväkäyttöön, jolloin myös yövuoto väheni huomattavasti. Hänkin oli ensin pelkääjä, kunnes uskaltautui kokeilemaan ja sen jälkeen hänen elämnäsä on helpottunut huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä käytä, ei tulis mieleenkään työnnellä ja äheltää mitään sisään kun on siteetkin keksitty.
45v
Minulle ei taas tulisi mieleenkään kulkea joku lähmäinen, verinen, hiostava vaippa housuissani. Sitä varten tamponit ja kuukupit on keksitty, että voi olla puhdas ja raikas olo kuukautisten aikanakin, eikä tarvitse levittää sitä kuukautisverta koko alapäähänsä jollain epämukavalla siteellä.
Onneksi saat äheltää sitä muovimukia reikääsi ihan rauhassa venytelen ja vanutellen alapäätäsi. kiva varmaan vetää se kippo sieltä pois kun roiskuu veret seinille ja naamaan... nam nam.
Buahaha buahaha.
Nyt on jo aamu aika pitkällä, ota lääkkeesi pikimmiten. Luuletko tosiaan, että joku käyttäisi vaikka kuukuppia, jos se olisi noin hankalaa ja sotkuista veret seinillä -meininkiä kuin itse kuvittelet? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee todennäköisesti a) enemmän aikaa ja b) enemmän rahaa siteisiisi ka siis kuukatisriesaan kuin minulla. Kuppi on 5 vuotta vanha (sitä edellinen oli 6 vuotta), maksoi 30€ ja pesen sen samalla PH-neutraalilla hajuttomalla pesuaineella kuin ihoni eli ei lisähintaa. Tyhjennän kupin 2 kertaa päivässä ja aikaa tähän menee 2 minuuttia/kerta. Kupin keitän joka kierron jälkeen eli kiehautan veden ja annan kupin olla tässä 5-10 minuuttia. Saatan lisätä hieman etikkaa mukaan. Montako kertaa sinä joudut vaihtamaan siteesi, tyhjentämään vessan roskista, ostamaan siteitä kaupasta jne.?
Tähän vielä päälle se ettei mulla ainakaan kuppi tunnu miltään, ei yhtään miltään! Minulle on ihan sama jos joku käyttää siteitä, en silti ymmärrä miksi sinua häiritsee se että kaksi kertaa päivässä kuukautisten ajan laitan kaksi sormea omaan emättimeeni kuukuppia käyttäessä. Ihmeellistä.
Tyhmää ruveta riitelemään kuukautissuojista. Niitä on erilaisia siksi että eri ihmisille sopivat erilaiset käytännöt. Alkuperäisestä uutisesta veikkaan että kyseinen malli on piripäissään unohtanut tamponin sisälleen toooodella pitkäksi aikaa. Ei suinkaan mitään normaalia ohjeiden mukaista käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan.
N45Korvasi on vain adaptoitunut ääneen. Oikeasti kaikki kuulevat kuinka rapiset, kuin Fazerin Parhaat -pussi
sut taas tunnistaa haarakävelystä ja puntista roikkuvasta narusta.
Kun sen sujauttaa tarpeeks syvälle, niin ei tunnu miltään ja kävelen, kuin catwalkilla. Toisin, kuin vaippahousut.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kohtalo jutun naisella. Todella epäonninen sattuma, joka johtui varmasti osin tietämättömyydestä. Minä käytän sekä siteitä että tamppoonia. Siteistä mikään muu ei käy kuin Vuokkoset (muut "polttavat" ihon) ja niistäkin käytän vain siivekkeellisiä siteitä. Tamppoonia käytän yleensä, jos vuoto on runsasta tai jos mummupöksyjen rajat eivät sovi muuhun asuun, mutta silloinkin vain päiväkäytössä ja asettimella. Olen sen verran laiska, että kuukuppia en ole viitsinyt harkita, kun se vaatii erillisen keittämisen ymmärtääkseni yms. ylläpitotouhua. Mutta tämä on siis kuulopuhetta ja omaa laiskuuttani en ole edes tutkinut kuukupin käyttöohjeita.
Varsinkin tuo "tungen jotain sisääni" tai "revin sen ulos" kuulostaa ihan pelkääjien puheilta. Ettekö ole koskaan harrastaneet seksiä tai masturboineet ja sen vuoksi tunkeneet jotain itsenne sisään, kuten sormen? Mielestäni seksuaalivalistusta voisi lisätä, jotta jokainen saisi ajantasaista tietoa muun muassa näistä hygieeniatuotteista. Jokaisen pitäisi tietää, että niitä ei vaihdeta 12 tunnin välein ja olisihan se toivottavaa, että ihmiset valitsisivat tuotteet ja käyttäisivät niitä asiallisesti eivätkä pelolla ja huhupuheilla varustettuna. Tiedoksi muuten tamppooninvastustajille, että ystäväni, jolla on aina ollut todella runsaat kuukautiset sai helpotusta ottamalla tamppoonin päiväkäyttöön, jolloin myös yövuoto väheni huomattavasti. Hänkin oli ensin pelkääjä, kunnes uskaltautui kokeilemaan ja sen jälkeen hänen elämnäsä on helpottunut huomattavasti.
Juuri näin. Projisoidaan omia estoja ihmisiin, jotka suhtautuvat kuukautisiin ja omaan kehoonsa aivan normaalisti.
Käytin tamponia melkein 50 vuotta eikä minkäänlaisia vaivoja. Hyvä tuuri ilmeisesti.