Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi olla syömättä seitanpaistia jouluna?

Vierailija
19.12.2017 |

Eettisyys kunniaan!

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia. En kyllä itse kutsuisi sitä tekosyyksi, mutta sä toki halutessas saat niin tehdä.

Vierailija
82/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä, mutta sen pääraaka-aine on vissiin gluteeni jota en voi syödä.

Oletko keliaakikko vai "keliaakikko"?

Hän voi olla keliaakikko, tai joku jolle gluteeni aiheuttaa muuten oireita. Aika harva gluteenia välttelevä kutsuu itseään keliaakikoksi jos ei ole diagnoosia saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä, mutta sen pääraaka-aine on vissiin gluteeni jota en voi syödä.

Oletko keliaakikko vai "keliaakikko"?

Hän voi olla keliaakikko, tai joku jolle gluteeni aiheuttaa muuten oireita. Aika harva gluteenia välttelevä kutsuu itseään keliaakikoksi jos ei ole diagnoosia saanut.

Kyllä tuntuu kutsuvan

Vierailija
84/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kinkku maistuu paremmalta

2. En halua viettää joulua vessassa ripuloimassa kera karmeiden vatsakramppien

Vierailija
85/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kinkku maistuu paremmalta

2. En halua viettää joulua vessassa ripuloimassa kera karmeiden vatsakramppien

Kinkustako ei tule vatsa kipeäksi!

Vierailija
86/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAIL SEITAN!

Vierailija
87/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyllä kuolema kuuluu suomalaiseen jouluun! Nam, maistuupa tämä kärsimys ja itsekeskeisyys hyvältä!

Vierailija
88/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tää joku kasvisjuttu

Voi sen niinkin sanoa. Vehnästä/vehnägluteenista tehty lihankorvike.

Tehäänkö tosta seitanista muutaki ku tota paistia..?

Kaupoissa on myytävänä seitanista tehtyjä leikkeleitä, makkaroita ja nakkeja, pihvien tapaisia ym. Seitania saa myös purkitettuna ja eri tavoin maustettuna. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Seitan

Itse olen vege enkä oikein välitä seitanista, koska sen tekstuuri on minun makuuni liiankin lihaisa. 

Vierailija
89/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vain luonnollista vegaaniruokaa. En korvikkeita.

Mikä kohta seitanissa on luonnotonta? Vai etkö syö esim. leipääkään koska se on valmistettu luonnottomasti jauhoista?

Vierailija
90/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyllä kuolema kuuluu suomalaiseen jouluun! Nam, maistuupa tämä kärsimys ja itsekeskeisyys hyvältä!

No jos suomalaisia rakkaimpia joululauluja katsoo, niin haudat ja kuolema kuuluvat hyvin oleellisesti suomalaiseen jouluun.

Vierailija
91/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen soijalle, kikherneille jne. joita usein käytetään seitanin valmistuksessa.

Allergioitteni takia syön lihaa - toivottavasti sitä riittää vielä niin kauan kuin itse elän.

Minun on erittäin vaikea ymmärtää ehdottomuutta ruokien kanssa - jollei ole itse vaarassa kuolla vaikka pähkinään, kalaan tai porkkanaan. Eli tekosyyt sikseen.

Vierailija
92/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😳😳😳

Vierailija
93/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen soijalle, kikherneille jne. joita usein käytetään seitanin valmistuksessa.

Allergioitteni takia syön lihaa - toivottavasti sitä riittää vielä niin kauan kuin itse elän.

Minun on erittäin vaikea ymmärtää ehdottomuutta ruokien kanssa - jollei ole itse vaarassa kuolla vaikka pähkinään, kalaan tai porkkanaan. Eli tekosyyt sikseen.[/

On muitakin vegaanisia vaihtoehtoja kuin seitan

Vierailija
94/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessoitua, keinotekoista, kemiallista, täynnä lisäaineita ja tuotettu ties missä. Kotimaista luomukalkkunaa ja itse kaadettua hirveä on meidän joulupöydässä.

Kemiallista... :D Kehossasi tapahtuu kemiallisia reaktioita - keinotekoista ja suoraan saatanasta!

Ps. Itse en seitanista tykkää enkä sitä siinä mielessä millään tavalla puolustele.

Vierailija
95/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikolle ei oikeen sopivaa ruokaa tuo vehnäproteiinikinkku... Mieluummin oikea kunnon kinkku, potkalla. Sinappihuntu, maissilasturouhe korppujauhon sijaan.

Vierailija
96/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään kinkunkorvikkeita. Joko kinkku tai kunnolla kasvista. Ei mitään tämä nyt leikisti on kinkku.

Vierailija
97/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit Venäjälle kirjoitti:

Keliaakikolle ei oikeen sopivaa ruokaa tuo vehnäproteiinikinkku... Mieluummin oikea kunnon kinkku, potkalla. Sinappihuntu, maissilasturouhe korppujauhon sijaan.

Siis mikä huntu?

Vierailija
98/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että se maistuu pahville. En ymmärrä miksi vegeillä on pakko olla nakinkorvike, kinkunkorvike, nugetinkorvike, jauhelihankorvike. Eikö kasviksista voisi yksinkertaisemminkin valmistaa maistuvaa vegeruokaa?

Samaa ihmettelen itsekin. Olen lakto-ovo-vegetaari enkä käytä näitä prosessoituja korviketuotteita. Sydney mieluummin maukasta kasvisruokaa, kuin jotain hikisiä korvikkeita.

Vierailija
99/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ SYÖN SEITANPAISTIA JOULUNA :)

vegaaniset tarjoilut, jättäkee maapallo rauhaan saatanan sekasyöjät

Vierailija
100/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tykkää seitanista. En syö kinkkuakaan. Oon ollut niin kauan kasvissyöjä, etten kaipaa kinkun kaltaisia ruokia. Teen ehkä jotain joulumaustettuja kasvispyöryköitä tai linssimureketta joulupöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan