Tekosyysi olla syömättä seitanpaistia jouluna?
Kommentit (110)
Siksi, että meillä on oikeaakin ruokaa tarjolla.
Itsekin kokeilen tuota tänä jouluna, miekkonen kävi tänään hakemassa ainespussin <3
Mun entinen tekosyy oli se, että en osaa tehdä tarpeeksi hyvää seitankinkkua, mutta sitten löysin Wheatyn seitanpaistin, joka on aivan kuin kinkku, jos kaverina on hyvää sinappia. Kallista toki omatekoiseen verrattuna, mutta panostan muutenkin jouluun.
Syön Quorn paistia, se on parempaa.
Mistä seitan on valmistettu? Maistuukohan lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ihan seitanin pahaa. Tai siis ei maistu miltään ilman kunnon mausteita.
Kinkku on lisäksi parempaa terveydelle, proteiinia ja rasvaa, seitanissa on vain vehnää.
:'DDD Tässä taas esimerkki siitä kun koitetaan päteä asiassa, josta ei tiedä tuon taivaallista. Googlaapa huviksesi paljonko seitanissa on proteiinia.
Koska syön sitä mitä huvittaa, oli eettistä tai ei. Minun ekoteko on lapsettomuus, se saa riittää. :P
Maailma tukehtuu suolikaasuihin, jos syön vehnää.
Mää tiä seitoista. Ostin poronpaistin jouluksi. Enpä ole ennen syönytkään. Mistähän sais puolukoita tai karpaloita.
Sinkkumies
Inhottavaa varmaan on...olen kasvissyöjä, mutta syön mieluummn laatikoita, salaatteja ja herneitä.
Hmm.. tai saatan ollakin, mutta muistaakseni viimeksi keitin sen kun tilasin poroa.
Mun mielestä poro antaa keitoon niin loistavan maun ja kuivaliha uunissa on niin tarkka kuivumiselle.
Sinkkumies
Siksi, että se maistuu pahville. En ymmärrä miksi vegeillä on pakko olla nakinkorvike, kinkunkorvike, nugetinkorvike, jauhelihankorvike. Eikö kasviksista voisi yksinkertaisemminkin valmistaa maistuvaa vegeruokaa?
Yritän saada miehen suostumaan vegaaniseen vaihtoehtoon, itseäni jo pelkkä kinkun haju puistattaa....
Meillä tehdään linssipihvejä, keitettyjä perunoita, sienikastiketta, perunalaatikkoa, punajuurisalaattia, porkkanalaatikkoa, röstipihvejä, coleslawia, maustekurkku-kirsikkatomaatti-tilli-ruisnappeja, salaattia, juureksia... vishyä, riisimaitoa, inkivääriolutta, viiniä..
Torttuja parilla täytteellä, pipareita, kofeiinittomia mokkapaloja, pullaa kookosmaidosta...
Me syödään näin, koska meille tää sopii. En todellakaan tuomitse ketään syömisistään.
En pidä sen rakenteesta enkä mausta. Vähän asenteellinen kysymys sinulla, mutta sehän on tietysti sinulle ja hengenheimolaisillenne tyypillistä.
En ole koskaan kokeillut seitankinkkua, mutta olen niin savutofuun mieltynyt joten sitä löytyy joulupöydästäni proteiinilisäkkeenä. Kunnolla vaan konjakkisinappia päälle nam!
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää joku kasvisjuttu
Vegaaninen(?) vaihtoehto kinkulle
Seitanpaistia Tziisuksen synttärinä? Aika epäkohteliasta!