Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
61/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kenkien tai vaatteiden mukana tulee niitä pieniä hien-/kosteudenpoistajapusseja joita voi käyttää uudelleen esim talvella sujauttaa märkien kenkien sisälle imemään kosteutta.

Tässä oiva lahjaidea.

Siis tämmösiä:

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/silica-gel-pusseilla-kuivaa…

Vierailija
62/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kenkien tai vaatteiden mukana tulee niitä pieniä hien-/kosteudenpoistajapusseja joita voi käyttää uudelleen esim talvella sujauttaa märkien kenkien sisälle imemään kosteutta.

Tässä oiva lahjaidea.

Siis tämmösiä:

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/silica-gel-pusseilla-kuivaa…

Tossa oli myös ohje tehdä itse tuollaisia kuivauspussukoita askartelukaupasta ostamista kukankuivausrakeista ja laittamalla niitä esim kahvinsuodattimen tai käytettyjen sukkahousujen sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jossain oli vinkki paketoida pakettiin kirjastosta lainaama lahjan saajan lempikirja. Kun lahjan saaja on saanut kirjan luettua, hän voi palauttaa sen kirjastoon takaisin. 👍🏼

Missä noin älyttömiä ideoita jaetaan?

Voi tulla melkoisen kalliiksi tuo lahja. En itse ainakaan uskaltas kellekkään antaa tuollaista lahjaa.

Vierailija
64/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis ois pari puoliksi käytettyä hautakynttilä? :-)

Koristelette valmiita kaupan pipareita?

Vierailija
65/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauspisteistä lottokuponki ja kynä. Totvihjeet voi antaa myös jos haluaa isolleen.

Vierailija
66/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi raaputettu raha-arpa.

Vierailija
67/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortteja, "tänään anoppi leikkaa nurmikon", "tänään anoppi käy kaupassa", "tänään anoppi kiillottaa hopeat". Sieltä voi sitten itse arpoa, minkä askareen minäkin päivänä haluaa suorittaa.

Vierailija
68/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jossain oli vinkki paketoida pakettiin kirjastosta lainaama lahjan saajan lempikirja. Kun lahjan saaja on saanut kirjan luettua, hän voi palauttaa sen kirjastoon takaisin. 👍🏼

Missä noin älyttömiä ideoita jaetaan?

Voi tulla melkoisen kalliiksi tuo lahja. En itse ainakaan uskaltas kellekkään antaa tuollaista lahjaa.

Esimerkiksi Niksipirkassa:

https://www.pirkka.fi/niksit?q=Joululahja+kirjasto

Vierailija
69/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksipirkka- wc-paperia.

Jos oikein pihi haluaa olla, niin eiköhän yhdestäkin rullasta tarpeeksi niksejä lahjansaajalle riitä.

https://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-niksi-wc-paperi-6rl

Vierailija
70/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pilttipurkkiin tuikku, liimaa kylkeen tarra, lisäksi vielä puoliksi käytetty tikkurasia, koko komeus muovipussiin ja villalangalla kiinni. Tai korvaa pilttipurkki viili-tai jugurttipurkilla, tarra vaan kylkeen.

Konvehtirasia, syö konvehdit ja liimaa niihin muoviosioihin joku pieni kiva juttu, esim lehdestä leikattu kuva.

Vierailija
71/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä, jonka itse on koristellut kaivertamalla kynttilän kylkiin koristekuvioita esim terävällä veitsellä.

Vierailija
72/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aloittaja antaa hesekuponkien antajalle vaihdossa mäkkärinkupongit? :D Tuohan oli hyvä lahja kun sai nauramaan! Joku tylsä joulukynttilä niin sen sais heti paiskata roskiin eikä edes nauruja irtoa :D

Vierailija
73/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä, jonka itse on koristellut kaivertamalla kynttilän kylkiin koristekuvioita esim terävällä veitsellä.

Tai liimaamalla kynttilän kylkeen servetistä leikkaaman kuvan.

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/koristele-kynttilat-jouluis…

Vierailija
74/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sytykeruusuja ja tulitikkuaski

paperinkeräyksestä joku lehtivalikoima.

Vierailija
75/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalitapahtumissa jaetuista ilmapalloista ilmat pihalle ja pakettiin! Joululahjaksi komea ps-ilmapallo minkä voi sitten puhaltaa täyteen :)

Vierailija
76/669 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen sytykesetti mikä meille tuli yhtenä jouluna. Nimittäin laatikko, mihin on revitty suikaileita ilmaisjakelulehdestä.

Vierailija
77/669 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulee tästä ketjusta paha mieli kaikkien niiden puolesta, jotka on tehneet omatekoisia lahjoja, kuten sytykeruusuja, koristeltuja kynttilöitä tai omatekoista sinappia. Itse olen arvostanut niitä, koska toinen on antanut aikaansa ja nähnyt vaivaa.

Vierailija
78/669 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenpusseja viherpeukalolle.  Säästä kaikki syömiesi sitrushedelmien, omenoiden, kiivien yms. siemenet, paketoi ne askartelemiisi kirjekuoren muotoisiin pusseihin (ilmaisjakelulehti käy hyvin pakkausmateriaalista), tarra päälle ja lahja on valmis.  Liki ilmainen, riippuu tarran hinnasta.

Vierailija
79/669 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tulee tästä ketjusta paha mieli kaikkien niiden puolesta, jotka on tehneet omatekoisia lahjoja, kuten sytykeruusuja, koristeltuja kynttilöitä tai omatekoista sinappia. Itse olen arvostanut niitä, koska toinen on antanut aikaansa ja nähnyt vaivaa.

Tässä nyt on kyse kuitenkin ihan eri asiasta:D

Vierailija
80/669 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt on kyse kuitenkin ihan eri asiasta:D

Niin on, mutta esimerkkeinä mainittu sytykeruusut, koristellut kynttilät ja kotitekoinen sinappi (siitä tosin uskottiin, että kaupan sinappia naamioituna itsetehdyksi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme