Miesystävän epäilyttävä käytös
Eilen illalla makoilimme sängyllä, ja hän oli puhelimellaan kun kurotuin antamaan hänelle pusun. Sivusilmällä näin kuinka hän heti sulki jotakin, käänsi puhelimen poispäin minusta ja meni todella vaikeaksi. Hänestä ihan huomasi, kuinka vähän punastui ja oli hermostuneen oloinen. Nauraen ja pilke silmäkulmassa kysyin, että mitä salaista sulla oikein oli auki kun niin kiire tuli. Ensin väitti, että asetti herätystä, mutta sanoin että oli niin vaivaantuneen näköinen, että tuskinpa vain. Aikansa vielä oli hiljaa, ja näytti siltä että yritti keksiä selitystä.
Sanoin (jälleen pilke silmäkulmassa) että jos sulla ei mitään salattavaa ollut, voithan näyttää. Olen tottunut siihen, että mies käyttää puhelinta aivan vieressäni ja antaa minunkin selata sillä esim. nettiä tai YouTubea, eikä hänellä pitäisi olla mitään salattavaa. Hänellä on juurikin ihan samanlaiset oikeudet minun puhelimeeni, mua ei haittaa jos esim. vastaa siihen puolestani jos en ole paikalla. Meillä on aina ollut näin.
Syy, miksi epäilyni hieman heräsivät, on se, että muutama kuukausi sitten mies oli ulkona "jätkäporukalla" eli perus saunomista ja kaljaa, mutta oli kuitenkin päätynyt baariin ja seuraavana päivänä jokin minulle tuntematon nainen otti yhteyttä ja väitti miehen pettäneen minua hänen kanssaan. Näytti myös viestit, mitä mieheni oli hänelle laittanut samana iltana (sopinut tapaamisesta). Minulle mies väitti että oli vanha tuttu ja törmäsivät tuona iltana vahingossa ja luonnollisesti kiisti naisen tarinan. Asiaa puitiin todella kauan ja minulla on edelleen välillä vaikeuksia luottaa. Lupasi tuolloin, että jatkossa ei anna yhtäkään syytä epäillä mistään salailusta tai muustakaan. Nyt kuitenkin tuo eilisiltainen käytös oli juuri sitä. Antaa syytä epäilylle.
Lopulta miehen selitys oli, että hänellä on siellä "juttuja" ja että suunnittelee kaverinsa kanssa yllätystä mistä en saa vielä tietää. Olin aivan hämilläni, koska vaikka tiedän tuon kaverin ja olen tavannutkin häntä, emme varsinaisesti tunne. En ymmärrä, miksi sellainen ihminen olisi mukana järjestämässä minulle yllätystä. Olisihan se mahtavaa, mutta voiko tuohon selitykseen todella uskoa? Normaalisti uskoisin, sillä ennen tuota ikävää tapahtumaa luotin häneen aivan täysin. Nyt joudumme vielä tehdä töitä sen eteen, että luottamus palaa samalle tasolle kuin ennen.
Kertokaa te mielipiteitänne. Onko selitys uskottava vai äkkiä keksitty vale?
Kommentit (110)
"seuraavana päivänä jokin minulle tuntematon nainen otti yhteyttä ja väitti miehen pettäneen minua hänen kanssaan"
Mistä tämä nainen sai tietää nimesi ja yhteystietosi? Ja mistä tiesi, että olet yhdessä ko. miehen kanssa?
Ei ainakaan mun yhteystietoja ole jaossa mitenkään yleisesti, joten eipä kukaan tuntematon pääse ottelemaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta olen miesvaltaisella töissä. Samalla olen oppinut ymmärtämään miesten maailmaa, joten osaan aika hyvin tulkita näitä miesten aivoituksia.
A) Miehesi petti sinua saunaillassa. Tarinat tutusta naisesta ja tapaamisesta ovat satua.
On saanut ns. vierasta pesää.
B) Miehesi pettää sinua jatkossakin. Tarinat jostain yllätyksestä ovat hätävalheita. Uudet tai aiemmin tuntemattomat kaverit ovat hämäystä.
Kiitos vastauksesta. Mies kyllä todella oli siellä saunaillassa, tiedän koska tunnen muutkin jotka siellä olivat. Olivat vasta sen jälkeen päättäneet lähteä baarikierrokselle. He myös oikeasti olivat vanhoja kavereita, tästä sekä miehen että naisen sana. Myös Facebookissa olivat kavereita silloin, kun tämä henkilö otti muhun yhteyttä.
Haluaisin niin uskoa, että ylireagoin ja mies ei ikinä pettäisi minua, kukapa ei haluaisi niin uskoa. En enää tiedä mitä ajatella. Ensin luulin, että kun kirjoitan tästä tänne, saan vaan haukut niskaani että olen vainoharhainen kun epäilen mitään, tavallaan toivoinkin saavani sellaisia vastauksia. Nyt ahdistaa kamalasti. -Ap
Vierailija kirjoitti:
"seuraavana päivänä jokin minulle tuntematon nainen otti yhteyttä ja väitti miehen pettäneen minua hänen kanssaan"
Mistä tämä nainen sai tietää nimesi ja yhteystietosi? Ja mistä tiesi, että olet yhdessä ko. miehen kanssa?
Ei ainakaan mun yhteystietoja ole jaossa mitenkään yleisesti, joten eipä kukaan tuntematon pääse ottelemaan yhteyttä.
Facebookin kautta. Miehellä on tieto siellä, kenen kanssa parisuhteessa. Nuo kaksi olivat silloin vielä - ja monta vuotta ennen sitä - kavereita Facessa. Laittoi sitä kautta viestin.
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies lähti työmatkalle ja antoi sanavalinnoillaan ymmärtää lähtevänsä yksin. Nyt sitten selvisi, että työmatkalla on mukana naispuolinen kollega. Tässä ei olisi mitään outoa eikä ihmeellistä, mutta kuin se, että asia tuli esille niin ettei mies ollut aikonut sanoa siitä. Jos hän olisi neutraalisti sanonut, että he lähtevät henkilön x kanssa sinne työtilaisuuteen, mitään ongelmaa ei olisi. Nyt todellakin on.
Joo, mikään ei ole vastenmielisempää kuin tuollainen peittely. Siinä väkisinkin herää kaiken maailman epäilyt ja pelot. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Kuule ap, "pilke silmäkulmassa" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mustasukkaista vahtimista ja kuulustelua. ;) Älä yritä naamioida sitä jonkun tuollaisen lässyttelyn taakse.
Ihan todella heitin asian vähän kuin vitsiksi, etten olisi vaikuttanut turhan hyökkäävältä ja syyttelevältä vaikka luonnollisestikin sisimmässäni tunsin pientä epäilyä, koska kuten aloituksessa sanoin, minulla on siihen ihan hyvä syykin. En kuitenkaan halunnut sitä miehelleni näyttää, ja siksi hymyillen ja naureskellen kysäisin mitä niin salaista hänellä oli siellä. Jos oma miehesi/naisesi käyttäytyisi yhtä kyseenalaisesti tuollaisen tapahtuman jälkeen, itsekin epäilisit ihan varmasti, ja syystä. Enhän minä sitäpaitsi vahtinut, yritin pussata miestäni ja hän heittäytyi oudoksi. -Ap
Mutta sinähän et ollut vitsailemassa, vaan tosissasi tenttasit miestä. Jos olisitte molemmat pilailleet, miehen olisi pitänyt vastata sulle:"Tässä ilotytön juuri tilasin meille." Ihan läppänä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se joutuu hommaamaan sen yllätyksen XD
Nii-in... Tekisi mieli melkein laittaa itse tuolle kaverille viestiä ja kysyä. Kuten sanoin, en varsinaisesti tunne mutta olemme tavanneet ja henganneet samassa porukassa useamman kerran ja jutelleet. En vain kehtaa, vaikuttaisin hänen silmissään varmaan ihan pimeältä, vainoharhaiselta ämmältä. :( -Ap
Tuo nyt on ihan selvää, että viestitteli jonkun naisen kanssa! Itsekin olen aika tarkka siitä, ettei mieheni pääse lukemaan esimerkiksi minun ja naispuolisen ystäväni henk. koht. viestejä, jotka koskevat hänen eroaan ym. asioita, mutta jos mieheni alkaisi epäilemään, että viestittelen jonkun toisen miehen kanssa, niin näyttäisin kyllä vaivihkaan, että "Maijan kanssa viestittelen, mutta en anna lukea enempää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Kuule ap, "pilke silmäkulmassa" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mustasukkaista vahtimista ja kuulustelua. ;) Älä yritä naamioida sitä jonkun tuollaisen lässyttelyn taakse.
Ihan todella heitin asian vähän kuin vitsiksi, etten olisi vaikuttanut turhan hyökkäävältä ja syyttelevältä vaikka luonnollisestikin sisimmässäni tunsin pientä epäilyä, koska kuten aloituksessa sanoin, minulla on siihen ihan hyvä syykin. En kuitenkaan halunnut sitä miehelleni näyttää, ja siksi hymyillen ja naureskellen kysäisin mitä niin salaista hänellä oli siellä. Jos oma miehesi/naisesi käyttäytyisi yhtä kyseenalaisesti tuollaisen tapahtuman jälkeen, itsekin epäilisit ihan varmasti, ja syystä. Enhän minä sitäpaitsi vahtinut, yritin pussata miestäni ja hän heittäytyi oudoksi. -Ap
Mutta sinähän et ollut vitsailemassa, vaan tosissasi tenttasit miestä. Jos olisitte molemmat pilailleet, miehen olisi pitänyt vastata sulle:"Tässä ilotytön juuri tilasin meille." Ihan läppänä.
Mitä kohtaa lukemastasi et ymmärtänyt? En halunnut aiheuttaa miehessä ikäviä tuntemuksia, joten vaikka mielessäni kävi pieni pelko ja epäilys, en näyttänyt sitä ja hyökännyt kimppuun heti tyylillä "Näytä sun viestit ihan varmasti petät!!!!" vaan sen sijaan rauhallisesti ja "vitsaillen" ilmaisin asiani. Eli missä vaiheessa mies olisi tiennyt etten oikeasti epäillyt, ja miksi hänkin olisi pilaillut? Ja mikä helvetin ilotyttö? En tajunnut koko kommenttiasi. -Ap
Juntteja ootte molemmat, jos puhelin pitää olla kourassa sängyssäkin. Ja mies oikein emäjuntti, kun makaa yhden naisen vieressä (joka kuvittelee suhteen olevan vakava) ja hoitelee sivusuhdetta samalla. Siirrä ulkoruokintaan, ennen kuin on vehnänen uunissa.
Ei kannata pitkää miettiä pettääkö miehesi vai ei. Just tollainen välttely ettei näytä puhelinta ja kuulemma kaverin kaa suunnittelee yllätystä siinä vaiheessa kysyisin tältä kaverilta milloin viimeksi puhui poikaystävän kaa ja sitten lipsautat "ja ainiin sä kuulemma järkkäät yllätystä mulle" et kerro kenen kanssa, koska sitten kaverin on pakko vastaa onko vai ei.
Tuo poikaystävän käytös kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mieti, jos itse salailet poikaystävältä ja poikaystävä epäilee et uskalla myöntää ja välttelet asiaa eli tässä kyseessä kannattaa luottaa omiin vaistoihin.
Onko poikaystävän käytös muuttunut etäisemmäksi kuin ennen?
48 jatkaa vielä... Enkä kyllä vaivaantuisi tilanteesta, koska minulla ei ole mitään salattavaa, mutta en antaisi hänen lukea noita viestejä yhtään. Miehesi vaivaantuminen kertoo siitä, että hänellä on jotain salattavaa eikä ne ole mitään yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on ihan selvää, että viestitteli jonkun naisen kanssa! Itsekin olen aika tarkka siitä, ettei mieheni pääse lukemaan esimerkiksi minun ja naispuolisen ystäväni henk. koht. viestejä, jotka koskevat hänen eroaan ym. asioita, mutta jos mieheni alkaisi epäilemään, että viestittelen jonkun toisen miehen kanssa, niin näyttäisin kyllä vaivihkaan, että "Maijan kanssa viestittelen, mutta en anna lukea enempää".
Niin kai sitten... Kyllä muakin niin epäilyttää, mutta en vain käsitä miksi tekstailisi jonkun naisen kanssa kun olen sängyllä aivan hänen vierellään, ja tietää kyllä hyvin että mä saatan koska vaan vaihtaa asentoa tai tulla viereen tai nähdä mitä puhelimellaan tekee. Miksi olisi muuten antanut mulle puhelimensa avainkoodin jos pelkää että jäisi kiinni kun voisin koska vaan käydä lukemassa viestit? Miksei nainen jonka kanssa "viestittelee" ole jo ottanut muhun yhteyttä? Olenko vain ihan vitun pässi? -Ap
Mietin sitä, että jos olisi järjestämässä jotain yllätystä miehelleni, niin en sitä asiaa hänen vieressään selailisi. Juuri siksi, jos sattuisi kurkkaamaan puhelintani.
Myös en kyllä toisen vieressä muiden miestenkään kanssa tekstailisi tms.
Tosin olen sitä ikäpolvea joka ei muutenkaan selaa puhelinta tai tablettia sängyssä.
Siis olivatko miehen ja tämän naisen välit viilenneet sen kähmimisen jälkeen jo joskus aiemmin ja nyt sitten välit lämmenneet?
Muuten en ymmärrä tuota tapaamisehdotusta. Miksi sellaiselle ehdottaa tapaamista jonka kanssa välit eäiset.
Ja kun kerran facebook kaveritkin nyt ovat.
Joskus kyllä jotkut naiset tahallaan haluavat sekoittaa välejä, juuri tuolla puhelinsoitolla esim.
Voi olla totta mutta voi olla naisen halua kiusata.
Vaikea tietää.
Anna nyt olla kuin et epäilisi ja seuraa tilannetta ja miehen käytöstä.
Mies olisi vaan voinut rennosti sanoa, että joulun alla ei voi olla liian utelias tms. Mutta eiköhän tuo kireä alkureaktio kerro tarpeeksi eli miehen pitäisi pystyä selittämään se uskottavasti, että mikään muu olisi uskottavaa.
Näiden ukkojen ongelma on se, että ovat saaneet hyvän, vakaan ja välittävän naisen, mutta oma jalka vipattaa kenellä naisten, kenellä viinan ja kenellä kaveripiirin suuntaan ja sitten yritetään jotenkin luikerrella siinä pimittämällä naiselta kaikenlaista, jotta naisen rakkaus ja lojaalisuus ei saisi säröä ja näin saisi pidettyä naisen edelleen itsellään, vaikka itse antaa vähemmän ja naiselle luotu kuva on valheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Juntteja ootte molemmat, jos puhelin pitää olla kourassa sängyssäkin. Ja mies oikein emäjuntti, kun makaa yhden naisen vieressä (joka kuvittelee suhteen olevan vakava) ja hoitelee sivusuhdetta samalla. Siirrä ulkoruokintaan, ennen kuin on vehnänen uunissa.
En kyllä ihan ymmärrä, että junttia siinä on, että ennen nukkumaanmenoa laitan kavereille viestiä ja selaan uutisia ja Facebookia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kai sitten... Kyllä muakin niin epäilyttää, mutta en vain käsitä miksi tekstailisi jonkun naisen kanssa kun olen sängyllä aivan hänen vierellään, ja tietää kyllä hyvin että mä saatan koska vaan vaihtaa asentoa tai tulla viereen tai nähdä mitä puhelimellaan tekee. Miksi olisi muuten antanut mulle puhelimensa avainkoodin jos pelkää että jäisi kiinni kun voisin koska vaan käydä lukemassa viestit? Miksei nainen jonka kanssa "viestittelee" ole jo ottanut muhun yhteyttä? Olenko vain ihan vitun pässi? -Ap
Mies on tyhmä, siksi. Hän esittää olevansa avoin ja rehellinen, kun pystyy viestittelemään vieressäsi, mutta kuten huomasit miten hän pelästyi, kun jäikin kiinni. Kyllä hän varmasti tämän jälkeen vaihtaa myös avainkoodin, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaisi yhteyttä, jos hän ei esimerkiksi edes tiedä sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pitkää miettiä pettääkö miehesi vai ei. Just tollainen välttely ettei näytä puhelinta ja kuulemma kaverin kaa suunnittelee yllätystä siinä vaiheessa kysyisin tältä kaverilta milloin viimeksi puhui poikaystävän kaa ja sitten lipsautat "ja ainiin sä kuulemma järkkäät yllätystä mulle" et kerro kenen kanssa, koska sitten kaverin on pakko vastaa onko vai ei.
Tuo poikaystävän käytös kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mieti, jos itse salailet poikaystävältä ja poikaystävä epäilee et uskalla myöntää ja välttelet asiaa eli tässä kyseessä kannattaa luottaa omiin vaistoihin.
Onko poikaystävän käytös muuttunut etäisemmäksi kuin ennen?
Haluaisinkin ottaa yhteyttä tuohon kaveriin, mutta mulla ei ole hänen numeroaan emmekä ole Facebookissa kavereita. En vain kehtaa yhtäkkiä mennä laittamaan viestiä jollekin kenen kanssa en ole koskaan aikaisemmin viestitellyt...
Ja en kyllä ole huomannut mitään erityistä. Olemme molemmat (etenkin minä) olleet kovan stressin alla viimeaikoina ja pikkuriitoja on tullut enemmän kuin ennen. Kuitenkin halailemme, pussailemme, pidämme käsistä jne joka päivä, ja seksiäkin on useasti viikossa. Ei yhtä paljon kuin ennen, mutta talvi vaikuttaa ihan kumpaankin meistä, sama juttu viime vuonna. Kesällä kumpikin paljon halukkaampia.
Lisäksi en keksi mitään järkevää paikkaa missä voisi pettää. Työpaikalla pelkkiä miehiä, töiden jälkeen tulee kotiin ja aika harvoin käy yksin missään kun iso osa kavereista asuu melko kaukana. -Ap
Eivät ole enää tekemisissä. Välit olivat olleet viileät (eivät olleet pitäneet yhteyttä) jo monta vuotta, tästä kummankin sana. Tuon tapahtuman jälkeen välit katkesivat. -Ap