Miesystävän epäilyttävä käytös
Eilen illalla makoilimme sängyllä, ja hän oli puhelimellaan kun kurotuin antamaan hänelle pusun. Sivusilmällä näin kuinka hän heti sulki jotakin, käänsi puhelimen poispäin minusta ja meni todella vaikeaksi. Hänestä ihan huomasi, kuinka vähän punastui ja oli hermostuneen oloinen. Nauraen ja pilke silmäkulmassa kysyin, että mitä salaista sulla oikein oli auki kun niin kiire tuli. Ensin väitti, että asetti herätystä, mutta sanoin että oli niin vaivaantuneen näköinen, että tuskinpa vain. Aikansa vielä oli hiljaa, ja näytti siltä että yritti keksiä selitystä.
Sanoin (jälleen pilke silmäkulmassa) että jos sulla ei mitään salattavaa ollut, voithan näyttää. Olen tottunut siihen, että mies käyttää puhelinta aivan vieressäni ja antaa minunkin selata sillä esim. nettiä tai YouTubea, eikä hänellä pitäisi olla mitään salattavaa. Hänellä on juurikin ihan samanlaiset oikeudet minun puhelimeeni, mua ei haittaa jos esim. vastaa siihen puolestani jos en ole paikalla. Meillä on aina ollut näin.
Syy, miksi epäilyni hieman heräsivät, on se, että muutama kuukausi sitten mies oli ulkona "jätkäporukalla" eli perus saunomista ja kaljaa, mutta oli kuitenkin päätynyt baariin ja seuraavana päivänä jokin minulle tuntematon nainen otti yhteyttä ja väitti miehen pettäneen minua hänen kanssaan. Näytti myös viestit, mitä mieheni oli hänelle laittanut samana iltana (sopinut tapaamisesta). Minulle mies väitti että oli vanha tuttu ja törmäsivät tuona iltana vahingossa ja luonnollisesti kiisti naisen tarinan. Asiaa puitiin todella kauan ja minulla on edelleen välillä vaikeuksia luottaa. Lupasi tuolloin, että jatkossa ei anna yhtäkään syytä epäillä mistään salailusta tai muustakaan. Nyt kuitenkin tuo eilisiltainen käytös oli juuri sitä. Antaa syytä epäilylle.
Lopulta miehen selitys oli, että hänellä on siellä "juttuja" ja että suunnittelee kaverinsa kanssa yllätystä mistä en saa vielä tietää. Olin aivan hämilläni, koska vaikka tiedän tuon kaverin ja olen tavannutkin häntä, emme varsinaisesti tunne. En ymmärrä, miksi sellainen ihminen olisi mukana järjestämässä minulle yllätystä. Olisihan se mahtavaa, mutta voiko tuohon selitykseen todella uskoa? Normaalisti uskoisin, sillä ennen tuota ikävää tapahtumaa luotin häneen aivan täysin. Nyt joudumme vielä tehdä töitä sen eteen, että luottamus palaa samalle tasolle kuin ennen.
Kertokaa te mielipiteitänne. Onko selitys uskottava vai äkkiä keksitty vale?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Kuule ap, "pilke silmäkulmassa" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mustasukkaista vahtimista ja kuulustelua. ;) Älä yritä naamioida sitä jonkun tuollaisen lässyttelyn taakse.
No samaa mieltä, ettei oikeasti ollut pilke silmäkulmassa, mutta eri mieltä siitä etteikö olisi ihan aiheellista nostaa aihe esille. Miksi mies luo tuollaisia tilanteita, että ap joutuu edes pohtimaan asiaa? Eri asia, jos mies olisi viattomana puhelimellaan ja ap syöksyisi kyttäämään.
Ihan niitä viattomiakin selityksiä voi olla miljoona. Mies saattoi katsella ap:lle joululahjaa tai sitten jutteli oikeasti kaverinsa asioista siinä. Itse voisin hyvin lätkäistä puhelimen äkkiä kiinni jos näytöllä puhuttaisiin kaverini henkilökohtaisesti asioista, koska tiedän, ettei hän tahtoisi niitä kumppanini tietoo, vaikka tämä kuinka "pilke silmäkulmassa" muka-lystikkäästi kujeilisi ja yrittäisi udella niitä.
Mutta sitten heillä on joku muu kommunikaatio-ongelma, jos mies ei pysty käyttäytymään rennosti ja neutraalisti ko. tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Selkeä tapaus. Ihmettelen vaan että jos näit miehen ja tuon naisen keskinäisiä viestejä niin miten mies onnistui selittämään asian puhtaaksi niin että sä uskoit?
Heitähän pettäjä mäelle.
No kun niissä itse viesteissä ei ollut mitään pettämistä. Kysyi vain, voivatko tavata pitkästä aikaa kun pyörii sillä suunnalla. Toki olin loukkaantunut siitä, että oli sanonut lähevänsä poikien kanssa ulos ja kuitenkin periaatteessa selkäni takana sopi tapaamista jonkun naisen kanssa. -Ap
Siis täh? Tapasivat sattumalta, mutta silti näit viestejä, missä tapaamisesta oli sovittu?
Mites tuo meni läpi?
Mies haluaa ylläpitää jotain kulissia, mikä ei ole totta. Se on veteen piirretty viiva, missä menee raja yksityisyyden ja sen välillä, että yritetään saada vastapuoli sitoutuneemmaksi/ olemaan raivostumatta antamalla valhellinen kuva omista toimista.
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Kuule ap, "pilke silmäkulmassa" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mustasukkaista vahtimista ja kuulustelua. ;) Älä yritä naamioida sitä jonkun tuollaisen lässyttelyn taakse.
Ihan todella heitin asian vähän kuin vitsiksi, etten olisi vaikuttanut turhan hyökkäävältä ja syyttelevältä vaikka luonnollisestikin sisimmässäni tunsin pientä epäilyä, koska kuten aloituksessa sanoin, minulla on siihen ihan hyvä syykin. En kuitenkaan halunnut sitä miehelleni näyttää, ja siksi hymyillen ja naureskellen kysäisin mitä niin salaista hänellä oli siellä. Jos oma miehesi/naisesi käyttäytyisi yhtä kyseenalaisesti tuollaisen tapahtuman jälkeen, itsekin epäilisit ihan varmasti, ja syystä. Enhän minä sitäpaitsi vahtinut, yritin pussata miestäni ja hän heittäytyi oudoksi. -Ap
Kyl toi on musta ihan selvä juttu. Pistäisin petturin pellolle, mut eka odottelisin sen yllätyksen, jonka se nyt joutuu järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä tapaus. Ihmettelen vaan että jos näit miehen ja tuon naisen keskinäisiä viestejä niin miten mies onnistui selittämään asian puhtaaksi niin että sä uskoit?
Heitähän pettäjä mäelle.
No kun niissä itse viesteissä ei ollut mitään pettämistä. Kysyi vain, voivatko tavata pitkästä aikaa kun pyörii sillä suunnalla. Toki olin loukkaantunut siitä, että oli sanonut lähevänsä poikien kanssa ulos ja kuitenkin periaatteessa selkäni takana sopi tapaamista jonkun naisen kanssa. -Ap
Niin ja sitten vielä silmät kirkkaina väitti että sattumalta tapasivat. Kirjoitit "Minulle mies väitti että oli vanha tuttu ja törmäsivät tuona iltana vahingossa ja luonnollisesti kiisti naisen tarinan."
Antaisin myös sille naiselle jonkun joululahjan kiitokseksi siitä, että paljasti pettämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa mieltä, ettei oikeasti ollut pilke silmäkulmassa, mutta eri mieltä siitä etteikö olisi ihan aiheellista nostaa aihe esille. Miksi mies luo tuollaisia tilanteita, että ap joutuu edes pohtimaan asiaa? Eri asia, jos mies olisi viattomana puhelimellaan ja ap syöksyisi kyttäämään.
Ihan niitä viattomiakin selityksiä voi olla miljoona. Mies saattoi katsella ap:lle joululahjaa tai sitten jutteli oikeasti kaverinsa asioista siinä. Itse voisin hyvin lätkäistä puhelimen äkkiä kiinni jos näytöllä puhuttaisiin kaverini henkilökohtaisesti asioista, koska tiedän, ettei hän tahtoisi niitä kumppanini tietoo, vaikka tämä kuinka "pilke silmäkulmassa" muka-lystikkäästi kujeilisi ja yrittäisi udella niitä.
Mutta sitten heillä on joku muu kommunikaatio-ongelma, jos mies ei pysty käyttäytymään rennosti ja neutraalisti ko. tilanteessa.
Ap tässä oli se, joka tunnelman pilasi mustasukkaisella tenttaamisellaan. Kuka tahansa kiusaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pahaa pelkään, että valheita nuo ovat ja hän ainakin jollain tasolla pettää.
Tätä minä itsekin pelkään, mutta en oikeasti käsitä miksi joku tekisi sitä kun oma kumppani on ihan vieressä. Luulisi, että yrittäisi pikkaisen kovemmin peittää jäljet ja toimintansa. Sekin vielä, että mieheni on itse tullut petetyksi useamman kerran, on niin vaikea kuvitella sellaisen ihmisen pettävän toista kun tietää itse miten paljon se sattuu. -Ap
Siis mitä täällä tapahtuu? Mies petti, mutta ap on syyllinen kun on mustasukkainen.
Voi hyvää päivää taas...
Mut mikäs siinä sitten, jos joku haluaa pettäjän kanssa suhdetta jatkaa.
Onko siitä petetyksi tulemisesta ihan faktaa vai vaan miehen sepustukset historiastaan?
Minusta tuota ei edes tarvitse nimittää mustasukkaisuudeksi, koska kaikkea kakkaa ei tarvitse niellä, vaikka sitä hierotaan naamaan.
Sen sijaan sellainen oma-aloitteinen kyttäys ja tenttaus on vihonviimeistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tämän ymmärrän, mutta tässä tilanteessa kun on valmiiksi epäilyjä taustalla, mies voisi toimia paremmin. Kuten kertomalla minulle, että on kaverin kanssa henkilökohtaisuuksia ja vaikka nopeasti näyttää sitä puhelinta, ettei siellä mitään muuta ollut kuin se keskustelu kaverin kanssa. Tarkoitan vain sitä, että kun on itse käytöksellään aiheuttanut luottamuspulaa, pitäisi olla valmis tekemään kaikkensa sen eteen, ettei pula kasva mutta sen sijaan sitä saisi vahvistettua... -Ap
Jos tuo aloitus ei ollu trolli , niin oot kyllä tosi tyhmä muija. Tietysti sun mies pettää sua.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä täällä tapahtuu? Mies petti, mutta ap on syyllinen kun on mustasukkainen.
Voi hyvää päivää taas...
Mut mikäs siinä sitten, jos joku haluaa pettäjän kanssa suhdetta jatkaa.
Siis. Koko tarinaa en jaksa tänne kirjoittaa, kun siinä menisikin sitten koko loppupäivä.
Mutta otin aika paljon kaikkea mahdollista selville tuosta naisesta ja koko hommasta silloin kun tuo "pettäminen" tapahtui. Viesteissä ei siis ollut pettämistä, ja tarina koko pettämisestä oli uskomaton. Mieheni kähmimässä jotain vanhaa kaveriaan, johon ei ole ollut yhteyksissä vuosiin (tämän myös nainen vahvisti minulle, ei ollut mieheni selitys.) Tämä nainen siis nimitti tätä tilannetta minulle ahdistavaksi, ei ollut itse mukana siinä, kuulemma mieheni vain häntä kähminyt. Olivat aikaisemmin illalla tavanneet, vaihtaneet kuulumiset ja sitten lähteneet eri suuntiin ja tämä ns pettäminen olisi siis tapahtunut myöhemmin sinä iltana.
Tunnen miehen kavereita, kysyin heiltä. Olivat samantien sitä mieltä että hullu akka, unohda koko homma. Tietysti voivat hyvin valehdella mieheni puolesta, mutta todella munattomia jätkiä saa olla että niin tekevät. Paljastui myös, että tämä samainen nainen olisi joskus aikaisemmin yrittänyt aiheuttaa miehelle ja hänen exälleen eron, tämäkin toki vain miehen suusta eli en voi olla satavarma oliko keksittyä. Nainen myös väitti minulle seurustelevansa ja että voin vaikka varmistaa asian mieheltään, mutta koko miehen profiili paljastui feikiksi. En tiedä kumpi kusettaa, mutta nainen ei suoraansanoen vaikuttanut maailman luotettavimmalta tapaukselta. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä petetyksi tulemisesta ihan faktaa vai vaan miehen sepustukset historiastaan?
On faktaa. Olen nähnyt viestit, joissa mies keskustelee asiasta sen miehen kanssa jonka kanssa exänsä häntä petti. Se mies ei tiennyt että tuo ex seurusteli. Tunnen myös sen ihmisen, joka sai tämän exän pettämisestä kiinni.
MIkä pettäminen se on, jos miehesi olisi ahdistellut jotain naista? Eikös silloin puhuta jo astetta vakavammasta asiasta ja miksi nainen olisi enää missään tekemisissä miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo aloitus ei ollu trolli , niin oot kyllä tosi tyhmä muija. Tietysti sun mies pettää sua.
Kyllä mä varmaan olenkin sitten tyhmä, kiitos vain. Rakastan miestä ja koska mitään pitävää näyttöä mistään pettämisestä ei löytynyt, halusin antaa suhteelle mahdollisuuden, koska jos mies puhui totta, olisin heittänyt koko muuten hyvän suhteen roskiin turhaan. Tämä eilisiltainen juttu vain nosti ne vanhat pelot mieleen ja nyt en tiedä mitä ajatella.
Mäkin pahaa pelkään, että valheita nuo ovat ja hän ainakin jollain tasolla pettää.